Joo ei Classicin originaalimikit oikein "klassiset" olleet, vaihdoin Seymour Duncanin JB ja Alnico II Pro -malleihin ja johan alkoi olla kivempi soundi. No onhan tuo JB aika moderni sekin, mutta eipä oo keraaminen (toiset tykkää, toiset ei). 60-profiili on ittelle ainakin jees. En tosin "pesismailalla" oo soitanutkaan. 2003-mallistoa ja 1960-kaiverrus löytyy (tosin plekusuojus on pistetty talteen jo ajat sitten, ilman tuo viininpunainen näyttää paremmalta). Vihertää vähän nuo otelautamerkit, ei haittais vaikka ois valkoiset mutta eipä nuo soittoon vaikuta :-) |
Keskeiset erot pähkinänkuoressa: Standard - Burstbucker-mikit. Classic - Vihreät otelautamerkit, tekstit kaularaudansuojassa ja plektrasuojassa, kuorettomat mikit (500T/496R). Useimpiin tarkoituksiin Standard on parempi vaihtoehto, sillä ei joudu heti ekaksi vaihtamaan mikkejä. Johonkin heviin ehkä nuo 500T/496R vielä menevät, mutta siihenkin tarkoitukseen on saatavissa parempia mikkejä. Vähän off-topic, mutta minkälaisia mikkivaihtoehtoja Les Paulissa kannattaisi harkita? Ainakin se perus 490R/498T on minun mielestäni tosi hyvä yhdistelmä, mutta voisin kokeilla jotain muitakin. Enimmäkseen metallin soitteluun. EMG:t ei minun mielestäni toimi kun ne ovat jotenkin kliinisiä. |
Vähän off-topic, mutta minkälaisia mikkivaihtoehtoja Les Paulissa kannattaisi harkita? Ainakin se perus 490R/498T on minun mielestäni tosi hyvä yhdistelmä, mutta voisin kokeilla jotain muitakin. Enimmäkseen metallin soitteluun. EMG:t ei minun mielestäni toimi kun ne ovat jotenkin kliinisiä. Seymour Duncan JB/'59 on kova luu... samoin DiMarzion Super Distortion tallaan. Duncanin Jazzia kannattaa harkita myös kaulamikiksi. Itse menisin kyllä tuolla JB/'59-setillä. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |