Aihe: Boostit? 1 2 | |
---|---|
![]() 21.09.2005 16:23:48 | |
mielestäni helpompaa käyttää pedaalia jonkin saundin muuttamiseen, että kädet voivat jatkaa soittamista koko ajan. Lisäksi, kuten aiemmin todettiin, niin tämänkaltainen boosti vain lisäisi särön määrää, ei niinkään volumea No itse olen monesti huomannut, etten soolon ajaksi oikeastaan tarvitse muuta kuin keskiäänibuustia ja pientä säröbonusta. Makunsa kullakin, itse kyllä pidän tästä enemmän kuin polkusimista, vaikka niilläkin tietenkin on paikkansa varsinkin jos suurempaa saundieroa halajaa. | |
![]() 21.09.2005 18:00:35 | |
Varmaan volumepotikalla kikkailu on pedaaliin tasavertainen ratkaisu sellaisille kitaristeille jotka eivät osaa soittaa ja painaa pedaalia samaan aikaan. Pedaalit taas ovat niille jotka esim. joutuvat vielä laulamaan samaan aikaan kun vaihtavat soundia katkaisematta soittoa | |
![]() 21.09.2005 20:09:25 | |
Jeps, mutta eipä vaan metallipuolella onnistu. Ja siitäkin voidaan olla kahta mieltä että soundaako tuommoinen potikkakikkailu muutakuin ohuelta. Pienemmillä särömäärillä varmaan ihan ok toimintamalli Miksi se ei toimi metallissa? Aikanaan bändikaveri kehoitti aina opettelemaan potikan käyttöä soitossa. Itse en tietenkään jaksanut, kun edessä oli keikalla kauhean kokoinen midihässäkkäviidakko...... .....kunnes yksi kaunis keikka alkoi midipedaalin muuntajan toimintasavulla :). Siinä tuli sitten kiire opetella volumepotikan kanssa kikkailu, ja kaiken hyvän päälle vielä kunnon v#%&#ilu keikan jälkeen. | |
![]() 21.09.2005 20:24:29 (muokattu 21.09.2005 20:26:25) | |
Varmaan volumepotikalla kikkailu on pedaaliin tasavertainen ratkaisu sellaisille kitaristeille jotka eivät osaa soittaa ja painaa pedaalia samaan aikaan. Ahaa... Pitääkin lopettaa kitaran/mikkien dynamiikan hyödyntäminen ja niistä saatavat soundivaihtoehdot kokonaan ja opetella soittamaan ja käyttämään pedaaleita yht'aikaa. Samalla täytyy pitää vain tallamikki päällä, kun sen vaihto on niin hiton vaikeaa kesken biisin... Pedaalit taas ovat niille jotka esim. joutuvat vielä laulamaan samaan aikaan kun vaihtavat soundia katkaisematta soittoa Oonkohan minä nyt ihan tyhmä vai huono? Vai molempia? | |
![]() 21.09.2005 21:11:19 | |
Hei kiitos tosi paljon vastanneille näistä on jo tosi paljon apua. Tilanne on kuitenkin tämä että vaikka kuinka haluaisin opetella modailemaan ja ymmärtämään pedaalien elektroniikkaa ja tekemään kaiken itse niin keikkaan on viikko aikaa... :D Elikkä pyrin jostain saamaan väliaikaisesti esim lainaan jonkin boostin millä nostaa volaa tai sitten jos joudun ostamaan niin joku huokeampi ratkaisu etten joudu katumaan. Joku mainitsi ainakin Behringerin pedaalit. Nehän ovat halpoja ja lienevätkö jopa hyviäkin. Toisaalta rahat riittäisi Bossiinkin. No kyllähän näitä pistää ilman suurempaa tappiota käytettynäkin eteenpäin. Aikamoinen kiire vain ruveta metsästämään boostia mutta minkäs teet:D | |
![]() 21.09.2005 21:16:28 | |
Hei kiitos tosi paljon vastanneille näistä on jo tosi paljon apua. Tilanne on kuitenkin tämä että vaikka kuinka haluaisin opetella modailemaan ja ymmärtämään pedaalien elektroniikkaa ja tekemään kaiken itse niin keikkaan on viikko aikaa... :D Elikkä pyrin jostain saamaan väliaikaisesti esim lainaan jonkin boostin millä nostaa volaa tai sitten jos joudun ostamaan niin joku huokeampi ratkaisu etten joudu katumaan. Joku mainitsi ainakin Behringerin pedaalit. Nehän ovat halpoja ja lienevätkö jopa hyviäkin. Toisaalta rahat riittäisi Bossiinkin. No kyllähän näitä pistää ilman suurempaa tappiota käytettynäkin eteenpäin. Aikamoinen kiire vain ruveta metsästämään boostia mutta minkäs teet:D Jos nyt haluat vain nopean ratkaisun, niin jo aiemmin mainittu volumepedaali on ihan toimiva ratkaisu. Siinä pedaalissa kannattaa vaan olla alarajan säätö ja se kannattaa sijoittaa säröjen perään. | |
![]() 21.09.2005 21:26:49 | |
Varmaan volumepotikalla kikkailu on pedaaliin tasavertainen ratkaisu sellaisille kitaristeille jotka eivät osaa soittaa ja painaa pedaalia samaan aikaan. Pedaalit taas ovat niille jotka esim. joutuvat vielä laulamaan samaan aikaan kun vaihtavat soundia katkaisematta soittoa Itse kyllä soitan ja laulan yhtä aikaa ja volume potikalla nostan sooloihin....... Ja ei ne polkimet turhia ole, kunhan vaan tuodaan yksi mahdollisuus esille. You know we ain’t too good looking,
But we are satisfied -LEMMY- | |
![]() 22.09.2005 15:52:21 | |
Ahaa... Pitääkin lopettaa kitaran/mikkien dynamiikan hyödyntäminen ja niistä saatavat soundivaihtoehdot kokonaan ja opetella soittamaan ja käyttämään pedaaleita yht'aikaa. Samalla täytyy pitää vain tallamikki päällä, kun sen vaihto on niin hiton vaikeaa kesken biisin... Oonkohan minä nyt ihan tyhmä vai huono? Vai molempia? Ei ollut tarkoitus loukata ketään, mutta minun soittamissa biiseissäni ei ole aikaa lopettaa pikkaamista niin pitkäksi aikaa että ehtii kurottua volumepotikalle tai mikinvaihtajalle saundin muuttamiseksi. | |
![]() 22.09.2005 20:44:49 | |
Ei ollut tarkoitus loukata ketään, mutta minun soittamissa biiseissäni ei ole aikaa lopettaa pikkaamista niin pitkäksi aikaa että ehtii kurottua volumepotikalle tai mikinvaihtajalle saundin muuttamiseksi. Ei sitä pikkaamista tarvitse lopettaa. Pikkaa normaalisti, ja säädä volaa pikkurillillä. Meitsi on meshissä! | |
![]() 22.09.2005 20:48:00 | |
Ei sitä pikkaamista tarvitse lopettaa. Pikkaa normaalisti, ja säädä volaa pikkurillillä. Juuri tässä strato mallinen kitara on hyvä: volume on oikeasti sormien ulottuvilla. | |
![]() 22.09.2005 20:48:10 | |
Ei sitä pikkaamista tarvitse lopettaa. Pikkaa normaalisti, ja säädä volaa pikkurillillä. Saattaapi kuitenkin olla kohtuullisen vaikea homma SG:llä (ja LP:llä). Mutta sillä strato-kopsulla sen ei pitäis olla mahdotonta, ainakaan pikku treenillä. | |
![]() 22.09.2005 21:49:44 | |
Juuri tässä gibsonin sgeen saloihin perehtynyt. Ainakin tämmösessä juurevassamusassa tuo lp/sg tyylinen ratkaisu on hyvä kun kaulamikin volan laittaa hiljemmälle ja sillä komppaa, sit pitää tallamikni volan täysillä eipä tarviikuin vipusta kääntää... tämä toimi hienosti ainakin giban sg:n kansa jossa on p90:set, nois ei mee se kaulamikin soundi tuhnuks.. Mutta kaikki stratokastermiehet varsinkin, tuo volapotikan käyttö kantsii opetella ehottomasti, sen takia se siinä "tiellä" on... Man With Bad Tone Laughs Alone! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)