fox 13.09.2005 18:00:07 | |
---|
Olis mahdollisuus saada talvella visakoivua. Tällähetkellä vielä pystyssä oleva runko. Kannataako lähteä kuivaileen straton bodyksi? Onko yhtään lepän/saarnin suuntaan?? Liian kovaa kenties?? Ainakin on paskamaista saada ns. "nätiks" sitä pintaa...eli jää kuoppaa ja painaumaa, vaikka tekis mitä.. Toki jos valais muoviin rungon niin vois olla sitte peili-tasanen.. Mutta jos ei pienet epätasaisuudet haittaa, niin siitä vaan, riippuu myös toki sen visan "kiharuudesta".. Mulla on ittellä visakoivu-rungollinen ja visa-viilutettu soitin.. hieno ja elävä puu on näkösin muodoin, vähän ehkä "kova" soitinpuuna. Ehdottomasti siit saa näyttävän strato-bodyn, soundi ehkä lähellä noita 70-luvun tonnin painavia saarnirunkoja.. |
Les Fender 13.09.2005 19:37:11 (muokattu 13.09.2005 19:40:40) | |
---|
Minua kiehtoisi jokin traditionaalinen skittamalli toteutettuna jostain erikoisesta puusta... tai ainakin sähkökitaroille erikoisesta puusta. Onhan noita puulajikkeita vaikka hur mycket. Olisi erilainen kuin muut... Samaa ajattelin tuossa visakoivussa, ois silleen "Suamalaanen" Laiska kun oon niin pelkän bodyn tekisin/teettäisin. Vois vaihdella tosta Am stdsta ja vertailla akustiikkaa samoilla osilla. Onko kokemusta visasta? Pitäis varmaan postailla tuonne rakennusmestarien puolelle:) E: Oho, vähän sokea kun en tuota Foxin vastausta kakkos sivulta huomannyt:) E2: Voitko joskus laittaa vaikka omakuvaan, näkis vähän mallia.. Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
M-Juhana 13.09.2005 20:16:55 | |
---|
Siis masoniitti Danot on ainoata aatelia !! You know we ain’t too good looking,
But we are satisfied -LEMMY- |
fox 13.09.2005 22:34:36 | |
---|
E2: Voitko joskus laittaa vaikka omakuvaan, näkis vähän mallia.. Keskeneräistä työtä (ollu tuo Tele-projekti pitkään, "suutarin lapsilla ei oo kenkiä") ei kuulemma sais näyttää, mutta olkoon menneeks.. May I present visakoivu-Tele.. |
ReBeat 13.09.2005 23:27:48 | |
---|
Koaa ei ole vielä kai mainittu. En tiedä miltä se soundaa sähkiksen materiaalina, mutta ainakin Carvin on tehnyt häiritsevän hienon näköisiä sähkökitaroita kooasta. Monesti niiden kuvia tulee kuolattua. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
BMF 13.09.2005 23:56:21 | |
---|
Osaiskos kukaan sanoa RR-malliselle kitaralle parasta puumateriaalia? En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin. |
McNulty 14.09.2005 00:57:04 | |
---|
Osaiskos kukaan sanoa RR-malliselle kitaralle parasta puumateriaalia? Jos haluat tumman saundin, ota mahonkia... jos sitten taas kirkkaamman niin leppä tai vaahtera. Makuasioita nuo... ei ole parasta vaihtoehtoa alkuunkaan. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
fox 14.09.2005 01:13:16 | |
---|
Koaa ei ole vielä kai mainittu. En tiedä miltä se soundaa sähkiksen materiaalina, mutta ainakin Carvin on tehnyt häiritsevän hienon näköisiä sähkökitaroita kooasta. Monesti niiden kuvia tulee kuolattua. Carvin ja Jenkki-B.C.Rich (joka mulle on se ainoo oikee) Esimerkiks koa-wood Rich Bich, nam! |
Lonesome 14.09.2005 08:42:54 | |
---|
Koaa ei ole vielä kai mainittu. En tiedä miltä se soundaa sähkiksen materiaalina, mutta ainakin Carvin on tehnyt häiritsevän hienon näköisiä sähkökitaroita kooasta. Monesti niiden kuvia tulee kuolattua. Ne Carvinin mainokset GuitarPlayerissä oli jo 80-luvulla hyvää kuolausmatskua. :) Bändi-kaverilla oli 80-luvulla sellanen "vinksahtaneen tähden" mallinen koa-Carvin. Hyvinhän tuo Marsun JCM800:n kautta soundasi. Stydi rokki-kitara Gibson-tyyliin. Kaveri vaan hukkasi sen, kun ei tainnut oikein siitä ulkonäöstä/mallista tykätä. Vaihtoi Takaminen akustiseen, mutta se on toinen juttu se... "This is my truth, tell me yours." |
sikanaama 14.09.2005 10:40:15 | |
---|
Älä ny, ZZ Topin kavereilla oli balsa/kuusirunkoisia custom-soittimia.. Balsahan on, paitsi kevyehkö, myös jotakuinkin kallis puu, akustiset ominaisuudet on hyvät. Kolhuja ei kestä, eikä mekaaninen kestävyys oo muutenkaan hyvä.. Eikä se ole halpaa puuta.. Oho. Hoho. Empäs tiennytkään. Olenkin vain käyttänyt sitä joskus lennokkeihin ja vaappuihin. Ja se oli pienenä se jolloin olin säälittävä käsistäni niin eihän se balsa kestänyt käsissäni ja tuli ihan ryppyisiä lennokkeja. Lapsuuden traumoja. Käyn luomileikkauksessa vain koska rakastan sinua. |
Volle 14.09.2005 10:44:39 | |
---|
Mä haluaisin onttoa alumiinia olevan kitaran. Ei tarvis teippailla mitään häiriösuojauksiakaan erikseen mikkionkaloihin. Nam. |
PIM 14.09.2005 10:48:04 | |
---|
Mä haluaisin onttoa alumiinia olevan kitaran. Ei tarvis teippailla mitään häiriösuojauksiakaan erikseen mikkionkaloihin. Toi muuten toimii. Toisaalta onttous aiheuttaa sitten kierto-ongelmia kun gainia on tarpeeksi. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
McNulty 14.09.2005 10:48:07 | |
---|
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
Jag 14.09.2005 10:53:24 | |
---|
Leppä (piste) ja asiasta ei keskustella :P "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |
McNulty 14.09.2005 10:55:16 | |
---|
Leppä (piste) ja asiasta ei keskustella :P Tässä tapauksessa joudutkin sitten ottamaan pataan kohtuu monelta kitaristilta, jollet kerran ole valmis edes keskustelemaan :) Läski tummuu kohta! Hehee... "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
Volle 14.09.2005 11:04:12 | |
---|
Tässä tapauksessa joudutkin sitten ottamaan pataan kohtuu monelta kitaristilta, jollet kerran ole valmis edes keskustelemaan :) Läski tummuu kohta! Hehee... Hoho! Onpahan ihmishenki halpa, kun turpaansaantikin voi olla kiinni väärästä kitaranrunkomateriaalimieltymyksestä. Nam. |
McNulty 14.09.2005 11:13:07 | |
---|
Hoho! Onpahan ihmishenki halpa, kun turpaansaantikin voi olla kiinni väärästä kitaranrunkomateriaalimieltymyksestä. Kyllä, on sitä ihmisiä ammuttukin ihan parin dollarin velan takia. Periaatekysymys :) "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
oiva tumpeloinen 14.09.2005 11:15:15 | |
---|
Hoho! Onpahan ihmishenki halpa, kun turpaansaantikin voi olla kiinni väärästä kitaranrunkomateriaalimieltymyksestä. Toihan on nyt kuitenkin aikas iso asia. On sitä hakattu vähemmästäkin......esim. väärästä väristä ;) P.S. on muuten vänkä sanahirviö kitaranrunkomateriaalimieltymyksestä |
DZN 14.09.2005 13:24:50 | |
---|
Miten kävis korina eli limba? Sen pitäis olla vähän mahonkia huokoisempaa ja sitä kautta "soivempaa", en ole itse kokeillut joten en osaa tarkasti sanoa. Honduras mahonki on kyllä myös hyvää. |
Jag 14.09.2005 14:22:09 | |
---|
Tässä tapauksessa joudutkin sitten ottamaan pataan kohtuu monelta kitaristilta, jollet kerran ole valmis edes keskustelemaan :) Läski tummuu kohta! Hehee... Joo no toi oli nyt "vähän tommonen heitto". Enpäs tiedä kun ei olen niin paljon kokemusta että mikä noista sitten olisi paras, "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |