*Kitaristi* 12.09.2005 17:09:09 | |
---|
Minkä tyylistä musiikkia muutes soitat? |
Jannipaali 12.09.2005 17:12:00 | |
---|
vaikka jouduinkin jääkiekon lopettamaan (viime kauden vielä pelasin) otan tämän loukkauksena. Perkl, anteeksi. THV-klubi #40
Kyllä lähtee!
"Onko viileetä olla rienaaja?" -sticky fingers |
Bald Anus 12.09.2005 17:16:13 | |
---|
Kyllä näkisin melkoisen epäsuhdan kitarakamoissa, jos kitarana on kahden tonnin Gibson ja vahvistimena Kustomin 12-wattinen hybridicombo. Ei siis varsinaisesti putkivahvistin, vaan ainoastaan vahvistin, jossa on etuasteessa yksi putki. Toisaalta, jos harrasta lähinnä kotisoittelua ja vahvistimesi riittää tehonsa ja soundiensa puolesta, en minä voi suoralta kädeltä teilata ajatusta kunnon kitarasta, koska se on kuitenkin sitä vielä vuosikymmenten päästä. Mitä aikaisemmin kunnon soittimen saa, sitä parempi. Ritsoilla soittamisen seurauksena koko harrastus voi vaihtua vaikka jääkiekkoon. :( Itseasiassa, harrastan kotisoittoa JA keikkoja. Mutta ei oo ollu vielä ongelmia ton vahvistimen kanssa. Ostan myöhemmin uuden tai sitten otan lainavahvistimen. THV-Klubi #12 |
Bald Anus 12.09.2005 17:19:06 | |
---|
Minkä tyylistä musiikkia muutes soitat? Rockia tulee kepitettyä. Siis omat biisit on rockia ja rock-poppia. Soittelen kotona joskus metallia ja jotain heviä huvikseni. Mutta pääasiassa rockia. THV-Klubi #12 |
Bald Anus 12.09.2005 17:21:04 | |
---|
Mutta monikowattista vahvaria suosittelisitte, jos ostaisin siihen kitaraan sopivan? Marshallin vahvistin olis kiva. Tai Line6 tai Fender. THV-Klubi #12 |
fox 12.09.2005 17:24:48 | |
---|
Mutta monikowattista vahvaria suosittelisitte, jos ostaisin siihen kitaraan sopivan? Varsinaisesti ei oo "kitaraan sopivia" vaan käyttötarkoitukseen sopivia.. Etupäässä himasoittoon jonku pikku-Cuben ehkä.. Sitte reippaamman kokoselle treenikselle jonkun Techin.. Jos paljon keikkailee tms. niin sitte vasta isoa systeemiä.. Kotisoitossa on tuskaa jollain Marsun satasella nupilla soitella. Mun mielestä. Joku vois tykätä.. |
käsi 12.09.2005 18:17:46 | |
---|
Olet aika nuori joten, en näe järkeä siinä että ostat kitaran jonka arvo on noinkin iso. osta mielummin kitara joka on hyvä ja miellyttää silmääsi mutta on puolet halvempi ja laita rahaa hyvää vahvistimeen. esim: jos gibsonia olet välttämättä ostamassa niin vaikka studio malli aluksi, hinta uutena noin 1200-1300 euroa, ja sitten laitat rahaa vahvistimeen. käytettynä myös kannattaa katsoa. saatat päästä alle tuhannen euron hintaan. epiphonella on hyviä lespauleja, hinta 450-1000 euroa. hyviä, hienoja lespauleja. tosin ei ole gibsoneita. niihin ajan kanssa kun teet mikkien vaihdon pääset jopa gibsonin saundin lähelle. tokai on myös hyvä vaihtoehto, mutta halvemmat tokait ovat mun mielestä huonompia kuin epiphonet (tosin poikkeuksia löytyy) jossain vaiheessa alkaa varmasti vituttamaan se että sulla on hyvä kitara ja huonovahvistin. ja lisäksi julmaa mutta, vaikkakin nyt soittoharrastus on hyvin läheinen onko se sitä esim 3:n vuoden päästä? heti ei tarvi olla monen tonnin soittokamppeita, mutta tietenkin jos rahaa on niin mikään ei estä. 2000eurolla vaan saat toki tuon gibsonin mutta myös vaihtoehtona on halvempi kitara, kohtuu hyvä ja pitkäikäinen kitaravahvistin sekä muutama pedaali. kannattaa miettiä jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
Swan 12.09.2005 20:36:01 | |
---|
|
Jannipaali 12.09.2005 20:40:29 | |
---|
Jos meinaat LP:tä hommata, niin seuraile käytettyjen markkinoita. Nytkin bongasin Torilta kiduttavan kauppakohteen: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=72189 Tahdon kuristaa kaikki juuri nyt. Aijai kun on nätti. Nyt alko Lespa GAS heräämään, mutta pitää odottaa jouluun, että saa hommattua Esp/Ltd:n EC400 mallin :D THV-klubi #40
Kyllä lähtee!
"Onko viileetä olla rienaaja?" -sticky fingers |
oiva tumpeloinen 12.09.2005 20:46:38 | |
---|
Jos meinaat LP:tä hommata, niin seuraile käytettyjen markkinoita. Nytkin bongasin Torilta kiduttavan kauppakohteen: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=72189 Tahdon kuristaa kaikki juuri nyt. Mikä tarve sulla on kuristaa. Osta pois ja ole tyytyväinen :) ......ja se selitys, ettei ole rahaa on vain tekosyy. Lainaat vaikka joltain, jos ei ittellä oo ;) |
Swan 12.09.2005 20:51:39 | |
---|
Mikä tarve sulla on kuristaa. Osta pois ja ole tyytyväinen :) ......ja se selitys, ettei ole rahaa on vain tekosyy. Lainaat vaikka joltain, jos ei ittellä oo ;) Ei ole ketään, keltä lainata. Muutenkin kaikki äkkiä revityt rahat menevät akuutimpiin kamatarpeisiin. Vermillion sen sijaan voisi lainata rahaa jostain ja ostaa tuon itselleen. Olisi siinä nuorelle miehelle keppiä kerrakseen. |
McNulty 12.09.2005 21:43:46 | |
---|
yyyyyh... Studio. Ei edes bindauksia :) Ei tuollaisen takia kannata yöunia menettää saati itseään vankilaan kuristaa. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
Niskamies 12.09.2005 21:51:34 | |
---|
yyyyyh... Studio. Ei edes bindauksia :) Ei tuollaisen takia kannata yöunia menettää saati itseään vankilaan kuristaa. Vaikka tossa ei ole reunalistoja, et voi kieltää etteikö toi olisi nätti kuin sika pienenä;-) Virallisesti semi-pro! |
McNulty 12.09.2005 21:57:33 | |
---|
Vaikka tossa ei ole reunalistoja, et voi kieltää etteikö toi olisi nätti kuin sika pienenä;-) Mielummin Rootbeer tai Trans Amber värillä oleva Standard. Mutta onhan tuo valkoinen + kullatut osat nätti yhdistelmä lähes kitarassa kuin kitarassa. terv. valkoisen LP Customin omistaja :) "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
fox 12.09.2005 22:07:36 | |
---|
Vaikka tossa ei ole reunalistoja, et voi kieltää etteikö toi olisi nätti kuin sika pienenä;-) No tottakai on! Ei siit oikeen muuta voi olla mieltä! Ja suhteellisen edukas on kanssa.. |
Ziggy Bubba 13.09.2005 16:29:33 | |
---|
Vaikka tossa ei ole reunalistoja, et voi kieltää etteikö toi olisi nätti kuin sika pienenä;-) Mun mielestä toi Alpine White Studio on yksi komeimmista Lespoista.. Eihän tosta rungosta edes näkyis reunalistat... Yksinkertaisen kaunis ja puhtoinen kapula :) www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet! |
Kampuzzjeah! 13.09.2005 17:30:44 | |
---|
terv. valkoisen LP Customin omistaja :) hei anna mulle toi!? Here we are,now lay the burden down.We're coming to the end of our road.Sorrowful yet glorious somehow,to be humming this one last ode.
R.I.P Sentenced 1989 - 2005 |
McNulty 13.09.2005 17:34:35 | |
---|
hei anna mulle toi!? ei ei... ei saa himoita toisen rakasta senkin perheenrikkoja! :) "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
Bald Anus 13.09.2005 21:00:33 (muokattu 13.09.2005 21:04:01) | |
---|
Olet aika nuori joten, en näe järkeä siinä että ostat kitaran jonka arvo on noinkin iso. osta mielummin kitara joka on hyvä ja miellyttää silmääsi mutta on puolet halvempi ja laita rahaa hyvää vahvistimeen. esim: jos gibsonia olet välttämättä ostamassa niin vaikka studio malli aluksi, hinta uutena noin 1200-1300 euroa, ja sitten laitat rahaa vahvistimeen. käytettynä myös kannattaa katsoa. saatat päästä alle tuhannen euron hintaan. epiphonella on hyviä lespauleja, hinta 450-1000 euroa. hyviä, hienoja lespauleja. tosin ei ole gibsoneita. niihin ajan kanssa kun teet mikkien vaihdon pääset jopa gibsonin saundin lähelle. tokai on myös hyvä vaihtoehto, mutta halvemmat tokait ovat mun mielestä huonompia kuin epiphonet (tosin poikkeuksia löytyy) jossain vaiheessa alkaa varmasti vituttamaan se että sulla on hyvä kitara ja huonovahvistin. ja lisäksi julmaa mutta, vaikkakin nyt soittoharrastus on hyvin läheinen onko se sitä esim 3:n vuoden päästä? heti ei tarvi olla monen tonnin soittokamppeita, mutta tietenkin jos rahaa on niin mikään ei estä. 2000eurolla vaan saat toki tuon gibsonin mutta myös vaihtoehtona on halvempi kitara, kohtuu hyvä ja pitkäikäinen kitaravahvistin sekä muutama pedaali. kannattaa miettiä Tää tuntuu jo siltä, että pidät mua alottelijana. Selvää ikärasismia. Mun keikat ei oo missään kovin isoissa paikoissa, eli pärjään 12-wattisella vähän aikaa. Säästän ensin kitaraan, sitten vahvistimeen. Ja lainavahvistimen voin edelleen hankkia keikkojen ajaksi. Pedaalit hankin helposti varmaan. Mulla on yks EFEKTIpedaali, jota en kyllä juuri käytä... Ja mitä 3 vuoden päästä? Oon satavarma, että soitan vielä kolmen vuoden jälkeenkin ja jatkan siitä vielä pitkälle eteenpäin. Ja jos jostaki syystä lopetan, myyn kamat. Mutta jos ostan Epin tai Tokain, myöhemmin vituttaa, kun Gibson jäi ostamatta... Ja sitten vielä tosta että "heti" ei tarvi olla kalliita soittokamppeita. Oon soittanu jo kauemman aikaa ja keikkatahti kiihtyy, saatan päästä isompiinkin paikkoihin, kun vaan paiskin töitä. Tiiän, että on tyhmää ostaa ensin kitara, jos molempia tarvii, mutta jostaki syystä olen ostamassa kitaraa ensin... THV-Klubi #12 |
fox 13.09.2005 21:06:31 | |
---|
Tiiän, että on tyhmää ostaa ensin kitara, jos molempia tarvii, mutta jostaki syystä olen ostamassa kitaraa ensin... Ei välttämättä, jos/kun on noin niinku sanoit, et lainaks saa styrkkaa aina kun tarvitsee.. Ja "kunnon työkaluilla" on toki mukava työstää.. Kuis tuo Torin Alpine-white?? ;) |