Aihe: Miljoonannen kerran, strato vai les paul?
1 2 3 4
Krice
04.09.2005 13:48:40

Minusta molemmat ovat ylihintaisia epäergonomisia puupalikoita.
oiva tumpeloinen
04.09.2005 13:49:41

Kannattaa mieluummin ostaa vaikka v-amp, millä ei tee mitään. ;)
McNulty
04.09.2005 16:17:07

Ei välttämättä... Gibson Les Paul on varmasti kallis jos verrataan esim. Epiphone Les Pauliin. Fender Am.Deluxe Stratocaster on varmasti kallis jos verrataan Tokain ST-sarjan halvempiin edustajiin.

Minä olen todennut että halvastakin kepistä saa varsin loistava pienellä lisäpanostuksella. Esim. Tokai AST-33 (strato.kopio) kuulosti hyvältä kun siinä oli Kinmanin AVn Woodstock mikit kiinni. Epiphone Les Paul kuulostaa hyvältä kun siinä on '57 Classicit mikkeinä. Kummassakin tapauksessa kitaran hinta "modattunakin" on vielä paljon alle tuhat euroa.

Se siitä ylihintaisuudesta. Mitä ergonomiaan tulee niin olisinkin innokas kuulemaan mikä kitara on Stratocasteria ergonomisempi? Jopa tuo siun GIO-sarjan Ibanez on Stratocaster-kopio tykkäsit siitä tai et. Enkä usko että nuo kitarat ovat täysin "epäergonomisia" ja huonoja puupalikoita kuten väität, jos ne ovat yli 50 vuotta olleet olemassa ja joihin kaikki muut valmistajat mallejaan pohjaavat.

Mikä on mielestäsi Stratoa ergonomisempi skeba?
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
WM
04.09.2005 18:07:16
jos nyt on kattellu lespaa niin se epiphonenkin valmistama on oikein hyvä? vai onko tokai parempi??
Itsekin mietin että minkälaista kitaraa hommailis mutta se on just strato ws Lespa...
aina ei voi voittaa...
temppiz
04.09.2005 18:10:11 (muokattu 04.09.2005 18:21:16)

Esimerkiksi tuo:
http://www.saunalahti.fi/temppiz/musicman.html

E: vaikkei multa mitään kysyttykään...
E2: niin ja onhan tuokin strato tavallaan..
Tauon etsii alapäätaiteilijaa! (basistia)
McNulty
04.09.2005 18:20:53
Esimerkiksi tuo:
http://www.saunalahti.fi/temppiz/musicman.html

tuo talla ei oikein vakuuta... miksihän siinä pitää olla tuossa perässä tuollainen "spoileri" :)

Varsin hyvä kitara myös... onpa tuossakin silti jäljitelty stratocasteria kanssa. Ei sille vain voi mitään että Leo keksi sellaisen värkin joka edelleen inspiroi kitaristeja ja valmistajia.

Onkohan tuo Musicman yhtä mukava sylissä ja reiden päällä kun tuo alareuna on viistotettu myöskin? Axis oli ainakin todella mukava peli soitella vaikka siinä floikka olikin kiinni ja miulle riittäisi vähempikin.
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
temppiz
04.09.2005 18:33:12

tuo talla ei oikein vakuuta... miksihän siinä pitää olla tuossa perässä tuollainen "spoileri" :)
...
Onkohan tuo Musicman yhtä mukava sylissä ja reiden päällä kun tuo alareuna on viistotettu myöskin? Axis oli ainakin todella mukava peli soitella vaikka siinä floikka olikin kiinni ja miulle riittäisi vähempikin.

Spoileri painaa peräpäätä alaspäin, silloin kun mennään todella kovaa... asiaan... ei kai sillä muuta virkaa ole ku kantaa Musicmanin kaiverrusta. Tuo sarven alareuna on viistottu ainoastaan etupuolelta, joten sylissä se istuu ihan kiltisti.(vähintäänkin yhtä mukavasti kuin strato)
Puavali
04.09.2005 18:40:26 (muokattu 04.09.2005 18:41:38)

Väärin väärin väärin! Strato on ergonominen puupalikka!

Ekaksi strato, siitä saa kunnon työkalun vuosiksi eteenpäin.

Ed: Eikä pelota sen särkyminen niin kuin lespan kanssa, kun se on anpreikkablll. Ainakin melkein.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
McNulty
04.09.2005 18:46:15
ei kai sillä muuta virkaa ole ku kantaa Musicmanin kaiverrusta.

Jotenkin tuntuisi omituiselta ratkaisulta... voisi kai tuonkin hieman ergonomisemmin rakentaa, ainakin minusta...

Tuo sarven alareuna on viistottu ainoastaan etupuolelta, joten sylissä se istuu ihan kiltisti.(vähintäänkin yhtä mukavasti kuin strato)

Ahh... se kuulostaakin hyvältä ratkaisulta. Varsin tyylikäs peli kyllä. Eip voi muuta sanoa. Pitää joskus kyllä kokeilla. Saakohan tuota kolmella singlecoililla?
Artist
04.09.2005 18:49:54

ES-335 ja Firebird. :)

Mitä itse kysymykseen Strato vai Lespa tulee, niin kannattaa ostaa se kumpi kokonaisuutena miellyttää enemmän. Molemmat taipuu periaatteessa kaikenlaiseen musiikkiin, ja uskottavuusaspektia ei puutu kummastakaan. Les Paulejakin on saatavilla monilla eri mikkiratkaisuilla (Soapbar, minihumbucker, plus kaikki erilaiset normaalikokoiset humpparit), joten valinnanvaraa riittää.

Epin Joe Perry Boneyard LP maksaa muuten noin 700 € ja siinä on valmiiksi Gibsonin burstbucker mikit. Vaikuttaa aika hyvältä kepiltä, jos nyt sattuu ulkonäöstä pitämään.
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! *Bella Italia #10*
temppiz
04.09.2005 18:55:14

Jotenkin tuntuisi omituiselta ratkaisulta... voisi kai tuonkin hieman ergonomisemmin rakentaa, ainakin minusta...

Ahh... se kuulostaakin hyvältä ratkaisulta. Varsin tyylikäs peli kyllä. Eip voi muuta sanoa. Pitää joskus kyllä kokeilla. Saakohan tuota kolmella singlecoililla?

Niin, ja onhan sillä spoilerilla sellainenkin merkitys että saadaan ruuvinkannat pois näkyvistä. Muutenhan se on täysin samanlainen talla, kuin hardtail-stratoissa.

Mikkivaihtoehdot: HSH HSS SSS. (tosin 22-nauhaiseen saattaisi sopia Steve Morse signaturen pleksi, jolloin mikkivaihtoehdot HSSH)
Bumbarr
04.09.2005 19:44:57

NO TÄMÄ"!!!!!!!!!!!
http://www.pro-music-news.com/html/03/31120dea.jpg
Kilpikonnat rockkaa!
Jucciz
04.09.2005 19:47:34
Miljoonannen kerran, tässä vaihtoehdot

* Et osta kumpaakaan.
* Ostat molemmat.
* Menet oikeasti testaamaan molempia ja ostat sen jälkeen sen, kumpi sopii sinulle paremmin.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Mrezzye
04.09.2005 20:12:38

Miljoonannen kerran, osta Lessu ja sitten alat säästämään Stratoon.
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
Les Fender
04.09.2005 20:17:01

* Et osta kumpaakaan.
* Ostat molemmat.
* Menet oikeasti testaamaan molempia ja ostat sen jälkeen sen, kumpi sopii sinulle paremmin.

Joo näin.. Ja voin vakuuttaa että jos harkiten ostat käytetyn G tahi F kitaran, siis kumman vaan, niin aivan varmasti tykkäät. Jos taas oston jälkeen päädyt siihen ettet sitten varmaan yhtään tykännytkään niin.. Myydessä/vaihtaessasi saat edelleen hiukan vähemmän - hiukan enemmän olevan hinnan. Riippuen kaupallisista kyvyistäsi. Turvallisia/luotettavia valintoja kummatkin. Enempää en osaa neuvoa koska molempia vihaan ja rakastan ynnä siltä väliltä..
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
käsi
04.09.2005 22:01:19

yllä on ollut hyviä ohjeita mitä tehdä.

lespauleista voin sanoa: itse olen omistanut epiphonen lespaulin pitkään, ja hommasin siihen paremmat mikit, seymour duncanin alnico pro II sen tallaan, soundi parani paljon. epin lespaulia jos ostaa niin osta sellainen joka näyttää ja tuntuu hyvältä, soundia voipi sitten parantaa uusilla mikeillä jos haluaa. olin epiin tyytyväinen pitkään, unelma tosin oli saada gibson joskus.

sitten ostin gibsonin lespaul classicin, ja soitto intoa tuli potenssiin paljon lisää. ja "pippeliboonusta", eli pelkästään se että siinä nyt luki gibson teki jo sielulle hyvää. makso kohtuu paljon hoitajan palkkaan verrattuna mutta kannatti.

stratot ovat mulle vähän tuntemattomempia mutta sellainen on nyt hommaus listalla.

kuitenkin hyvä kitara on sellainen mikä miellyttää eniten, soundi, väritys, ulkomuoto, merkki sekä miltä se tuntuu soittaa mun mielestä ratkaisee, kun kaikki noi on kohdalla on sulla kitara joka ei myöhemmin alkaa kaduttamaan vaan kestää soittoa ja katselua sekä esittelyä pitkään.

mikä miellyttää eniten sun sydäntä, osta se.
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Lutkare
04.09.2005 22:52:18
Ei kumpaakaan, tee kompromissi ja osta ESP ;)
Aadolf Virtanen: "Hevi on paskimmillaankin parasta musiikkia"
mhelin
04.09.2005 23:05:40 (muokattu 04.09.2005 23:10:03)
Osta G&L Legacy HB, Seymour Duncan humbucker ja kaksi G&L:n yksikelaista. Tai S-500 jossa ehkä muuten paremmat mikit (G&L:n magnetic field design). Käy ainakin kokeilemassa (Saundata maahantuoja). Itselläni ei ole mutta jos tuonhintaista soitinta olisin etsimässä niin tuon ostaisin ensin (tai ASAT:in jotka myöskin ovat priimakitaroita toisin kuin jotkut Fenderit tai Gibsonit).

http://www.glguitars.com/
http://www.soundata.fi/hinnastot/Hinnastot_pdf/G_L_Guitars.pdf
Naama-amis
05.09.2005 01:27:47 (muokattu 05.09.2005 01:30:58)

* Et osta kumpaakaan.
* Ostat molemmat.

Viimeisimmän GAS:in vallassa rimpuillessani - josta muuten käsittämättömästi pääsin eroon ostamatta mitään! - tuli mietittyä (muun muassa) Strato vs. Les paul -hommelia. Les paulin soundi on 10 x kertaa parempi mun soitteluihini, ja onpa paremman näkönenkin. Vaan ei moinen sovi mun käpäliin ollenkaan. Strato sopii hivenen paremmin soittotatsiltaan mulle (vaikkei sekään mikään autuaaksi tekevä vimpain ole), mutta soundi ei taas ole kelpo. Aina on joku mukamas olevinaan huonosti. Ehkä vaan täytyy kokeilla niin pirusten joka ainiaa soitinta ja tyytyä kompromissiin?

Nimim. Kultakutri etsimässä kitaraa
Feggy
05.09.2005 08:25:54

Viimeisimmän GAS:in vallassa rimpuillessani - josta muuten käsittämättömästi pääsin eroon ostamatta mitään! - tuli mietittyä (muun muassa) Strato vs. Les paul -hommelia. Les paulin soundi on 10 x kertaa parempi mun soitteluihini, ja onpa paremman näkönenkin. Vaan ei moinen sovi mun käpäliin ollenkaan. Strato sopii hivenen paremmin soittotatsiltaan mulle (vaikkei sekään mikään autuaaksi tekevä vimpain ole), mutta soundi ei taas ole kelpo. Aina on joku mukamas olevinaan huonosti. Ehkä vaan täytyy kokeilla niin pirusten joka ainiaa soitinta ja tyytyä kompromissiin?

Nimim. Kultakutri etsimässä kitaraa

Kokeilepa puoliakustista tai Fender Jazzmasteria...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)