Dr. Muff 17.09.2005 12:35:30 | |
---|
Ai se soundi lähteekin nykyään kaulan lakasta eikä sormista, aika huono yritys. Nitro tuntuu paremmalta, hienommalta ja arvokkaammalta kuin puun päällä oleva paksu muovikerros. Ja mielestäni on aivan loogista että ohut nitroselluloosalakka demppaa vähemmän sointia kuin paksumpi muovi. Nitro vanhenee hienommin, kolhut näyttävät paremmilta kuin vastaavat polyesterissä tai polyuretaanissa. Tuumasta toiseen. |
McNulty 17.09.2005 12:37:57 | |
---|
...ja Bonecrusher provosoi sen minkä kerkee. Hehe... pistää nämä "supreme court judget" naurattamaan aina välillä. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
Lego 17.09.2005 12:56:38 | |
---|
Useimmiten täällä porukkaa vituttaakin se että ovat itse tuhlanneet rahansa ihan vitun kalliisiin merkkilaitteisiin ja kateus iskeekin kun muut saa saman lopputuloksen paljon halvemmalla. Hähä. Pushing little children, With their fully automatics,
They like to push the weak around. |
fox 17.09.2005 13:02:49 | |
---|
Useimmiten täällä porukkaa vituttaakin se että ovat itse tuhlanneet rahansa ihan vitun kalliisiin merkkilaitteisiin ja kateus iskeekin kun muut saa saman lopputuloksen paljon halvemmalla. Hähä. Niinhän mä sitä oon itekkin ajatellu, T-merkkituote melki tonnin pintaan, siihen laukku satkun ja mikit kaks..halvemmalla olis heti päässy kun olis ostanu kunnollisen eikä mitää kopioo! Sitähän sä meinasit, eikö?? =) Hähä. |
Lego 17.09.2005 13:04:44 | |
---|
Niinhän mä sitä oon itekkin ajatellu, T-merkkituote melki tonnin pintaan, siihen laukku satkun ja mikit kaks..halvemmalla olis heti päässy kun olis ostanu kunnollisen eikä mitää kopioo! Sitähän sä meinasit, eikö?? =) Hähä. Uutena 650, paljonkos se G:n stankku maksoikaan? Miksi noi mikit vedit mukaan tähän? Mutta ok, SD:n JB & Jazz-setti satkun. Niin paljonkos se G:n stankku maksoikaan? Hähä. Pushing little children, With their fully automatics,
Ziggy Bubba 17.09.2005 13:05:49 | |
---|
Useimmiten täällä porukkaa vituttaakin se että ovat itse tuhlanneet rahansa ihan vitun kalliisiin merkkilaitteisiin ja kateus iskeekin kun muut saa saman lopputuloksen paljon halvemmalla. Hähä. Kieltämättä saattaa olla tuossakin perää. Meikäläisellä on kyllä mielenrauha ja jälleenmyynti arvo kohdillaan :) www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet! |
Trebla 17.09.2005 13:06:20 | |
---|
Tämähän on huomattu ihan toisissa yhteyksissä. Esim. työpaikalla. Työkaverin vaimoakin voi arvostella, mutta meneppäs haukkumaan autoa, niin johan on piru irti =) (Kai se näissä soittimissakin on sama) "Vain hullu koettaa hukuttaa murheitaan, murheet oppivat aina uimaan" KH & LV |
McNulty 17.09.2005 13:14:27 | |
---|
Useimmiten täällä porukkaa vituttaakin se että ovat itse tuhlanneet rahansa ihan vitun kalliisiin merkkilaitteisiin ja kateus iskeekin kun muut saa saman lopputuloksen paljon halvemmalla. Hähä. No jaa... itse ostin LP Customin 1100 USD ja Stanuun vein vaihdossa Ibanez RG570:n ja maksoin pikkasen väliä. Enpä kauheasti enempää noista maksanut kuin mitä esim. Tokai LS75 tai LC80 maksavat uutena. Pitää muistaa tosin se, että Gibsonin LP Standardin sai aikanaan 9995mk hintaan, jolloin käytetytkin olivat halvempia kuin nykyään. Tuntuuhan se suurelta (ja ehkä pahalta) laittaa 2000e kiinni skebaan, mutta toisaalta taas jos se kestää isältä pojalle ja vielä säilyttää arvonsa (ehkä jopa nostaa arvoaan vuosien saatossa), niin ei se silloin enää ole laisinkaan hullumpi sijoitus. Mutta joo, on tuossa siun kirjoituksessa tottakin tuo toinen puoli. Eli saman rahan sitä moni keikoiltaan varmasti tienais soitti sitten Gibsonilla tahi Epiphonella. Silti ihmetyttää tämä ihmisten asenne Gibsonin omistajia kohtaan ja ainainen väittely siitä kuinka paljon Gibson on Tokaita huonompi. Tuntuu ihan siltä että kyse ei ole kuin kateudesta ja kenties siitä ettei ole rahaa sijoittaa siihen oikeaan Les Pauliin tms. Niin minä ainakin käsitän kaikki nämä Tokai-omistajien todistelut itselleen: "Tämä on paljon parempi kuin Gibson" ja tuokin väite pohjautuu siihen että taustalla on joku Classic-sarjasen Gibsonin kokeilu eikä mitään muuta. Elkää kuitenkaan ottako itseenne. Pääasia että tykkäätte soittaa just sillä soittimella minkä olette hankkineet. Se on se tärkein pointti, luki lavassa ihan mitä hyvänsä. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
fox 17.09.2005 13:15:19 | |
---|
Uutena 650, paljonkos se G:n stankku maksoikaan? Miksi noi mikit vedit mukaan tähän? Mutta ok, SD:n JB & Jazz-setti satkun. Niin paljonkos se G:n stankku maksoikaan? Hähä. Stankku maksaa paljon. Mutta se onkin semmonen ammattimiehen työkalu, näetsen. Ei sellasta kannata kaikkien ostaa, ostaa sellasen näköispainoksen vaan, ja kiukuttelee sitte pitkin foorumeita... Hähä. |
Dr. Muff 17.09.2005 13:17:58 | |
---|
Useimmiten täällä porukkaa vituttaakin se että ovat itse tuhlanneet rahansa ihan vitun kalliisiin merkkilaitteisiin ja kateus iskeekin kun muut saa saman lopputuloksen paljon halvemmalla. Hähä. Joillain ei vaan ole varaa kalliisiin merkkilaitteisiin. Hähä. Tuumasta toiseen. |
Lego 17.09.2005 13:47:58 | |
---|
No jaa... itse ostin LP Customin 1100 USD ja Stanuun vein vaihdossa Ibanez RG570:n ja maksoin pikkasen väliä. Enpä kauheasti enempää noista maksanut kuin mitä esim. Tokai LS75 tai LC80 maksavat uutena. Niin ja puhuttiin uusista.. Pitää muistaa tosin se, että Gibsonin LP Standardin sai aikanaan 9995mk hintaan, jolloin käytetytkin olivat halvempia kuin nykyään. Tuntuuhan se suurelta (ja ehkä pahalta) laittaa 2000e kiinni skebaan, mutta toisaalta taas jos se kestää isältä pojalle ja vielä säilyttää arvonsa (ehkä jopa nostaa arvoaan vuosien saatossa), niin ei se silloin enää ole laisinkaan hullumpi sijoitus. Ja väität ettei Tokai kestäisi isältä pojalle? Mutta joo, on tuossa siun kirjoituksessa tottakin tuo toinen puoli. Eli saman rahan sitä moni keikoiltaan varmasti tienais soitti sitten Gibsonilla tahi Epiphonella. Silti ihmetyttää tämä ihmisten asenne Gibsonin omistajia kohtaan ja ainainen väittely siitä kuinka paljon Gibson on Tokaita huonompi. Tuntuu ihan siltä että kyse ei ole kuin kateudesta ja kenties siitä ettei ole rahaa sijoittaa siihen oikeaan Les Pauliin tms. Niin minä ainakin käsitän kaikki nämä Tokai-omistajien todistelut itselleen: "Tämä on paljon parempi kuin Gibson" ja tuokin väite pohjautuu siihen että taustalla on joku Classic-sarjasen Gibsonin kokeilu eikä mitään muuta. Elkää kuitenkaan ottako itseenne. Pääasia että tykkäätte soittaa just sillä soittimella minkä olette hankkineet. Se on se tärkein pointti, luki lavassa ihan mitä hyvänsä. Ei mulla ole mitään Gibsoneita tahi niiden omistajia vastaan. Se on se raha joka ratkaisee. Ottaisin toki montakin eri Gibsonia ja statuksensa takia se houkuttaisikin, mutta se hinta.... Pushing little children, With their fully automatics,
Lego 17.09.2005 13:49:29 | |
---|
Joillain ei vaan ole varaa kalliisiin merkkilaitteisiin. Hähä. Kaikki ei ole syntymässään ollut tukehtumassa kultalusikkaan.. Ja kuten sanoin saman lopputuloksen saa halvemmallakin, se vain on sitä tervettä järkeä maksaa vähemmän. Hähä. Pushing little children, With their fully automatics,
fox 17.09.2005 14:05:56 | |
---|
Niin ja puhuttiin uusista.. Ei kannata ostaa uutta, jos saa vähä paremman vanhan, käytetyn samaan hintaan.. Elikkäs: esimerkin luonteisesti. Pitkän ja kunniattoman urani soittimien parissa fiksaillen, virittäen ja jopa välittäen, aikana mulla on ollut ainoostaan 2-3 uutta. Mutta olenki tällanen ressukka. *snif* Tuotä T-merkkistä kohtaan mulla ei ole mitään viha-eikä muutakaan suhdetta, se on hyvä KOPIO. Ja piste. Eikä se siitä muuksi muutu, sen asema. Hintajuttuun vielä.. 650, sanoit, joku malli. Noh, just onnistuin, myytyäni jotain muuta, hommaamaan Saksasta yhden tutun kautta S.D.Curlee Std:n, käsintehdyn jenkin hondurasinmahonki-bodylla, käsintehty, DiMarzion spesiaalimikit, laukku. Ruma kun mikä. Hinta 550-600 välillä. Nyt jos rupeisin sitä putsattuna ja laitettuna markkinoimaan, niin ehkenpä mä siitä vähän enemmän saisin ku 650... Jätän arvioimatta tuon toisen.. Ja väität ettei Tokai kestäisi isältä pojalle? Enpä usko et ´crusher sitä meinaa, etteikö kestäis, jos ja kun siihen on jotain pikkuremppaa tehty, niinku minkä hyvänsä muuhunkin..Mutta kuitenkin, ei se hinta ihan turhasta muodostu, joissain on paremmat osat kun joissain muissa..muunmuassa. Ei mulla ole mitään Gibsoneita tahi niiden omistajia vastaan. Se on se raha joka ratkaisee. Ottaisin toki montakin eri Gibsonia ja statuksensa takia se houkuttaisikin, mutta se hinta.... Hmm. oot vähän ristiriitainen noissa kommenteissa, hiukkasen.. Hinta on kohtuu kova, mutta se muodostuu kyl ihan syystä.. Työvoima maksaa länsimaissa, osat on pikkuhitusen laatuisemmat ym. Säästöön euroja! Niin on 9 10:stä omat soittokamppeensa rahoittanu, eipä noita "kultalusikka suussa" väkiä niin kovin hirmusti oo, luulisin. Piis tai... 8) |
Lego 17.09.2005 14:49:15 | |
---|
Ei kannata ostaa uutta, jos saa vähä paremman vanhan, käytetyn samaan hintaan.. Elikkäs: esimerkin luonteisesti. Pitkän ja kunniattoman urani soittimien parissa fiksaillen, virittäen ja jopa välittäen, aikana mulla on ollut ainoostaan 2-3 uutta. Mutta olenki tällanen ressukka. *snif* Tuotä T-merkkistä kohtaan mulla ei ole mitään viha-eikä muutakaan suhdetta, se on hyvä KOPIO. Ja piste. Eikä se siitä muuksi muutu, sen asema. Hintajuttuun vielä.. 650, sanoit, joku malli. Noh, just onnistuin, myytyäni jotain muuta, hommaamaan Saksasta yhden tutun kautta S.D.Curlee Std:n, käsintehdyn jenkin hondurasinmahonki-bodylla, käsintehty, DiMarzion spesiaalimikit, laukku. Ruma kun mikä. Hinta 550-600 välillä. Nyt jos rupeisin sitä putsattuna ja laitettuna markkinoimaan, niin ehkenpä mä siitä vähän enemmän saisin ku 650... Jätän arvioimatta tuon toisen.. Mutta mitä ihmettä tähän keskusteluun vedetään käytetyt kun vertaillaan uusia? Mikä tuossa on niin vaikeaa ymmärtää? Enpä usko et ´crusher sitä meinaa, etteikö kestäis, jos ja kun siihen on jotain pikkuremppaa tehty, niinku minkä hyvänsä muuhunkin..Mutta kuitenkin, ei se hinta ihan turhasta muodostu, joissain on paremmat osat kun joissain muissa..muunmuassa. Liirum laarum jne.. Mitä yrität sanoa? Että Tokaihin pitäisi tehdä remppaa (aikavälillä isältä pojalle) sen edestä että se olisikin tullut maksamaan G:n stankun verran? Höpö höpö. Hmm. oot vähän ristiriitainen noissa kommenteissa, hiukkasen.. Hinta on kohtuu kova, mutta se muodostuu kyl ihan syystä.. Työvoima maksaa länsimaissa, osat on pikkuhitusen laatuisemmat ym. Säästöön euroja! Niin on 9 10:stä omat soittokamppeensa rahoittanu, eipä noita "kultalusikka suussa" väkiä niin kovin hirmusti oo, luulisin. Piis tai... 8) Joo peace, se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Mut ok. Pushing little children, With their fully automatics,
fox 17.09.2005 15:10:53 | |
---|
Mutta mitä ihmettä tähän keskusteluun vedetään käytetyt kun vertaillaan uusia? Mikä tuossa on niin vaikeaa ymmärtää? Kysypä sitä?? Oikeen huolella. Meinaan eiköpä LS-70 oo liki tai yli 800? Eli tuon 650 on pakko olla käytetty? Joten tonnin verran, pienillä muutoksilla ja tarpeellisilla erikseen hankittavilla lisävarusteilla siis, uutena. ;) Liirum laarum jne.. Mitä yrität sanoa? Että Tokaihin pitäisi tehdä remppaa (aikavälillä isältä pojalle) sen edestä että se olisikin tullut maksamaan G:n stankun verran? Höpö höpö. En ihan noin tainnu sanoa. Vai sanoinko? Hyi minnuu. Tuolla lailla höpö-höpötän ja liirum-laarumoin. Pistetään sitte kunnolla faktaa tiskiin, kun haluut. Eihän Tokain Love Rokista pahaa sais sanoa?? Onhan se melki Les Paul. Oikeestaan parempikin. Kannattais Hamamatsun hakee oikeuden päätöstä että sitä tulee nimittää Les Pauliks kun sitä kaikki nimittää muutenkin, kun onhan se Les Paul..onhan? Toisaalta, samahan se on mitä siinä lavassa lukee.. onhan? Ja useinhan tuolla kysästään juur Tokain Les Paulista.. 8) |
Lego 17.09.2005 15:13:18 | |
---|
Kysypä sitä?? Oikeen huolella. Meinaan eiköpä LS-70 oo liki tai yli 800? Eli tuon 650 on pakko olla käytetty? Joten tonnin verran, pienillä muutoksilla ja tarpeellisilla erikseen hankittavilla lisävarusteilla siis, uutena. ;) Ei, vaan 650 oli hinta UUTENA ostettaessa liikkeestä. En ihan noin tainnu sanoa. Vai sanoinko? Hyi minnuu. Tuolla lailla höpö-höpötän ja liirum-laarumoin. Pistetään sitte kunnolla faktaa tiskiin, kun haluut. Eihän Tokain Love Rokista pahaa sais sanoa?? Onhan se melki Les Paul. Oikeestaan parempikin. Kannattais Hamamatsun hakee oikeuden päätöstä että sitä tulee nimittää Les Pauliks kun sitä kaikki nimittää muutenkin, kun onhan se Les Paul..onhan? Toisaalta, samahan se on mitä siinä lavassa lukee.. onhan? Ja useinhan tuolla kysästään juur Tokain Les Paulista.. 8) Kiukuttelua en kyllä jaksa noteerata millään lailla. Pushing little children, With their fully automatics,
fox 17.09.2005 15:56:05 | |
---|
Kiukuttelua en kyllä jaksa noteerata millään lailla. Enpä juur minäkään. Kyllä se siit tasottuu, kuule! 8)
|
aahtsi 17.09.2005 16:47:02 (muokattu 17.09.2005 16:55:20) | |
---|
Mikit oli vaihdettava, ei niillä ainakaan kunnon särosoundia saanut. Tahmeutta en ole havainnut. Les Paul tyyppinenhän ei ole niitä parhaita vireessä pysyjiä, mutta kohdallaan olevilla säädöillä esim. kielten pitimen korkeus pääsee eteenpäin. Mulla on 11-49 setti ja suoraa tiheätä komppia aika paljon, hieman täytyy virettä treeneissä korjata, tosin vaihdan kieliä vain kun katkeaa. Neljä vuotta ollut, enkä ole koskaan harkinnut luopumista. Hinta 600e on käytetystä LS-70 japsi Tokaista aika lailla käypänen. Huippupeli mikkien vaihdolla. |
Tompsi 17.09.2005 16:49:43 | |
---|
Hyvin te pojat vedätte. |
P-Nut 17.09.2005 17:53:33 | |
---|
Kuinkahan pitkästi tämä menee vielä offtopiciks...meni taas tuohon perus Tokai vs Gibson väittelyyn... järkevää. Asiaan. Itse omistan LC-70 mallin ja olen kitaraan kyllä todella tyytyväinen. Käytettynä ostin ja mikit oli vaihdettu, joten en alkuperäisiä mikkejä voi arvostella. Viimeistely todella hyvä eikä mitää lakkavikoja tai muita mokia ole etsimälläkään löytynyt. Kitara on käytetyksi todella hyvin pidetty (kiitos Dipshitille). Jos ei Gibsoniin ole varaa niin ei voi pahasti mennä metsään jos ostaa vähän laadukkaamman Tokain Loverockin (siis japanilaisen). Damn, that's a fine pile of duckshit :] |