![]() 22.05.2009 20:09:51 | |
---|---|
taat: Tänään Kampin Musamaailmassa. E: Itse olisin jättänyt ostamatta Eipä reilu vuosi sitten onnistunut tinkaaminen multakaan, mutta uudet kielet sain ihan kerran kysymällä. | |
![]() 22.05.2009 20:11:56 | |
bonecrusher: Tässähän ei ole mitään omituista. Kuuluu yleissivistykseen, ettei Musamaailmassa saa tingata, ja hyvin hyvin harvoin moinen touhu onnistuu. Jos haluat laukun = ostat sen. Jos haluat kielet = ostat ne. Jos haluat hihnalukot = ostat ne. Saman käsityksen olen saanut, mutta eipä kovin hyvää kuvaa kauppahengestä anna jos meno on noin takakireetä. War... war never changes. | |
![]() 22.05.2009 20:12:31 (muokattu 22.05.2009 20:13:06) | |
bonecrusher: Tässähän ei ole mitään omituista. Kuuluu yleissivistykseen, ettei Musamaailmassa saa tingata, ja hyvin hyvin harvoin moinen touhu onnistuu. Jos haluat laukun = ostat sen. Jos haluat kielet = ostat ne. Jos haluat hihnalukot = ostat ne. Omalta osaltani musamaailma on ollut jo reippaat 5v boikottissa, ja siinä myös pysyy. Pitäkööt tunkkinsa. prkl. EDIT: ja ei.. ei pelkästään hintojen / tinkausten takia. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. | |
![]() 23.05.2009 00:02:16 | |
Ketjunnimi ny taitaapi kumminkin olla hölömöt kommentit musaliikkeen myyjiltä? Siihen ny ei minust kuulu se, et markalla ostat ja tonnilla tinkaat. Tota torikauppaa ny on välimeremmaat pullollaan. Monia kauppoja olen itte laittanu omaan poikottiin. Ne ny ei o ollu kiinni muutaman markan tinkaamisesta. Ihan vaan siitä, että tuolta ei tee miäli ostaa mitään. Kyse ei o edes musakaupoista, koska noi lelut ny on mulla harmittoman halpoja. Vaan milloin pankkilainaa tarttee perätä, ni tiän satakunta firmaa, jotka noita rahoja ei näe. Ei nyt, ei koskaan. One kind of music only - the good kind | |
![]() 23.05.2009 06:08:44 | |
taat: Tänään Kampin Musamaailmassa. Mentiin kaverille ostamaan Tokain mitä lie LPtä ju tuli siinä kysytyksi että paljonko voi tinkiä ja sitten hän katsoo omilta siis Musamaailman sivuilta hinnan ja sanoo no ei oikeastaan yhtään. Noo sitten tuli kysästyä että ei edes hihnalukkoja tai uusia kieliä kaikkien tahmatassujen lääppimien kielien tilalle niin ei muuta kuin myyjä naurahtaa ja vastaus: "No ei kuule saa". Sitten kaveri halusi ostaa ne hihnalukot ja myyjä meni etsimään niitä ja tuli takaisin tyhjin käsin ja: "Joo ei ollu Shallerilta kromisia mutta on tossa noita erivärisiä mutta ne maksaa sit vähän enemmän." Sitten kysy kaveri etteikö saa edes laukkua kun on vähän hölmöä (mutta kuulema hyvin punkia) kantaa kitaraa muovikassissa ja myyjä kävelee yläkertaan ja empii siellä hetken ja tuo alas rähjäisen, käytetyn, likaisen Staggin akustiselle tehdyn laukun. Lopuksi tuli kommentti: "Niin ja jos joku kerta kävelet tästä ohi niin voisit tuoda ton laukun sitten takas." E: Itse olisin jättänyt ostamatta Onko kyseessä käytetty keppi? Just. | |
![]() 23.05.2009 08:44:20 | |
taat: Tänään Kampin Musamaailmassa. Mentiin kaverille ostamaan Tokain mitä lie LPtä ju tuli siinä kysytyksi että paljonko voi tinkiä ja sitten hän katsoo omilta siis Musamaailman sivuilta hinnan ja sanoo no ei oikeastaan yhtään. ... Kannattaa sitten tingatessakin muistaa ne tavat, millä sen tekee. Alennusten "vinkuminen" on epäilemättä myyjän kannalta ärsyttävää. "Paljonko voi tinkiä? - Ei oikein yhtään. - No entäs, saanko lukot kaupanpäälle? - Et. - Kielet? - Et. - No laukku nyt varmaan ainakin? - Et saa. Keskustelun lopputulos olis voinut olla hyvin toisenlainen, jos kaverisi olisi ilmoittanut, että kitaran lisäksi tarvitsee siihen hihnalukot, kielet ja laukun. Hän on sellaiset valmis myös ostamaan, mutta pieni kaupantekijäisalennus ei olisi pahitteeksi. Normaalisti tuollaiseen kauppaan joku mielihyväalennus tulee jo automaattisesti. Kyllä muakin myyjänä varmasti ärsyttäisi alennusten itsestäänselvänä pitäjät. Mun mielestä kaupantekijäiset pitää nimenomaan ansaita siinä kaupantekotilanteessa, oli ne myyjälle lopulta miten ilmiselviä tahansa. Mä oon saanut plektra- ja kielikaupantekijäisiä piuha- ja tamburiiniostoksilla... Hyvät tavat kunniaan, -sf "tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..." | |
![]() 23.05.2009 09:57:09 | |
sticky fingers: Kannattaa sitten tingatessakin muistaa ne tavat, millä sen tekee. Alennusten "vinkuminen" on epäilemättä myyjän kannalta ärsyttävää. "Paljonko voi tinkiä? - Ei oikein yhtään. - No entäs, saanko lukot kaupanpäälle? - Et. - Kielet? - Et. - No laukku nyt varmaan ainakin? - Et saa. Keskustelun lopputulos olis voinut olla hyvin toisenlainen, jos kaverisi olisi ilmoittanut, että kitaran lisäksi tarvitsee siihen hihnalukot, kielet ja laukun. Hän on sellaiset valmis myös ostamaan, mutta pieni kaupantekijäisalennus ei olisi pahitteeksi. Normaalisti tuollaiseen kauppaan joku mielihyväalennus tulee jo automaattisesti. Kyllä muakin myyjänä varmasti ärsyttäisi alennusten itsestäänselvänä pitäjät. Mun mielestä kaupantekijäiset pitää nimenomaan ansaita siinä kaupantekotilanteessa, oli ne myyjälle lopulta miten ilmiselviä tahansa. Mä oon saanut plektra- ja kielikaupantekijäisiä piuha- ja tamburiiniostoksilla... Hyvät tavat kunniaan, -sf Jep tuo on kyllä totta. No itse olisin yrittänyt tinkiä vähän eri lailla tai sitten vahingossa juuri samalla tavalla. Hassu juttu siinä oli myös se että kun sitten kitara oli turvallisesti kaverilla kotona niin huomattiin että tallamikin volapotikka rahisi ja eihän siinä mitään armoton kääntely ja vääntely sen korjasi ettei tarvinnut avata ja huomattiinkin jo kaupassa että potikat oli myös huonosti kiristetty ja pyöri yli. Aateltiinpa kiristää ja huomattiin että kun otti hatut pois niin kahdessa neljästä potikasta oli oikeanlainen prikka ja mutteri, mutta yhdessä oli hervottoman suuri prikka ja yhdessä ei ollu prikkaa ollenkaan. Otettiinpa ne irti ja kaivettiin jostain sitten siihen puuttuvaan prikka. Noo sittenhän alettiin ihmetellä kun siinä potikan ja puun välillä siis konehuoneen puolella oli sellainen kokoa 12 oleva mutteri vaikka potikka oli kokoa 11. Normaalistihan näissä on yleensä se prikka joka ottaa kiinni siihen puuhun niillä väkäsillä tai edes sopivan kokoinen mutteri ja sitä siinä ihmetellessä katottiin että mitä muissa potikoissa oli ja oli niitä yhteensä kaksi missä oli kokoa 12 oleva mutteri ja yhdessä oikeanlainen eli sellainen prikka mikä ottaa kiinni puuhun kiristäessä ja yhdessä ei taaskaan ollut mitään. Sellainen Tokai se | |
![]() 23.05.2009 10:09:42 (muokattu 23.05.2009 10:10:09) | |
latuska90: Minä: "Miks tuo Tokain ES-335- kopio on niin pirusti kalliimpi kuin Epiphonen sama malli?" Myyjä: "No kuule, se on sama ku vertais ladaa... tai no ei ihan ladaa, mut nissanii ja mersuu keskenään." Tokai oli mersu ja Epiphone se nissan... :) Sit se myyjä rupes höpisemään siitä mersusta kuinka hyvä auto se on... "maailma tarvitsee esikuvia" Pihlajamaan Musiikki, Pori Vai tarvitsee maailma esikuvia, heh, ja Tokaihan se on oiva esikuva kaikille... Mutta jos kyseessä oli Japanissa valmistettu Tokain ES-kopio, niin kallishan se on, mutta onpa hiukan lähempänä esikuvaansakin. En nyt muista millanen rakenne siinä japsissa on, mutta nuo korealaiset ja kiinalaiset ES-kopiot on merkistä riippumatta valmistettu hieman "oikotietä". | |
![]() 23.05.2009 12:19:07 | |
Ei nyt mitään hirveän vaarallista, mutta: Olin testailemassa uusia vahvareita, olin päässyt rivissä cube -osastolle, jolloin myyjä tulee kysymään voisiko auttaa. Kysyn siinä sitten, että miksi 30x ja 20x mallien ero äänessä on näin iso, vaikka kaikki säädöt yritin kääntää samoihin asentoihin. Myyjä sanoo sitten "joo tää uus 30x on ihan toiselta planeetalta, siinä on uudet cosm mallinnukset (kattoo sivusilmällä 20x mallia jossa lukee myös cosm, puhe katkeaa sekunniksi) ... jaöääöö noo tää pieni on nyt muutenki vaan vähän skeida". Myötäilin siinä sitten vaan ja jatkoin kyselyä muista vahvareista :) | |
![]() 23.05.2009 12:38:25 | |
Setä Hemuli: Ei nyt mitään hirveän vaarallista, mutta: Olin testailemassa uusia vahvareita, olin päässyt rivissä cube -osastolle, jolloin myyjä tulee kysymään voisiko auttaa. Kysyn siinä sitten, että miksi 30x ja 20x mallien ero äänessä on näin iso, vaikka kaikki säädöt yritin kääntää samoihin asentoihin. Myyjä sanoo sitten "joo tää uus 30x on ihan toiselta planeetalta, siinä on uudet cosm mallinnukset (kattoo sivusilmällä 20x mallia jossa lukee myös cosm, puhe katkeaa sekunniksi) ... jaöääöö noo tää pieni on nyt muutenki vaan vähän skeida". Myötäilin siinä sitten vaan ja jatkoin kyselyä muista vahvareista :) Olisi vain vastannut että: "Siksi kun tuo toinen on Cube 30X ja toinen on Cube 20X." :) Miksi Toyota Auris T-Sport kiihtyy nopeempaa kuin Toyota Auris 1.3L? Kummatkin on Toyota Auriksia. The game's out there, and it's play or get played. That simple. | |
![]() 23.05.2009 13:10:09 | |
taat: Jep tuo on kyllä totta. No itse olisin yrittänyt tinkiä vähän eri lailla tai sitten vahingossa juuri samalla tavalla. ... Pitää olla tarkka näissä jutuissa. Musaliikkeen myyjät ovat kuninkaita. Sun tulee olla NÖYRÄ ja alistua heidän tahtoonsa. Auta armias, jos et ota lakkia kouraan, kun kivijalkaliikkeeseen astut. "Vakosametti - sopii sulle, ei mulle." | |
![]() 23.05.2009 13:32:51 | |
Teppo2: Pitää olla tarkka näissä jutuissa. Musaliikkeen myyjät ovat kuninkaita. Sun tulee olla NÖYRÄ ja alistua heidän tahtoonsa. Auta armias, jos et ota lakkia kouraan, kun kivijalkaliikkeeseen astut. Minusta tuo Musamaailman touhu on kuitenkin selkeä ja kaikille tasapuolinen. Heillä ei tingitä ja sillä sipuli. Piste. Emmä tiedä tarviiko asiakkaan "nöyrtyä" vaan hän saa sieltä haluamansa tuotteen samalla hinnalla kuin naapurikin. Toki, meillä on paljon asiakkaita jotka käyvät siellä testaamassa soittimia ja suorittavat ostokset täällä. Musamaailmahan saa maahantuojana rahansa ja asiakas saa tinkailla. Mielestäni selkeä win-win tilanne. Kuninkaita me ei kyllä olla, mutta ei asiakaskaan voi aina olettaa että me täältä ilmaiseksi hyvää hyvyyttään jaetaan myyntikamaa. Nyt etenkin kun musapuolella katteet on vedetty nettikilpailun takia ihan minimiin (huom. sellainen minimi jolla maksetaan laskut ja palkat), taloustilanne maailmalla on mitä on jne. Nettikaupat ovat aiheuttaneet sen, ettei tinkivaraa enää ole, valitettavasti. Itsekin tykkään tinkaamisesta... sen kulttuurin kun olen maapalloa reissatessa oppinut. It's a lifestyle, it's a social intercourse... not just business! The game's out there, and it's play or get played. That simple. | |
![]() 23.05.2009 13:55:37 (muokattu 23.05.2009 13:59:06) | |
Itsekin tykkään tinkaamisesta... sen kulttuurin kun olen maapalloa reissatessa oppinut. It's a lifestyle, it's a social intercourse... not just business! Monessa paikassa maailmassa nuo kauppiaat ovat oivaltaneet sen, että "Business with less profit is better than no business at all". Monesti asiakkaat vielä palaavat kauppoihin, joissa homma toimii. Social intercourse to the full is better than interrupted intercourse ; - ) Matti | |
![]() 23.05.2009 16:47:51 (muokattu 23.05.2009 16:50:49) | |
bonecrusher: Olisi vain vastannut että: "Siksi kun tuo toinen on Cube 30X ja toinen on Cube 20X." :) Miksi Toyota Auris T-Sport kiihtyy nopeempaa kuin Toyota Auris 1.3L? Kummatkin on Toyota Auriksia. Pakko viilaa, mutta Auriksesta ei ole T-Sport versiota ;) Ja itse olen saanut musamaailmassa kyllä hyvää palvelua ja aina kun sieltä jotain kalliimpaa ostaa niin olen saanut kysymättä kaupanpäälisiksi jotain asiaan kuuluvaa. | |
![]() 23.05.2009 17:33:24 | |
Odottelen tässä koska joku laittaa mut tänne. Oon tarpeeksi huvituttuani alkanut vastaamaan kysymykseen "Onksteill plekuja?" -> "Ei tietenkään, tää on musiikkiliike". Vastaanotto on ollut jokseenkin hämmentynyttä. Ai niin, kerran vastasin samalla tavalla kysymykseen "onksteill kitarankieliä?" Ne sentään ovat vielä kohtuullisen näkösällä. Paitsi jos on sokea. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. | |
![]() 23.05.2009 17:41:36 | |
arppah8: Odottelen tässä koska joku laittaa mut tänne. Oon tarpeeksi huvituttuani alkanut vastaamaan kysymykseen "Onksteill plekuja?" -> "Ei tietenkään, tää on musiikkiliike". Vastaanotto on ollut jokseenkin hämmentynyttä. Ai niin, kerran vastasin samalla tavalla kysymykseen "onksteill kitarankieliä?" Ne sentään ovat vielä kohtuullisen näkösällä. Paitsi jos on sokea. Meitille tuli asiakas joka oli hämillään aluksi, kunnes rohkaistui kysymään: "Onks teillä täällä soittimia?" Moisen jälkeen oli kieltämättä pokassa pitämistä, mutta tyydyin vastaamaan, että onhan meillä nokkahuiluista rumpuihin vaikka mitä. Hetken siinä asiakas jähmettyi kunnes sai sanotuksi, että hakee mp3-soittimia. Välillä näinkin. The game's out there, and it's play or get played. That simple. | |
![]() 23.05.2009 17:42:12 (muokattu 23.05.2009 17:43:54) | |
arppah8: Odottelen tässä koska joku laittaa mut tänne. Oon tarpeeksi huvituttuani alkanut vastaamaan kysymykseen "Onksteill plekuja?" -> "Ei tietenkään, tää on musiikkiliike". Tostahan teille siellä maksetaan. Ihan samalla tavalla ois asiakkaana kiva kuulla vastaavaa kuittailua vaikka asuntokauppojen tai alusvaateostosten yhteydessä. Pitäisiköhän _myös_ soitinliikkeisiin tulevaisuudessa palkata jengiä soittokokemuksen vai palvelutyössä vaadittavan ammattitaidon perusteella? Hmm... Itellä ei tee nykytilanteen takia olleskaan pahaa tilailla kamaa ulkomailta. E: Tämä ei koskenut arppah8:n ammattitaitoa, vaan tuota yleistä ylimielisyyttä, jota alalla kokemusteni mukaan ilmenee. Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta | |
![]() 23.05.2009 17:53:39 | |
Pakkohan se on tilailla, jos tarvitsee jotain muuta kuin LTD-50:tä, GHS:n kieliä tai Fenderin hihnaa. Se paljonpuhuttu kitaroiden kokeileminen on myös helkkarin vaikeaa kitaroiden puuttuessa, ja ostositoumus ennakkomaksuineen on käytännössä ihan sama tapa kuin tilata Saksasta - sillä erolla että Saksasta tavara tulee nopeasti. Takuuasiatkin hoituvat ainakin yhtä nopeasti. Tilannehan ei ole siis liikkeiden vika; pienen pieni maa ja pienen pienet markkinat pakottavat pienen pieneen riskinottoon ja näin ollen kaikki liikkeet muistuttavat toisiaan (okei toinen tilaa kamat Musamaailmalta ja toinen Levytukulta). Mutta tällöin korostuu myynnin osaaminen. Hyvä myyjä saa tilaamaan parinkin kuukauden odotteluajalla kitaran tai vastaavan ja näin ollen kartuttamaan niitä pieniäkin voittoja oman liikkeen kassaan. Itse olen huomannut, että kun myyjä mainitsee muusikoiden.netin, on ainakin jonkin verran kenttäkokemusta taustalla ja heti vähän luottavaisempi mieli mitä tulee takuukorjaustilanteisiin tai kytkyssä mahdollisesti ostettaviin tuotteisiin ja yhteensopivuuksiin. | |
![]() 23.05.2009 21:16:38 | |
pienen pieni maa ja pienen pienet markkinat pakottavat pienen pieneen riskinottoon ja näin ollen kaikki liikkeet muistuttavat toisiaan (okei toinen tilaa kamat Musamaailmalta ja toinen Levytukulta). Onneksi on kuitenkin Kitarapaja ! Siellä en koskaan ole kuullut hemmoilta "tyhmiä kommenteja" . | |
![]() 23.05.2009 21:19:22 | |
Onneksi on kuitenkin Kitarapaja ! Siellä en koskaan ole kuullut hemmoilta "tyhmiä kommenteja" . Tämä siis minun mielipiteeni, ei lainaus, niin kuin ed. räpellyksestä voisi päätellä... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)