![]() 10.02.2013 11:27:49 (muokattu 10.02.2013 13:58:15) | |
---|---|
FensonGibder: Pitäkää parempi huoli kipukoistanne. Noin se hoituu. Se titaanijuttu taisi olla jotain huumoria. Vähän sama kun asennuttaisi nenäänsä titaanivahvikkeen että voi sitten paremmin kävellä kännissä lyhtypylväitä päin. Edit: olin kirjoittanut lyhytpylväitä kun piti olla lyhtypylväitä. Onneksi kukaan ei huomannut ruveta viisastelemaan :) "Musiikki on ainut melu josta täytyy maksaa." -Alexandre Dumas | |
![]() 10.02.2013 12:48:47 | |
Kefiiri: Noin se hoituu. Se titaanijuttu taisi olla jotain huumoria. Vähän sama kun asennuttaisi nenäänsä titaanivahvikkeen että voi sitten paremmin kävellä kännissä lyhytypylväitä päin. Tuommonen nenän titaanivahvike olis kyllä kätevä =D kai niitä saa jo japanista tilattua | |
![]() 10.02.2013 12:56:10 | |
JaaGeRMaisTeR: Tuommonen nenän titaanivahvike olis kyllä kätevä =D kai niitä saa jo japanista tilattua Ainakin kahdeksankymmentäluvulla japanissa valmistetut nenänvahvikkeet olivat selvästi amerikkalaisia paremmat. Ebayssähän noiden hinnat hipovat jo pilviä. Yhdellä japsinenävahvikkeella saa kuorma-autollisen pakistanilaisia polviproteeseja. Riffi, nyt. | |
![]() 10.02.2013 13:03:27 | |
FensonGibder: Ainakin kahdeksankymmentäluvulla japanissa valmistetut nenänvahvikkeet olivat selvästi amerikkalaisia paremmat. Ebayssähän noiden hinnat hipovat jo pilviä. Yhdellä japsinenävahvikkeella saa kuorma-autollisen pakistanilaisia polviproteeseja. Onneks ebayssä voi maksaa mastercardilla. :D | |
![]() 10.02.2013 15:11:08 | |
JaaGeRMaisTeR: Onneks ebayssä voi maksaa mastercardilla. :D Maistercardilla? Riffi, nyt. | |
![]() 12.02.2013 11:34:03 | |
FensonGibder: Maistercardilla? :D juurikin sillä | |
![]() 28.02.2013 11:06:32 | |
Vihdoin vuosien haave on konkretisoitunut, ja taloon on saapunut 2005 vuoden Gibson Les Paul Standard komealla Tobacco Burst värityksellä. Loistava peli, tasapainoinen kaikin puolin. Painoa vähän yli 4 kg, ja sustainia riittää. On tämä vain... Pixies. | |
![]() 28.02.2013 12:24:48 | |
Osmo: Vihdoin vuosien haave on konkretisoitunut, ja taloon on saapunut 2005 vuoden Gibson Les Paul Standard komealla Tobacco Burst värityksellä. Loistava peli, tasapainoinen kaikin puolin. Painoa vähän yli 4 kg, ja sustainia riittää. On tämä vain... Onnea! Montako epiä/tokaita piti kokeilla ennen sitä real thingiä? Riffi, nyt. | |
![]() 28.02.2013 15:56:36 | |
FensonGibder: Onnea! Montako epiä/tokaita piti kokeilla ennen sitä real thingiä? Heh, ei kovin montaa, ja yksi uskollinen Japsi-Tokai olikin (tai siis on yhä) aika monta vuotta. Hyvä peli sekin on, ja tuskin eteenpäin myynkään. Pixies. | |
![]() 03.03.2013 15:15:38 | |
Saas nyt nähdä kuinka alkaa elämä hymyileen kun viikon päästä saan käsiini ES-225T vm. -75. Eka Gibsoni tässä taloudessa yli kymmeneen vuoteen. | |
![]() 03.03.2013 15:31:22 | |
PIM: Saas nyt nähdä kuinka alkaa elämä hymyileen kun viikon päästä saan käsiini ES-225T vm. -75. Eka Gibsoni tässä taloudessa yli kymmeneen vuoteen. Olen pikkasen katkera :D mutta onneks muuten on kaikki hyvin :P Pitää lähtä testaan kuin tuo bändin kanssa luukuttaminen sopii junnulle. Näin on! | |
![]() 04.03.2013 00:21:06 (muokattu 04.03.2013 00:23:59) | |
Gibsonin sivuilla: http://www.gibson.com/jp-jp/Divisio … e%20Week/LP_Classic_Custom-Week_28/ Kuvia jonkun muun silmäterästä: http://www.mylespaul.com/forums/gib … -les-paul-classic-custom-ebony.html Tämän foorumin keskusteluissa: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=162163&o=0 Tollasen onnistuin nappamaan. Pinta oli päässyt vähän nuhjuiseksi ja kaularaudan säätö oli täysin viturallaan mutta muutaman tunnin putsaus, vahaus ja kiillotus -session sekä parin illan mittaiseksi venyneen säätämisen (kaulaa on syytä säätää pienin askelin, antaa asettua, testata perusteellisesti - ja jatkaa sen sekä tallan säätämistä) jälkeen lopputulos palkitsi vaivannäön. Kyllä kiiltää ja jos joku vetää tosta actionin vielä matalammaksi särinöittä, niin kupin kahvia voin tarjota (kun tulee sellaisen ihmeen näyttämään:). P90-mikit tuovat mukavaa vaihtelua omiin jo hieman kangistuneisiin mörköoopperafantasioihin. Yllättävänkin tanakat - en sitten tiedä muista mahdollista Gibsonin omistakaan P90-variaatioista??? Verrattuna metalliskenen nykyklassikoihin(kliseisiin), niin eivät toki kaikkein tykeimmästä päästä kitaramikkejä mutta oikean highgain-vahvistimen ja säröpurkin (sellaiseen jyrään en ole vielä törmännyt jonka kanssa en käyttäisi lisämausteena) kanssa riittävän tanakat (melkein) millaiseen mörköilyyn tahansa - mutta kuulostavat silti edelleen omanlaisilleen. Minulle laatu merkitsee yksityiskohtia myöden erinoamista työn jälkeä, komponenttien laadukkuutta sekä tonaalisissa ominaisuuksissa kuultavissa olevia puumateriaaleja. Itselleni laatu konkretisoituu siinä, että actionin saa todella alas mikä puolestaan edellyttää kaikin puolin käytännössä täydellistä kaulaa. Ilokseni olen saanut huomata, että tuo konkretisoituu myös halvemmissa Gibsoneissa tai sitten minulle on sattunut poikkeuksellisen hyvät yksilöt LP Studiosta ja SG Standardista. On mulla tosin muitakin sekä juuri soitettavuudeltaan että muutenkin erinomaisia kepakoita. Löytyy USA Jacksonia, ESP:ä sekä USA Fenderiä. On myös keskihintaisa kuten LTD1000, Edwards, Schecter sekä Epiphonen signaturet. Olen katsonut hyvin tarkkaan mitä olen ostanut eikä muita huteja ole tullut kuin mitä ne pari kappaletta (tosin halvemman pään kapistuksia) jotka olen tilannut netistä (en mainitse niitä edes exinäni). Omista kitaroistani Gibsonit eivät edusta parasta hinta-laatu suhdetta - niin kuin ei tosin mikään kaikkein kalliimista - mutta silti ne ovat olleet, ovat ja tulevat olemaan hintansa väärttejä ainakin minulle. Kyse on enemmän tai vähemmän objektiivisesti mitattavissa olevien ominaisuuksien lisäksi myös fiiliksestä, omistamisen ilosta ja keräilystä. Tosin, huomioni koskee nimen omaan käytettynä ostamista. | |
![]() 04.03.2013 08:56:40 | |
RaskasMielinen: Gibsonin sivuilla: http://www.gibson.com/jp-jp/Divisio … e%20Week/LP_Classic_Custom-Week_28/ Tollasen onnistuin nappamaan. P90-mikit tuovat mukavaa vaihtelua omiin jo hieman kangistuneisiin mörköoopperafantasioihin. Yllättävänkin tanakat - en sitten tiedä muista mahdollista Gibsonin omistakaan P90-variaatioista??? Onnea ostoksesta, upea kitara. P90:set ovat kyllä loistavia mikrofoneja, sopii yllättävänkin moneen tyyliin. | |
![]() 05.03.2013 08:16:29 | |
P90-mikit tuli tässäkin mukana - "ja kaikki on hyvin" http://www.chambered-reissue.org/owners/64004/64004.htm | |
![]() 05.03.2013 14:42:26 | |
Halusin humbucker mikeillä ja reunalistoilla olevan Les Paulin, ja vähän aikaa sitten hankin käytettynä Traditional Pro 50's Les Paulin ja olen kyllä tosi tyytyväinen hankintaani. Entinen ykköskitara on jäänyt kyllä ihan kakkoseksi. Ennen minulla oli studio Les Paul eikä siinäkään mitään vikaa ollut, mutta jotenkin reunalistat otelaudassa tuo sellaista hienostuneempaa fiilistä soittoon. Vaikkei se soitto mitenkään kaksista olekkaan, ainakaan mulla. Ainoa pieni moite on että tuo Traditional on painava, istualtaan on hankala soittaa mutta seisaaltaan sillä tulee louhittua suuremman osan ajasta. | |
![]() 08.03.2013 21:20:22 | |
Kyllä nousi elämänlaatu kertaheitolla kun pääsi ihan omassa kotona hiplaamaan yli 56 vuotta sitten kaadetun Hondurasin mahogin kylkeä eikä toi Brasilian ruusupuukaan pahalta sormien alla tunnu. | |
![]() 08.03.2013 21:34:48 (muokattu 08.03.2013 21:35:26) | |
PIM: Kyllä nousi elämänlaatu kertaheitolla kun pääsi ihan omassa kotona hiplaamaan yli 56 vuotta sitten kaadetun Hondurasin mahogin kylkeä eikä toi Brasilian ruusupuukaan pahalta sormien alla tunnu. Kyl se toi 45v vanhaki menettelee..tiiä sit millon kaadettu... | |
![]() 09.03.2013 00:23:03 | |
PIM: Kyllä nousi elämänlaatu kertaheitolla kun pääsi ihan omassa kotona hiplaamaan yli 56 vuotta sitten kaadetun Hondurasin mahogin kylkeä eikä toi Brasilian ruusupuukaan pahalta sormien alla tunnu. Brasilian ruusupuun tuoksu on vanhoissa soittimissa joka sentin arvionen ominaisuus. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. | |
![]() 09.03.2013 01:54:50 | |
Vastikään UUTTA hinnakkaampaa G-tuotantoa hankkineet pyyhkinevät lähitulevaisuudessa "likeltäpitihikikarpaloita" ohimoiltaan. Hinnoitteluun on tulossa muutoksia ja tiettyjen mallien hinnat saattapi pompahtaa euroalueellakin luokkaa tuhannen euroa per kepukka. Joissain malleissahan tuo näkyy jo. Kuluttajaa hyväilevää esim. -08 loppuvuoden hurlumheihommelia ei ole näkösällä ihan pian. Tietolähde on luotettava, mutta pidän tässä tapauksessa lähdesuojaa yllä. Ps. Esim. näitä edullisesti jaettuja Midtown Customeita ei kannata hukata nurkasta pilkkahinnalla, niitä etsiskelee hiljaisuudessa yks sun toinenkin ympäri maita ja mantuja. S.N.A.F.U | |
![]() 09.03.2013 09:26:28 | |
YarZoo: Vastikään UUTTA hinnakkaampaa G-tuotantoa hankkineet pyyhkinevät lähitulevaisuudessa "likeltäpitihikikarpaloita" ohimoiltaan. Hinnoitteluun on tulossa muutoksia ja tiettyjen mallien hinnat saattapi pompahtaa euroalueellakin luokkaa tuhannen euroa per kepukka. Joissain malleissahan tuo näkyy jo. Kuluttajaa hyväilevää esim. -08 loppuvuoden hurlumheihommelia ei ole näkösällä ihan pian. Tietolähde on luotettava, mutta pidän tässä tapauksessa lähdesuojaa yllä. Ps. Esim. näitä edullisesti jaettuja Midtown Customeita ei kannata hukata nurkasta pilkkahinnalla, niitä etsiskelee hiljaisuudessa yks sun toinenkin ympäri maita ja mantuja. Mielenkiintoista, tämä jää nähtäväksi. Koskas tälläinen pompsahdus olisi sitten tapahtumassa? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)