![]() 14.03.2013 09:25:18 (muokattu 14.03.2013 09:36:37) | |
---|---|
Vladi: Is it just me, vai onko tässä hinnantarkistuksen paikka? Ei tarvitse tarkistaa, hinta on juuri sopiva :) Vladi: Itse taisin maksaa omasta G12-65:stani muistaakseni 120e sis postituksen(joka oli yli kympin). Itse maksoin näistä 200 euroa kappaleelta uutena ja nyt hinta on 140.50€ per kaiutin (ilman postitusta). Tämä tarkoittaa että hinta on vain 70% alkuperäisen hinnasta. Postitus maksaa 17.85€ euroa kahdesta kaiuttimesta ja 22.90€ neljästä kaiuttimesta. Tämä laskutoimitus syntyi itellan laskurilla (kirjattu paketti kotimaahan): http://www.posti.fi/postipalvelee/tyokalut/kirjejapakettilaskuri.html Vladi:Tässä hintaa on 150e/kpl ja pitää ostaa kaikki neljä. Ei tarvitse, voit ostaa myös vain kaksi. Luepa nyt vielä kerran, ja ajatuksen kanssa tällä kertaa :) Ja se hinta oli 140 euroa kappale. Vladi:Ja mikä mahtaa olla pointtina tässä? "Myyn pois koska vaihdan 50 wattiseen vahvistimeen ja samalla vaihdan myös kaiuttimet pienempi tehonkestoisiksi." Pointti on se että vaihdoin vahvistimeni 100 wattisesta 50 wattiseen, ja näissä G12-65:ssa tehonkestoa 4 x 12 kaapissa on 260 wattia, en tarvitse näin paljon tehonkestoa. Kuten jokainen perehtynyt tietää, saa pienemmällä tehonkestolla helpommin kaiutinsäröä ja tämä ei onnistu noilla niin helposti. Joten myyn kaiuttimet pois koska en yksinkertaisesti keksi niille enää mitään käyttöä. Lisäksi GAS on varmaan tuttu termi? jniska: Veikkaisinn pointtina olevan liian tumma saundi neljällä 12-65:lla. Tai tumma on ehkä väärä sana mutta skuupattu joka tapauksessa. Ei pidä paikkaansa, soundi oli hyvä ja mieleinen! :) En ymmärrä miten tuo teksti voi olla noin vaikeaselkoinen, ehkä minun pitäisi muuttaa sitä? Vladi: Itse taisin maksaa omasta G12-65:stani muistaakseni 120e Minusta tämä on täysin irrelevantti ja turha pointti koko ilmoituksen kannalta. Maksoinhan minäkin omasta Jaska's Music Garage Force Drivesta 80 euroa melkein uutena vaikka sinä myyt sitä torilla hintaan 120 euroa, eikä siihen sisälly edes postit :) http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=736149 | |
![]() 14.03.2013 09:49:19 (muokattu 14.03.2013 10:02:25) | |
ECrow: Ei tarvitse tarkistaa, hinta on juuri sopiva :) Itse maksoin näistä 200 euroa kappaleelta uutena ja nyt hinta on 140.50€ per kaiutin (ilman postitusta). Tämä tarkoittaa että hinta on vain 70% alkuperäisen hinnasta. Postitus maksaa 17.85€ euroa kahdesta kaiuttimesta ja 22.90€ neljästä kaiuttimesta. Tämä laskutoimitus syntyi itellan laskurilla (kirjattu paketti kotimaahan): http://www.posti.fi/postipalvelee/tyokalut/kirjejapakettilaskuri.html Kalliilla olet nuo ostanut. Uraltone myi noita uutena jossain vaiheessa noin 160e kappalehintaan ja äsken sähköpostista tarkistin, että Bluetone-combooni päätynyt G12-65 maksoi 95e, kun joku myi niitä 2kpl ja vahvistimen rakentaja bongasi moisen tarjouksen. En nyt tarkoita, että sinun pitäisi niitä myydä samaan hintaan, mutta 150e/kpl on mielestäni aika korkea hintapyyntö. Jos tuohon hintaan sisältyy postit, kannattaa varmaan ilmoittaa myös hinta noudettuna, saattaa vauhdittaa myyntiä. Suosittelen muuten matkahuoltoa toimitukseen, pääset todennäköisesti halvemmalla. Ei tarvitse, voit ostaa myös vain kaksi. Luepa nyt vielä kerran, ja ajatuksen kanssa tällä kertaa :) Eipä lukenut moista vielä eilen, vaan siellä sanottiin selvästi, että myyt vain neljä yhtenä pakettina. Minusta tämä on täysin irrelevantti ja turha pointti koko ilmoituksen kannalta. Maksoinhan minäkin omasta Jaska's Music Garage Force Drivesta 80 euroa melkein uutena vaikka sinä myyt sitä torilla hintaan 120 euroa, eikä siihen sisälly edes postit :) http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=736149 Juu Jaska teki sulle tismalleen samanlaisen pedaalin identtisillä grafiikoilla ja 50% alennuksella. Toki toki. Voin muuten iloksesi kertoa, että kyseisestä pedaalista on kaupat sovittu ja se lähtee tänään uudelle omistajalleen. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 14.03.2013 10:10:49 | |
ECrow: Ei tarvitse tarkistaa, hinta on juuri sopiva :) Itse maksoin näistä 200 euroa kappaleelta uutena ja nyt hinta on 140.50€ per kaiutin (ilman postitusta). Tämä tarkoittaa että hinta on vain 70% alkuperäisen hinnasta. Postitus maksaa 17.85€ euroa kahdesta kaiuttimesta ja 22.90€ neljästä kaiuttimesta. Tämä laskutoimitus syntyi itellan laskurilla (kirjattu paketti kotimaahan): http://www.posti.fi/postipalvelee/tyokalut/kirjejapakettilaskuri.html Tässä on nyt sellainen ongelma, että mielestäni sillä ei ole merkitystä, mitä sinä olet niistä maksanut, vaan sillä, mihin hintaan niitä nyt saa uutena. Ja Uraltone myy ko. elementtiä uutena hintaan 167 € ja tästä se perinteinen nyrkkisääntö 70 % tekisi "virallisen standardin" mukaan 117 €. Käytetyn hinnoittelu on usein hankalaa, jos tuote on ostettu jostain paikallisesta liikkeestä huomattavasti isompien liikkeiden hintoja kalliimmalla. Mutta mitä järkeä minun olisi käyttää referenssihintana jotain muuta kuin sitä hintaa, jolla saan tuotteen halvimmalla lähipostiini? Toki nuo on sisäänajetut ja uuttavastaavat, joten tiedä sitten... Itsekin noita katselin sillä silmällä, mutta hintaa on tosiaan vähän liikaa ja 65 ovat kai soundiltaan tummia tms. joten pitäisi päästä kokeilemaan ennen kuin uskaltaa sokkona ostaa... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 14.03.2013 10:28:33 | |
Laulava Kylätohtori: Mutta mitä järkeä minun olisi käyttää referenssihintana jotain muuta kuin sitä hintaa, jolla saan tuotteen halvimmalla lähipostiini? Tässä ollaan asian ytimessä mitä referenssihintaan tulee. Ihan yhtä järjetöntä on käyttää referenssihintana jotain joskus jossainpäin maailmaa ko. tuotteesta pyydettyä hintaa, vaikka tätäkin aina joskus näkee hintareferenssinä käytettävän. | |
![]() 14.03.2013 10:42:36 | |
Kyllä on taas keskustelua! Maksoin kahdesta omasta käytetystä G12-65:sta 285 euroa plus postitus jokunen vuosi sitten. Laskin että UralTonelta kaksi tuollaista saisi uutena postien kanssa hintaan 345.7 euroa, että onhan tuossa tultu vastaan aika roimasti noihinkin hintoihin nähden. Sisäänajo on vain plussaa. Musta noiden hinta näyttää olevan sopiva. | |
![]() 14.03.2013 11:29:05 (muokattu 14.03.2013 11:32:05) | |
Vladi:Kalliilla olet nuo ostanut. Uraltone myi noita uutena jossain vaiheessa noin 160e kappalehintaan Eivät ole ainankaan kahteen vuoteen myyneet alle 167 euron plus postit. DLX pyytää 179 euroa kpl ja Ljudia 180 euroa kappale. Amerikan hintataso näyttää olevan 200 dollaria plus postit, tulli ja vero eli samaa luokkaa. Että kallis ja kallis, normaalia hintatasoa todistetusti. Vladi:En nyt tarkoita, että sinun pitäisi niitä myydä samaan hintaan Miksi sitten mainitset edes koko asian? Se että sinä sait jostain saman kaiuttimen kerran elämässäsi aivan uskomattoman halvalla on täysin irrelevanttia minun myynti-ilmoituksen kannalta. Vladi:mutta 150e/kpl on mielestäni aika korkea hintapyyntö. Anteeksi mutta se on 140 euroa edelleenkin. Vladi:Suosittelen muuten matkahuoltoa toimitukseen, pääset todennäköisesti halvemmalla. Laskin matkahuollon laskurilla että kahden toimitus tulee maksamaan 21.50 euroa, eli kalliimmalla. Väärässä olit. Vladi:Eipä lukenut moista vielä eilen, vaan siellä sanottiin selvästi, että myyt vain neljä yhtenä pakettina. Luetun ymmärtäminen. Vladi:Juu Jaska teki sulle tismalleen samanlaisen pedaalin identtisillä grafiikoilla ja 50% alennuksella. Toki toki. Voin muuten iloksesi kertoa, että kyseisestä pedaalista on kaupat sovittu ja se lähtee tänään uudelle omistajalleen. Ostin käytettynä, tuskin tämä aivan identtinen on. Mutta eiköhän kaikki tajua minun pointin ;) Ja toki olen iloinen puolestasi ja toivottavasti uusi omistaja tykkää pedaalista :) Laulava Kylätohtori: Itsekin noita katselin sillä silmällä, mutta hintaa on tosiaan vähän liikaa ja 65 ovat kai soundiltaan tummia tms. Mikä estää sinua esittämästä minulle hintatarjousta mikä olisi sinulle sopivampi? Olen pahoillani kollegat, mutta en vaan keksi mitään järkiperäistä syytä miksi myisin nuo halvemmalla. Kaiuttimet ovat vuoden vanhat, täysin virheettömät, uuden veroiset, sisäänajetut sekä paketoituna Celestionin laatikoihin valmiina lähtemään uudelle omistajalle. Ainut mikä laskee näiden hintaa on se että näitä ei myy yrittäjä vaan yksityinen henkilö. Jos joku haluaa ostaa moiset kaiuttimet minulta, ottakaa yhteyttä. Jos hinta ei miellytä, ottakaa yhteyttä. Se on varmaan sen ostajan omatunnolla haluaako hän ostaa vuoden vanhat uudet minulta vai uudet yrittäjältä. Minulla ei ole tässä rahat kiinni eikä tuli persauksen alla noita tarvitse saada myytyä sekunnissa. Kiitos kuitenkin kritiikistä, se on tervetullutta joskaan ei aina aiheellista :) | |
![]() 14.03.2013 11:37:20 | |
ECrow: Eivät ole ainankaan kahteen vuoteen myyneet alle 167 euron plus postit. DLX pyytää 179 euroa kpl ja Ljudia 180 euroa kappale. Amerikan hintataso näyttää olevan 200 dollaria plus postit, tulli ja vero eli samaa luokkaa. Että kallis ja kallis, normaalia hintatasoa todistetusti. http://uraltone.com/kauppa/product_ … p;XTCsid=vqen7eh67ok71aoefc28di7iv6 Ostin käytettynä, tuskin tämä aivan identtinen on. Mutta eiköhän kaikki tajua minun pointin ;) Vertasit myymääni pedaalia eri tuotteeseen, joten mikä olikaan pointtisi? Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 14.03.2013 11:47:02 | |
Vladi: http://uraltone.com/kauppa/product_ … p;XTCsid=vqen7eh67ok71aoefc28di7iv6 Niin? 167.35 euroa plus postit, aivan kuten sanoin. Vladi:Vertasit myymääni pedaalia eri tuotteeseen, joten mikä olikaan pointtisi? Se että jäbä vetää nenästä ja pyytää korkeaa hintaa. Huh huh, rauhoitu nyt hyvä mies :) Vai käynkö lähi Siwasta keskikaljaa ja poppareita? Sillä sille osastolle tämä alkaa pikkuhiljaa mennä, vai liekkö jo mennyt. | |
![]() 14.03.2013 11:52:39 (muokattu 14.03.2013 11:53:33) | |
ECrow: Mikä estää sinua esittämästä minulle hintatarjousta mikä olisi sinulle sopivampi? Kyllähän sitä tietysti aina voi pieniä tinkausehdotuksia laittaa, mutta yleensä en viitsi hirveästi alle pyydetyn alkaa tarjoamaan. Näissä kuitenkin syy on, että toisaalta tuo on kovasti kehuttu elementti ja muistelisin, että Hendrixkin käytti näitä, mutta toisaalta olen Isojen Poikien jutuista käsittänyt, että tämä on soundiltaan tumma ja lämmin (mikä minulle tarkoittaa tumppua), joten kokeilla pitäisi ennen kuin ostaa. Onhan se niin, että jos ostaa itselle pitopelin, niin ennemmin maksaa hyvästä vähän enemmän kuin mitä se torin halvin romu maksaa, mutta jos ollaan kokeilumielellä liikkeellä, niin silloin täytyy saada romut sellaisella hinnalla, että eteenpäin myydessä ei tule mahdottomasti takkiin... Tätä se on köyhällä... ;) edit. ja niin sullahan oli aluksi nuo myynnissä vain kaikki 4 kerrallaan ja itse tarvitsen vain 2... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 14.03.2013 12:01:54 (muokattu 14.03.2013 12:02:18) | |
ECrow: Niin? 167.35 euroa plus postit, aivan kuten sanoin. Sinun itsesi mainitsemaa kaavaa käyttäen: 167.35 x 2 x 0.7= 234.29e Kun kerta itse käytät m.netissä käytettävää kerrointa, voidaan myös olettaa, että tuohon kaavaan ei yleisen tavan mukaisesti lasketa uuden hintoja käytettäessä toimituskuluja. Eli Uraltonelta saatavat elementit maksavat "m.netin käytetty kama"-hinnalla tuon 234.29e + mahdolliset postikulut. Sinä pyydät niistä 300e, toki sisältäen parinkympin toimituskulut. Kuten Kylätohtori tuossa kirjoitti, hintareferenssinä tulisi käyttää halvinta hintaa, eikä sitä, mitä olet jonnekin putiikkin maksanut. Kuten ensimmäisessä viestissäni kirjoitin, hintapyynnössä on mielestäni hieman tarkistamisvaraa, ei sen kummempaa. Mikään laki tai pykälä ei velvoita sinua muuttamaan hintaa pienemmäksi, mutta silloin on myös turha tulla huutelemaan "tarpeettomasta" keskustelusta, jos joku kritisoi hintapyyntöäsi. Se että jäbä vetää nenästä ja pyytää korkeaa hintaa. Huh huh, rauhoitu nyt hyvä mies :) Vai käynkö lähi Siwasta keskikaljaa ja poppareita? Sillä sille osastolle tämä alkaa pikkuhiljaa mennä, vai liekkö jo mennyt. Kysyn uudestaan, millä perusteella pyysin pedaalista korkeaa hintaa? Se, että ostit jonkun muun Musicgaragen tuotteen eri hinnalla ei ole mikään perustelu. Minä perustelin oman kantani sinun hintapyynnöstäsi, nyt on sun vuoro. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 14.03.2013 12:30:50 | |
*Huutonaurua* Joo nyt mä lähen sinne Siwaan! Tämä toimikoon tästä eteen päin tämän ketjun taustamusiikkina (omistettu Vladille rakkaudella): http://www.youtube.com/watch?v=MK6TXMsvgQg Siwa ---> Ps. en käytä mitään kaavoja. Minulle riittää että minun kaiuttimeni ovat halvempia kun Suomen halvin hinta uutena musiikkiliikkeestä, jos se ei sinulle riitä niin en voi muuta kun pahoitella asiaa ja pääsemään yli siitä sitten ehkä joskus kun mieltä alkaa helpottamaan. Ja mitä tulee pedaaliin niin meillä on käytännössä samat pedaalit mutta sinä pyysit siitä 40 euroa liikaa. Tämä johtaa siihen että me olemme samaa mieltä kun kumpikin ajattelee niin että toisella on tarkistamisen varaa hinnoissa. Mutta nyt se Siwa! | |
![]() 14.03.2013 13:37:15 | |
Tää ketju pitäis lopettaa. | |
![]() 14.03.2013 13:43:13 | |
Retaliation Syndicate - Thrash/Death | |
![]() 14.03.2013 13:46:22 | |
Kuha: Tää ketju pitäis lopettaa. Please stop mr.Uli. Paras ketju mm. Ikinä. | |
![]() 14.03.2013 13:58:43 | |
Kun itse kirjoitin muutamasta soitin liikkeestä jotka oli myyneet aivan luokatonta tavaraa ja kaupan purkuun ei suostuttu,niin siitähän se elämä vasta alkoi. Syytän "hyviä ja rehellisiä" kauppiaita ilman mitään näyttöä oli useamman kommentti. Vaikka olin joutunut kuluttaja-asiamiehenkin kanssa juttelemaan useampaan otteeseen ja menetin ihan selvää rahaa yhteensä lähes pari tuhatta. Täällä samat tyypit,joiden mielestä näitä liikeitä ei saa kritisoida edes asiasta,ovat heti nostamassa jonkun yksittäisen henkilön kun hän myy jotain tavaraa heidän mukaansa ylihinnalla. Hintoihin vaikuttaa dollarin ja euron kurssi ja mahdollinen maahantuonnin muuttuminen ja se onko laite ostettu euroopan suurimmasta musiikkipostimyynti liikkeestä vai kannatettu kotimaista yrittäjää. Ihan selkeät kusetus yritykset ovat jo sitten erikseen. Minusta tämän koko ketjun voisi lopettaa. | |
![]() 14.03.2013 15:57:17 | |
mpekkanen: Kun itse kirjoitin muutamasta soitin liikkeestä jotka oli myyneet aivan luokatonta tavaraa ja kaupan purkuun ei suostuttu,niin siitähän se elämä vasta alkoi. Syytän "hyviä ja rehellisiä" kauppiaita ilman mitään näyttöä oli useamman kommentti. Vaikka olin joutunut kuluttaja-asiamiehenkin kanssa juttelemaan useampaan otteeseen ja menetin ihan selvää rahaa yhteensä lähes pari tuhatta. Täällä samat tyypit,joiden mielestä näitä liikeitä ei saa kritisoida edes asiasta,ovat heti nostamassa jonkun yksittäisen henkilön kun hän myy jotain tavaraa heidän mukaansa ylihinnalla. Sen paremmin tietämättä mistä on kyse, niin kandee huomata että siinä missä tällä foorumilla voi jostakin liikkeestä olla satoja, ellei tuhansia positiivisia kokemuksia, niin kyllähän siinä aletaan kyseenalaistaa sitä kuviota, että ne nyt yhtäkkiä alkaa kusettamaan yhtä pillipiiparia ihan pystymetsästä. Väkisinkin tulee heti mieleen että onko siinä toisessa osapuolessa ollut se vika tai ainakin osa siitä kun sadoilla, ellei tuhansilla menee hommat kerta toisensa jälkeen putkeen. Vertaa tätä esim. ketjuun, jossa eräs herrasmies oli ostanut tuotteen thomannilta, joka oli huono niin se sitten neuvoi kaikkia boikotoimaan thomannia. Siitäkin huolimatta että kyseisestä lafkasta oli melkein 2000 sivua positiivisia kokemuksia. Taas sadat, ellei tuhannet tietää sen lafkan, mutta tuota kyseistä herrasmiestä ei kukaan niin niiden on helppo valita puolensa. Mut toki, en minä sitä sano etteikö noin voisi tapahtua, asiakaspalvelijalla menee hommat lapaseen ja purkaa vitutuksensa johonkin asiakkaaseen. Näin varmasti tapahtuukin ainakin joskus, mutta kun nämä on aina yksilöllisiä niin olisi kyllä syytä hoitaa ne asiansa ihan omissa ympyröissään. Ei kukaan liikettä rupea boikotoimaan kenenkään saaman palvelun takia, etenkin jos oma asiakassuhde on pelkkää voittoa. Minusta tämän koko ketjun voisi lopettaa. Samaa mieltä joo, tämä on vähän sellainen pikkusieluisuuden virnuilun ja vittuilun tyyssija, aika harvoin tästä kellekään mitään oikeaa hyötyä on. | |
![]() 14.03.2013 22:13:36 | |
Kuha: Tää ketju pitäis lopettaa. Onhan täällä joskus ihan asiallista pohdintaa hintojen oikeellisuudesta. Usein tosin menee nysväämiseksi, mutta onpa täällä harhakäsityksiäkin korjattu ;) Jonnekin nämä kuitenkin ilmestyisivät ja ehkä on hyvä kuitenkin törkeät (huom. törkeät) ylilyönnit tuolta torilta pitää poissa. Vaikka tyhmä on se ketä maksaa, en mielelläni haluaisi ketään vähempitietoista ryöstettävän. Ja pitää hieman puhtaampana tuota toria kaikenmaailman rahastajista muutenkin. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." | |
![]() 15.03.2013 08:08:23 (muokattu 15.03.2013 08:42:32) | |
jhlamm: Vaikka tyhmä on se ketä maksaa, en mielelläni haluaisi ketään vähempitietoista ryöstettävän. Ja pitää hieman puhtaampana tuota toria kaikenmaailman rahastajista muutenkin. Kenenkään ei tarvitse olla vähempitietoinen jos löytyy nettiyhteys (todennäköisesti löytyy, jos tehdään ostoksia Muusikoiden netissä). Yleensä ostajan on aiheellista tehdä hintavertailua ja netistä löytyy maanmainio hintavertailutyökalu Google. Tietysti joku tekee ostopäätöksiä impulsiivisesti, mutta se onkin jo vähän eri asia. Billion year old carbone. | |
![]() 15.03.2013 08:11:54 (muokattu 16.03.2013 19:47:46) | |
jhlamm: Vaikka tyhmä on se ketä maksaa, en mielelläni haluaisi ketään vähempitietoista ryöstettävän. Mä olen kyllä vähän sitä mieltä, että jos nykynettiaikana joku ei osaa ottaa selvää siitä mitä jostain vehkeestä kannattaa maksaa niin häntä todennäköisesti kusetetaan tässä elämässä paljon enemmän jossain muualla. Nykypäivänä on aivan turha kenenkään enää yrittää mennä tietämättömyyden selän taakse kun kyse on useimmiten puhtaasta laiskuudesta ottaa asioista selvää. | |
![]() 15.03.2013 08:19:36 (muokattu 15.03.2013 08:22:18) | |
Mpekkanen enemmän tuntu soraääniä tulevan siitä että kritisoidaan musiikkiliikettä 10 vuotta huonojen kauppojen jälkeen. Kauppiaat ovat vaihtuneet jne. Muutenkin nuo liikkeet varmasti on tarjonnut hyvää palvelua jollekkin muulle, joten tuo on hyvinkin ristiriitainen ketju. Sama se on monessa muussakin liikkeessä. Se on tämä legendaarinen naamaraja. Ei tätä ketjua voi lopettaa. Antaa infoa ja ei pääse hinnat nousuun kun muut kritisoi tuotetta... Kyllähän se olis huvittavaa että joku pyytää ltd m50 500€ ja muut seuraa perässä kun tuollainen hinta siellä jo on. Varsinkin kun sitäkin porukkaa on jotka ei ota selvää todellisesta arvosta. Näille se pelastus on että ainakin tämä ketju kertoo, että on ylihintainen. Vältytään paljolti nuista uusilta ketjuista jossa porukka huomaa tulleensa koijatuksi. Niin kuin hra pekkanen itse. Muutenkin täältä löytyy myös muiden sivujen ylihintaa, kun vain muusikko torin. Ei millään pahalla. Tämä on meikäläisen mielipide. :D Ja oikeinkirjoituksen estää samsung :D Näin on! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)