Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 594 95 96 97 98121 122 123 124 125
Mr. Speed
22.02.2009 14:47:32
Izer: Hoho, tuttu tilanne, Bogneria olin itsekin testaamassa. Varmasti sama liike. Muutenkin ärsyttävä aina tuolla tuo "joko pistetään pakettiin", "kotonahan voit sitte jatkaa testailua".

Vähän saman tyyppinen kokemus oli Jacksonin kopilla FME:ssä tänä vuonna. Itse tulin ihan vain käymään, ja olin muuhun nuorisoon verrattuna oikein siististi pukeutunut. No.. Siinä yhen Jacksonin edustajan kanssa juttelin hetken, ja sen jälkeen kysyin "Saako noita oikeita Jacksoneita kokeilla?". No tää kaveri anto mulle sellasen vajaan 2 tonnin kepin kouraan, ja meni hätistämään jonkun halpis Jaskaa testaavan pojan pois testaamasta, ja samaa poikaa hän oli aiemmin kieltänyt testaamasta sitä keppiä, minkä hän mulle tyrkkäs käteen :D

Mun osaltahan myyjä toimi hienosti, mutta oli kyllä melkoisen ikävä sitä toista poikaa kohtaan. Tosin, tämä poika oli soitellut siinä jo hetken, ja kyllä hänkin sitten sai testata sitä keppiä :)
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
aalataur
22.02.2009 15:12:37 (muokattu 22.02.2009 15:13:39)

Mun osaltahan myyjä toimi hienosti, mutta oli kyllä melkoisen ikävä sitä toista poikaa kohtaan. Tosin, tämä poika oli soitellut siinä jo hetken, ja kyllä hänkin sitten sai testata sitä keppiä :)

Joissakin liikkeissä pitävät kalliissa kitaroissa lappua "Kokeilu vain myyjän luvalla" ja antavat sitten vasta luvan jos vaikuttaa että asiakas on maksukykyinen/ostoaikeissa. Eli niitä ei anneta jokaiselle random bodomteinille kokeiltavaksi, kun ne ei kuitenkaan niitä osta. Mikä on minusta ihan järkevää. Tietysti voi olla vaikea arvioida, että kuka milloinkin on ostoaikeissa ja kuka ei.
Mr. Speed
22.02.2009 15:27:29
aalataur: Joissakin liikkeissä pitävät kalliissa kitaroissa lappua "Kokeilu vain myyjän luvalla" ja antavat sitten vasta luvan jos vaikuttaa että asiakas on maksukykyinen/ostoaikeissa. Eli niitä ei anneta jokaiselle random bodomteinille kokeiltavaksi, kun ne ei kuitenkaan niitä osta. Mikä on minusta ihan järkevää. Tietysti voi olla vaikea arvioida, että kuka milloinkin on ostoaikeissa ja kuka ei.

Tottakai myyjä saa, ja hänen kuuluu käyttää omaa harkintaansa sen mukaan kelle antaa ja mitä antaa testattavaksi. Fakta on, että jos joku siinä porukassa, niin minä vaikutin siltä, että se 2000 euroa voisin kitaraan laittaa. Itse en missään nimessä ollut siinä ostoaikeissa, mutta kerroin kyllä, että jos hyvä kitara löytyy, niin sellasen jossain vaiheessa tilaan.
aalataur
22.02.2009 15:38:03

Mr. Speed: Tottakai myyjä saa, ja hänen kuuluu käyttää omaa harkintaansa sen mukaan kelle antaa ja mitä antaa testattavaksi. Fakta on, että jos joku siinä porukassa, niin minä vaikutin siltä, että se 2000 euroa voisin kitaraan laittaa. Itse en missään nimessä ollut siinä ostoaikeissa, mutta kerroin kyllä, että jos hyvä kitara löytyy, niin sellasen jossain vaiheessa tilaan.

Aivan. Kylläpä se oma olemus / käytös myös vaikuttaa siihen millaista palvelua saa. Niin musaliikkeissä kuin muissakin.
juikkipuikki
22.02.2009 15:45:29

LerZZi: ...ja varmaan oli banjon kieli?

normi oli :P
Lesbo-ul on kaiken A ja O, joiden välissä L ja K.
Satu ja Tuija
22.02.2009 18:51:54 (muokattu 22.02.2009 18:54:10)
Mä: Moro, onko mitä flängereitä paikalla? Eli kitaraefektejä.

Jurpo: On, se on niin yleinen efekti, mutta ei flangereitä kannata nykyään käyttää kun phaser ja chorus on paljon suositumpia.

Mä: ???!!!
Oon nyt kuitenkin flängeriä hakemas, eli mitäs teillä on kaikkee?

Jurpo: No nyt onkin näköjään kaikki flangerit loppu.

Mä: Ai, no moi, kattellaan.
Los Pee
22.02.2009 19:59:16
aalataur: Aivan. Kylläpä se oma olemus / käytös myös vaikuttaa siihen millaista palvelua saa. Niin musaliikkeissä kuin muissakin.

...ja loppupeleissä, mitä väliä sillä on. jos arvoisa musiikki- tai minkä hyvänsä liikkeen setä jostain syystä näyttää naamansa nyreämpää puolta, tuskin siihen kenenkään maailma murenee. johtuu sitten mistä johtuukin. mulle ainakin tärkeämpää roolia näyttelee kulloinenkin kiinnostuksen kohde, jonka takia olen liikkeellä...

muutamia vuosia takaperin kävin liikkeestä ostamassa uuden Giban LP:n. satuin juuri olemaan salireissulla, naamalla puolittain kuivunut hiki, ja jalassa yyberkamalat salihousut... heh... aika nyrpeää palvelua myönnän alkuun saaneeni, mutta sou-poks. sattui vaan ko. putiikki sopivasti saman matkan varrelle. ihan hyvin olisin ensi- ja ehkä toisikohtelunkin perusteella voinut äänestää jaloillani, mutta liikkeessä nyt vain sattui olemaan juuri-se-mitä-olin-aina-halunnut. palvelun taso pompsahti ylöspäin viimeistään siinä vaiheessa kun aloin "latoa satasia tiskiin".
varmaan oli jälkikäteen ajatellen ihan hauska kohtaaminen myyjänkin tylsässä päivässä, suotta sitä henkseleitä paukuttelemaan sisälle mennessä tai uloskaan kävellessä, oli aihetta tai ei! ;)
fox
22.02.2009 20:50:37

juikkipuikki: normi oli :P

No, toivottavasti sulla oli siin banjossa clamshell-tyyppinen tailpiece.. Kun ihan perus-vakiobanjon tailpieceen menee vaan silmukkapääkielet.. ;)
(Toki kitarankielestäkin saa virittelemällä jonkinmoisen "silmukkapään".. =)..)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
bluehippie
24.02.2009 14:19:30
Tämä sattui about 8 vuotta sitten eräässä isohkossa ja arvostetussa soitinliikkeessä:

Mä: Oliskos 12-kielisen sähkiksen settejä?

Myyjä: Onkos sellaisia 12-kielisiä sähkiksiä edes olemassa?

Mä: Khrm, no onhan niitä, mullakin on sellainen kotona.

Piti sitten lopulta kasata setti normi 6-kielisetistä + irtokielistä, ja eihän siinä mitään. Samalla vinkkasin pari valmistajaa, joilta ainakin tiesin settejä löytyvän.

Mainittakoon, että tuohon aikaan tosin eivät 12-kieliset olleet juuri muodissa, mutta silti...
taskumatti
24.02.2009 16:08:07
Mr. Speed:Itse en missään nimessä ollut siinä ostoaikeissa, mutta kerroin kyllä, että jos hyvä kitara löytyy, niin sellasen jossain vaiheessa tilaan.

Niin briteistä.. köhköh..
Hello musician. I want to play a game.
Mr. Speed
24.02.2009 16:57:55 (muokattu 24.02.2009 16:58:33)
taskumatti: Niin briteistä.. köhköh..

Taitaa punta ehtiä nousta ennen kuin moisen tilaisin. On tässä priorisoitava asioita, ja seuraava keppi tuohon Soloistin kaveriksi tulee yksityiseltä, ja se on lepakko kopio.

E: Tosin, miksei Briteistä, koska tällä hetkellä ko keppiä saisi vähän reiluun tonniin, ja Suomen hinta tosiaan huitelee siellä lähellä 1700 euroa.
efunkelist
25.02.2009 12:12:38

Tosin, miksei Briteistä, koska tällä hetkellä ko keppiä saisi vähän reiluun tonniin, ja Suomen hinta tosiaan huitelee siellä lähellä 1700 euroa.

offtopiccini suokaa anteeksi, mutta tosiaan tuolla hintaerotuksella kannattaa lentää englantiin ja ostaa sieltä se kitara matkamuistoksi. kun kitaran suomi-hinnalla näköjään saisi kitaran lisäksi matkaelämyksen...

mutta enpä ole itse pitkään aikaan tyhmiä kommentteja saanut osakseni musaliikkeissä. johtuneeko siitä että vuosia on tullut lisää ja osaan itsekin käyttäytyä paremmin :)
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
darrell
25.02.2009 14:47:11
efunkelist:
mutta enpä ole itse pitkään aikaan tyhmiä kommentteja saanut osakseni musaliikkeissä. johtuneeko siitä että vuosia on tullut lisää ja osaan itsekin käyttäytyä paremmin :)

Varmaan näinkin. Aika paljon musaliikkeitä kierrelleenä ainakin mulle on selvää ja odotan, että myyjillä on lähes poikkeuksetta taustaa muusikkona tai musiikin parissa toimimisesta. Näinhän tulee erikoisliikkeessä ollakin.

=> Ei kannata suoraan verrata musaliikkeen myyjää koulutuksen saaneeseen ammattimyyjään. Itseasiassa olisin pettynyt, jos siellä tiskin takana olisi naapuriliikkeen kodinkonekauppias skraga suorassa esittelemässä kitaroita ja vahvistimia.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
CanYouStayStill
25.02.2009 14:54:16

=> Ei kannata suoraan verrata musaliikkeen myyjää koulutuksen saaneeseen ammattimyyjään. Itseasiassa olisin pettynyt, jos siellä tiskin takana olisi naapuriliikkeen kodinkonekauppias skraga suorassa esittelemässä kitaroita ja vahvistimia.

OT: Äläs nyt. Olishan se ainakin koomista kun se pesukonemyyjä käyttää kaikki oppikirjasta otetut myyntipuheensa yrittäessään myydä sulle esim. uutta vahvistinta.
Mieleen tulee ainakin yksi myyjä, jonka ainakin haluaisin nähdä tässä hommassa...
elsewhere
14.03.2009 20:23:34
"Oiskohan teillä valkoista pleksiä telecasteriin, viiden ruuvin kiinnityksellä?"
"Ei oo, mutta ois noita straton pleksejä tuossa. Minkäsvärinen laitetaan?"
~ Love broke out and I forgot it's war.
mitja
15.03.2009 09:02:46 (muokattu 15.03.2009 09:03:46)
Aikanaan testasin käytettyä, erittäin kallista klassista kitaraa silloisella Musiikki-Fazerilla. Kitaran talla oli päin helvettiä, eivätkä hienovireet siis olleet missään määrin kohdallaan. Kysyin myyjältä asiasta, että miten näin kalliissa kitarassa voi olla näin luokattoman huono vire? Myjjä västasi: "Sun pitää kato ajaa sisään se soundi niin sitten se alkaa soimaan vireessa, se kestää aikaa noissa huippukitaroissa."
Jepjep.
touhis
19.03.2009 13:55:28
Tulipahan mieleen kun kerran olin kitaran ständiä hommaamassa. Löytyi sopiva ja olin jo maksamassa pankkikortilla kun jotain sählinkiä siinä muilla asiakkailla taisi olla. Tää myyjäntapainen siitä vaan kesken maksutapahtuman säntäsi toisen asiakkaan luokse ja jätti mut siihen tiskille miettimään että mitä svidua?? Hetki siinä meni ällistellessä mut toinen myyjä tajusi sentään hoitaa homman loppuun. Melko ainutkertaista toimintaa ainakin mun mielestä. Joku merkonomin-koulutus ei varmaan ainakaan haittaisi musaliikkeenkään myyjillä.
O_o
H053
29.04.2009 13:23:12 (muokattu 29.04.2009 13:27:28)
Olin ostamassa ensimmäistä kunnollista sähkökitaraani nimeltä mainitsemattomassa suomalaisessa musiikkiliikkeessä.
Silmiini osui käytetty Epiphonen Slash Signature "Snakepit" Les Paul. Aikani testailtuani päätin viedä ko. kepin kotiin.
Kauppoja tehdessäni ihmettelin kitaran edullista hintaa (reilu 500e), kun muualla samasta pelistä joutui pulittamaan lähes tonnin.
Arvelin siis tehneeni hyvät kaupat.
Muutaman päivän päästä kitara lakkasi kuitenkin pitämästä virettä ja kaikki välit 12. nauhasta ylöspäin alkoivat särisemään hervottomasti.
Vein kitaran takaisin liikkeeseen, jossa he sanoivat tapauksen johtuvan vain huonoista säädöistä ja lupasivat säätää sen kuntoon ilmaiseksi.
Tyytyväisenä palveluun lähdin toimivan kitaran kanssa takaisin kotiin. Meni jälleen muutama päivä ja samat ongelmat ilmenivät uudestaan.
Tuossa vaiheessa epäilykseni heräsi ja sain vahavistuksen aavistukseeni eräältä kokeneemmalta ystävältäni. Kitaran kaula oli peruuttamattomasti kiero.
Vein kitaran takaisin liikkeeseen ja vaadin saada toisen kitaran tilalle.
Myyjä yritti vieläkin vakuutella ongelmien olevan ihan tavallisia ja kuuluvan asiaan käytetyn kitaran kanssa.
Sain kuitenkin uuden kitaran tilalle ja hyvitykseksi muutaman paketin kieliä yms. sälää.
Loppujen lopuksi kävikin ilmi, että se sama kitara oli seisonut monta vuotta ko. liikkeen nurkassa pölyjä keräämässä.
Ihmettelen vain missä on suomalaisten musiikkiliikkeiden myyjien moraali, kun he yrittävät huijata aloittelevia soittajia rikkinäisillä laitteilla.
Nyt jo hieman kokemusta keränneenä ja useammassa eri musiikkiliikkeessä ympäri Suomen asioineena, voin sanoa, että Levytukku,
Oulun soitin ja tarvike ja Soitinlaine olivat ainoat paikat, joista itse sain hyvää palvelua.
Aku-
29.04.2009 18:03:42
- Löytyykös teiltä Noita punottuja 5 metrisiä piuhoja kitaraan?

Myyjä: "Tässä ois tälläistä."

- No minkäs hintainen tuo on?

Myyjä: "No se on melkein ilmainen... 89 €."

- Jaahas.. Mietin uudelleen...
Terry Pantheras
29.04.2009 18:20:12
Aku-: - Löytyykös teiltä Noita punottuja 5 metrisiä piuhoja kitaraan?

Myyjä: "Tässä ois tälläistä."

- No minkäs hintainen tuo on?

Myyjä: "No se on melkein ilmainen... 89 €."

- Jaahas.. Mietin uudelleen...

Normihinta hyvälaatuisesta piuhasta...
MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy metal - sludge ~~
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)