Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 593 94 95 96 97300 301 302 303 304
FensonGibder
08.02.2013 19:37:22
Kuha: Samaa mieltä, mutta kun sitä soittaa väärinpäin, niin on siinä tolkkunsa silloin.

Niikyin Ozzyn levyissäh.
Riffi, nyt.
mpekkanen
08.02.2013 19:43:15
Kun tästä g-kielestä on jauhettu jo useamman sivun verran ja itse ehdotin jo aiemmin että se ongelma pienenee kun käyttää punottua g-kieltä. Paksumpaa kielisettiä vaan paikalle. Asiasta Fendereihin joissa telecasterin alkuperäinen talla on on se kolme palainen. Siinähän ei kanssa saa intonaatiota kuntoon. Kuitenkin olen asiasta keskustellut monenkin soitinrakentajan kanssa ja soittajien kanssa muutenkin ja kyllä lähes kaikki on sitä mieltä että se kuuluu telecasteriin se "epävireisyys". Kun soitin on muuten tehty hyvin niin se pieni epävireisyys on juuri osa sitä telen soundia.
Tästäkin asiasta saa olla erimieltä. Yleensäkkin joka soittimessa on pieniä tai isompiakin vikoja jotka voivat vain rikastuttaa sillä soittamista jos se soittaminen vaan muuten sujuu kunnolla. Pienet viat voivat olla siis jopa ihan hyvä juttu. Kun tämänkin joku haluaa varmasti kääntää niin että on paras soittaa sillä kaikista paskimmalla kiinalaisella vehkeellä,niin sitä en tässä tarkoittanut. Täydellistä soitinta ei vaan ole olemassa. Hyvätkään kitarat eivät myöskään tee soittotaitoa paremmaksi,mutta hyvä soittaja saa yleensä jotain aikaiseksi vähän huonommallakin soittimella.
LaMotta
08.02.2013 19:57:08

mpekkanen: Kun tästä g-kielestä on jauhettu jo useamman sivun verran ja itse ehdotin jo aiemmin että se ongelma pienenee kun käyttää punottua g-kieltä. Paksumpaa kielisettiä vaan paikalle.

Jos kitaraan pitää vireessäpysymisen vuoksi vaihtaa omille kätösille sopimaton kielisetti, niin kumpi saa kenkää, kielet vai kitara?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
vkl
08.02.2013 20:01:50
mpekkanen: Kun tästä g-kielestä on jauhettu jo useamman sivun verran ja itse ehdotin jo aiemmin että se ongelma pienenee kun käyttää punottua g-kieltä. Paksumpaa kielisettiä vaan paikalle. Asiasta Fendereihin joissa telecasterin alkuperäinen talla on on se kolme palainen. Siinähän ei kanssa saa intonaatiota kuntoon. Kuitenkin olen asiasta keskustellut monenkin soitinrakentajan kanssa ja soittajien kanssa muutenkin ja kyllä lähes kaikki on sitä mieltä että se kuuluu telecasteriin se "epävireisyys". Kun soitin on muuten tehty hyvin niin se pieni epävireisyys on juuri osa sitä telen soundia.
Tästäkin asiasta saa olla erimieltä. Yleensäkkin joka soittimessa on pieniä tai isompiakin vikoja jotka voivat vain rikastuttaa sillä soittamista jos se soittaminen vaan muuten sujuu kunnolla. Pienet viat voivat olla siis jopa ihan hyvä juttu. Kun tämänkin joku haluaa varmasti kääntää niin että on paras soittaa sillä kaikista paskimmalla kiinalaisella vehkeellä,niin sitä en tässä tarkoittanut. Täydellistä soitinta ei vaan ole olemassa. Hyvätkään kitarat eivät myöskään tee soittotaitoa paremmaksi,mutta hyvä soittaja saa yleensä jotain aikaiseksi vähän huonommallakin soittimella.

Eli tuuma on timpurin pienin mitta ja turha tarkkuus on ammatitaidon puutetta...
hallu
08.02.2013 20:06:32
LaMotta: Jos kitaraan pitää vireessäpysymisen vuoksi vaihtaa omille kätösille sopimaton kielisetti, niin kumpi saa kenkää, kielet vai kitara?

Ei kun ne kätöset;-)
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
hallu
08.02.2013 20:08:33
vkl: Eli tuuma on timpurin pienin mitta ja turha tarkkuus on ammatitaidon puutetta...

Kyllähän se niin on, että jos se tuuma on millilleen oikeassa paikassa, niin sitä pienempää mittaa ei tervita;-) se onkin ammattitaitoa jos mika.
Laulava Kylätohtori
08.02.2013 20:11:17
FensonGibder: Niikyin Ozzyn levyissäh.

Repesin täysin.... Ota +
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
mpekkanen
08.02.2013 20:34:08
LaMotta: Jos kitaraan pitää vireessäpysymisen vuoksi vaihtaa omille kätösille sopimaton kielisetti, niin kumpi saa kenkää, kielet vai kitara?

Niin se vain on että täydellistä kitaraa joka sopii kaikkeen soittamiseen ei ole olemassa. Soundit on niin erillaisia jo pelkästään Fenderiä ja Gibsonia kun verrataan ettei ole yhtä hyvää ratkaisua kaikkeen. Jotkuthan voi haluta vielä metallisoundia tai rupista slidesoundia,ei ne kaikki samalla kitaralla lähde. Väittäisin kuitenkin että kaikissa kitaroissa on parempi soundi hieman paksuimmilla kielillä kuin ohkaisilla ja paksummat pysyvät yleensä myös paremmin vireessä. Kukaanhan ei pakota ostamaan sellaisia soittimia jotka ei miellytä tai niitä ei saa jostain syystä vireeseen. Valikoimaa on ainakin.
ReBeat
08.02.2013 20:55:25

mpekkanen: Väittäisin kuitenkin että kaikissa kitaroissa on parempi soundi hieman paksuimmilla kielillä kuin ohkaisilla

Täysin makuasia. Ohuet soi heleämmin. Se voi olla parempi tai huonompi, riippuu mitä toivotaan.
BigPapa
08.02.2013 20:59:00 (muokattu 08.02.2013 20:59:10)

ReBeat: Täysin makuasia. Ohuet soi heleämmin. Se voi olla parempi tai huonompi, riippuu mitä toivotaan.

Joo näin on ja sitten on vielä se, että venytykset tahtoo olla helpompia ohuemmilla, puhumattakaan vibratosta.
mpekkanen
08.02.2013 21:15:42
BigPapa: Joo näin on ja sitten on vielä se, että venytykset tahtoo olla helpompia ohuemmilla, puhumattakaan vibratosta.

Ikävä kyllä kielien paksuus vaikuttaa soundiin ja vireisyyteen. Se on kompromissi halusi sitä tai ei.
BigPapa
08.02.2013 21:22:11 (muokattu 08.02.2013 21:23:10)

mpekkanen: Ikävä kyllä kielien paksuus vaikuttaa soundiin ja vireisyyteen. Se on kompromissi halusi sitä tai ei.

Ei se minun mielestä ole ikävää. Joku saattaa jopa halutakin sitä ohuempien kielten soundia ja muita niiden ominaisuuksia. Vireisyys on kitarassa aina kompromissi, oli ohuet kielet eli ei.
hallu
08.02.2013 21:23:17
Laulava Kylätohtori: Sulla se on sana Hallussa.... Plussalla löin....

Haa, tuo oli hyvä:) kiitos ja kumarrus.
TMik
08.02.2013 22:19:36
Ei kyl pysty ymmärtää miten täällä voi vieläkin olla tämmönen parku jostain olemattomasta ongelmasta. Kuinka monella täällä edes on gibson?

Tässä on selvästi joku peniskateuteen verrattava juttu meneillään.
ReBeat
08.02.2013 22:38:06

Ei tällä planeetalla voi olla mahdollista olla gibsonista kateellinen. Sähkökitaraharrastus on niin pienimuotoista nyhjäämistä Kiinan saastetonnien rinnalla. Siellä sitä velkaa otetaan oikein huolella ja keuhkokuolemat toimiii koronmaksuna. Sen sijaan valuutalla ostettavissa olevan gibsonin pystyy hankkimaan oikeasti kuka tahansa. Ihan sdantartti-gibsonin. Se on jotain gibsonin omistajien mielenvikaista kuvitelmaa, että gibsonista voisi olla kateellinen.
Rämppy
08.02.2013 22:42:59
J.Hollström: esimerkiksi Ruokankaan kitara alkoi ärsyttämään siksi kun siinä ei ollut mitään vikaa. Liian laadukas peli mulle.
Mulla kävi vähän samalla lailla PRS:n kanssa. Niin täydellinen laatu, mutta ei vaan lopulta inspiroinut. Mä tartun mielelläni vähän rupuisempiin kitaroihin, kuten Gibson, Fender ja ennen kaikkea Danelectro. Niissä on luonnetta.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Muovinen
08.02.2013 22:44:45

ReBeat: Se on jotain gibsonin omistajien mielenvikaista kuvitelmaa, että gibsonista voisi olla kateellinen.

Todellakin, koska kaikillahan tuntuu jo olevan Gibsoni. Ja sitten kun se vääjäämätön, mutta hieman pitkäveteinen (aurinko voimistuu hiljalleem ja sitte vasta laajeneem) maailmanloppu tulee, niin tää pallo on hetken aikaa pullollaan vienosti relikoituja Gibsoneita, joiden suunnitteluvirheet ei harmita ketään.
-General Petrovsky
Gabe
09.02.2013 00:02:46
-septimisti-: Ai ai, kun lipsuu ote nyt tämän ketjun sankareilla. Monella sivulla jo levitelty suorastaan törkeitä valheitä g-kielistä ja lapakulmista, mutta näiden kateellisten saatanan kätyrien joukkolynkkaus ei ole käynnissä. Mikä mättää? Jäykistääkö pikkupakkanen fanipojan?

Jahas, liittyihän se Bentton fanipoikakin taas kesusteluun. Ei jotenkin vain jaksa enää kimmastua. Minun kitarat pysyy vireessä.. Gibsonkin.. ja vielä alkuperäisellä muovisatulalla! Enkä ole joutunut kielten paksuuttakaan valitsemaan sen vuoksi. Ei varmaan kannata myydä, lienee ainoa laatuaan. Eikä kaulakaan ole katkennut vaikka on saanut poikani toimesta yhden kohtuullisen mojovankin lennon.
pnorman
09.02.2013 00:28:40 (muokattu 09.02.2013 00:32:21)
En hauku mitään merkkiä. Yhdyn vaan muutaman äskettäin kommentoineen mielipiteeseen. Ainakin minulle kitarassa pitää olla paskan hajua. Jokunen edellämainittujen kitaramerkkien lahkoon kuulunut yksilö on siirtynyt muualle kun se haju ei ole edes soittamalla siihen tarttunut, mikä on aika outoa kun minusta on kysymys.

No, jatkan viinan ottoa. Hyvää lauantaita kaikille tasapuolisesti.

Peace and love and good happiness stuff.

PS. Omistan Gibsonin ja kaikki hyvin.

PS2. Tiedättekö te kuinka vaikea ipadista on löytää välilyöntimerkki pikku jurrissa.....
madcow2
09.02.2013 00:48:04
Katselin tänään huvikseni sen tehdaskierrospätkän (http://youtu.be/VbU1R4KDymw) ja jotenkin silmät aukesivat taas. Kitaroita muiden kitaroiden joukossa, mutta jotenkin erittäin kiinnostavia.

Ja vaikka olenkin tähän asti kiertänyt G:n kaukaa, niin kyllähän niillä on käsittämättömän hyvännäköisiä malleja. Salaa olen alkanut himoita f-aukollista Gibsonia. Vielä kun olisi ns. ylimääräistä rahaa...
Rämpytän kitaraa, kun en muutakaan osaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)