![]() 10.03.2013 16:40:05 | |
---|---|
klobasa: Siis ostitko tuon balalaikan näkemättä edes valokuvia siitä? Jos kyllä, niin saa siinä vähän kyllä syyttää itseäänkin fiduiks menneistä kaupoista. Jos ei ole mahdollisuutta tehdä kauppoja kasvotusten, niin kyllähän ne kattavat kuvat sentään pitää nähdä. Jos ei sekään onnistu, niin ei osta. Helppoa... Tarvittaessa ne valokuvatkin voidaan ottaa niin ettei kaikki ongelmat niissä näy. näin kyllä kuvia soittimesta ennen ostoa ja keskustelin myyjän kanssa ihan asiallisesti. Kuitenkin myyjä jolla kaikki palautteet oli 100% positiivisiä kusetti ihan törkeästi ja kun oli kitaran soittoakin harrastanut tiesi kyllä mitä oli myymässä. | |
![]() 10.03.2013 16:41:39 | |
mpekkanen: Kun itse ostin juuri huuto kaupasta ihan täyttä paskaa niin itseä ainakin vituttaa kun olet jotain myymässä niin aina löytyy joku perseaukinen joka on löytänyt jostain päin maapalloa myyntisivun jossa samaa tuotetta myydään murto-osalla Suomen hinnoista. Näimpä. Alan kohta uskomaan että ReBeat haluaa ostaa tuon mutta halvemmalla esim. 450€ ;) Jos tuotteen myy käytettynä noin -50% hinnalla on se ihan ok musta. Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. | |
![]() 10.03.2013 16:51:15 | |
the-Antero: Näimpä. Alan kohta uskomaan että ReBeat haluaa ostaa tuon mutta halvemmalla esim. 450€ ;) Jos tuotteen myy käytettynä noin -50% hinnalla on se ihan ok musta. Minusta tuossa sinun hinnassa ei ole mitään valittamisen aihetta. Myythän yli tonnin halvemmalla ja lähes 50% uuden hinnasta. Putkivahvistimet on herkkiä laitteita ja jos joku on ostamassa jostain huutokaupasta oli se sitten Suomessa tai jossain muualla niin itse kerroin juuri esimerkin siitä ettei edes myyjän kaikki positiiviset palautteet ole takeita siihen ,että tuote vastaa kuvausta millään muotoa. Jos jostain saa jotain halvalla ja on sitä mieltä että se kannattaa ostaa niin siitä vaan. Itse olen ainakin nyt varoittanut,että se ei ole aina kovinkaan turvallista. | |
![]() 10.03.2013 16:58:28 | |
Taitaa tämän päivän lama painaa ihmisiä, valitettavasti. Enhän mä itsekään olisi kettusta myymässä jos olis suorilta käsiltä rahaa ostaa toinen vahvari. Sen verta paljon tuosta tykkään. Olisiko esim 3-4 vuotta vanhasta Gibson Sg stankusta 600€ liikaa? Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. | |
![]() 10.03.2013 17:01:49 | |
Jotenkin mulla on sellainen aavistus vaan että kukaan ei ole ostanut ikinä yhtään Duotonea uutena mistään kaupasta hintaan 2300e. Jos on sellaisia hintalappuja ollut, niin noi kettuset on lojuneet demo-laitteina siellä ja keränneet pölyä. Sitten parin vuoden jälkeen niihin on laitettu 1500e lappu ja sillä on sitten lähtenyt satunnaisen asiakkaan mukaan. Plektroja ja pari kielisatsia kaupanpäälle :) | |
![]() 10.03.2013 17:02:16 | |
the-Antero: Taitaa tämän päivän lama painaa ihmisiä, valitettavasti. Enhän mä itsekään olisi kettusta myymässä jos olis suorilta käsiltä rahaa ostaa toinen vahvari. Sen verta paljon tuosta tykkään. Olisiko esim 3-4 vuotta vanhasta Gibson Sg stankusta 600€ liikaa? Mjusta 3 euroo on liikaa SG:stä. But that's just me. Riffi, nyt. | |
![]() 10.03.2013 19:28:00 | |
ReBeat: Jotenkin mulla on sellainen aavistus vaan että kukaan ei ole ostanut ikinä yhtään Duotonea uutena mistään kaupasta hintaan 2300e. Jos on sellaisia hintalappuja ollut, niin noi kettuset on lojuneet demo-laitteina siellä ja keränneet pölyä. Sitten parin vuoden jälkeen niihin on laitettu 1500e lappu ja sillä on sitten lähtenyt satunnaisen asiakkaan mukaan. Plektroja ja pari kielisatsia kaupanpäälle :) Ainahan sitä saa luulla mitä haluaa :) Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. | |
![]() 10.03.2013 19:39:59 | |
the-Antero: Taitaa tämän päivän lama painaa ihmisiä, valitettavasti. Enhän mä itsekään olisi kettusta myymässä jos olis suorilta käsiltä rahaa ostaa toinen vahvari. Sen verta paljon tuosta tykkään. Olisiko esim 3-4 vuotta vanhasta Gibson Sg stankusta 600€ liikaa? No ei ole todellakaan liikaa. Mitä olen torilla noita katsellut, niin 700 - 800 huitteilla noista huudellaan. Laukku tietty on oltava messin tai joutuu hinnassa vähän huostaamaan.... ehkä just sen satasen. Veikkaisin, että kuudella huntilla menee hetkessä..... varsinkin jos on se viininpunainen, joka on tietenkin se ainoa oikea väri SG stankulle. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 10.03.2013 19:44:22 | |
hallu: No ei ole todellakaan liikaa. Mitä olen torilla noita katsellut, niin 700 - 800 huitteilla noista huudellaan. Samana näyttää SG hintataso pysyneen ainakin viimeiset 10 vuotta. | |
![]() 11.03.2013 20:39:04 | |
Rikki oleva paska 40€: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=735734&fb=1 Ehjä versio aiheesta 33€: http://www.thomann.de/fi/behringer_gi100_ultra-g.htm "Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train."
-Henry Rollins | |
![]() 11.03.2013 20:44:48 | |
Antti1: Rikki oleva paska 40€: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=735734&fb=1 Ehjä versio aiheesta 33€: http://www.thomann.de/fi/behringer_gi100_ultra-g.htm Postikulut kun ottaa huomioon niin kalliimmaksi tulee tilata tompalta. Eikä sitä ole varastossakaan. Karhu III, elämän nektariini... | |
![]() 11.03.2013 20:51:27 | |
Ssyba: Postikulut kun ottaa huomioon niin kalliimmaksi tulee tilata tompalta. Eikä sitä ole varastossakaan. Aika harva taitaa tilata pelkästään yhtä tuollaista Tompalta. Tuon varastosta puuttumisen voin kyllä ymmärtää syyksi, mutta mitään muuta perustelua hinnalle ei kyllä ole, kun laite on snadisti rikkikin. | |
![]() 11.03.2013 20:58:48 | |
Ssyba: Postikulut kun ottaa huomioon niin kalliimmaksi tulee tilata tompalta. Eikä sitä ole varastossakaan. En ihan heti silti ostaisi rikkinäistä uutta ehjää kalliimmalla, vaikka uutta joutuisi vähän odottelemaankin. En silti kyllä ostaisi tuota ehjänäkään, en uutena, enkä käytettynä. Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä! | |
![]() 11.03.2013 21:00:37 (muokattu 11.03.2013 21:01:12) | |
Ssyba: Postikulut kun ottaa huomioon niin kalliimmaksi tulee tilata tompalta. Eikä sitä ole varastossakaan. http://www.musicstore.de/tr_TR/TRL/ … peakersimulation/art-GIT0004169-000 In stock, toimituskulut 12e. 3 vuoden takuu. | |
![]() 12.03.2013 08:45:57 | |
Noita palikoita saa kyllä ihan samaan hintaan Suomestakin, jos 12€ toimituskulut hirvittävät. Bensa, tai linkkaliputhan lähimpään musakauppaan ei onneksi maksa mitään. ;) "Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train."
-Henry Rollins | |
![]() 12.03.2013 08:53:41 | |
Ssyba: Postikulut kun ottaa huomioon niin kalliimmaksi tulee tilata tompalta. Eikä sitä ole varastossakaan. Thomann postikulut 12 euroa+33 euroa purkki ja 3 vuoden takuu. rikkinainen purkki 40 euroa ja postikulut päälle. laite ei mahdu tavalliseen kirjeeseen joten postimaksu on luultavasti enemmän kuin sen vitosen. tässä tapauksessa on varmaan sama vaikka laittaa suoraan tilille rahat kun on laite rikki muutenkin? | |
![]() 12.03.2013 09:04:01 | |
Jos tuotteen hintaa vertaillaan, niin ei kai siihen kuulu ottaa postikuluja mukaan. Tuotteen hinta on tuotteen hinta ja sitten tuotteenhinta toimituskuluineen on toinen juttu. Eikä ainakaan niin, että uuden hintaan lisätään tompan toimituskulut, mutta käytettyyn ei mitään. Isossa osassa torikaupoistakin tulee ne postikulut siihen päälle.. Kotimaassa paketti+postiennakko maksaa muutamaa kymmentä senttiä vaille tuon tompan 12 euroa. Sitä paitsi usein on menossa kimppatilauksia tai isompia tilauksia, joista ei mene postikuluja lainkaan. Ja toisaalta tompan hinnalla saa usein myös kotimaisista kivijalkaliikkeistä ilman postikulua... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 12.03.2013 09:29:20 | |
Laulava Kylätohtori: Jos tuotteen hintaa vertaillaan, niin ei kai siihen kuulu ottaa postikuluja mukaan. Tuotteen hinta on tuotteen hinta ja sitten tuotteenhinta toimituskuluineen on toinen juttu. Eikä ainakaan niin, että uuden hintaan lisätään tompan toimituskulut, mutta käytettyyn ei mitään. Isossa osassa torikaupoistakin tulee ne postikulut siihen päälle.. Kotimaassa paketti+postiennakko maksaa muutamaa kymmentä senttiä vaille tuon tompan 12 euroa. Sitä paitsi usein on menossa kimppatilauksia tai isompia tilauksia, joista ei mene postikuluja lainkaan. Ja toisaalta tompan hinnalla saa usein myös kotimaisista kivijalkaliikkeistä ilman postikulua... Näin se menee. Polttoainenkulut, bussiliput jne jne ovat sen verran kalliita ja käytännössä melko usein kamppeet ovat sen verran kaukana (muusikoiden.net torilta ostettuna) että joutuu postittamaan. Silloin kulut kamppeiden koosta, painosta ja maksutavasta riippuen noin 3-12 euroa (kirje/maksikirje/paketti & postiennakko/maksu suoraan tilille) vaikkapa pedaalin tai sitä pienemmän tavaran tapauksessa. Ja todellakin ainakin itsellä tulee käytännössä aina tilattua Thomannilta kimppatilauksella, jolloin ei tule mitään toimituskuluja. Kivijalkaliikkeissä käydessä tulee taas polttoainekulut+pysäköintikulut tai bussilippukulut (ellei satu asumaan kohtuullisen kävely/pyöräilymatkan päässä liikkeestä). Esimerkiksi Oulun seudulla 15km säteellä keskustasta kuluja tulee helpostikin 4-7 euroa. Kyllä silti esim kitarat tulee yleensä ostettua kivijalkaliikkeestä tai käytettynä face-to-face. Onneksi kivijalkaliikkeet nykyään myyvät käytännössä ulkomaisten verkkokauppojen hinnalla. Näin oli ainakin viimeksi pari viikkoa sitten, kun kyselin yhtä 700 euron kitaraa Oululaisesta liikkeestä. -iec Ja niin päin pois... | |
![]() 12.03.2013 09:37:30 | |
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=735865&fb=1 Nätti keppi ja kyllä tuo mulle kelpaisi, mutta mikä tuossa on enää Bajaa? Kaula? Nää rankasti modatut kitarathan on aika hankalia jälleenmyyntiarvon suhteen. | |
![]() 12.03.2013 09:50:08 (muokattu 12.03.2013 09:51:43) | |
iec: Näin se menee. Polttoainenkulut, bussiliput jne jne ovat sen verran kalliita ja käytännössä melko usein kamppeet ovat sen verran kaukana (muusikoiden.net torilta ostettuna) että joutuu postittamaan. Silloin kulut kamppeiden koosta, painosta ja maksutavasta riippuen noin 3-12 euroa (kirje/maksikirje/paketti & postiennakko/maksu suoraan tilille) vaikkapa pedaalin tai sitä pienemmän tavaran tapauksessa. Ja todellakin ainakin itsellä tulee käytännössä aina tilattua Thomannilta kimppatilauksella, jolloin ei tule mitään toimituskuluja. Kivijalkaliikkeissä käydessä tulee taas polttoainekulut+pysäköintikulut tai bussilippukulut (ellei satu asumaan kohtuullisen kävely/pyöräilymatkan päässä liikkeestä). Esimerkiksi Oulun seudulla 15km säteellä keskustasta kuluja tulee helpostikin 4-7 euroa. Kyllä silti esim kitarat tulee yleensä ostettua kivijalkaliikkeestä tai käytettynä face-to-face. Onneksi kivijalkaliikkeet nykyään myyvät käytännössä ulkomaisten verkkokauppojen hinnalla. Näin oli ainakin viimeksi pari viikkoa sitten, kun kyselin yhtä 700 euron kitaraa Oululaisesta liikkeestä. -iec Kotimaassa matkailu/liikkuminen ei ole ihan ilmaista,näinhän se on. samaa mieltä olen myös siitäkin,että jos on tosissaan jotain ostamassa niin sen vehkeen voi saada siihen samaan hintaan ihan siitä lähiliikkeestäkin. Jos joku on joskus kokeillut vaikka kahta samanlaista stratoa tai les paulia ,erona vain väri niin kyllä niissä on yleensä pieniä muitakin eroja. Toinen vain istuu käteen paremmin kuin toinen. Itse ainakin väittäisin että soittimet kannattaisi ostaa liikkeestä ihan kokeiltuna jos puhutaan varsinkin vähän arvokkaammista vehkeistä. Thomannilta voi tilata porukalla kieliä ja kapuloita,laukkuja ja sellaista pientä minun mielestä. Useampien tonnien kitaraa en kuitenkaan tilaisi ,vaikka sen voisi lähettää takaisinkin. Tässäkin jutussa voi jokainen tehdä ihan oman päänsä mukaan. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)