Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 592 93 94 95 96300 301 302 303 304
Gafa
08.02.2013 14:39:52
Laulava Kylätohtori: Kyllähän se maapallon tuhoutuminen tavallaan vaikuttaa Gibsoneihinkin... Loppuu ainakin se ikuinen valittaminen... ;)

"Eeeiiiii välttämättä." :D
Wradlin
08.02.2013 15:42:23
Gafa: "Eeeiiiii välttämättä." :D

Kestääkö Gibsoneiden lapa maailmanlopun?
Hynkel
08.02.2013 15:45:50
McNulty: Pääasia että puhuttaa. Ehkäpä kaikista soitinmerkeistä kaikista eniten.

Kyllä. Ja puhuttaa siksi että ne ovat niin cooleja vehkeitä. Ja pääsääntöisesti erittäin laadukkaita ja hienoja kitaroita.
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
Laulava Kylätohtori
08.02.2013 15:48:29
Hynkel Belzepop: Kyllä. Ja puhuttaa siksi että ne ovat niin cooleja vehkeitä. Ja pääsääntöisesti erittäin laadukkaita ja hienoja kitaroita.

Kyllä maistuisi musta Custom Les Paul...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gafa
08.02.2013 15:50:44
Wradlin: Kestääkö Gibsoneiden lapa maailmanlopun?

Ainoa kysymys johon jää lopullinen vastaus saamatta :)

Tod.näk. suurin osa selvinnee vähäisillä, lähinnä kosmeettisilla vaurioilla.
darrell
08.02.2013 15:52:34
Wradlin: Kestääkö Gibsoneiden lapa maailmanlopun?

Torakat liimaa sen niin, ja vieläpä niin, ettei saumaa näy.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Laulava Kylätohtori
08.02.2013 15:54:32
Gafa: Ainoa kysymys johon jää lopullinen vastaus saamatta :)

Tod.näk. suurin osa selvinnee vähäisillä, lähinnä kosmeettisilla vaurioilla.

Jotain normaalia kosmeettista kulumaa, mutta ei mitään soittoon vaikuttavaa. Ja vire pitää....
Wradlin
08.02.2013 15:58:46
Laulava Kylätohtori: Jotain normaalia kosmeettista kulumaa, mutta ei mitään soittoon vaikuttavaa. Ja vire pitää....

Niin paitsi siitä G-kieleltä. Ellei sitten maailmanloppu taivuta lapakulmaa pienemmäksi. Tosin silloinhan se lapa katkeasi, kun ei se kestä sitä taivutusta.
Gafa
08.02.2013 16:53:51
Laulava Kylätohtori: Jotain normaalia kosmeettista kulumaa, mutta ei mitään soittoon vaikuttavaa. Ja vire pitää....

Kosmista kulumaa.. :D
FastEddie
08.02.2013 17:31:06 (muokattu 08.02.2013 17:31:28)

Gafa: Kosmista kulumaa.. :D

Ei mikään roadworn!
"Rehab is for quitters"
Gabe
08.02.2013 17:48:15
Hynkel Belzepop: Elämä Telluksella tuhoutuu noin miljardin vuoden kuluttua, kun Auringon kirkkaus tähden elinkaariodotusten mukaan kymmenkertaistuu nykyisestä. Tietenkin tämä tapahtuu pikkuhiljaa, mutta tuolloin kasvihuoneilmiön odotetaan ryöstäytyvän käsistä ja Tellus tekee ns. "venukset".

Laulava Kylätohtori: Itse tarkoitin lähinnä sitä, että maapallon luonnonvarat eivät riitä siihen, että jokainen kiinalainen, intialainen ym. kuluttaisivat samalla tavalla kuin keskimääräinen amerikkalainen. Loppuu yksinkertaisesti varat kesken, enkä usko, että maapallo muutenkaan kestäisi sellaisia saaste/jätemääriä.

Lisäksi jokaisella eliöllä on oma aikansa maapallolla, ei ihminen ole ikuinen. Ihminen häviää varmasti ennen kuin ko. aurinko nielaisee maapallon skenaario tapahtuu...

Enpä arvannut tätäkään säiettä perustaessani miten syvällisiin mittasuhteisiin tämä ketju oikein pystyykään venymään. :) Ei varmaan mikään muu merkki olisi jaksanut näin kauaa puhuttaa. Sellaisen huomion olen tätä seuratessani tehnyt että suurin osa kommenteista on joko ylistäviä tai sitten todella negatiivisia, ei juuri yhtään neutraalia. Eli Gibsonissa täytyy olla sitä jotain, ei ainakaan jätä monia kylmäksi.
LaMotta
08.02.2013 18:07:24

Gibson on legenda, koska oli yksi ensimmäisistä. Ei kai siinä sen kummempaa.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
-septimisti-
08.02.2013 18:28:29
Ai ai, kun lipsuu ote nyt tämän ketjun sankareilla. Monella sivulla jo levitelty suorastaan törkeitä valheitä g-kielistä ja lapakulmista, mutta näiden kateellisten saatanan kätyrien joukkolynkkaus ei ole käynnissä. Mikä mättää? Jäykistääkö pikkupakkanen fanipojan?
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
mpekkanen
08.02.2013 18:29:36
Gabe: Enpä arvannut tätäkään säiettä perustaessani miten syvällisiin mittasuhteisiin tämä ketju oikein pystyykään venymään. :) Ei varmaan mikään muu merkki olisi jaksanut näin kauaa puhuttaa. Sellaisen huomion olen tätä seuratessani tehnyt että suurin osa kommenteista on joko ylistäviä tai sitten todella negatiivisia, ei juuri yhtään neutraalia. Eli Gibsonissa täytyy olla sitä jotain, ei ainakaan jätä monia kylmäksi.

Itsellä on noin kymmenen vuotta sitten hommattu Gibson flying v kerman värisenä. Kun on ollut Gibsoneita ja monia muitakin merkkejä niin kyllä hieman ihmetyttää tämä keskustelu. Väliin on tosi fanaattista niin puolesta kuin vastaankin. Kyllä Gibsonit on ihan samanlaisia kitaroita kuin monet muutkin. Kaikissa tuppaa olemaan sekä hyviä että huonoja puolia. Itse olen sitä mieltä että tietynlainen jonkun merkin äärifanittaminen on täysin perseestä. Sama koskee myös bändejä. Ihan hyvin voi joku levy olla bändillä todellakin hyvä ,mutta sitten vaikka seuraava korkeintaan kohtalainen. Näiden tosifanien mielestä ne kohtalaisetkin levyt on loistavia,vaikka eivät niitä niin paljoa kuuntelisikaan. Minusta on ikävä asia että tällaista ääliömäistä fanittamista liittyy varsinkin Gibsoniin ja Fenderiin. Mulla itsellä on monenlaisia ja monen merkkisiä kitaroita ja enemmän sen soittimen kulloiseenkin valintaan vaikuttaa se mitä soitan ja millaista soundia haen kuin se lavan merkki. On kuitenkin niin että nämä perinteiset merkit ovat parempaa vaihtotavaraa ja niissä pysyy arvo melko hyvin. En kuitenkaan tarkoita että soittimia pitäisi ostaa sijoitus mielessä,mutta on sekin hyvä tajuta että perinteisemmistä soittimista pääsee helpommin eroon tarvittaessa.
hallu
08.02.2013 19:06:41 (muokattu 08.02.2013 19:10:25)
-septimisti-: Ai ai, kun lipsuu ote nyt tämän ketjun sankareilla. Monella sivulla jo levitelty suorastaan törkeitä valheitä g-kielistä ja lapakulmista, mutta näiden kateellisten saatanan kätyrien joukkolynkkaus ei ole käynnissä. Mikä mättää? Jäykistääkö pikkupakkanen fanipojan?

Joo, lynkataan ne g-kieleen:-D.

No toisaalta nuo lapakulmat ja kielet sun muut on jo niin älyttömän monta kertaa kaluttu loppuun ettei siitä siitä enää ruokaa innoikkaammallekaan soturille. Toisaalta geestä ei voi suuttua jos se ei häiritse. Fanipoikahan suuttuu vain silloin kun kitarassa on joku joka mättää sitä itseään. Siihen kipupisteeseen kun makeasti tuikkaa, niin fani repii pelihousunsa totalitaarisesti;-)

No on myös niin että täydellisen virheetön viimeisen päälle viimeistelty supersoitin jossa ei kertakaikkiaan ole mitään vikaa, on erinomainen työkalu. Pienet virheet ja suunnittelun epämääräisyydet ovat sen sijaan niitä jotka tekee soittimesta kiinnostavan. Sellaiset yksityiskohdat jotka kertovat, että tämä kitara tehtiin rakkaudesta eikä laskutikulla kulmia mittaillen vaan aidosta kauneuden kaipuusta. Soitin, jonka mestari teki ylistääkseen jumalaansa, voi kaikkine vikoineen olla parempi kuin täydellisen virheetön ja kitkaton insinööritaidon mestarinäyte.

Kas kun g-kieli kaikkine kulmineen edustaa sellaisia yksityiskohtia, jotka tekevät soittimesta vähän vaarallisen ja arvaamattoman.... sanalla sanoen inhimillisen. Tämän vuoksi Gibsonista saa ystävän sen sijaan, että se olisi pelkkä soitin. Siksi Gibson laulaa siinä missä se korealainen superkeihäs vain soi.

Minusta Gibsonin uhmakkuus säilyttää yksityiskohtia, jotka lisäävät soittimen sielukkuutta, vaikka se saa kitaranörtit suunniltaan on eräs tärkeimpiä syitä miksi itse olen valmis maksamaan tuosta legendaarisesta logosta tähtitieteellisiä summia. Silloin kun tehdään taidetta niin nörtit saa työntää kulmamittansa......... köh köh. Taisi tämä fanipoika nyt sitten vähän innostua:-D.

Tuli mieleeni tarina, jossa John Lennonin täti kysyi Johnilta Beatlesin levyä kuunnellessaan, että kuka soittajista oli John. John kuulemma siitä lähtien lävytyssessioissa viritti aina g-kielen hiukan epävireeseen voidakseen sanoa tädilleen olevansa se, joka ei soi ihan vireessä:-). Tämä tarina, oli totta tai ei, kuvastaa sitä asennetta jota itse ihailen suunnattomasti. Se on se asia joka erottaa taiteilijan trukkikuskista. Minusta on hupaisaa, että g-kielen epävireisyys tarianan mukaan olisi asia joka yhdistää John Lennonin ja Gibsonin.

Onneksi olen puukorva enkä erota edelleenkään Gibsonin epävireisyyttä enkä osaa ahdistua sen lapakulmista. Ahdisuksen varalta minulla on pari Fenderiä joiden lavoissa ei ole kulmaa ollenkaan.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Laulava Kylätohtori
08.02.2013 19:20:19
hallu: Joo, lynkataan ne g-kieleen:-D.....

Sulla se on sana Hallussa.... Plussalla löin....
J.Hollström
08.02.2013 19:25:32
Kyllä mulle Gibsonit kelpaa ihan nahkoineen ja karvoineen. Pienet virheet tekee soittimista inhimillisen. Les Paul on ergonomisesti huonon muotoinen ja istualteen soitettaessa ärsyttävä, mutta aaah niin hemmetin magee että siitä ei voi olla tykkäämättä.

Innokkaana kamavänkkerinä olen tietty kokeilluit muitakin merkkejä ja esimerkiksi Ruokankaan kitara alkoi ärsyttämään siksi kun siinä ei ollut mitään vikaa. Liian laadukas peli mulle.
Jucciz
08.02.2013 19:27:23
J.Hollström: Kyllä mulle Gibsonit kelpaa ihan nahkoineen ja karvoineen. Pienet virheet tekee soittimista inhimillisen. Les Paul on ergonomisesti huonon muotoinen ja istualteen soitettaessa ärsyttävä, mutta aaah niin hemmetin magee että siitä ei voi olla tykkäämättä.

Innokkaana kamavänkkerinä olen tietty kokeilluit muitakin merkkejä ja esimerkiksi Ruokankaan kitara alkoi ärsyttämään siksi kun siinä ei ollut mitään vikaa. Liian laadukas peli mulle.

Hei! Huomasin, että sun kaljoissa on päiväys jo huhtikuussa.

Jos ajelet tästä ohi, otapa keissi kyytiin. Sekin on ergonomisesti huonon muotonen, mutta niin hemmetin mageeta ettei voi olla tykkäämättä.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Kuha
08.02.2013 19:29:00

J.Hollström: Les Paul on ergonomisesti huonon muotoinen ja istualteen soitettaessa ärsyttävä

Samaa mieltä, mutta kun sitä soittaa väärinpäin, niin on siinä tolkkunsa silloin.
J.Hollström
08.02.2013 19:29:21
Jucciz: Hei! Huomasin, että sun kaljoissa on päiväys jo huhtikuussa.

Jos ajelet tästä ohi, otapa keissi kyytiin. Sekin on ergonomisesti huonon muotonen, mutta niin hemmetin mageeta ettei voi olla tykkäämättä.

No hemmetti. Pitää hoitaa ensi tilassa kuntoon tämä epäkohta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)