Freewheeler 30.01.2013 15:31:31 | |
---|
htm: Tuli hankittua Japanilainen Fender 62 custom reissue. Tuntuu käteen asialliselta, ja akustisesti soi mainiosti. Vahvistimen läpi soundi on kuitenkin tallassa kova ja kaulassa tumppu. Mikit menis varmaankin vaihtoon. Etsiskelen kaulamikkiin sellaista stratohenkistä helinää ja tallasta saisi irrota "twangia ja growlia", mutta ei riipivää yläpäätä. Kirkkaat ja tasapainoiset siis(?) ja vintage-henkiset sekä ehdottomasti erottelevat. Ei tartte olla kovin kuumat. Texas specialit on kamalan kirkkaat, ja humbucker-linjalle en aio lähteä. Olisiko Lollarilla jotain, tai Fenkun Nocasterit? Fenderin AV52-setti tai DiMarzion Twang Kingit. Nocasterisetin etumikki on loistava, mutta talla on snadisti tukkoinen ja ehkä liian middlekäs. AV52-setin tallamikki on täydellinen. Jos haluat vintageoikeata aikakausisoundia voin suositella myös Fenkun 62-settiä. Muilta valmistajilta vaihtoehtoja on pilvin pimein. Testaa nyt ensiksi säätää orkkismikkien korkeutta, sieltä saattaa löytyä ensiapu: etumikkiä vähän korkeammalle ja tallaa alemmas niin, että soivat samalla volatasolla. http://www.soundcheckmag.org |
I3enjam1n 30.01.2013 16:00:19 | |
---|
Ei kellään sattuis olemaan missään kaapin perällä käyttämättömänä CV50 teleä? :D Tietenkin kävi niin, että heti minulle tulee valtava GAS telejä kohtaan ja CV50 vaikuttais ihan ok kitaralta (kaula sais kyllä olla paksumpi), niin torilla ei ole yhtään myynnissä. :( Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet. |
Gabe 30.01.2013 16:28:50 | |
---|
htm: Tuli hankittua Japanilainen Fender 62 custom reissue. Tuntuu käteen asialliselta, ja akustisesti soi mainiosti. Vahvistimen läpi soundi on kuitenkin tallassa kova ja kaulassa tumppu. Mikit menis varmaankin vaihtoon. Etsiskelen kaulamikkiin sellaista stratohenkistä helinää ja tallasta saisi irrota "twangia ja growlia", mutta ei riipivää yläpäätä. Kirkkaat ja tasapainoiset siis(?) ja vintage-henkiset sekä ehdottomasti erottelevat. Ei tartte olla kovin kuumat. Texas specialit on kamalan kirkkaat, ja humbucker-linjalle en aio lähteä. Olisiko Lollarilla jotain, tai Fenkun Nocasterit? Ilmeisesti saman telen hankit kuin mikä minulla on, loistava kitara. Tein muuten samat huomiot mikrofoneista heti kitaran kitaran saatuani.. ja vaihtoonhan ne meni. En saanut säätöjäkään muuttamalla soundia aivan mieluisaksi. Tarkastapas Bare Knuckle Pickups merkin tarjonta, itse tilailen heiltä mikkejä joissain välissä. |
Lancelot 30.01.2013 16:38:31 | |
---|
I3enjam1n: Tietenkin kävi niin, että heti minulle tulee valtava GAS telejä kohtaan ja CV50 vaikuttais ihan ok kitaralta (kaula sais kyllä olla paksumpi), niin torilla ei ole yhtään myynnissä. :( Sounds like Baja.. |
I3enjam1n 30.01.2013 16:57:51 | |
---|
Lancelot: Sounds like Baja.. Jep, Bajakin vois olla hyvä, vaikka paikallisessa musaliikkeessä testailin bajaa ja CV50s teleä, niin akustisesti tykkäsin ehkä jopa enemmän CVstä. Tosin säädöthän oli nyt kummissakin ihan päin ******. Kaula olis Bajassa enemmän omaan makuun, vaikka luulin, että se olis ollut paljonkin paksumpi. Tarkotuksena olis tämän vuoden aikana rakennella oma tele, mutta nyt pitäis saada joku väliaikasesti lieventämään kuumetta. :D Jos joku siis haluaa luopua Bajastaan hyvää hintaan, niin saa toki niitäkin tarjota... Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet. |
Lancelot 30.01.2013 17:29:41 | |
---|
Jos joku siis haluaa luopua Bajastaan hyvää hintaan, niin saa toki niitäkin tarjota... Kröhöm.. Mikä lie hyvä hinta, mutta mulla olis Baja myynnissä. |
Painajaismainen 30.01.2013 18:31:59 | |
---|
I3enjam1n: Ei kellään sattuis olemaan missään kaapin perällä käyttämättömänä CV50 teleä? :D Tietenkin kävi niin, että heti minulle tulee valtava GAS telejä kohtaan ja CV50 vaikuttais ihan ok kitaralta (kaula sais kyllä olla paksumpi), niin torilla ei ole yhtään myynnissä. :( Kannattanee myös katsella James Burton Standard-teleä, jos paksumpaa kaulaa haluaa. Kaulan paksuus on about Bajan kaulan luokkaa, mutta profiili huomattavasti pyöreämpi. http://2.bp.blogspot.com/-rY74tVKsh … c/s1600/Fender%2BNeck%2BProfile.jpg Burtonissa U ja Bajassa Soft V. "Ei mene aina niin kuin Strömsössä, mutta meininki on helvetin kova." |
Muovinen 30.01.2013 20:10:11 | |
---|
Mullakin on kohta vapaana Baja, kunhan saan sillä tarvittavat äänitykset tehtyä. Mulle voi laittaa jo viestiä jos kiinnostaa. Kunnossa ei mitään mainittavaa, väri on kerma ja musta plekusuoja. Hihnalukot asennettu. Saattaa olla että koko tele-klubi jäsenyyskin menee ja laitan myös ton "kiinanihme" P90 thinlinen menemään, vaikka sitä niin kauheasti oon kehunu, enkä suotta. Tää kiinakitara on itseasiassa syy mun kitarakuumeeseen, eli tätä voi pitää eräänlaisena porttikitarana, heh. Mun pohdintana on siis että jos tää halpis kiinatele soundaa P90:llä näin hyvältä, niin mitä jos lämästäänkin 1000+ euroa tiskiin? Kamat lihoiksi siis! -General Petrovsky |
7atu 30.01.2013 20:47:54 | |
---|
Tokain ATE ja TTE Teleissä löytyy myös tuhdimpaa kaulaa :) "We're gonna rock this town, rock it inside out..." |
bussoli 30.01.2013 21:09:30 (muokattu 01.02.2013 10:55:44) | |
---|
|
Freewheeler 01.02.2013 09:28:15 | |
---|
http://www.soundcheckmag.org |
madcow2 01.02.2013 12:32:36 | |
---|
Rämpytän kitaraa, kun en muutakaan osaa. |
73nd3r 01.02.2013 13:07:49 | |
---|
bussoli: Eka telemallinen kitara hankittu, japanissa(?) tehty Stagg-kopio Fenderin deluxe telecasterista. EDIT: Oho, tais tulla väärään ketjuun, on siis telenmuotoinen kitara ei telecaster. Pahoittelut Näin puristin näkökulmasta hyvä editti. ;) Ei tuosta (eikä tuon ajan japanilaisista monesta muustakaan) paljon tietoa löydy. Ehkä purkamalla löytyis jotain merkkejä kaulataskusta, mikkien ja potikoitten takaa ja muualta piiloista. Oikein helvetin hyvällä tuurilla se kitaran painavuus johtuis mahonkirungosta, mutta se olis jo jättipotti. Laadukkaita soittopelejä on olleet kaikki seiskarin/kasarin japskitat mitä olen soitellut, joten ole tyytyväinen jos sait sopivalla hinnalla. Ai nii: vanhoilla Staggeilla ei ole mitään tekemistä nykyisten kiinaStaggien röpelöiden kanssa. |
rivo setä 01.02.2013 13:11:30 | |
---|
Nyt lähti tilaukseen Fender lite rosewood telecaster telebration. Odottavan aika on pitkä... |
Gabe 01.02.2013 14:02:34 | |
---|
rivo setä: Nyt lähti tilaukseen Fender lite rosewood telecaster telebration. Odottavan aika on pitkä... Aijai, pistähän kuvia ja mietteitä sitten kun saat sen hyppysiisi. |
rivo setä 01.02.2013 14:14:53 | |
---|
Aijai, pistähän kuvia ja mietteitä sitten kun saat sen hyppysiisi. Kyllä pistetään |
J0K1 02.02.2013 11:21:43 (muokattu 02.02.2013 11:30:40) | |
---|
Freewheeler: Telen muotoinen skitta. Telecasterin kanssa tuolla ei ole muuta tekemistä. Mitähän mahdat tarkoittaa? Miksi Tele Deluxe ei ole tele ja miksi niistä ei saisi keskustella? Ehkä japaninkopioiden historialle voisi olla oma ketju, mutta ko. mallista keskustelun kieltämiseen ei ole mitään syytä. |
Laulava Kylätohtori 02.02.2013 12:01:16 | |
---|
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Freewheeler 02.02.2013 14:57:41 | |
---|
J0K1: Mitähän mahdat tarkoittaa? Miksi Tele Deluxe ei ole tele ja miksi niistä ei saisi keskustella? Ehkä japaninkopioiden historialle voisi olla oma ketju, mutta ko. mallista keskustelun kieltämiseen ei ole mitään syytä. Eihän tuolla ole mitään tekemistä Deluxen kanssa. Ei WRHB:ta vaan basic bukkerit. Muoto ei tee kitaraa. Telemuotokaan. http://www.soundcheckmag.org |
J0K1 02.02.2013 16:02:07 | |
---|
Ahaa eli mikit tekevät kitaran. No, aina oppii uutta. |