Laulava Kylätohtori 17.11.2018 00:33:48 | |
---|
Wamplerin Velvet Fuzz testattu. Nääh.... Olihan se hyvä, tight/fuzz-kytkimestä iso plussa, sustainia riittää ja sillä on vastustamattoman hauska vinguttaa kitaraa, mutta ei se laajemmassa kovemmassa käytössä tainnut olla mun juttu. Jotenkin Fya Electricsin Lunar Module Dlx -klooni on suoriltaan mulle parempi. Selkeämpi ja kovempi attack varmaan kääntää kelkan omassa tapauksessani. Hyvä spedu, mutta kuten niin kovin moni muukin fuzz, ei ole meikäläisen juttu. :( Osta pois 150 egee.. :) Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
LaMotta 21.11.2018 20:53:00 | |
---|
Millä fuzzilla voisi koettaa Järvinen diu diu soundia? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Laulava Kylätohtori 22.11.2018 07:49:36 | |
---|
LaMotta: Millä fuzzilla voisi koettaa Järvinen diu diu soundia? Eikös hänet tunnettu enemmän overdriven käytöstä kuin fuzzeista? Mad Professor myy sulle Albert spedun, jolla lähtee takuuvarmasti Albert diu. Ja sitten ostat myös Fenderin punanuppi Twinin. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
LaMotta 22.11.2018 07:54:10 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mad Professor myy sulle Albert spedun, jolla lähtee takuuvarmasti Albert diu. Ei myy. Ja sitten ostat myös Fenderin punanuppi Twinin. En osta. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Rämppy 22.11.2018 09:01:57 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Eikös hänet tunnettu enemmän overdriven käytöstä kuin fuzzeista? Mad Professor myy sulle Albert spedun, jolla lähtee takuuvarmasti Albert diu. Ja sitten ostat myös Fenderin punanuppi Twinin. Mun mielestä alppu-diu irtoaa paljon halvemmillakin speduilla kuin tuo ylihypetetty vehje. Ihan perus Bossin od + asiallinen kompura tai boosteri niin se on siinä. Plus tietenkin ne järvis-signature -hanskat käteen. In Finland we have this thing called "diu diu". |
Kefiiri 22.11.2018 09:14:10 (muokattu 22.11.2018 09:14:57) | |
---|
Rämppy: Mun mielestä alppu-diu irtoaa paljon halvemmillakin speduilla kuin tuo ylihypetetty vehje. Ihan perus Bossin od + asiallinen kompura tai boosteri niin se on siinä. Plus tietenkin ne järvis-signature -hanskat käteen. LaMottan kysymys tietenkin oli ajankulukseen heitetty provo, mutta noinhan se on kuin Rämppy sanoo. Riittävän laaja ja hätäilemätön vibraatto on tärkeä tekijä jos pitää kuulostaa Järviseltä, ja se tulee niistä usein mainituista sormista :) En ole musiikin asiantuntija. |
LaMotta 22.11.2018 09:15:33 | |
---|
Kefiiri: LaMottan kysymys tietenkin oli ajankulukseen heitetty provo. Ei se oikeastaan ollut kun tekee mieli fuzzia. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Sarko 22.11.2018 09:46:03 | |
---|
LaMotta: Ei se oikeastaan ollut kun tekee mieli fuzzia. Miks sä yrität saada sillä fuzzilla jotain alpun diu soundia, kun se alppu ei edes käyttänyt fuzzia. Vaikeaa on. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
LaMotta 22.11.2018 09:56:03 | |
---|
Sarko: Miks sä yrität saada sillä fuzzilla jotain alpun diu soundia, kun se alppu ei edes käyttänyt fuzzia. Vaikeaa on. Käyttäisin sitä fuzzia muuhunkin. Toisekseen levyiltä ainakin kuuluu selvästi joissakin piiseissä fuzz. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
s8na 22.11.2018 09:57:57 | |
---|
Oon ite huomannu että joskus se "fuzzipörinä" mitä kaipaa itse lähteekin ihan hyvin jostain overdrivestä tai distortionista. Esim viimeeksi fulltonen OCD:stä isommalla säröasetuksella. Oikeet fuzzit onkin sit jo vähän liikaa. |
Laulava Kylätohtori 22.11.2018 10:07:23 | |
---|
s8na: Oon ite huomannu että joskus se "fuzzipörinä" mitä kaipaa itse lähteekin ihan hyvin jostain overdrivestä tai distortionista. Esim viimeeksi fulltonen OCD:stä isommalla säröasetuksella. Oikeet fuzzit onkin sit jo vähän liikaa. Jep. Kyllä sellaista fuzzmaista vibaa saa esim. Skreddyn Screw Driver od:lla. Toki näillä autenttiseen pääse, mutta itse en ole mikään FF-soundin ystävä muutenkaan. Tai siis huikea soundi, kun joku osaava soittaa, mutta FF:n luonne ei vaan sovi omaan soittotyyliin. Miten sen nyt tiivistäisi - soundi hyvä, mutta reagointi ja soittotatsi omaan tyyliin sopimaton. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 22.11.2018 10:09:58 | |
---|
LaMotta: Käyttäisin sitä fuzzia muuhunkin. Toisekseen levyiltä ainakin kuuluu selvästi joissakin piiseissä fuzz. Sehän käytti kait Color Soundin Overdriveä, mistä saattaa kait tuollaista saada? Pelkkää mutua taas tämä kaikki. Ja tokihan tällaiset ammattiveijot käyttää studiossa kaikenlaista, mitä käteen sattuu saamaan. Eihän tällaiset jannut ole sidottu mihinkään tiettyihin kamoihin, kun nämä ukot saavat sen oman soundin mistä tahansa vehkeistä. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Metalkallo 22.11.2018 11:01:19 | |
---|
Fuzz on siitä hyvä, että sillä saa monia eri tason säröjä aikaiseksi pyörittämällä kitaran volapotikkaa joten hyvällä fuzzilla saa kyllä Järvis soundiakin tuolla tavalla. Albert pedaalia ei tosiaan tartte saadakseen Järvis soundin, hyvä vahvari (ja kuten sanottu) ja vaikka boss sd1 ja pitäis lähtee. Järviselläkin hieman erilainen soundi livenä kuin levyllä. Järvinenhän veti vaikka millä kuten moni muukin wanhan ajan rokkari. Hyvä vaihtoehto on Marshall JMP tai joku Fender vahvariksi tai vastaava, tai pedaali joka mallintaa ja lähtee kyllä vaikka mikä. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
erty 22.11.2018 11:02:17 | |
---|
Alpun diudiupörinöihin käy Colorsound Power Boost / Overdriver tai vaikka Tonebender MKII. Livenä käytössä oli useesti Jen Dynamic Sustainer-kompressori kuten vaikka tässä: https://www.youtube.com/watch?v=2T3thUiSKawTosin näiden kaa pitää olla styrkkari jo hieman ruvella, puhtaaseen Twiniin ei kannata ees koittaa oli nupit sit punasia tai mustia.. |
Laulava Kylätohtori 22.11.2018 11:08:47 | |
---|
Metalkallo: Järvinenhän veti vaikka millä kuten moni muukin wanhan ajan rokkari. Hyvä vaihtoehto on Marshall JMP tai joku Fender vahvariksi tai vastaava, tai pedaali joka mallintaa ja lähtee kyllä vaikka mikä. Joo, ei sillä ole väliä, onko Marshall vai Fender. Just katsoin Henderixin liveä, jossa veti Fendereillä, eikä kukaan olisi sitä pystynyt sokkona erottamaan Marshalleista. Ehtaa Hendrixiä oli autenttisella Hendrix-soundilla. :) Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
LaMotta 22.11.2018 11:20:39 | |
---|
Jos haluaa volumella putsautuvan fuzzin niin pitääkö se olla joku fuzz face vai mikä? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Mikko1978 22.11.2018 23:42:21 (muokattu 22.11.2018 23:43:41) | |
---|
Fuzzit ylipäätään reagoi kitaran volaan hyvin, mutta silti olen ollut yllättynyt siitä, kuinka upeat puhtoiset soundit Tonys Bender Tool Jr. tarjoaa volan tiputuksella. Paksusta kiertoon taipuvaisesta leadista napakkaan puhtaaseen soundiin ja kaikkeen siltä väliltä vain kitaran volaa säätämällä. Tämä on aika pitkälle sitä, mitä viimeiset 20 vuotta olen tavoitellut. |
Aamuhaamu 09.01.2019 01:21:09 | |
---|
Olisiko kellään vinkkejä fuzzisoundien mikitykseen? Olen hyvin tyytyväinen soundiin huoneessa, mutta perus 57:lla mikitettynä alkaa puskemaan häiritsevää rahinaa jossain 2,2khz hujakoilla ja vitossoinnut kuulostavat munattomilta. Toimisikohan joku toinen mikki kenties paremmin? Saisikohan esim. jollain nauhamikillä kauempaa nauhoitettuna luonnollisemman kuuloista soundia? |
6ry9yr3lu 09.01.2019 02:26:59 | |
---|
Mikko1978: Fuzzit ylipäätään reagoi kitaran volaan hyvin, mutta silti olen ollut yllättynyt siitä, kuinka upeat puhtoiset soundit Tonys Bender Tool Jr. tarjoaa volan tiputuksella. Paksusta kiertoon taipuvaisesta leadista napakkaan puhtaaseen soundiin ja kaikkeen siltä väliltä vain kitaran volaa säätämällä. Tämä on aika pitkälle sitä, mitä viimeiset 20 vuotta olen tavoitellut. Kaikki fuzzit ei ole veistetty samasta puusta. Jotekut Supafuzzit haukkuu enemmän millä tahansa volan kiertämällä, kun taas muutama muu tunnettu laite reagoi mukavasti potikan pyörittelyyn. Mulla on kaksi fuzzia, eikä niistä tule muuta kuin pörinää ulos ellei kierrä kitaran volaa sinne 1-2 asentoon, eikä silloinkaan puhdistu kunnolla, ja tone on tunkkanen kun yläpää hioutuu pois. Toinen on muffi ja toinen supafuzz. Stöyneriä niillä voi jyräillä mielen mukaan toki. Laulava Kylätohtori: Joo, ei sillä ole väliä, onko Marshall vai Fender. Just katsoin Henderixin liveä, jossa veti Fendereillä, eikä kukaan olisi sitä pystynyt sokkona erottamaan Marshalleista. Ehtaa Hendrixiä oli autenttisella Hendrix-soundilla. :) Hämmentävä vastaus. Eipä kai sen kuikelin saundi ollut mitenkään marsuvetoinen? Mitähän tämä nyt tarkoitti. |
elon arska 09.01.2019 07:55:51 | |
---|
Joko se Pink Purple Fuzz oli käynyt LaMottan laudassa? no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio |