Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 589 90 91 92 93121 122 123 124 125
Traditional
26.01.2009 20:13:13
Niin voikin tilata, mutta tilaaminen ÄRSYTTÄÄ :D

Totta koska:

KAIKKI NYT HETI. Joo, eli mulla oli varsin kiire kun en ihan keskustassa asusta.
Kylläpäs minä nyt olen huono ihminen.
Andre-
28.01.2009 22:04:28

Joo voisin minäkin lisätä kertomukseni Hämeenlinnan musiikista.. =)

Eli kävin siellä kerran testaamassa yhtä ESP:n keppiä, ja ennenkuin sain edes kitaraa käteeni, niin tämä vanha pappa tokaisi: "Otatko sen kovalla vai pehmeällä laukulla?". Sanoin sitten siihen että joo en ota sun laukkujas enkä kitaroita. :)

Niin ja sitten tämä kyseinen kitara piti olla "uutuus malli", mutta sen verran olin jo tutustunut, että kyseinen malli oli julkaistu jo pari vuotta ennenkuin siellä kävin..

Joten siis jos Hämeenlinnan seudulta hakee kunnon soitin liikettä, niin se on TV-Sävel Music Shop. Siellä on meininki kohdallaan, kaikki on ystävällisia ja asiantuntevia!
Antti1
28.01.2009 22:08:43
vanha pappa tokaisi: "Otatko sen kovalla vai pehmeällä laukulla?". Sanoin sitten siihen että joo en ota sun laukkujas enkä kitaroita.

Jälleen kerran mun mielestäni ainoa tyhmä kommentti oli toi sun tokaisusi papparaisen kysymykseen. Se saattoi myös olla sellanen vähän niinku vitsi, juunou? "Hehheh, millastas laukkua pistetään kitaran kanssa, vai ottaisitko tommosen vahvarin kans? Hehheh..."
Mr. Speed
28.01.2009 22:11:54 (muokattu 28.01.2009 22:14:26)
Jälleen kerran mun mielestäni ainoa tyhmä kommentti oli toi sun tokaisusi papparaisen kysymykseen. Se saattoi myös olla sellanen vähän niinku vitsi, juunou? "Hehheh, millastas laukkua pistetään kitaran kanssa, vai ottaisitko tommosen vahvarin kans? Hehheh..."

Joo.. Itse en älynnyt tästä sitä tyhmää kommenttia. Jos se ei ois kysyny tota, niin kommentti täällä ois ollu varmaan tasoa "Vittu itse ostamassa yli 1000 euron kitaraa, eikä edes laukkua tarjonnu".
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Antti1
28.01.2009 22:13:37
Joo.. Itse en älynnyt tästä sitä tyhmää kommenttia. Jos se ei ois kysyny tota, niin kommentti täällä ois ollu varmaan tasoa "Vittu itse lostamassa yli 1000 euron kitaraa, eikä edes laukkua tarjonnu".

Niin ja tarjoshan vielä vaihtoehtoakin. :)
koponen
28.01.2009 22:25:17
Taitaa kaikkiin ESP -kitaroihin tulla kova kotelo mukana. Joku ei selvästi ole ymmärtänyt huumoria, tai sitten keksii juttuja omasta päästään.
I'm endorsed by Marshall
Andre-
29.01.2009 15:40:35

Niin että papparainen on oikeassa? Kitara pitäisi ostaa ilman testaamista?
Antti1
29.01.2009 15:41:52
Niin että papparainen on oikeassa? Kitara pitäisi ostaa ilman testaamista?

Sä et missään vaiheessa sanonut patun sanoneen noin. Me ei osata lukea ajatuksia ja mä en edes tahdo yrittää.
Andre-
29.01.2009 15:44:04

Nojuu, mutta toi "otatko sen" tarkotti siis ostamista.. =)
Mr. Speed
29.01.2009 16:26:27
Nojuu, mutta toi "otatko sen" tarkotti siis ostamista.. =)

Niin, mutta hän ei varmaan todennut, ettet saa testata sitä ensin? Soveliaampi vastaus olisi ollut "Josko testaisin tätä nyt ensin?". Päädyit vain olemaan "kova jätkä" ja äänestit jaloillas, ku myyjä oli tyhmäpää.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Andre-
29.01.2009 22:55:44

Joo antaa asian olla kun näyttää menevän jo vähän pilkun nussimiseksi.
bfoc
29.01.2009 23:26:15 (muokattu 29.01.2009 23:27:26)
Tässä oli käsittääkseni kyseessä tavallisen asiakkaan kannanotto yksittäisen tuotteen sisäänostohinnan vertaamisesta ulosmyyntihintaan. Eikä niinkään kyseisen yrityksen tilinpäätöksessä käytettävästä liiketaloudellisesta tunnusluvusta.

Sitä paitsi wikissähän lukee, että myyntikate voidaan muuttaa prosenteiksi - eikä: myyntikate ilmoitetaan prosentteina.

Pahoittelut että palaan näin viikkojen jälkeen teemaan. Olen ollut muissa maisemissa...

Jos Mr Fenson omaa matemaattisia kykyjä, hän toteaa tuosta wikin kaavasta, että myyntikateprosentti voi olla sata vain jos omakustannushinta on nolla ja yli sata jos omakustannushinta on negatiivinen, toisin sanoen jos ESP:n setä maksaa kivijalkakauppiaalle siitä että hän ottaa tuotteen myyntiin. Näin se homma lasketaan länsimaalaisessa kirjanpidossa.

Jos taas joku musarinettiläinen halukaa käyttää termiä "100% myyntikate" esim. Jalostajan maksalaatikosta, hänellä on tietysti siihen täysi oikeus, mutta myös vaikeita ongelmia kommunikoidessaan mudien ihmisten kanssa, tiäks?
sutiojrikellA
koponen
30.01.2009 00:02:41 (muokattu 30.01.2009 00:03:16)
Jos taas joku musarinettiläinen halukaa käyttää termiä "100% myyntikate" esim. Jalostajan maksalaatikosta, hänellä on tietysti siihen täysi oikeus, mutta myös vaikeita ongelmia kommunikoidessaan mudien ihmisten kanssa, tiäks?

Äläs nyt tule horisemaan joutavia mistään turhasta matematiikasta. Johan sen kuluttajan maalaisjärki sanoo että kun markalla ostaa ja kahdella myy niin sehän on vasta prosentin voitto.
I'm endorsed by Marshall
rintapek
30.01.2009 00:16:08

Äläs nyt tule horisemaan joutavia mistään turhasta matematiikasta. .

Juu, täysin turhaa. Tuatteen myynti kannattaa tai sit se ei kannata. Hinnoista tarttis kilpailla witun ison nettikaupan kanssa ja palvelun tarttis olla parempaa.
Witun helppo yhtälö, eikä tippaakaan turhaa matematiikkaa.
One kind of music only - the good kind
McNulty
30.01.2009 15:33:44
On teillä jutut...

Eiköhän kaikki tiedä sen, että katetta on toisissa tuotteissa enempi, toisissa vähempi. Siihenhän se yrityksen toiminta hyvin pitkälti perustuu. Aika harva putiikki pysyy pystyssä ostamalla tuotteen tukusta 100 eurolla ja myymällä sen kuluttajalle 50 eurolla. Turha siitä on sen enempää rutista.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
FensonGibder
30.01.2009 19:55:41
Pahoittelut että palaan näin viikkojen jälkeen teemaan...

Kamoon jäbä..
OT on OK
Jaz
30.01.2009 20:36:38

On teillä jutut...

Eiköhän kaikki tiedä sen, että katetta on toisissa tuotteissa enempi, toisissa vähempi. Siihenhän se yrityksen toiminta hyvin pitkälti perustuu. Aika harva putiikki pysyy pystyssä ostamalla tuotteen tukusta 100 eurolla ja myymällä sen kuluttajalle 50 eurolla. Turha siitä on sen enempää rutista.

Jos tarkkoja ollaan niin mikään putiikki ei pysy pystyssä tuolla tavalla ja nykypäivänä aloitetaan yt-neuvottelu, vaikka nuo sun luvut kääntäisi toisinpäinkin. näin on näppylät
Mitään en oo ottanu.. enkä mitään ottanu..
Jaz(z)ia
bfoc
31.01.2009 08:48:33 (muokattu 31.01.2009 08:49:52)
Äläs nyt tule horisemaan joutavia mistään turhasta matematiikasta. Johan sen kuluttajan maalaisjärki sanoo että kun markalla ostaa ja kahdella myy niin sehän on vasta prosentin voitto.

Juu ja jos möis viidellä niin voitto olis 4%... Mutta jos hinta on 1,5 niin onko tuleeko tappiota vai voittoa?

Kamoon jäbä..

Juu ei mitn. Aattelin vaan että sunkin olisi kiva tietää mistä ne sedät töissä puhuu kun katerposenttia käsittelevät. Siksi ihan noin "kansantajuisesti" yritin sen kaavan avata kun et sitä itse sieltä wikistä tehnyt.

Useimmiten ihmisten kommunikoinnissa on nääs tärkeää että kaikki käyttävät vakiintunutta terminologiaa samalla tavalla. Muuten on pirun vaikea harrastaa kanssakäymistä.
sutiojrikellA
Henkka1000
31.01.2009 08:51:46
Juu ja jos möis viidellä niin voitto olis 4%... Mutta jos hinta on 1,5 niin onko tuleeko tappiota vai voittoa?

Puolen prosentin voitto? ;)
Hulluuslääkärissä kävi kun on niin lukkonen ja dingdong (Pasila)
aalataur
01.02.2009 02:34:05

Nyt tuli kyllä aivan paras. Nettikauppa, mutta kai sekin lasketaan.

Minä:

"Hello

Do you have Jackson Soloist SL-1 or SL-2 H in stock?
In which colors?
Which year's models?"

Vastaus:

"Dear customer,

We have Jackson SL-1 USA Soloist EERIE DESS kc $2,299.99 and Jackson SL-1 USA Soloist GUNMTL GRY $1,799.99 in stock and ready to ship.

If you have any other questions please feel free to call or email."

Minä:

"What year's model that Jackson SL-1 USA Soloist GUNMTL GRY is?"

Vastaus:

"Dear Musician,

Thank you for your recent inquiry. During some research on the Jacksonguitars website I found that the Jackson SL1 USA Soloist Electric Guitar was made in the USA.

We appreciate you choosing Music123.
We are dedicated to your satisfaction with this and every purchase from us.
Please feel free to contact us if you have any other questions or concerns."

Että tämmöstä tällä kertaa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)