Aihe: Mad Professor RED Cable -käärmeöljyä vai mullistava uutuus?
1 2 3 4 588 89 90 91 92
Tympee Huttunen
05.07.2018 17:53:39
Mulla on tämä reilun viikon ollut käytössä. Olen huomaavinani selvän muutoksen parempaan. Soundi on jotenkin täyteläisempi ja erottelevampi. Mutta mulla ei ole passiivista looppia testatakseni, onko tämä ihan päänsisäistä soundia ja uskomusta. Muutos ei siis tosiaan mikään iso ole, oli sitä tai ei.

Piuha on tosiaan iso jäykkä möhkäle ja sillä saa varmasti halvat jakit helpolla hajalle.
ituvirtanen
05.07.2018 21:51:27

Spiral: Hifi-piirit ovat kyllä tunnettuja skeptisyydestään kaikkea humpuukia kohtaan.

Ihanko skeptisiä? No tämäkin lienee sitten aidolle hifistille aivan välttämätön:
https://www.thecablecooker.com/

Jos ostaa vaikka muutamalla tuhannella hihi-laitteita, voiko kaapeli enää maksaa €uroa tai kahta? Ja samalla sähköjohdon pitää kuulua (miten?), koska sekin maksoi 750 €. Siis yksi ainut Naim Kurnusta, tarkistin.

Hihistä on skeptisyys kaukana.
Arkka
05.07.2018 22:51:06 (muokattu 05.07.2018 23:04:09)

ituvirtanen: Hihistä on skeptisyys kaukana.

Jepu. Mutta juuri siksi niitä on yritetty vedättää iät ja ajat jo, joten siksi siellä on myös vanhempi skeptismikulttuuri tällasten asiain osalta.

E: oon editoinut tätä viestiä varmaan 9 kertaa tähän mennessä
BugBadWolf
05.07.2018 22:57:50
Tympee Huttunen:...onko tämä ihan päänsisäistä soundia ja uskomusta...

Jotain nauhalle samoilla asetuksilla, sama biisinpätkä ja vertailua?
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
aslak
05.07.2018 23:36:33
30 sivua jaksoin hymistellä nanoteknologiaa yms. Sitten sivulla 11 jäsen Tommiot sen kertoi. Ilmeisesti kukaan ei ymmärtänyt kun jatkui nanottelu.

Patenttiinhan hakija voi kirjoittaa ihan tuubaa ei sitä tarvitse todistella oikeaksi. Se mitä Tommio sanoi on mielenkiintoinen, voisiko Redi saavuttaa miinus merkkisen kapasitanssin, tuskinpa mutta ajatuksena kiehtova jolloin Redi 'söisi suihinsa' edessään olevaa kapasitanssia. Mutta joo Redihän ei voi kuin lisätä arvoa. Jos paskakaapelissa on vaikka 100 pF ja Redissä 1pF niin lopputulos kasvaa. Sanoisin kusetusta.

Mutta hyvät jäsenet hommatkaa 10 kpl eri merkkisiä ja hintaisia 3m piuhoja, mitatkaa yleismittarilla kapasitanssi, huomaatte että ne asettuvat 30 -130 pF haarukkaan. Mitä suurempi arvo sitä enemmän yläkerta vaimentuu. Tämä on tiedetty 50v.

Planeetalla on yksi kitarapiuhan valmistaja jolla kapasitanssi 6m piuhassa on ällistyttävä 10 pF. Mulla niitä on 2 kpl. 10 pF piuha kitarasta vahvariin (en käytä mitään speduja välissä) versus 130 pF ja ero selvä. Kokeilkaa ja ihmetelkää mitä kaikkea vahvarista/kitarasta alkaakin löytymään.

Pystyisitkö Tympee mittaamaan pelkän Redin kapasitanssin, kiinnostaa kovasti. Kun katsoo valmistajan tunnuslukuja, ei lähtenyt liitoon, 1k€ myynti ja -200k€ tappio.
Arkka
05.07.2018 23:49:00

aslak: 30 sivua jaksoin hymistellä nanoteknologiaa yms. Sitten sivulla 11 jäsen Tommiot sen kertoi.

Tossa on jotain kvanttifysiikkaa jo itessään kyllä.
aslak
06.07.2018 00:29:27
Arkka: Tossa on jotain kvanttifysiikkaa jo itessään kyllä.
Ehdottomasti pohdittavana oli kvanttitilojen liittymisestä vapausasteisiin synnyttäen isomorfisen homogenisiä pyörteitä, jotka inflatoituvat tilaksi muodostaen kaareutumaa fraktaalisesti koko rakenteen alueelle jolloin dynamiikka säilyy rihmaverkossa eikä kierry solmulle kumoten gravitaation.
Arkka
06.07.2018 00:38:18

aslak: Ehdottomasti pohdittavana oli kvanttitilojen liittymisestä vapausasteisiin synnyttäen isomorfisen homogenisiä pyörteitä, jotka inflatoituvat tilaksi muodostaen kaareutumaa fraktaalisesti koko rakenteen alueelle jolloin dynamiikka säilyy rihmaverkossa eikä kierry solmulle kumoten gravitaation.

All sprite.
Boner-Joe
06.07.2018 01:20:50
aslak: Planeetalla on yksi kitarapiuhan valmistaja jolla kapasitanssi 6m piuhassa on ällistyttävä 10 pF. Mulla niitä on 2 kpl. 10 pF piuha kitarasta vahvariin (en käytä mitään speduja välissä) versus 130 pF ja ero selvä. Kokeilkaa ja ihmetelkää mitä kaikkea vahvarista/kitarasta alkaakin löytymään.

Kokeillaan. Mistä tätä kyseistä piuhaa saa tilattua?
Tympee Huttunen
06.07.2018 06:46:10
aslak: 30 sivua jaksoin hymistellä nanoteknologiaa yms. Sitten sivulla 11 jäsen Tommiot sen kertoi. Ilmeisesti kukaan ei ymmärtänyt kun jatkui nanottelu.

Patenttiinhan hakija voi kirjoittaa ihan tuubaa ei sitä tarvitse todistella oikeaksi. Se mitä Tommio sanoi on mielenkiintoinen, voisiko Redi saavuttaa miinus merkkisen kapasitanssin, tuskinpa mutta ajatuksena kiehtova jolloin Redi 'söisi suihinsa' edessään olevaa kapasitanssia. Mutta joo Redihän ei voi kuin lisätä arvoa. Jos paskakaapelissa on vaikka 100 pF ja Redissä 1pF niin lopputulos kasvaa. Sanoisin kusetusta.

Mutta hyvät jäsenet hommatkaa 10 kpl eri merkkisiä ja hintaisia 3m piuhoja, mitatkaa yleismittarilla kapasitanssi, huomaatte että ne asettuvat 30 -130 pF haarukkaan. Mitä suurempi arvo sitä enemmän yläkerta vaimentuu. Tämä on tiedetty 50v.

Planeetalla on yksi kitarapiuhan valmistaja jolla kapasitanssi 6m piuhassa on ällistyttävä 10 pF. Mulla niitä on 2 kpl. 10 pF piuha kitarasta vahvariin (en käytä mitään speduja välissä) versus 130 pF ja ero selvä. Kokeilkaa ja ihmetelkää mitä kaikkea vahvarista/kitarasta alkaakin löytymään.

Pystyisitkö Tympee mittaamaan pelkän Redin kapasitanssin, kiinnostaa kovasti. Kun katsoo valmistajan tunnuslukuja, ei lähtenyt liitoon, 1k€ myynti ja -200k€ tappio.

Ei ole ikävä kyllä tohon soveltuvaa mittaria.

Mulla on/oli mahdollisuus päästä sähkölabraan ja mielessä olo kattavampi testi myös. Pitäisi vain rakentas jokin soittohärpäke, joka soittaa kitaraa koko ajan "oikeasti", koska testiin pitäisi saada koko virtapiiri alusta loppuun.

Tätä menoa ei näemmä piuhaa kauan ole markkinoilla. Olen tyytyväinen, että sain käsiini osan "punaisen kaapelin legendaa". :)
Shredator
06.07.2018 07:25:18

Tympee Huttunen: Olen tyytyväinen, että sain käsiini osan "punaisen kaapelin legendaa". :)

Annan sulle plussan tästä ja ketjun nostosta.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Guitarfreak
06.07.2018 11:26:51
Tympee Huttunen: Ei ole ikävä kyllä tohon soveltuvaa mittaria.

Mulla on/oli mahdollisuus päästä sähkölabraan ja mielessä olo kattavampi testi myös. Pitäisi vain rakentas jokin soittohärpäke, joka soittaa kitaraa koko ajan "oikeasti", koska testiin pitäisi saada koko virtapiiri alusta loppuun.

Tätä menoa ei näemmä piuhaa kauan ole markkinoilla. Olen tyytyväinen, että sain käsiini osan "punaisen kaapelin legendaa". :)

Kaiketi sen tuloksen vois ekstrapoloida jos käyttää vaikka looperin ulostuloa? :D
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Ruutukunkku
06.07.2018 11:39:18
ituvirtanen: Ihanko skeptisiä? No tämäkin lienee sitten aidolle hifistille aivan välttämätön:
https://www.thecablecooker.com/

"Although it is not yet fully understood scientifically, the phenomenon of cable break-in has been experienced by many audiophiles."

Tällaiset setit ja popparikippo ne yhteen soppii.
You are number six
WanhaWetäjä
06.07.2018 16:46:59

Laulava Kylätohtori: Onkos Eric Johnson jo kuullut kärmeskaapelista?

https://www.youtube.com/watch?v=Nx6cUuH7QGw Ei vielä.. jos voi päätellä jotain noista piuhahässäköistä esim eturauhastossa.

Sinänsä mielenkiintoinen video, jostain 10 minsan kohalta alkaa efektipuolen katselmus jos ei jaksa koko videota katsoa.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Boner-Joe
11.07.2018 02:17:32
aslak: Planeetalla on yksi kitarapiuhan valmistaja jolla kapasitanssi 6m piuhassa on ällistyttävä 10 pF. Mulla niitä on 2 kpl. 10 pF piuha kitarasta vahvariin (en käytä mitään speduja välissä) versus 130 pF ja ero selvä. Kokeilkaa ja ihmetelkää mitä kaikkea vahvarista/kitarasta alkaakin löytymään.

Boner-Joe: Kokeillaan. Mistä tätä kyseistä piuhaa saa tilattua?

Olen koittanut googletella, en löydä. Et haluais kertoa?
Sax-pappa
11.07.2018 09:38:55
aslak:

Tähän tosiaan kaipaisi linkkiä tai muuta lisätietoa. 10pF/6m tuntuu aika uskomattomalta.
19691970
11.07.2018 09:47:39
Sax-pappa: 10pF/6m tuntuu aika uskomattomalta.

Samaa mieltä. Googlettelin kanssa asiasta hiukan, ja Elixirin piuhat (joita ei kai enää tehdä) olivat ainakin mainoksissa (ja joissain mittauksissa?) 10 pf/ft luokkaa. Mutta 10pf/6m tuntuu mahdottomalta.

Tuollaisen ainakin löysin:
http://www.ovnilab.com/articles/cablechoice.shtml
Sax-pappa
11.07.2018 20:54:03
19691970: Samaa mieltä. Googlettelin kanssa asiasta hiukan, ja Elixirin piuhat (joita ei kai enää tehdä) olivat ainakin mainoksissa (ja joissain mittauksissa?) 10 pf/ft luokkaa. Mutta 10pf/6m tuntuu mahdottomalta.

Tuollaisen ainakin löysin:
http://www.ovnilab.com/articles/cablechoice.shtml

Hyvä että valmiita mittaustuloksia löytyy. Tälläkin perusteella tuo 10pF/6m on täyttä huuhaata.
Lunnu
11.07.2018 20:56:23
Boner-Joe: Olen koittanut googletella, en löydä. Et haluais kertoa?

Ketjun otsikkoon sisältyy vihje. Ehkä jopa tuolta
https://www.f-musiikki.fi/kitarat-j … it/mad-professor-red-cable-redcable
Nostalgy is not what it used to be
Sax-pappa
11.07.2018 21:23:26 (muokattu 11.07.2018 21:25:12)
Lunnu: Ketjun otsikkoon sisältyy vihje. Ehkä jopa tuolta
https://www.f-musiikki.fi/kitarat-j … it/mad-professor-red-cable-redcable

Eipä nuo ole 6m pituisia. Aslak siis väitti omistavansa 6m piuhan, jonka kapasitanssi on10pF.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)