ibnz 06.01.2019 10:58:00 | |
---|
Huomenna sitten! |
balanced1 06.01.2019 11:01:23 | |
---|
18is9: Sen verran kuitekin kommentoin että eikö se ylänauhojen soitettavuus ole ihan samanlainen kaikissa Les Pauleissa :)? Joo, aivopieru :D |
Kousi 17.01.2019 17:39:13 | |
---|
|
Laulava Kylätohtori 17.01.2019 17:53:05 | |
---|
Kousi: https://m.tori.fi/vi/53869762.htm Punainen Fender Stratocaster (Made in Japan) kassilla ja telineellä 150e :) Henkilökohtaisesti, vanhan skeptikkona, en nyt ihan sataprosenttisesti ole vakuuttunut vehkeen japanilaisuuden autenttisuudesta... Korostan, että kyse on henkilökohtaisesta mututuntumasta kuvien perusteella. Varmasti olen väärässä, mutta itse en vaan näkemättä ostaisi.. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Kousi 17.01.2019 18:12:57 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Henkilökohtaisesti, vanhan skeptikkona, en nyt ihan sataprosenttisesti ole vakuuttunut vehkeen japanilaisuuden autenttisuudesta... Korostan, että kyse on henkilökohtaisesta mututuntumasta kuvien perusteella. Varmasti olen väärässä, mutta itse en vaan näkemättä ostaisi.. Sama itselläkin käväisi mielessä, mutta epäselvistä kuvista paha mennä sanomaan. Kunhan ajattelin linkata jos joku moista halajaa ja pääsee paikanpäälle tutkimaan asian. |
mikki73 18.01.2019 13:53:19 | |
---|
Tori.fi ja Varsinais-suomi, kitarat ja vahvistimet. Melko halpoja laatukeppejä.... ;) |
Uncle Johnson 18.01.2019 13:57:43 | |
---|
mikki73: Tori.fi ja Varsinais-suomi, kitarat ja vahvistimet. Melko halpoja laatukeppejä.... ;) Yngwie näyttää kovin samanlaiselta kuin muusinetin torilla hetki sitten pyörähtänyt kiinakopsu. Täh? |
bussoli 18.01.2019 14:07:34 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Henkilökohtaisesti, vanhan skeptikkona, en nyt ihan sataprosenttisesti ole vakuuttunut vehkeen japanilaisuuden autenttisuudesta... Korostan, että kyse on henkilökohtaisesta mututuntumasta kuvien perusteella. Varmasti olen väärässä, mutta itse en vaan näkemättä ostaisi.. Kyseessä oli MIJ contemporary stratocaster. Alkuperäinen schaller system 1 talla ja kielilukko oli poistettu ja tilalle laitettu perinteinen tremolo, joskin hiukan sivulle keskilinjasta mutta tämä on fiksattavissa. Muuten ihan ok peli, hyvä kaula. |
mikki73 18.01.2019 14:13:19 | |
---|
Uncle Johnson: Yngwie näyttää kovin samanlaiselta kuin muusinetin torilla hetki sitten pyörähtänyt kiinakopsu. no sitä en huomannut täällä, mut kopsujahan nuo ovat kaikki kolme.Tai myyjällä ei ole rahanarvo hallussa |
Laulava Kylätohtori 18.01.2019 18:09:24 | |
---|
bussoli: Kyseessä oli MIJ contemporary stratocaster. Alkuperäinen schaller system 1 talla ja kielilukko oli poistettu ja tilalle laitettu perinteinen tremolo, joskin hiukan sivulle keskilinjasta mutta tämä on fiksattavissa. Muuten ihan ok peli, hyvä kaula. Kiitos. Vähän odotinkin, että joku tulee kertomaan mulle totuuden. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
arijuki 07.02.2019 18:27:58 | |
---|
"Music is my religion." - Jimi Hendrix |
JuSu 10.02.2019 19:13:56 (muokattu 10.02.2019 19:14:07) | |
---|
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski |
askomiko 11.02.2019 01:01:26 (muokattu 12.02.2019 06:57:16) | |
---|
Tänään torilla vilahti kolme kappaletta Genelec 1037:aa hintaan 1500e. Kerkesin jo laittaa yhden viestin, mutta sitten sisko soitti mulle ja siinä tunnin puhelun aikana kajarit kerkesi mennä. Ja mie kun olin jo hyppäämässä autoon. Arvaa harmittaako? Jos joku hinta oli halpa niin tuo, siinä ois tullut kuukausipalkan verran voittoa kun laittaa myyntiin etiäpäin. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Gary the pine 11.02.2019 08:58:54 | |
---|
JuSu: Marshallia polkuhintaan , DSL100 -nuppi ja 1960 -kaappi yhteensä 650,-. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1428798 Ihmetyttää, että moinen läjä edelleen killuu torilla tuolla hintapyynnöllä. JuSu Lienee syynä tuo Kuopio... Tulin, näin, paskoin housuun. |
TTV 14.02.2019 17:23:48 | |
---|
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Snapo 14.02.2019 18:09:25 | |
---|
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Pinewood 20.02.2019 22:33:54 (muokattu 20.02.2019 22:35:27) | |
---|
|
hallu 21.02.2019 00:33:34 | |
---|
Isot vahvistimet on nyt halpoja ja halpuu koko ajan eli vaikka hinta nyt näyttää lähinnä vitsiltä, niin et myydessäsi saa koskaan enää näinkään paljoa. Tämä siitä huolimatta, että ne on hyväsoundisia ja monessa mielessä käyttökelposia vehkeitä monenlaiseen musapuuhailuun. Ne vaan ei ole tässä ajassa kovin trendikkäitä. Mihin isojen vahvistinten seksikkyys katosi? ehkä yksi syy on, että ne eivät ole kovin ekologisia muuttaessaan lähinnä lämmöksi isoimman osan käyttämästään energiasta. Ei todellakaan mitään A-energialuokkaa. Asialla ei tietenkään ole oikeasti mitään merkitystä kun vahvistinten käyttäjät eivät edusta edes promillen tuhannesosaa ihmiskunnasta..... mutta mutta..... samaan aikaan meille hoetaan kaikissa mainoksissa, että juuri ne pienet teot ovat tärkeitä, että pienillä hyvillä teoilla korvataan isot rikokset (tämä on niin houkuteleva valhe, että varmaan sitä on vaikea vastustaa). Mitäpä muuta vikaa niissä on? no yksi mieleen tuleva on, että ne edustavat mennyttä aikaa. Voisi luulla, että juuri musiikin tekijät olisivat erityisen perinnetietoisia ja osaisivat arvostaa välineen tuomaa historiallista substanssia, mutta toisaalta uutta luodakseen täytyy menneisyyden taakasta rimpuilla irti. Ja onhan musiikin tekeminen tietyllä tavalla tasapainoilua perinteen ja uuden keksimisen välillä. Se voi näkyä vaikka siinä, että haetaan uudenaikaisista laitteista vanhanaikaisia soundeja :-) . Käytännölloisyys? isot laatikot eivät varmasti ole ainakaan ahtaasti asuvan liikkuvan kaupunkilaisen suosiossa. Toisaalta kaiutinkaappi on se isoin kohde ja se on riippumnaton vahvistimen koosta, niin eipä se 0,1wattinen marsu paljoa tilaa säästä jos sitä soundin takia pitäisi kumminkin ajaa sen saman 4x12 kaapin läpi. Eipähän sitä ajeta, vaan kaiutin simulaattorin kautta tietokoneelle, monitoriin, kuulkkeisiin. Ja kas, myös 4x12 kaapit eivät ole tätä nykyä hinnan kiroissa :-D . Tässä hötäkässä tietenkin jää huomaamatta, että se satawattinen vahvistin mahtuu suunnilleen samankokoiseen koteloon kuin se pienempikin...... no painaahan se vähän enemmän kuitenkin ei siitä mihinkään pääse. Jaajaa... olisiko isojen vahvistinten aika sitten ohi? lopullisesti? en tiedä, mutta ominaisuuksiltaan isot vahvistimet tarjoavat paljon enemmän usein kuin ne pikkuvahvistimet. Tietenkin mallintavat masiinat tarjoavat kaiken..... vai tarjoavatko? itse en vielä ihan varauksettomasti niihin luota. Tällä hetkellä joka tapauksessa isoja vahvistimia saa järjettömän halvalla ylitarjonnan vuoksi kun moni haluaa samanaikaisesti sellaisesta luopua. Ehkä tämä johtaa siihen, että laatukama löytää uuden kodin ja roska päätyy kaatikselle ja jossakin kohtaa tulevaisuutta markkinat tasaantuu ja isot vahvistimet katoavat torilta ja niiden polkumyynti päättyy? tiedä häntä, mutta sen tiedän että itse en juuri nyt enkä tässä ajassa edes kuvittele myyväni omia isoja vahvistimiani :-) "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
Matias. 21.02.2019 10:14:06 | |
---|
Voi se noinkin olla. Itse olen pohtinut tätä asiaa, tai laajemminkin tähän liittyviä asioita. Tämä aikakausi on itsekkyyden aikaa. Jokainen pyrkii olemaan oman elämänsä tähti ja julkkis. Kaupallisuus ja media ruokkivat yksilön egoa. Television tarjonta on täynnä tällaista. Sinun pitää olla esillä somessa, ottaa kuvia, mielellään ympäri maailmaa. Tai siten että näyttää siltä että olisit maailmanmatkaaja, tuunaaja, esiintyjä, tähti, mestari, elämänfilosofi, guru, mediavaikuttaja tai mielellään kaikkia noita. Ihmiset liikkuvat enemmän kuin ennen. Sen takia että pitää liikkua ettei liikkumatonta elämää katsota elämän arvoiseksi tai vaan sen takia että ihmisten tavarat on väärässä paikassa. Ennen kun oltiin kotona, katsottiin olohuoneessa perheen kesken televisiota. Nyt jokainen on omassa nurkassaan tai huoneessaan ja tuijottaa sitä puhelinta tai vastaavaa. Ja useimmiten kukaan ei ole siellä kotona. Musiikki on pilvessä, ehkä kuuntelijakin....Kalusto on pientä ja liikkuvaa. Pitää pystyä tilaamaan tavaraa netistä vaikka olisit mökillä huussissa istumassa. Et saa olla off-linessa, kun muutkaan ei luulemasi mukaan ole. Ja jos syystalvella sataa ensilumi, niin tarviihan siitä ilmoitella kaikille kavereille ensimmäisenä. Tuollaistahan ei ole tapahtunut kuin viimeksi vuosi sitten. No, nyt ehkä jo päästään asiaan tai edes sivutaan asiaa. Nykyään nuo Jammun THR:t ja vastaavat minilaitteet on suosittuja juuri liikkuvan elämäntavan vuoksi. Se on ihan ok. Nykytekniikan avulla on kiva soitella mökillä ilman verkkosähköä, puistossa, ihan missä tahansa. Ne 4 x 12 kaapit on aika tarpeettomia tähän. Soittoharrastajia on nykyään enemmän kuin parikymmentä vuotta sitten. Kaikki ei ole esiintyjiä / kaikille ei ole keikkoja. Moni soittelee omaksi ja kaverien iloksi, ehkä firman pikkujouluissa ja anopin kiusaksi. Taas mennään parhaiten minikalustolla. Pieni soittokalusto on mahdollista kuljettaa ihan hlöautossa vaikka autossa kulkisi matkustajiakin. Pa-kalustojen hinnat on tulleet alas tai kohtuullisuuteen. Monissa livemusiikkiravintolassa on omat kiinteät pa-laitteet. Se on kätevää sekä ravintolalle että soittajalle / bändille. Riittää että on omat soitinvahvistimet mukana, ehkä backline, esiintyjästa ja esiintyjäryhmästä riippuen. Ravintolahlökunnan ei tarvitse jäädä valvomaan illlan jälkeen kun isoa kalustoa puretaan ja roudataan vaan soittajaretkut lähtee samassa ovenavauksessa asiakkaiden kanssa. Nykyään monet bänditkin on lähteneet sille linjalle että laulaja ja joku toinen tekee myös ns. duo-keikkaa varsinaisen bändiesiintymisen lisäksi. Mennään pienempiin paikkoihin pienemmillä kustannuksilla, pienellä kalustolla. Minusta viimeksi mainittu on hyvä asia. Itse en enää välitä isoista keikoista. Pienet, intiimimmät keikat on aina olleet niitä mistä saa enemmän irti, volumet on kohtuullisia ja vuorovaikutus esiintyjän ja yleisön välillä toimii paremmin. Esiintyjätkin voi testata ja kokeilla uusia biisejä ja uusia juttuja pienemmällä riskillä pienen yleisön kanssa. Ei isoissa laitteissa mitään vikaa ole. Tai, voihan niissä teknisiä vikoja olla. Jos ne mahtuu olemaan siellä missä niitä käytetään niin ihan ok. Moni vaan tarvitsee pienempää kalustoa useammin kuin isoja. Sen vuoksi uskon että sitä raskaampaa kalustoa on niin paljon nykyään myytävänä. Tämä on vain minun uskomuksenia asiasta. Se on puhdasta luuloa eikä perustu mihinkään tutkimukseen... |
Snapo 21.02.2019 10:39:20 (muokattu 21.02.2019 10:39:40) | |
---|
Sopisi sinne analogi/digiketjuun nämä syvälliset pohdinnat. Niin se taitaa olla että roudattavuus, helppous, käytännöllisyys, monipuolisuus ovat ominaisuuksia mitä ihmiset arvostaa enenevissä määrin. Helppous ja monipuolisuus eivät aina kuitenkaan kohtaa samassa laitteessa mutta onneksi vaihtoehtoja on, esim. analogin ja digin yhdistelyä ja lukemattomia eri käyttötarkoituksia ajatellen. Käyttöä, kulutusta ja osittain myös aikaa kestävät soittimet/oheishilppeet kasautuu kuten edelläkin taidettiin mainita. Osalle tosiharrastajista kelpaa kuitenkin vain "paras", olipa se sitten uusin mallimuljutin, vintageroju, tai omilla spekseillä tehty soitin/vahvistin. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |