JuSu 08.10.2009 13:27:13 | |
---|
Jucciz: Mun mielestä saat kyllä olla kiitollinen vanhemmillesi tähänastisista sponsoroinneista: mulla ei ollu 14-vuotiaana Flying Finniä, Gibsonin Firebirdiä tai Marshallin halfstackiä. Kahta ensiksi mainittua ei ole vieläkään. Hmmm. Mitäs sulla sitten oli 14-vuotiaana? Missäs tuolloin ollaan, yläasteella? 8. luokalla tai jotain? Itselläni oli kaverin serkun entinen paska stratokopsu (tais olla joku Firefox, kahdella sinkulla), Roland DAC-15X -vahvistin ja Ibanez Metal Charger -pedaali... =) Mitäs sulle kuuluu? |
Antti1 08.10.2009 13:31:36 | |
---|
JuSu: Hmmm. Mitäs sulla sitten oli 14-vuotiaana? Missäs tuolloin ollaan, yläasteella? 8. luokalla tai jotain? Jotain sinnepäin. Mulla oli Jacksonin Dinky ja Marshall VS-15R. Rippilahjaksi mä sain puolen vuoden päästä Marshall VS8280-combon. Koukkuna tosin sellainen, että sitten jäi himoitsemani kevari saamatta. Siinäpä kaikki, mitä vanhempani mulle sponssasivat. Onneksi sain edes noi kamat, kyllä niillä hienosti alkuun pääsi. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
Borlag 08.10.2009 13:32:41 | |
---|
JuSu: Hmmm. Mitäs sulla sitten oli 14-vuotiaana? Missäs tuolloin ollaan, yläasteella? 8. luokalla tai jotain? Itselläni oli kaverin serkun entinen paska stratokopsu (tais olla joku Firefox, kahdella sinkulla), Roland DAC-15X -vahvistin ja Ibanez Metal Charger -pedaali... =) Katos katos, joku muukin kehtaa sanovansa että omistanut tuollaisen Firefoxin... Itse aloitin kans tuollaisella romulla, vahvistimena toimi Pioneerin kasettidekki, josta väännettiin rec level täysille ja monitoroitiin sitä sitten muovisten tietokonekaiuttimien kautta. Näin jälkeenpäin ajateltuna, en ihmettele yhtään että mutsilla meni hermot siihen rämpyttelyyn... |
JuSu 08.10.2009 13:35:08 (muokattu 08.10.2009 13:35:37) | |
---|
Antti1: Siinäpä kaikki, mitä vanhempani mulle sponssasivat. Onneksi sain edes noi kamat, kyllä niillä hienosti alkuun pääsi. Mullekaan eijjole vanhemmat tuon ekan kitaran jälkeen (300 mk vuonna -86 +- 1 vuosi) yhtään mitn. Paitsi ylioppilaslahjaksi -91 sain Ibanezin akustisen. Se on mulla vieläkin. Mitäs sulle kuuluu? |
hapan 08.10.2009 13:36:53 (muokattu 08.10.2009 13:37:15) | |
---|
Väsykäsi95: On se muuten vaan ikävää kun vanhemmat ei ole vuoteen maksanut yhtään mun kamarukkailuja kaikki joutunut ostamaan omilla säästöillä, työn teolla tai vanhojen rojujen myynnillä. Ja nyt fuzz gaasuttaa niin prkleesti. Ja kyllä harrastan päätöntä avautumista. =) Mitenköhän helvetissä minä sitten olen selvinnyt, kun vanhemmat eivät ole sponssanneet kuin yhden setin nailonkieliä, kun onnistuin katkaisemaan enon laina-akustisesta kielen? Voi pojat kun olis silloin saanu kyselemättä jonkun ihan oikean sähkökitaran! |
J.Hollström 08.10.2009 13:37:02 | |
---|
Jucciz: Mun mielestä saat kyllä olla kiitollinen vanhemmillesi tähänastisista sponsoroinneista: mulla ei ollu 14-vuotiaana Flying Finniä, Gibsonin Firebirdiä tai Marshallin halfstackiä. Kahta ensiksi mainittua ei ole vieläkään. Mulla oli 14-vuotiaana 8-vuotislahjaksi saatu nylonkielinen Landola josta jäi tikkuja kämmeniin, fillarista oli kumi puhki ja suksissa huonot liisterit. Nyt nää junnut vetelee kipsaneilla & marsuilla ja ajelee lämmitetyillä mopoautoilla reeneihin tukkien koko liikenteen. Prkl. |
oiva tumpeloinen 08.10.2009 13:38:45 | |
---|
Mä en koskaan saanut kuin puisia leluja. Ja nekin vasta sitten, kun isi oli ne naulannut lattiaan kiinni. |
JuSu 08.10.2009 13:39:45 | |
---|
juki68: Mulla oli 14-vuotiaana 8-vuotislahjaksi saatu nylonkielinen Landola josta jäi tikkuja kämmeniin, fillarista oli kumi puhki ja suksissa huonot liisterit. Nyt nää junnut vetelee kipsaneilla & marsuilla ja ajelee lämmitetyillä mopoautoilla reeneihin tukkien koko liikenteen. Prkl. Mut silti kaikki oli ennen paremmin. Hyvin käänty tää ketju vähä vanhempien partojen valitukseksi... =) Mitäs sulle kuuluu? |
JuSu 08.10.2009 13:40:07 | |
---|
oiva tumpeloinen: Mä en koskaan saanut kuin puisia leluja. Ja nekin vasta sitten, kun isi oli ne naulannut lattiaan kiinni, patterin taakse. Mitäs sulle kuuluu? |
J.Hollström 08.10.2009 13:42:18 | |
---|
JuSu: Mut silti kaikki oli ennen paremmin. Näin oli. Musakin oli 100 x parempaa mitä tää nykyajan protoolsilla täsmäkoodattu shitti. |
Jucciz 08.10.2009 14:03:49 (muokattu 08.10.2009 23:28:17) | |
---|
|
Väsykäsi 08.10.2009 14:39:13 | |
---|
Kyllä puhutte täyttä totta! En voisi kuvitellakkaan parempia soittokamoja kuin mulla nyt on. Mutta jos totta puhutaan ainoa minkä vanhemmat kokonaan kustansi oli eka kitara ja vahvistin. Sitten olen joutunut vaihtelevia määriä rahaa käyttämään itse esim. kaikki nykyiset kamat on itse ostamiani. Toivottavasti bändin yhteissoitto alkaa pelaamaan nopeasti koska ensi kesänä vois olla jopa vähän $ keikkaa... Änd rimember onli alternatiiv pikkin or i vil strankel juu! |
oiva tumpeloinen 08.10.2009 14:41:27 | |
---|
Väsykäsi95: Kyllä puhutte täyttä totta! En voisi kuvitellakkaan parempia soittokamoja kuin mulla nyt on. Mutta jos totta puhutaan ainoa minkä vanhemmat kokonaan kustansi oli eka kitara ja vahvistin. Sitten olen joutunut vaihtelevia määriä rahaa käyttämään itse esim. kaikki nykyiset kamat on itse ostamiani. Toivottavasti bändin yhteissoitto alkaa pelaamaan nopeasti koska ensi kesänä vois olla jopa vähän $ keikkaa... Mä en nyt mitenkään halua olla julman kuuloinen, mutta siis olet maksanut nuo kaikki tavarasi ihan itse tehdyllä duunilla? Ja olet 14-vuotias? Nuorena olet kyllä duunit aloittanut, ei voi muuta sanoa. |
Numb 08.10.2009 14:42:56 | |
---|
JuSu: Hmmm. Mitäs sulla sitten oli 14-vuotiaana? Pikkukoppainen Landola. Vasta sitten 15-vuotiaana sain säästetyksi Staggin SG -kopsun ja Microcuben kokoisen äärisurkean vahvistimen. Siitä tuli hieno trankkusärö kun sen laittoi täysille... Kaihomielinen ja poissaoleva jahkailija, joka vetäytyy mieluusti musisoimaan. |
The Duke 08.10.2009 14:53:58 | |
---|
oiva tumpeloinen: Mä en nyt mitenkään halua olla julman kuuloinen, mutta siis olet maksanut nuo kaikki tavarasi ihan itse tehdyllä duunilla? Ja olet 14-vuotias? Nuorena olet kyllä duunit aloittanut, ei voi muuta sanoa. Mut kato jos ei notku rokujen kanssa kapakoissa joka ilta ni siinä säästyy pitkä penni. Ei ku... Mä sain synttärilahjaksi 14-vuotiaana Marshallin 15w valvestaten, jonkun stratokopion, piuhan, viritysmittarin ja kaks plektraa. Kyl oli hymy korvissa! *Brian Jones Boozing Society* |
ooidort 08.10.2009 15:00:26 | |
---|
oiva tumpeloinen: Mä en nyt mitenkään halua olla julman kuuloinen, mutta siis olet maksanut nuo kaikki tavarasi ihan itse tehdyllä duunilla? Ja olet 14-vuotias? Nuorena olet kyllä duunit aloittanut, ei voi muuta sanoa. No eihän se 14 vuotta vielä ole mikään este. Ite hommasin ekan kitarani 12v, ja TYÖLLÄ. Tosin tein töitä isälle. Mutta töitä kuitenkin. Melodista mättöheviä! www.mikseri.net/deathtoll |
Väsykäsi 08.10.2009 15:10:21 | |
---|
oiva tumpeloinen: Mä en nyt mitenkään halua olla julman kuuloinen, mutta siis olet maksanut nuo kaikki tavarasi ihan itse tehdyllä duunilla? Ja olet 14-vuotias? Nuorena olet kyllä duunit aloittanut, ei voi muuta sanoa. Kaiken näköstä duunia nurtsin leikkuusta puitten pinoamiseen ja pilkkomiseen. Ja osa kamoista on ostettu rahoilla mitä sukulaiset on laittanut synttärilahjaksi tilille. Tosin nyt en sitten saa mopoa. Änd rimember onli alternatiiv pikkin or i vil strankel juu! |
Jyrken 08.10.2009 15:18:20 | |
---|
Väsykäsi95: Tosin nyt en sitten saa mopoa. Pieni hinta kauniista Firebirdistä =) Ai mikä allekirjotus |
Mr. Speed 08.10.2009 15:18:39 | |
---|
Väsykäsi95: Kaiken näköstä duunia nurtsin leikkuusta puitten pinoamiseen ja pilkkomiseen. Ja osa kamoista on ostettu rahoilla mitä sukulaiset on laittanut synttärilahjaksi tilille. Tosin nyt en sitten saa mopoa. Hyvin oot kyllä lahjarahoja saanut. No.. Toiset saa enempi ku toiset. Hyvä vaan, et jotkut saa enempi rahhoo tähän harrastukseen. Liikaa näkee niitä "kyllä sä aivan hyvin pärjäät tolla Anttilan kitaralla" - vanhempia. Mulla oli 14-vuotiaan Line6 tietokone ja Vester strato. Nykyän on kuitenkin ihan kelpo kamat, ja kaikki on ansaittu TYÖLLÄ. Onhan mulla tietysti ollu myös 6 vuotta enempi aikaa tehdä töitä, mutta suurin osa hankinnoista on tehty sinä aikana kun on nyt asustellut "omassa" kämpässä. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
Väsykäsi 08.10.2009 15:31:12 | |
---|
Mr. Speed: Hyvin oot kyllä lahjarahoja saanut. No.. Toiset saa enempi ku toiset. Hyvä vaan, et jotkut saa enempi rahhoo tähän harrastukseen. Liikaa näkee niitä "kyllä sä aivan hyvin pärjäät tolla Anttilan kitaralla" - vanhempia. Mulla oli 14-vuotiaan Line6 tietokone ja Vester strato. Nykyän on kuitenkin ihan kelpo kamat, ja kaikki on ansaittu TYÖLLÄ. Onhan mulla tietysti ollu myös 6 vuotta enempi aikaa tehdä töitä, mutta suurin osa hankinnoista on tehty sinä aikana kun on nyt asustellut "omassa" kämpässä. En suinkaan hyvä jos vajaat 150€ per vuosi (laskettuna myös nimpparit). Meidän talossa muuten tämä kamarunkkaus on isä-poika harrastus (iskä soittelee bassoa) niin rahaa on herunut vähän enemmän. Saa nähä millatteilla kamoilla vetelen parikymppisenä... Pieni hinta kauniista Firebirdistä =) Totta! Änd rimember onli alternatiiv pikkin or i vil strankel juu! |