Aihe: DigiTech Bad Monkey
1 2 3 4 58 9 10 11 1214 15 16 17 18
Ziggy Bubba
28.08.2007 16:12:46

Omien kokemusten mukaan Bad monkeystä on hyvin vaikea saada suorastaan paskaa soundia ulos - paitsi paskalla vahvarilla. Apina kun värittää vahvarin soundia varsin vähän.
You said a' what now?
ruuvimeisseli
28.08.2007 16:17:14

Löytyykö Oulusta mistään, Kullakselta? Oulun Soitin ja Tarvikkeen nettisivuilla ei ainakaan näyttänyt olevan. Hinta taitaa olla 40-50 euroa?
Herra Rapu
28.08.2007 16:23:40

Pelasti viime keikan ku nuppi hajos. Apina Buddan combon puhtaaseen kanavaan ja eiku menoks.
Ykösellä purkkiin!
FAT = MOTION
Räbbänä
28.08.2007 16:53:02
Löytyykö Oulusta mistään, Kullakselta? Oulun Soitin ja Tarvikkeen nettisivuilla ei ainakaan näyttänyt olevan. Hinta taitaa olla 40-50 euroa?

Kullakselta löytyy Digitechin laitteet, kerran olin aikeissa testaillakin mokomaa, mutta eipä ollut hyllyssä silloin. 55€ lupasi hinnaksi, mutta eiköhän siitä sen 5€ ainakin saa tingattua pois.
"Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist." "Ekke Ekke Ekke Ptang Zoo Boing!"
trashjones
28.08.2007 17:08:23
Kullakselta löytyy Digitechin laitteet, kerran olin aikeissa testaillakin mokomaa, mutta eipä ollut hyllyssä silloin. 55€ lupasi hinnaksi, mutta eiköhän siitä sen 5€ ainakin saa tingattua pois.

Kyllä saa ja pitää saadakin 50e. Minulle eräässä musiikkiliikkessä toinen myyjä lupasi 55 ja toinen 49 eurolla. Taisi olla itse omistaja joka myi sen sitten minulle 49.
RoskaJoonas!
Juntunen
28.08.2007 21:31:11

Pelasti viime keikan ku nuppi hajos. Apina Buddan combon puhtaaseen kanavaan ja eiku menoks.

Hehe, mikäs nupista lervahti? Ilman kuormaa lämmittelit taas vai? =)
Dian on bändini, täältä löytyy blogini.
Painajaismainen
28.08.2007 22:03:58
Kerrassaan loistava boosteri! Pitäisi päästä nauhoittelemaan clippiä koska korvat kusee hunajaa.
"Paska kitara mutta tulipahan soiteltua"
Herra Rapu
29.08.2007 08:45:57

Hehe, mikäs nupista lervahti? Ilman kuormaa lämmittelit taas vai? =)

Ei mitään hajua. Yhtäkkiä ei vaan tullu signaalia. Tänään selvinnee mikä on vikana.
Ykösellä purkkiin!
FAT = MOTION
VMM
29.08.2007 15:07:01
Mahtava pedaali etenkin h/l suhteeltaan. Mulla Voxin AC30 edessä ja toimii erittäin hyvin.
anttipi
16.11.2007 02:30:19 (muokattu 16.11.2007 02:38:11)

Nostellaas...

Vaikuttaisi siltä, että tämä Apina olisi varteenotettava vaihtoehto myös minun tarpeisiini, vaiko? Havittelen pääasiassa maltillista semi-clean OD-soundia indierock-komppailuun. Harrastan paljon avokielisiä sointuja, joten erottelevuutta saisi löytyä. Särön pitäisi myös reagoida kohtuu hyvin soiton dynamiikkaan.

Bossin Blues Driver tuntuu olevan aivan liian räkäinen/riipivä minun makuuni jopa maltillisilla asetuksilla (ja jokseenkin epäselvä avosoinnuissa) - enkä ole muihinkaan Bossin overdriveihin kovin ihastunut - ja Tube Screamerit ovat ehkä liian keskiäänipitoisia.

Tällä hetkellä veivaan P-90-mikkisellä Les Paul DC:llä ja vaffarina Fender Blues Junior. (P-90:t on taivaalliset puhtailla, mutta tuntuvat menevän aivan liian helposti ruvelle säröillä).

OT: Osaisitteko suositella jotain muita overdrive-pedaaleita minun tarpeisiini? Tube screamer -johdannaisia ainakin näkyy löytyvän pilvin pimein, mutta se keskiäänivoittoisuus hämää. Maxonin uusi OOD-9 kiinnostaisi, mutta sitä ei tunnu löytyvän mistään, hintaa lienee pirusti ja säätömahdollisuuksien rajallisuus arveluttaa ( http://www.maxonfx.com/9/ood9/ ). "Middle hump" kuuluu olevan tossa OOD-9:ssa maltillisempi kuin tube screamereissä.
Neptuna's Machine (melodista rockpoppia)
Numb
16.11.2007 07:16:06

Nostellaas...

Vaikuttaisi siltä, että tämä Apina olisi varteenotettava vaihtoehto myös minun tarpeisiini, vaiko? Havittelen pääasiassa maltillista semi-clean OD-soundia indierock-komppailuun. Harrastan paljon avokielisiä sointuja, joten erottelevuutta saisi löytyä. Särön pitäisi myös reagoida kohtuu hyvin soiton dynamiikkaan.

Bossin Blues Driver tuntuu olevan aivan liian räkäinen/riipivä minun makuuni jopa maltillisilla asetuksilla (ja jokseenkin epäselvä avosoinnuissa) - enkä ole muihinkaan Bossin overdriveihin kovin ihastunut - ja Tube Screamerit ovat ehkä liian keskiäänipitoisia.

Kuullostaa juurikin Apinalle sopivalta hommalta.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
superfly
16.11.2007 09:16:11
Nostellaas...

Muuten joo, mutta jos käännät gainia isommalle niin apinasta häviää lähes kaikki dynamiikka. Gaini pienellä soundi on kyllä hyvä. Riippuu kitaran mikeistäkin aika paljon että paljonko sitä säröä sitten on.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Tigerstedt
16.11.2007 09:20:27

Muuten joo, mutta jos käännät gainia isommalle niin apinasta häviää lähes kaikki dynamiikka. Gaini pienellä soundi on kyllä hyvä. Riippuu kitaran mikeistäkin aika paljon että paljonko sitä säröä sitten on.

Itte olen kans huomannu, että jos gainia ruuvaa isommalle niin soundi vähän kuolee. Tulee sellainen ''muovisen'' kuulonen fiilis. Tämä tapahtuu varsinkin omalla Tokaillani soitellessa, Straton kanssa ei niinkään. Pelkkään level-boostiin kyllä pelaa mainiosti, vaikka olenkin kyllä nyt mieltynyt enempi Treble boosterin käyttöön.
Summer nights are colder now, they've taken down the fair, and all the lights have died somehow, or were they ever there?
anttipi
16.11.2007 11:31:49 (muokattu 16.11.2007 11:35:09)

Onko joku vertaillut Bad Monkey'tä ja (niinikään Digitechin valmistamaa) Screamin' Bluesia rinnakkain humppareiden + putkivaffarin kautta soitettuna? Jostain luin, että Screamin' Blues olisi kun Bad Monkey, mutta kirkkaammalla yläpäällä, paremmalla soiton "dynamiikkavasteella" ja laajemmalla särön säätöskaalalla.

Blues Driverin epäselvää - ja samaan aikaa riipivää - räkäisyyttä en kaipaa (noilla P-90-mikeillä on siihen varmasti myös osuutensa). Monissa arvosteluissa kuvattu sana "harsh" kuvastaa BD-2:n soundia mielestäni hyvin (drive-säädin on minulle käyttökelvoton jo klo 10-11 asennon paikkeilla) . Liekö sitten toi Screamin' Blues samaa sarjaa (?). Keeleyn Blues Driver Phat mod kuulemma poistaisi räkäisyyden Blues Driveristä, mutta toisaalta joku taas kirjoitti, että kyseinen modaus tekee BD-2:sta enemmän distortion- eikä overdrive-pedaalin ja että yläpäät riipivät entistä enemmän. :/

Olisihan se hienoa, jos onnistuisi löytämään pehmeän ja erottelevan (ts. "rangeltaan" laajan), ei-nasaalin, soiton dynamiikkaan reagoivan pedaalin... The hunt goes on.
superfly
16.11.2007 11:40:38
Onko joku vertaillut Bad Monkey'tä ja (niinikään Digitechin valmistamaa) Screamin' Bluesia rinnakkain humppareiden + putkivaffarin kautta soitettuna? Jostain luin, että Screamin' Blues olisi kun Bad Monkey, mutta kirkkaammalla yläpäällä, paremmalla soiton "dynamiikkavasteella" ja laajemmalla särön säätöskaalalla.

Enpä tiedä tuosta dynamiikkavasteesta ja särön määrästä, mutta sen tiedän että tuon yläpää oli hirmuisen riipivän ja vittumaisen kuuloinen jopa tummasaundisella vahvarilla. Sietämätön. Myin pois. Tosin ehkä tummasaundisilla humppareilla voisi saada jotain hyvää aikaan tuolla. Ehkä.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
GuitarManiac32
16.11.2007 11:53:17 (muokattu 16.11.2007 11:53:51)
Olisihan se hienoa, jos onnistuisi löytämään pehmeän ja erottelevan (ts. "rangeltaan" laajan), ei-nasaalin, soiton dynamiikkaan reagoivan pedaalin... The hunt goes on.

Kannattaa ehdottomasti testata Barber Electronicsin Direct Drive, jos haluaa TS-tyyppisen pedaalin. Ei ole Tubescreamerille ominaista keskialuevoittoisuutta, true bypass on, särön skaala on iso ihan buustista SRV-tyyppiseen TS-soundiin ja hieman rankempaan Marshall-säröön asti. Lisäksi Direct Driven basso- ja presence-aluetta saa muokattua vahvistimelle sopivaksi boksin sisältä löytyvillä trimmeripotikoilla. Reagoi myös hyvin dynamiikkaan ja puhdistuu kohtuullisen hyvin kitaran volumepotikasta. Hinta on käytettynä n. 100€. Ei ollut tarkoitus ryhtyä mainostamaan, mutta mielestäni paras säröpedaali, jota olen koskaan soitellut.
Linkit rakennuskuviini: http://img335.imageshack.us/gal.php?g=reunalistapetsitoinenkulma9zj.jpg ja http://www.mikseri.net/users/kuvat.php?id=110922
masterhat
16.11.2007 13:35:44 (muokattu 16.11.2007 13:36:05)
Kannattaa ehdottomasti testata Barber Electronicsin Direct Drive, jos haluaa TS-tyyppisen pedaalin. Ei ole Tubescreamerille ominaista keskialuevoittoisuutta, true bypass on, särön skaala on iso ihan buustista SRV-tyyppiseen TS-soundiin ja hieman rankempaan Marshall-säröön asti. Lisäksi Direct Driven basso- ja presence-aluetta saa muokattua vahvistimelle sopivaksi boksin sisältä löytyvillä trimmeripotikoilla. Reagoi myös hyvin dynamiikkaan ja puhdistuu kohtuullisen hyvin kitaran volumepotikasta. Hinta on käytettynä n. 100€. Ei ollut tarkoitus ryhtyä mainostamaan, mutta mielestäni paras säröpedaali, jota olen koskaan soitellut.

tää on kyl sellanen todellinen standardi, mikä pitäisi löytyä jokaisen
pedaalilaudasta. Mikään persoonallisuuden maallistumahan tää ei ole, mutta todella monipuolinen "perus-soundin" omaava laatikko. Tämän päälle on hyvä rakentaa vaikka minkälaisia pedaali kuorrutuksia.. Bad Monkey on hyvä, mutta Direct drive on niin monta kertaa parempi jo ihan tossa buustaus hommassa. Tietysti hintakin on isompi, joten ihan vaan tilipussin mukaan...
Snails against humanity
anttipi
16.11.2007 14:18:43 (muokattu 16.11.2007 14:43:23)

Kuuntelin Direct Driven ääninäytteitä Shure E3 -nappien kautta. Hyvältä kuulosti. Vaikuttaisi just sen tyyppiseltä, jota haen. Kuuntelin myös Barberin kevytsäröpedaali LTD:n näytteitä, mutta ei vakuuttanut näytteiden perusteella samalla tavalla kuin DD. Sisäiset basso/presence-potikat vaikuttavat käyttökelpoiselta lisältä - Bad Monkeykin herätti kiinnostusta osittain just erillisten basso/treble-säätöjen takia. Toki noita kotelon sisäisiä potikoita ei lennossa säädellä.

Tuonhan voisi vaikka tilata suoraan valmistajalta nykyisellä dollarin kurssilla - olisi postikuluineen, tulleineen ja alveineenkin alle 150 e. Postikuluiksi on ilmoitettu ulkomaille 20-35 dollaria, joten arvo siinä sitten Paypalillä maksaessa, mikä on loppusumma... Noh, s-postillahan sen voi tiedustella.

E: Ja tässähän vasta olisikin monipuolinen overdrive-pedaali Barber Electronicsilta: http://www.barberelectronics.com/tonepumpEQ.htm . Ääninäytteitä en onnistunut löytämään, mutta kovasti on tykätty: http://reviews.harmony-central.com/ … t/Barber+Electronics/Tone+Pump/10/1
http://reviews.harmony-central.com/ … Barber+Electronics/Tone+Pump+2/10/1

...mutta tämä ketjuhan käsitteli Bad Monkeytä, ei Barber Electronicsia, sori. :)
olli8
16.11.2007 16:43:54
Toimiskohan Bad Monkey mitenkä hyvin engl screamerin kanssa buustina, kaipaisin vielä vähän lisää crunchia soundiin. Kaupassa testasin tota peavey 30 kanssa ja pelitti mainiosti. Sama kait tuo ois ostaa ku vaan 50e hinta niin eipä häviä hirveästi.
anttipi
17.11.2007 19:25:14

Samaan syssyyn vois kysyä, miten Bad Monkey mahtaisi toimia buusterina Bossin Super Overdriven kanssa? Jostain luin, että olisi toimiva yhdistelmä. Ajattelin, että Bad Monkey hoitelisi semisäröt ja Super Overdriven voisi polkaista päälle voimasointutilanteissa. (Super Overdrive lienee Bossin pedaalina aika ohutsoundinen itsessään.)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)