Aihe: celestion greenback
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Metalkallo
08.06.2018 22:32:15
Terveeks.

Mites, jos hankkisin 2 8ohm G12M25 Greenbackiä ja laittaisin ne omaan 2x12 kaappiin, niin miten nuo ohmit sitten menisi?

Mulla nyt käytössä 1 G12 Neo Creamback 8ohm ja se on 16ohm paikassa kiinni koska mun vahvari on perustukseltaan Fender Bassman ja tällä hetkellä käytössä EL34 putket. Putkien takia siis tuossa 16ohm paikassa.

Mietin vaan, et miten ohmit menis Greenbackien kohdalla noiden EL34 putkien kanssa?
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
LaMotta
08.06.2018 22:33:41 (muokattu 08.06.2018 22:38:24)

Metalkallo: Terveeks.

Mites, jos hankkisin 2 8ohm G12M25 Greenbackiä ja laittaisin ne omaan 2x12 kaappiin, niin miten nuo ohmit sitten menisi?

Jos kytket ne rinnan niin tulema on 4 ohm. Jos sarjaan niin tulema on 16 ohm. Ei taemae nyt taessae vaiheeessa ole enaeae kovin monimutkaista.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Metalkallo
08.06.2018 23:33:56
LaMotta: Jos kytket ne rinnan niin tulema on 4 ohm. Jos sarjaan niin tulema on 16 ohm. Ei taemae nyt taessae vaiheeessa ole enaeae kovin monimutkaista.

Entäs jos käytän vaikka KT66 putkia jolloin normaalisti 8ohm kajari laitetaan 8ohm kohtaan, menisikö 2 8ohm Greenbackia silti 16ohm kohtaan vahvarissa?
Kefiiri
09.06.2018 09:10:22
Metalkallo: Entäs jos käytän vaikka KT66 putkia jolloin normaalisti 8ohm kajari laitetaan 8ohm kohtaan, menisikö 2 8ohm Greenbackia silti 16ohm kohtaan vahvarissa?

Sarjaan kytkettynä menisivät. Kytkennän kokonaisimpedanssi ratkaisee. Toinen vaihtoehto on kytkeä elementit rinnan, jolloin kokonaismpedanssiksi tulee 4 Ohmia, vahvarista varmaan löytyy sellainenkin lähtö.

Kahdeksan Ohmin liitäntään voit laittaa vaan toisen noista kerrallaan, jos kajarin ja lähdön impedanssilukemien pitää olla samat.
En ole musiikin asiantuntija.
Metalkallo
09.06.2018 12:01:33
Ok, kiitos paljon molemmille avusta. :)
Laulava Kylätohtori
11.09.2018 14:03:21
Tämä uusi Celestion Neo Creamback, joka tarjoilee klassista Creamback-soundia?

Siis mitä tarkalleen ottaen on klassinen Creamback-soundi? Mulla on kaapissa neljä Creambackiä 70-luvulta ja ne ovat G12H30-75:a, niistäkö on kyse vai mistä?
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Metalkallo
11.09.2018 14:20:56 (muokattu 11.09.2018 14:22:49)
Laulava Kylätohtori: Tämä uusi Celestion Neo Creamback, joka tarjoilee klassista Creamback-soundia?

Siis mitä tarkalleen ottaen on klassinen Creamback-soundi? Mulla on kaapissa neljä Creambackiä 70-luvulta ja ne ovat G12H30-75:a, niistäkö on kyse vai mistä?

Creamback soundi on creamback soundi. Mun mielestä tarkoitetaan G12M-65 Creambackiä kun puhutaan tuosta.

Neo on hiukan erilainen, mun mielestä ehkä parempi kun mulla ollut kumpikin ja Neo jäi, mutta tyydytään sanomaan erilainen koska jokainen tykkää mistä tykkää. :)

Neo on tavallaan sekoitus G12M-65:sta sekä 75 Creambackiä. Tiukempi kuin 65 ja ehkä vähän enemmän keskialuetta, taitaa olla myös hiukan kirkkaampi kuin 65.

Eikös G12H30-75 ole Greenback? Vai tarkoititko G12H-75 joka on Creamback?
Laulava Kylätohtori
11.09.2018 15:40:50
Metalkallo: Creamback soundi on creamback soundi. Mun mielestä tarkoitetaan G12M-65 Creambackiä kun puhutaan tuosta.

Neo on hiukan erilainen, mun mielestä ehkä parempi kun mulla ollut kumpikin ja Neo jäi, mutta tyydytään sanomaan erilainen koska jokainen tykkää mistä tykkää. :)

Neo on tavallaan sekoitus G12M-65:sta sekä 75 Creambackiä. Tiukempi kuin 65 ja ehkä vähän enemmän keskialuetta, taitaa olla myös hiukan kirkkaampi kuin 65.

Eikös G12H30-75 ole Greenback? Vai tarkoititko G12H-75 joka on Creamback?

G12M-65 ja G12H-75 ovat molemmat uusia kaiuttimia. Itselläni on siis 70-luvulta 75 Hz:n G12H30 Creambackejä. Tuossa, kun puhuttiin klassisesta soundista, niin mielestäni se ei oikein sovi hiljattain julkaistuihin elementteihin...

Mutta siis enemmän ollaan M:n maailmassa kuin H:n. Noita on kyllä kehuttu. Tuollaiset voisivat kyllä olla testin arvoiset keikkakaapissa. Tai vaikka vain yksi ylimitoitettuun 1x12 kaappiin, niin roudaus olisi entistä mukavampaa. Normi 1x12 kaapin soundista en henkilökohtaisesti niin välitä...
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
25.10.2018 18:23:01
Ostin vanhan englantilaisen Celestion G12-65:n, kun mielestäni hyvään hintaan sai.

Muutaman kerran ollut Heritageja samasta elementistä ja muistin, että yläpää olisi ollut jotenkin meh! No, kerran vielä kokeilemaan, jos vaikka osaisi säätää paremmin ja ymmärrys olisi parempi.

Mutta ei se kyllä oikein toiminut vieläkään. Eikä se ollut mikään yläpää, mikä oli meh! vaan koko elementti. Jotenkin kuin M tai H greenback, mutta hiomapaperilla hiottu särmät ja luonne pois. En osaa puurokorvillani sen paremmin selittää, mutta jotenkin vaan tuntuisi soundista puuttuvan tiukkuus, muna ja luonne. Tosin tiukkuus tarkoittaa varmaan monille eri asiaa kuin itse asian ajattelen. Eikä se mielestäni puhdistunut kitaran volastakaan kuin nuo Taydenit, jotka perustuvat mallista riippuen enemmän tai vähemmän Celestioneihin. Vähän kuin olisi Taydeneilla joku huonosti puhdistuva od päällä ja soundista katoaa jotain tärkeää yläpäästä.

Tämänhän pitäisi kuitenkin olla Celestionin paras elementti?

Kuinkas lähellä WGS:n elementti on tätä Celestionia oikeasti? Onko sen verran kuitenkin samanlainen, ettei maksa vaivaa kokeilla, jos alkuperäinen Celestionkaan ei iske makuhermoon?
Laulava Kylätohtori
26.10.2018 11:40:31
Eikö ketään ole testannut Celestionia ja WGS:n ET65:sta, että osaisi sanoa, kuinka lähellä ovat toisiaan? Suora kopio vai sinnepäin?

Ei viitsisi ostaa ET65:sta testiin, jos on samasta muotista..
LaMotta
26.10.2018 11:58:26

Laulava Kylätohtori: ..

Mitä soundia haet kun ei tunnu kelpaavan säröt eikä elementit?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
26.10.2018 12:08:52
LaMotta: Mitä soundia haet kun ei tunnu kelpaavan säröt eikä elementit?

Täydellistä soundia.
LaMotta
26.10.2018 12:10:43 (muokattu 26.10.2018 12:12:06)

Laulava Kylätohtori: Täydellistä soundia.

Ei sellast oo olemassakaa.
Pistät linjaan graafisen equn niin saat ihan just sellaisen (toimivan) soundin kuin haluat.
Shredator
26.10.2018 12:12:41

Laulava Kylätohtori: Täydellistä soundia.

Tuossa olisi:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1406072
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Jucciz
26.10.2018 13:12:57
Shredator: Tuossa olisi:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1406072

Kaveri on vailla tarkoituksiinsa sopivaa kaiutinta ja sää linkität puolentoista tonnin laatikon, jolla voi soittaa Dream Theateria ja joka ei edes ole kaiutin. Right.
ÄrGee
26.10.2018 13:18:25
Jucciz: Kaveri on vailla tarkoituksiinsa sopivaa kaiutinta ja sää linkität puolentoista tonnin laatikon, jolla voi soittaa Dream Theateria ja joka ei edes ole kaiutin. Right.

Antipatia-ulinat Dream Theateria ja Mesa Boogieta kohtaan havaittu.
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
Jucciz
26.10.2018 14:14:24
ÄrGee: Antipatia-ulinat Dream Theateria ja Mesa Boogieta kohtaan havaittu.

Mihinkään perustumattomat ulinat havaittu.

Lainaus säännöistä: "Jos sinulla ei ole mitään oikeaa sanottavaa, älä turhaan vastaa toisten kirjoituksiin."
ÄrGee
26.10.2018 14:36:28
Jucciz: Mihinkään perustumattomat ulinat havaittu.

Lainaus säännöistä: "Jos sinulla ei ole mitään oikeaa sanottavaa, älä turhaan vastaa toisten kirjoituksiin."

Ja sinäkin noudatat tätä sääntöä aina ja jokaisessa tilanteessa...
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
Shredator
26.10.2018 14:56:06

Jucciz: Kaveri on vailla tarkoituksiinsa sopivaa kaiutinta ja sää linkität puolentoista tonnin laatikon, jolla voi soittaa Dream Theateria ja joka ei edes ole kaiutin. Right.

Niin, heitin vitsinä lähinnä kun tuota Tohtorin pedaali/kaiutinpuljailua olen tässä vuosien varrella seurannut...Että oliskos se vahvistimessa vika?

Ja kyllä tuolla taittuu moni muukin asia kuin DT, ei näistä kannata suuttua :)
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Jucciz
26.10.2018 15:00:40
Shredator: Niin, heitin vitsinä lähinnä kun tuota Tohtorin pedaali/kaiutinpuljailua olen tässä vuosien varrella seurannut...Että oliskos se vahvistimessa vika?

Ja kyllä tuolla taittuu moni muukin asia kuin DT, ei näistä kannata suuttua :)

Totta, myös Liquid Tension Experiment pölähtää aivan uskottavasti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)