januszian 13.12.2008 18:16:02 | |
---|
hmm. Minulla taasen sellainen tuntuma parista mesaSTA JÄÄNY ETTÄ OLISI TAAS HIUKAN LIIAN VÄHÄN SITÄ (käyttökelpoista)SÄRÖÄ jota jäänyt hiukan kaipaaman Minä olen aivan valtavan eri mieltä. :) nojoo, järki käteen. Joo, josko sopii niin kaappaan ketjun hetkeksi: Mä tarvisin 100W putkinupin josta löytyy hyvä cleani ja komea metallisärö. Jos olisin vitun rikas ni ostasin toisen Mesa Roadsterin. Mut en oo. Eli vaihtoehtoja on: - 5150 - 6505 (tai plussa. Mitä se plussa muuten tekee?) - VH100R - B52 nupit (vieläkö niitä F-musiikista saa?) - Krank revolution Kaikki vissiin huitelee jossain 1000-1500 välillä? Käytettynä vähemminkin. Onko vielä jotain mustia hevosia samalla HINNALLA, saundimaailmalla, hyvällä cleanilla ja 2:lla kanavalla? Peaveyssahan ei taida tuo clean puoli toimia. Entä VH100R:ssä? SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic
NYT MYÖS MYYNNISSÄ!!!! Imperiumin arvosana 4+ |
M4ss3 m/ 13.12.2008 18:17:10 | |
---|
No mutta tolla vajaan tonnin budjetilla saisi vaikka 6505:sen uutena! :P Se on kyllä sitten täysin väärä peli kotisoitteluun. Etsitkö nyt siis vaharia bändille vai kotiin? Jos kotiin, niin suosittelisin kuitenkin harkitsemaan jotain muuta kuin putkinuppia. Treeniksellä ne sitten jyrää! Kotiin ja taisit vieläkin ymmärtää väärin. En siis missään nimessä aio hankkia Peaveytä. En kyllä jaksaisi hankkia comboakaan vaikka kotona soitankin. Three four!!! |
epi2 13.12.2008 18:20:05 | |
---|
Mitäs pahaa Komboissa on koti soitossa? Yleensähän noihin voi sit myöhemmin hankkia ylimääräsen kaapin, siellä takana ainakin mun kombossa on sellanen. |
M4ss3 m/ 13.12.2008 18:28:54 | |
---|
Mitäs pahaa Komboissa on koti soitossa? Yleensähän noihin voi sit myöhemmin hankkia ylimääräsen kaapin, siellä takana ainakin mun kombossa on sellanen. Combot maksaa enemmän kuin nupit ja jostakin syystä olen comboja vastaan. Ei lähde niin raskaat soundit. Three four!!! |
Mr. Speed 13.12.2008 18:34:11 | |
---|
Combot maksaa enemmän kuin nupit ja jostakin syystä olen comboja vastaan. Ei lähde niin raskaat soundit. Mutta kun nupin kaveriksi joudut hankkimaan kaapin, joka taas lisää hintaa. Putkivehkeestä lähtee vaan niin infernaalinen möykkä, ettei kotivolyymillä soundi ole mitenkään sen rahan arvoinen, verrattuna jo treenisvolyymiin. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
Mr. Speed 13.12.2008 18:35:08 | |
---|
Minä olen aivan valtavan eri mieltä. :) nojoo, järki käteen. Joo, josko sopii niin kaappaan ketjun hetkeksi: Mä tarvisin 100W putkinupin josta löytyy hyvä cleani ja komea metallisärö. Jos olisin vitun rikas ni ostasin toisen Mesa Roadsterin. Mut en oo. Eli vaihtoehtoja on: - 5150 - 6505 (tai plussa. Mitä se plussa muuten tekee?) - VH100R - B52 nupit (vieläkö niitä F-musiikista saa?) - Krank revolution Kaikki vissiin huitelee jossain 1000-1500 välillä? Käytettynä vähemminkin. Onko vielä jotain mustia hevosia samalla HINNALLA, saundimaailmalla, hyvällä cleanilla ja 2:lla kanavalla? Peaveyssahan ei taida tuo clean puoli toimia. Entä VH100R:ssä? Jos sun budjettis yläraja on sen 1500 eukkia, niin Mesan Dual Recto? Jos Rectosäröstä pidät, niin siitä, ja ainakin omaan makuun sen cleani oli oikein asiallinen. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
M4ss3 m/ 13.12.2008 18:39:48 | |
---|
Mutta kun nupin kaveriksi joudut hankkimaan kaapin, joka taas lisää hintaa. Putkivehkeestä lähtee vaan niin infernaalinen möykkä, ettei kotivolyymillä soundi ole mitenkään sen rahan arvoinen, verrattuna jo treenisvolyymiin. Tarkoititko tuolla nyt putkicombojakin? Three four!!! |
Icy-Sun 13.12.2008 18:42:59 (muokattu 13.12.2008 18:47:15) | |
---|
jostakin syystä olen comboja vastaan. Ei lähde niin raskaat soundit. Mielenkiintoinen väite. E: Tuossa aiemmin kysyttiin nuppia hyvillä metallisäröillä ja hyvällä cleanillä: 6505:stä sen verran, että kunnon jyrähän se säröpuolelta on, mutta cleanilta ei kannata odottaa ihmeitä. |
januszian 13.12.2008 18:45:43 | |
---|
Jos sun budjettis yläraja on sen 1500 eukkia, niin Mesan Dual Recto? Jos Rectosäröstä pidät, niin siitä, ja ainakin omaan makuun sen cleani oli oikein asiallinen. Joo, no yläraja on 1000 euroa jos sillä jotain timangia saa... :) Mut siis Recto on mun mielestä parasta ikinä. Mutta sanotaan että 1500:lla olis sit jo saatava kaapit ja efektitkin. Mä nyt ehkä heitin ton haarukan sen mukaan mitä noi maksaa uutena. Ja lähinnä vaan että suunnilleen ton hintaluokan laitteita haetaan. Oishan noita hyviä niin Framuksen dragon ja cobra, Mesan dual rectot, Hughes&Kettnerit, Bognerit ja ties mitkä. Hitto ku mallintavat olis hyviä ku olis kaikki samassa nupissa. :) Mut ei niiden saundin kanssa oikeen pysty elämään... SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic
NYT MYÖS MYYNNISSÄ!!!! Imperiumin arvosana 4+ |
epi2 13.12.2008 18:48:07 (muokattu 13.12.2008 18:55:46) | |
---|
kyllä ne kombot yleensä toimii jos on vaan vähintää se 10" kaiutin, tai no metalliin varmaan pitäs olla 12" , joka tietääkseni juuri tuosta screamerin combo mallista löytyy. Voin todellakin ta'ata, että tuosta screamerista (speediä lainaten) lähtee ihan infernaalisesti möykkää, varmaan kyllä tiesitkin :P. 15 w 10" kaiuttimella lähtee jo ihan liikaa möykkää. Valitetaan jo siitä jos pidän särö kanavaa kolmosella, sillon kaiutin rupeaa kunnolla aukeaamaan. En ole tosin varma aukeaako siinä pääte vai kaiutin, mutta kolmosella saundi rupee kuullostaan oikeesti hyvältä. screamerissa on se hyvä puoli sentään että sun tuskin tarvii sitä kauheen kovalle ainakaan pistää, kun metallissa yleensä ei haluta kaiutin/ pääte säröä yhtään. E: Selvensin. |
M4ss3 m/ 13.12.2008 18:52:36 | |
---|
screamerissa on se hyvä puoli sentään että sun tuskin tarvii sitä kauheen kovalle ainakaan pistää, kun metallissa yleensä ei haluta kaiutin/ pääte säröä yhtään. Eli siis tuo kelpaa kotisoittoon? Three four!!! |
epi2 13.12.2008 18:57:51 (muokattu 13.12.2008 19:01:05) | |
---|
Mahdollisesti kelpaa, mutta jos alla on 2x12" tai peräti 4x12", niin ensinnäkin budjettiin et varmaan saa mitään kauheen hyvää kaappia ton kanssa, ja toiseks, siitä lahtee tolloin tosi paljon enemmän meluu, uskoisin. Millanen sun budjetti muuten ees on? siis kaapin ja nupin kokonais summa. E: no tietenkin jos olet valmis pistään 1300€ niin saat ton paljon kehutun Framuksen 2x12" tohon alle, mutta jotkut on tosin sanu että v30 elementit on liian "kireet" screamerin kanssa, mene ja tiedä sit, kuulo puheita :P |
M4ss3 m/ 13.12.2008 19:01:30 (muokattu 13.12.2008 19:02:40) | |
---|
Mahdollisesti kelpaa, mutta jos alla on 2x12" tai peräti 4x12", niin ensinnäkin budjettiin et varmaan saa mitään kauheen hyvää kaappia ton kanssa, ja toiseks, siitä lahtee tolloin tosi paljon enemmän meluu, uskoisin. Millanen sun budjetti muuten ees on? siis kaapin ja nupin kokonais summa. Jos mua tarkoitat? Niin nyt olen kallistumassa tuohon comboon kun en kuitenkaan keikkaile tjsp. 1000e on ehkäpä yläraja, mutta jos tuon alle saisi niin olisi hyvä. Ainut vaatimus on, että on tiukka metallisärö, clean kanavaa ei tarvitsisi edes olla. Edit: Tuo hinta nyt on vielä vähän hakusessa, kun en nyt ainakaan ennen kesää ole tätä hankkimassa(jotain vahvistinta siis). Three four!!! |
epi2 13.12.2008 19:06:58 (muokattu 13.12.2008 19:09:26) | |
---|
jos 1000€ on yläraja kantsii harkita comboo, koska jos haluut tiukat metalli saundit, niin siihen tarvii myös vähintään kohtuullisen kaapin. http://www.thomann.de/fi/engl_screamer_50_roehrencombo_e330.htm tuossa on ainakin tuo screamer combo, en sit tiä miten toi takaa avoimmuus vaikuttaa ssaundiin, mut kyllä tolla nyt paremmat säröt metalliin lähtee kun cubella :P E: tuohan on sama hintanen kun nuppia, ja tuhonkin voi liittää uuden kaapin, eli kannattaa ottaa tuo kombo , koska voit sit myöhemmin halutessas ostaa siihen jonkun vähän stydimmän suljetun kaapin. |
M4ss3 m/ 13.12.2008 19:12:47 | |
---|
jos 1000€ on yläraja kantsii harkita comboo, koska jos haluut tiukat metalli saundit, niin siihen tarvii myös vähintään kohtuullisen kaapin. http://www.thomann.de/fi/engl_screamer_50_roehrencombo_e330.htm tuossa on ainakin tuo screamer combo, en sit tiä miten toi takaa avoimmuus vaikuttaa ssaundiin, mut kyllä tolla nyt paremmat säröt metalliin lähtee kun cubella :P E: tuohan on sama hintanen kun nuppia, ja tuhonkin voi liittää uuden kaapin, eli kannattaa ottaa tuo kombo , koska voit sit myöhemmin halutessas ostaa siihen jonkun vähän stydimmän suljetun kaapin. No varmasti, mutta tuon saa aivan samaan hintaan Suomesta. Toimiiko muuten jos tuohon sitten heittäisi eteen vielä lisää soundia tiukentamaan jonkun Tubescreamerin? Three four!!! |
epi2 13.12.2008 19:13:41 (muokattu 13.12.2008 19:15:35) | |
---|
juuh, putki vahvistimahan voi aina buustata. E:buustilla tarkoitetaan juuri tuota tiukennusta / särön lisäämistä. |
M4ss3 m/ 13.12.2008 19:14:10 (muokattu 13.12.2008 19:17:12) | |
---|
juuh, putki vahvistimahan voi aina buustata. Niin siis en tarkoittanut mitään volumen buustausta=D Edit: Jos tuohon liitttää kaapin niin toimiiko combon oma kaijutin silloin? Edit:Mielestäni Screamer on aika jees pienemmilläkin voluumeilla. Mutta hei... Kuulostaa kyllä aika kauhealta kotiin suunnitella jotakin 4x12 kaappia. Jotakin rajaa nyt :) Eipä ole paljoa kokemusta Cubea isommista vahvistimista, joten älä tuomitse tjsp. Three four!!! |
Icy-Sun 13.12.2008 19:14:29 (muokattu 13.12.2008 19:15:43) | |
---|
Mielestäni Screamer on aika jees pienemmilläkin voluumeilla. Mutta hei... Kuulostaa kyllä aika kauhealta kotiin suunnitella jotakin 4x12 kaappia. Jotakin rajaa nyt :) Niin siis en tarkoittanut mitään volumen buustausta=D Boostausta se on särönkin boostaus. |
epi2 13.12.2008 19:17:04 | |
---|
ei toimi, tuossa kuvassa näkyy, että kombon oma kajari on liitetty plugilla. Ottaa vaan plugin pois, ja kajarista ei kuuluu mitään. |
M4ss3 m/ 13.12.2008 19:17:53 | |
---|
ei toimi, tuossa kuvassa näkyy, että kombon oma kajari on liitetty plugilla. Ottaa vaan plugin pois, ja kajarista ei kuuluu mitään. Okei, no nyt vaan rahaa keräämään tuota varten:) Three four!!! |