Aihe: Kitaramallien suunnitteluvirheet
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
PIM
10.01.2025 09:50:25
Olikohan sekin muuten suunnitteluvirhe, kun lankapuhelimella ei voinut lähettää tekstiviestejä?
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
PIM
10.01.2025 09:51:24
Mikko1978: Raskas soittokäsi ja paksu plektra?

En oo kyllä huomannut mitään tälläistä. En edes viiden nauhan bendeillä.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
mpekkanen
16.01.2025 05:14:24 (muokattu 16.01.2025 05:42:09)
Mun mielestä voidaan pitää jo suunnitteluvirheenä, että kitara on vessanpöntön värinen ja siinä on mustat metalliosat. Tuo on siis niin ankea väriyhdistelmä, ettei mitään rajaa. Kasarilla varsinkin oli Charvel, Jackson, ESP jne kitaroita tuolla lookilla ja kyllä oli ankeata.

Mulla oli Jackson CS Firebird joka oli juuri tuolla väriyhdistelmällä. En tykännyt silloin ja vielä vähemmän tykkään tänään. Onneksi tuota kitaraa ei ole ollut pitkään aikaan.
otamatone
16.01.2025 05:57:11
mpekkanen: Kasarilla varsinkin oli Charvel, Jackson, ESP jne kitaroita tuolla lookilla

Heh, tuli heti youtubesta mieleen yks varmaan sitten itselle kaikista mieleen jäänein video missä tuollainen keppi.

Gary Moore - The Loner HD
https://www.youtube.com/watch?v=6gcPdeL4Dnc
Little Savage
28.01.2025 23:00:09
Some influenseri tuhosi kitarasi arvon.

Kokoelmasta löytyy empekkisen kuvailema valkoinen Jackson soloist mallinen uudehko SL3 mustilla osilla. En halunnut sitä liman vihreää tai hiilitalikon kokomustaa koska liian hevi mulle mutta kai se pointti on se että inhottavan värisiä kitaroita on nykyään enemmän.

Mä väitän että ensimmäiset ohutkaulaiset tilukepit (Ibanez, Jackson etc )laminoimattomilla ja vahvistamattomilla kauloilla oli huonoja koska tarvitsee avata vähän ikkunoita tuulettaakseen kämppää ja kitara epävireessä.
Älä koske mun ratukasteriin.
zedder
28.01.2025 23:29:34
otamatone: Heh, tuli heti youtubesta mieleen yks varmaan sitten itselle kaikista mieleen jäänein video missä tuollainen keppi.

Gary Moore - The Loner
https://www.youtube.com/watch?v=6gcPdeL4Dnc

Jotenkin tutun näköinen jaska tuo... Ai niin, telineessäni onkin iäkkään puoleinen Soloist Professional Pro tasan tuolla värityksellä.

Ei siinä ritsassa muuta suunnitteluvihrettä ole kuin se, että se painaa 4,1 kg, mikä on kyllä "ripulihevikepille" ihan liikaa.
Taiteellinen tyhjiö.
Mikko1978
28.01.2025 23:41:41
PIM: En oo kyllä huomannut mitään tälläistä. En edes viiden nauhan bendeillä.

Jep. En oikein keksi sitä, millaisessa käytössä tuollaista voi tapahtua.
mpekkanen
29.01.2025 05:28:53
Mulla tuo CS Firebird Jackson oli käytettynä ostettu ja sillä yritin antaa anteeksi muutamasta jutusta ja tuosta hirveästä väristä. Se oli kokonaan vaahterasta tehty ja painoi varmaan 5 kiloa, se oli yksi asia mistä en tykännyt värin lisäksi ja kolmas huono asia oli JT6 tremolo, mikä ei ole niin hyvä kuin Original Floyd Rose. Kaikenkukkuraksi siinä oli jotkut Jacksonin kuumat mikit ja soundi ei ollut kaksinen.
Mikit ja tremolon olis voinut vielä vaihtaa, mutta painolle ei ollut mitään tehtävissä. Siispä poistoon, kun ei ollut mitenkään ihmeellinen yksilö.
iso paha susi
29.01.2025 08:21:10
mpekkanen: Mun mielestä voidaan pitää jo suunnitteluvirheenä, että kitara on vessanpöntön värinen ja siinä on mustat metalliosat. Tuo on siis niin ankea väriyhdistelmä, ettei mitään rajaa. Kasarilla varsinkin oli Charvel, Jackson, ESP jne kitaroita tuolla lookilla ja kyllä oli ankeata.

Ai vitsi, hienoimpia skeboja koskaan. Jos olisi aikakone menisin ysärille ja ostaisin halvalla kaikkien grungepäissään myymät kasarin hevikepit halvalla.
Kefiiri
29.01.2025 11:57:48
Yleensäkin mustat metalliosat soittimissa ovat aina suunnitteluvirhe. Kuten musta väri ylipäätään, luokittelisin koko värin suunnitteluvirheeksi ellei se olisi olemassa suunnittelemattakin.
En ole musiikin asiantuntija.
mpekkanen
29.01.2025 12:01:51
iso paha susi: Ai vitsi, hienoimpia skeboja koskaan. Jos olisi aikakone menisin ysärille ja ostaisin halvalla kaikkien grungepäissään myymät kasarin hevikepit halvalla.

Joo, ysärillä tuli ostettua edullisesti muutamakin Kramer, Hamer ja CS Jackson kitara kun olivat vain muutaman tuhannen markoissa. Se oli silloin sitä aikaa.
Ei näy enää markkinoilla kasarin hevikeppejä...
zedder
29.01.2025 13:39:14 (muokattu 29.01.2025 13:40:22)
Ei 80 -luvulla ollut muita Jacksoneita kuin "Custom Shoppeja". Eli onkohan sitä seeässää silloin hiukan turha eriksensä mainita?

Kuha aattelin...

Ja kai ne ehjät "kasarijaskat" ovat jo keräilijänsä löytäneet, ainakin pääsääntöisesti.
Taiteellinen tyhjiö.
munkero
29.01.2025 18:13:59
zedder: Ei 80 -luvulla ollut muita Jacksoneita kuin "Custom Shoppeja". Eli onkohan sitä seeässää silloin hiukan turha eriksensä mainita?

Kuha aattelin...

Ja kai ne ehjät "kasarijaskat" ovat jo keräilijänsä löytäneet, ainakin pääsääntöisesti.

Vastahan mäkin kaks ostin.
Itekki joskus soitellu.
zedder
29.01.2025 18:16:17
munkero: Vastahan mäkin kaks ostin.

Pari poikkeusta säännön vahvistamiseksi.
Taiteellinen tyhjiö.
p130
29.01.2025 23:53:44

iso paha susi: Ai vitsi, hienoimpia skeboja koskaan. Jos olisi aikakone menisin ysärille ja ostaisin halvalla kaikkien grungepäissään myymät kasarin hevikepit halvalla.

Tämän myyntihinta ilahdutti: https://huutokauppa.pantti.fi/huuto … a/881/1378-soittimet-myyntiera-1378

Huutokaupassahan hinta asettuu "oikein". Tuli tehtyä hyvä ostos joskus. On hyvä ja inspiroiva soitinkin.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
juhakki
30.01.2025 10:58:15
Telecasterin kontrollilevy on mielestäni yksi epäonnistuneimpia ratkaisuja. Esteettisesti se ei haittaa, mutta, kun laitat tallamikin päälle, niin volume potikan ja mikkiswitchin väliin ei jää kunnolla tilaa, varsinkin jos mikkiswitchissä on se iso tele-mallin nuppi. Itsellä on 2 teleä, ja molemmissa on kontrollilevy vaihdettu sellaiseen, että mikkikytkin on vipukytkin LesPaul malliin, ja se levy on myös väärinpäin siten, että potikat ovat ensin ja se switch siellä perällä. Heti paljon mukavampi käsitellä.
"Jonninjoutavvaa! Ei oo vielä yhtään kunnon peliä tullu!"
Jarkre
01.02.2025 16:41:08
juhakki: Telecasterin kontrollilevy on mielestäni yksi epäonnistuneimpia ratkaisuja. Esteettisesti se ei haittaa, mutta, kun laitat tallamikin päälle, niin volume potikan ja mikkiswitchin väliin ei jää kunnolla tilaa, varsinkin jos mikkiswitchissä on se iso tele-mallin nuppi. Itsellä on 2 teleä, ja molemmissa on kontrollilevy vaihdettu sellaiseen, että mikkikytkin on vipukytkin LesPaul malliin, ja se levy on myös väärinpäin siten, että potikat ovat ensin ja se switch siellä perällä. Heti paljon mukavampi käsitellä.

Olen myös tehnyt omaan teleeni (kuvalinkki alla) tuon kontrollilevyn kääntämisen "väärinpäin". Volumepotikka on ergonomisesti paljon luonnollisemmassa paikassa erityisesti volume swellejä tehdessä ja muutenkin.

Tuota mikkiswitch ongelmaa en ole ennen postaustasi tiedostanut mutta näin näyttää olevan. Hyvä huomio!

https://muusikoiden.net/dyn/users/170637.jpg
BigPapa
01.02.2025 18:40:57 (muokattu 01.02.2025 18:58:31)

Itse tykkään, että se on juuri noin, kuin se mulla tuossa Albert Collins telecasterissa on. Ei tarvi niin etäältä kulloinkin päällä olevaa mikrofonia valita. Ja swellitkin onnistuu vaikka tallamikki olisi päällä, se mikrofonikytkin ei ole koukistetun oikean käden pikkurillin tiellä. Kukin toki voi olla mitä mieltä haluaa omien soittimiensa suhteen.

https://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/5126.jpg

Tossa mun vanhassa (1972) Ibanez 2352 telecasterissa on hiukka erilainen
mikkikytkin ja enemmän tilaa sen ja volumepotikan nupin välissä, jos sillä
nyt mitään merkitystä on.

https://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/5239.jpg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)