Aihe: Erot kitarakaapeleissa ja niiden soundissa
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Mr. Speed
10.09.2015 18:33:15
Arkka: TU-2:ssa on bufferi, joka muuttaa saundia. Mut Pitchblack on true bypass, eikä sen kyllä hirveesti pitäsi vaikuttaa, sehän on vaan pikku pätkä piuhaa lisää. Vai onko sit esim. liittimillä niin suuri merkitys? Omaa kokemusta kyseisestä virittimestä ei ole.

Eniveis, toi extralaku tuo luokkaa 500 pF kapasitanssia lisää, paljonko se sit vaikuttaa riippuu vähän kaikesta, mut jos koko systeemin kapasitanssi on silti alhainen eli yläpäät leikkaantuu edelleen aika ylhäältä, ni ei tuolla välttämättä hirveesti merkitystä ole. Ehkä. Lisäpätkän tuoman eron kuulis varmaan paremmin jos toisessa piuhassa olis korkeempi kapasitanssi. Tai näin ainakin arvaisin.

Itellä tosiaan on nyt Pitchblacki ja kyllä se vaan signaalia syö tehden siitä ihan inasen tunkkasemman ja hampaattomamman. Ennen oli TU-2 ja se oli kyllä juum pahempi signaalisyöppö vaikka sitäkin TBP:na markkinoitiin.
tommiot
11.09.2015 22:30:49
Mr. Speed: Itellä tosiaan on nyt Pitchblacki ja kyllä se vaan signaalia syö tehden siitä ihan inasen tunkkasemman ja hampaattomamman. Ennen oli TU-2 ja se oli kyllä juum pahempi signaalisyöppö vaikka sitäkin TBP:na markkinoitiin.

Eiköhän TU-2 oo ihan bufferoitu niinku kaikki muutkin Bossin pedaalit. En sit tiiä kuka sitä on mahtanu TBP:na markkinoida, sellainen se ei kyllä oo...
kimurantti1
12.09.2015 10:17:44
Jos Pitchblack on true bypass, niin mun on vaikea uskoa, että se itsessään olisi syypää tumpumpaan soundiin. Oon tutkinut ja ihan omiin käyttöihin äänittänyt näitä, enkä kuule eroa jos signaaliketjuun lisätään yksi TBP -pedaali. Sen sijaan jos sen pedaalin jälkeen tulee muutama metri lisää piuhaa ilman bufferia, niin sitä kuullakseen ei tarvi olla kultakorva.

Boss on tainnut käyttää muutamaa erilaista bufferia pedaaleissaan. Mulla on ollut Bossin purkkeja, joiden bypass "-soundia" oon äänittänyt, eikä ne ole täysin samanlaisia olleet.
Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)