Metalkallo 04.07.2015 01:11:52 (muokattu 04.07.2015 01:42:31) | |
---|
Jaa, perunpa sittenkin aiemmat puheeni, kyllähän se toimii sittenkin soundillisesti hyvin, se tarvitsi kait vaan lisää soittoa uralin luukutuksen lisäksi, ja suht paljon säätöä vahvarista. Säätelin kyllä aiemminkin vahvarista säätöjäni että en nyt niin aloittelija ole etten sitä olisi ymmärtänyt tehdä. :) Tein pienen testi videon. En ole mikään paras soittaja mutta kyllä siitä idean saa. Zoom q2hd:lla nauhoitettu. https://www.youtube.com/watch?v=aLfD9xPfPJc Mikit oli alnico 5 seth lover tallassa ja alnico 3 59n kaulassa. Nyt kun toimii niin kyllähän ET-65 tuo ihan kivasti sitä keskialuetta ja mureutta sinne G12T-75:n soinnin sekaan. Soundi on isompi ja vankempi, paremmin koossa pysyvä. Säätö joka ehkä eniten vaikutti ja jonka huomasin ekana oli basso. Bassoa vähentämällä päästiin takaisin vähän sinne T75 alueelle ja lisäämällä enempi ET-65 alueelle. Puhtaatkin on ihan kivat, mutta niissä basson lisääntymisen huomasin parhaiten, lähinnä kaulamikillä vain siis. Ehkä vaihdan vielä kaulamikkiin magneetin tai koko kaulamikin jotta saa hieman kirkkaammaksi. Vaikka mulla on vain yksi ET-65 kolmen G12T-75:n seassa niin eron kyllä huomaa soinnissa selvästi. Asensin ET-65:n aluksi kaapin oikeaan yläkulmaan, mutta parempi paikka sille oli vasen alakulma. Että semmoista tällä kertaa. Taidan sitten pitääkin tuon elementin itselläni. :) Suositellaan siis täältäkin päästä. Vahvari jolla testailin on tuo Blackstarin ht club 50. Toisena mulla on marsun mosfet. Kaappi tosiaan on marsun 4x12 1960A. Nyt on vaan sitten pelko, että uskaltaako sitä hankkia enää toista ET-65:sta kun soundi on periaatteessa kohdillaan, mutta jos soundi paraneekin vielä lisää jos on toinen eli 2x T75 ja 2x ET-65? :I Tai sitten hommaan veteraanin ja kokeilen mitä sanoo niin kuin neuvoit? En kyllä tiedä sitten miltä kuulostaa kun olisi 1xet65 1xveteran ja 2x g12t-75:set? :D Gabe: Ei kyllä kuulosta yhtään ET65:silta, mutta makuja on monia. Mikä vahvistin sulla oli käytössä? Itse tykkään että noissa on todella mukavat puhtaat ja kun vahvistinta kääntää isolle niin onhan noissa ihan älyttömän hyvä särökin. Eli tämä tuli 4x12 kaappiin? Jotenkin olin kiireellä lukiessa saanut käsityksen että 2x12, onko muut siis G12T-75:sia? Omaan makuun nuo G12T-75:set ei oikein toimi kuin isolla säröllä paahtaessa..Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin. |
Gabe 04.07.2015 01:26:56 | |
---|
Metalkallo: Nyt on vaan sitten pelko, että uskaltaako sitä hankkia enää toista ET-65:sta kun soundi on periaatteessa kohdillaan, mutta jos soundi paraneekin vielä lisää jos on toinen eli 2x T75 ja 2x ET-65? :I Tai sitten hommaan veteraanin ja kokeilen mitä sanoo niin kuin neuvoit? En kyllä tiedä sitten miltä kuulostaa kun olisi 1xet65 1xveteran ja 2x g12t-75:set? :D Osta ensin ET ja Veteranit, myy pois jos ei nappaakaan. Kyllä ne jollekin kelpaa. Veteranit tai V30:set tuo sinne lisää kirkkautta, tuo on aika suosittu yhdistelmä, ja näköjään syystä. |
Metalkallo 04.07.2015 12:32:05 (muokattu 04.07.2015 12:33:01) | |
---|
Gabe: Osta ensin ET ja Veteranit, myy pois jos ei nappaakaan. Kyllä ne jollekin kelpaa. Veteranit tai V30:set tuo sinne lisää kirkkautta, tuo on aika suosittu yhdistelmä, ja näköjään syystä. Miltäs tuo ET-65 + Veteran 30 yhdistelmä sitten kuulostaa? Miltähän tuo WGS HM75 kuulostaa kun se pitäisi olla G12T-75 vastine mutta enempi keskialuetta? Olen niitä harvoja jotka tykkää T75.sta jonkin verran. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin. |
Shredator 04.07.2015 13:12:15 | |
---|
Metalkallo: Olen niitä harvoja jotka tykkää T75.sta jonkin verran. Eikä mitä. Sehän on hyvä elementti kasarihevin soittoon! If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking. |
JuSu 04.07.2015 17:55:54 | |
---|
Metalkallo: Miltäs tuo ET-65 + Veteran 30 yhdistelmä sitten kuulostaa? Ihan hyvältä, mutta ei mun tajunta siitä räjähtänyt. Enemmän vakuutti ET-65 yksinään. Miltähän tuo WGS HM75 kuulostaa kun se pitäisi olla G12T-75 vastine mutta enempi keskialuetta? Olen niitä harvoja jotka tykkää T75.sta jonkin verran. Ei niin kuopalla keskialueella, vähemmän kihinää, botne paremmin kasassa. Hyvät puhtaat ja isommat rosot, reunasäröt melko tympeät. Mulla ois, osta pois. =) JuSu Tyhjännaurajasta tulee räkänokka. |
Metalkallo 04.07.2015 19:20:09 | |
---|
JuSu: Ihan hyvältä, mutta ei mun tajunta siitä räjähtänyt. Enemmän vakuutti ET-65 yksinään. Ei niin kuopalla keskialueella, vähemmän kihinää, botne paremmin kasassa. Hyvät puhtaat ja isommat rosot, reunasäröt melko tympeät. Mulla ois, osta pois. =) JuSu Mun olis tarkoitus hommata tässä kuussa vielä kait toinen kajari ja se on luultavasti juuri toinen ET-65, mutta kattoo nyt. Hieman kyllä hm75:kin alkanut kiinnostamaan. Harmi kun tubessa ei ole parempaa testiä tuosta hm75:sta ja juuri les paulilla. Mikähän kajari wgs:ltä olisi lähinnä Randy Rhoads soundia? En nyt ala täysin kopioimaan, mutta tarkoitus olisi että muiden soundien ohella sais mukavat Randytkin ulos, ja nykyisillä kyllä on jo aika hyvä pohja kun tuo et-65 toi hieman lisää keskialuetta mukaan. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin. |
Metalkallo 05.07.2015 15:14:52 (muokattu 05.07.2015 15:17:43) | |
---|
Mitenkäs ET-65 ja Green Beret eroaa toisistaan? Molemmat kuulostaa hyvältä mutta mitä eroja niissä on? Sopisikohan Green Beret ET-65:n kanssa hyvin? Tiedän että kysyin aiemmin molemmista kajareista, mutta en kysynyt silloin eroista. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin. |
sound of blues 10.07.2015 23:06:50 | |
---|
Lisätäänpä tähän ketjuun mielipide vielä 10" WGS elementistä. Ostin vanhaan BF Vibrolux Reverbiini WGS G10C ja ne ovatkin osoittautuneet älyttömän hyviksi. Itseasiassa parhaat uudet 10" mitä itse olen kuullut. Testattu on Eminence: Legend 1028k, Legend 1058, Copperhead, Ragin Cajun, Weber: Michigan, 10F150 ja 10A125. Omassa tapauksessani Jensenin kalvotussarjalla kalvotetut orginaalit `64 Oxfordit ovat Vibroluxiin killerit ja niiden kanssa G10C päätyy käytännössä tasapeliin...tämä onkin tosin jo toinen tarina =) Pääasiassa soittelen Stratolla ja Telellä --> G10C toimii loistavasti puhtailla, pikkurosolla ja hiukan rajummallakin säröllä. Tuhtisointiset, mutta eloisuutta, avoimmutta ja heleyttä on kiitettävästi. Silti näissä on hyvällä tavalla lämminhenkinen soundi. Soundi pysyy hienosti kasassa (alakertaa myöten), vaikka innostuu vääntämään nupit kaakkoon. Headroomia ei puutu... Säröpedaalitkin tykkäävät näistä älyttömästi (ei ole itsestäänselvyys) =) "You don't find a style...a style finds you. - Keith Richards" |
Metalkallo 26.07.2015 01:57:44 (muokattu 26.07.2015 01:58:31) | |
---|
Hommasin toisen WGS ET-65 kajarin, mutta eipä 2 niitä oikein tarjonnut sitä mitä halusin. Kokeilin kaikilla eri yhdistelmillä (x, et65:t ylhäällä, alhaalla ja niin edel) mutta mikään niistä ei napannut. Yksi ET-65 kaapin vasemmassa alakulmassa kolmen G12T-75:n kanssa taas toimii hyvin. ET-65:n tuo juuri sopivasti erilaisuutta noiden kolmen 75:n sekaan, ja hieman sitä keskialuetta. Vaikka ET-65:a on van yksi niin eron kuulee selvästi. Täytyy katsoa kokeilisiko vielä Green Berettiä seuraavaksi? Tykkään kovasti tästä mun 8240 kombon soundista ja se on vähän se mitä jahtaan, mutta en tiedä mikä kajari olisi lähimpänä niiden sointia? Miltä kajarilta teidän mielestä kuulostaa? https://www.youtube.com/watch?v=8pV93ckO0p8 Jotenkin tulee välillä mieleen hiukka greenback tyylinen mutta en tiedä sitten. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin. |
Gabe 06.08.2015 00:15:28 | |
---|
Wgs ET65 on pikkuisen kirkkaampi kuin Celestion G12-65. Tämän vuoksi 2xET-65 suljetussa kaapissa toimii ihan älyttömän hyvin. Ei ole liian tumma, nämä ovat tosin niitä elementtejä jotka heräävät kunnolla isommilla äänenvoimakkuuksilla. |
Tympee Huttunen 06.08.2015 07:56:10 | |
---|
Mulla on 4x12" kaappi täynnä Retro30-elementtejä (8ohm). Nyt mulla olisi myös alakaappi, mutta valitettavasti ohmit ei natsaa (16ohm). Ajattelin vaihtaa elementit alakaappiin, mutta mitkä olisi sopiva pari Retro30-kajareille alakaappi-yläkaappi-ajattelulla? |
iec 06.08.2015 08:39:34 | |
---|
Mites muuten jäsen Sarko:n kokeilut Retro 30 + Peavey Classic 30-kombon kanssa onnistui? Oliko onnistunut valinta? Taisi tuo asia jäädä käsittelemättä loppuun tuolla gasitus-threadissä, joten jatketaan näihin WGS-kajareihin liittyviä juttuja ennemmin täällä. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
steelduck 06.08.2015 09:00:59 | |
---|
Lastinen: Mulla on 4x12" kaappi täynnä Retro30-elementtejä (8ohm). Nyt mulla olisi myös alakaappi, mutta valitettavasti ohmit ei natsaa (16ohm). Ajattelin vaihtaa elementit alakaappiin, mutta mitkä olisi sopiva pari Retro30-kajareille alakaappi-yläkaappi-ajattelulla? Näin sanoo WGS:n weppisivut: "The Retro 30 also boasts deeper and tighter bottom end. This speaker is extremely versatile and comes alive on the dirty channel. For those who love to mix speakers, you should pair this with the Reaper or the ET65." |
teleman 06.08.2015 10:43:57 | |
---|
Onko kokemuksia Invaderista? Komppikitaristi |
Numb 06.08.2015 11:57:59 | |
---|
teleman: Onko kokemuksia Invaderista? Mulla on pari Orangen 2x12 avokomootissa. Vaihdoin kokeeksi V30:n tilalle, kokeilun tuloksena V30:t menivät myyntiin. Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
Gabe 06.08.2015 12:12:14 | |
---|
teleman: Onko kokemuksia Invaderista? Hyvä tötterö. Vähän kuin tummempi ja kermaisempi Greenback, kirkkaan vahvistimen kanssa etenkin todella kiva. |
Tympee Huttunen 06.08.2015 12:12:19 | |
---|
steelduck: Näin sanoo WGS:n weppisivut: "The Retro 30 also boasts deeper and tighter bottom end. This speaker is extremely versatile and comes alive on the dirty channel. For those who love to mix speakers, you should pair this with the Reaper or the ET65." Toi voisi kyllä olla testaamisen arvoinen juttu. Ei kellään olisi joutilaana 8ohmista nelikkoa? |
Numb 07.08.2015 14:29:00 | |
---|
teleman: Onko kokemuksia Invaderista? Todetaan ny vielä se, että WGS:n sivuilla oleva Invader -demo antaa vallan oikeansuuntaisen käsityksen siitä miltä tötterö kuulostaa: https://wgs4.com/invader-50-50-watts Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
Gabe 10.08.2015 14:14:17 | |
---|
Ei kenelläkään Blackhawkia lojuisi ylimääräisenä? |
Juzpe 10.08.2015 14:48:24 | |
---|
4x12 ET65 komootti ois tulossa. Veikkaisin lonkalta, että puolen vuoden sisäänajon jälkeen päätyy isommille keikoille vakkarikaapiksi. Pakasta vetästynä sisäänajamatta hyväsoundista elementtiä ei ole vielä tullut vastaan. Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |