Sarko 28.05.2014 00:35:41 | |
---|
Myrkky Nuoli: Minulle ainakin soittokamojen kanssa puuhastelu on kiinteä ja irroittamattomissa oleva osa musiikkiharrastusta ja hyvin pitkälti yhtä tärkeää kuin soittaminenkin. Ihmettelen miksei useampi vaan myönnä tätä suoraan leuka pystyssä vaan vähän väliä ikään kuin pyydellään anteeksi ja pilkataan itseään. Minä ainakin oon ylpeä systeemeistäni ja aidosti innoissani uusista kokemuksista. Siksi olen myös päättänyt pyrkiä hankkimaan elantoani musakamojen kanssa touhutessa. Tuntuu, että muut arkiset duunit eivät vain ole sen arvoista kun tähän on intohimoa ja muu duuni tuntuu vain arvokkaan elämän haaskaamiselta. En ottanut esim. mpekkasen jutuista lainkaan itseeni ja ihan terve pointtihan siinä tuotiin esiin, mutta kannattaa hetki funtsia ennen kuin rupeaa väheksymään tämmöisiä asioita. Harrastuksia on monenlaisia. Siispä: Vai pitäisi kamarunkkaus unohtaa ja keskittyä soittamiseen. Miksi? Nautin täysin rinnoin molemmista, enkä vaihtais kumpaakaan. Tsori tämä offtopicin ruokkiminen. impulssienhallintakyky ei oo mulla vielä aikuisen tasolla. Plussaa pamahti! "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
johanssen 28.05.2014 08:22:15 | |
---|
Samoin täältä. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
hollstro 28.05.2014 08:46:22 | |
---|
Kitaroiden tuunaaminen on osa harrastusta. Talla on yksi tärkeimpiä osia kitarassa, tärkein helposti vaihdettavista. Aikoinaan laitoin mm. made in USA Squeriin Gotohin vintagetremolon ja peli parani huomattavasti. Se alkuperäinen oli kyllä umpisurkea pehmeästä metallista valettu saundien musta aukko valupaloin. Samoin 70-luvun Stratoon kannattaa laittaa uusi talla jos soittimen parantaminen kiinnostaa. Se joulutinatalla on huono. Tämä ohje toki vaan heille jotka uskovat että kitaran akustisella soinnilla on merkitystä. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Laulava Kylätohtori 28.05.2014 08:58:38 | |
---|
Myrkky Nuoli: Minulle ainakin soittokamojen kanssa puuhastelu on kiinteä ja irroittamattomissa oleva osa musiikkiharrastusta ja hyvin pitkälti yhtä tärkeää kuin soittaminenkin. Ihmettelen miksei useampi vaan myönnä tätä suoraan leuka pystyssä vaan vähän väliä ikään kuin pyydellään anteeksi ja pilkataan itseään. Minä ainakin oon ylpeä systeemeistäni ja aidosti innoissani uusista kokemuksista. Siksi olen myös päättänyt pyrkiä hankkimaan elantoani musakamojen kanssa touhutessa. Tuntuu, että muut arkiset duunit eivät vain ole sen arvoista kun tähän on intohimoa ja muu duuni tuntuu vain arvokkaan elämän haaskaamiselta. En ottanut esim. mpekkasen jutuista lainkaan itseeni ja ihan terve pointtihan siinä tuotiin esiin, mutta kannattaa hetki funtsia ennen kuin rupeaa väheksymään tämmöisiä asioita. Harrastuksia on monenlaisia. Siispä: Vai pitäisi kamarunkkaus unohtaa ja keskittyä soittamiseen. Miksi? Nautin täysin rinnoin molemmista, enkä vaihtais kumpaakaan. Tsori tämä offtopicin ruokkiminen. impulssienhallintakyky ei oo mulla vielä aikuisen tasolla. Paras kirjoitus pitkään aikaan... +++ En itsekään ymmärrä tuota keskity soittamiseen, älä kamarunkkaukseen -mentaliteettia. Hendrix kokeili koko ajan kaikkea uutta, mutta silti on vaikea sanoa, että soitosta kuulee, että olisi pitänyt keskittyä itse soittoon, eikä testailuun. Ja eikös Gilmourkin ole paatunut kamarunkkari. Ei näiden kaverien soundit syntyneet pelkästään soittoon keskittymällä. Päinvastoin, se soitto ei olisi kehittynyt niin pitkälle ilman valtavaa testausta ja itselle optimaallisten juttujen hakemista ja kehittelyä. Itselle se kamojen ostelu ja testailu on ihan samanlainen osa harrastusta kuin soittokin. Ja ymmärrän niitäkin, joille kamat ovat soittoa tärkeämpiä. Mitä pahaa siinä on? Se on vain yksi tapa harrastaa musiikkia. Ei yhtään sen oikeampi tai väärempi kuin se, että soittaa koko elämänsä niillä halpiksilla, jotka ensimmäisenä on ostanut. Minusta tuollainen ajattelu on jonkinlaista ahdasmielisyyttä, kun ei haluta tai edes yritetä ymmärtää muita lähestymistapoja musiikkiin kuin sitä omaa... All statements and arguments appearing in my writings are fictitious.
Any resemblance to truth, facts or reality is purely coincidental. |
fox 28.05.2014 11:54:36 | |
---|
hollstro: Se joulutinatalla on huono. Tämä ohje toki vaan heille jotka uskovat että kitaran akustisella soinnilla on merkitystä. Ei se nyt ainoastaan siihen "akustiseen sointiin" vaikuta.. Vaikuttaapa se myös siihen kielten värähtelyn "demppaantumiseen" jonkin verrakin. t. "peräisin brass-age aikakaudelta-kettu" Runsaasti noita erilaisia alkuperäisasennus-sustainblokkeja eri moisissa olomuodoissa aikoinaan vaihdattivat teräsblokkeihin, messinkiblokkeihin ja jotkut kovimmat sällit kellopronssi- ja laakeripronssiblokkeihin.. Samoissa kähinöissä sitte prässätystä pellistä tehdyt tallapalat vaihtui ylikokoisiin messinkitallapaloihin.. ;) |
komero 29.05.2014 23:40:29 | |
---|
Musiikki on kuitenkin se tärkein. Tunnen suurta myötähäpeää kun "kotihifistit" syytävät isoja summia rahaa stereoihin, hankitaan subbaria ja piuhaa, sitä ja tätä eikä ymmärretä, että se hyvä biisi on hyvä vaikka sitä kuuntelisi läppärin kaiuttimista. Ja yleensä nämä tyypit ovat niitä joilla korva ei ole niin kaksinen ja musiikkimakukin on sieltä kehnoimmasta päästä. Itselläni kitarakamojen runkuttaminen sitten onkin eri juttu. Olen kehittänyt musiikillista ymmärrystäni ja koen ansaitsevani laitteiden kanssa puuhastelun. Parannanhan sillä saundiani. Suurin osa, ellei kaikki, muista runkkareista on itseään pettäviä puukorvia. Ei se soittotaito sillä parane, että ostelee uusia laatikoita. Keskittykää soittamiseen ja jättäkää laitteiden kanssa nussiminen meille jotka ymmärtää musiikkia ja tietää minkä overdrivepedaalin käyttö on hyväksyttyä ja minkä käyttö nolompaa kuin vaimon kanssa käsi kädessä käveleminen julkisella paikalla. ;-{|= |
Sarko 29.05.2014 23:43:21 | |
---|
Ei muuta ku Williamsin stratot käteen joka ukolle ja Peavey Vypyrit täysille, sieltä se tone lähtee! "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
antnis 30.05.2014 00:08:08 | |
---|
Sinänsä vain joskus hieman huvittaa, että kamojen kanssa vehtaaminen jopa soittamisen kustannuksella on ihan hyväksyttyä, mutta sitten jos joku kertookin, että haluaisi opetella soittoa tabeista, niin paikalle ryntää porukka, jonka mielestä ko. henkilö ei ikinä voi kehittyä niin pitkälle kuin voisi ja tämä onkin sitten hirmuisen häpeällistä. Että mitähän tästäkin sit aattelis... :D |
Antti1 30.05.2014 00:15:19 | |
---|
antnis: Sinänsä vain joskus hieman huvittaa, että kamojen kanssa vehtaaminen jopa soittamisen kustannuksella on ihan hyväksyttyä... Mitähän tämä soittamisen kustannuksella tapahtuva kamojen kanssa vehtaaminen sitten käytännössä on? Mä ainakin soitan silloin kuin soitan, jos ylipäätään soitan. Sen ulkopuolella on ihan sama kaivanko nenää, kolvaanko kitarapiuhoja, tai puhaltelenko ilmapalloja. Ei se ole soitosta pois, vaikka olisikin sillä hetkellä mahdollista remputtaa kitaraa. |
hollstro 30.05.2014 09:13:55 (muokattu 30.05.2014 21:53:03) | |
---|
fox: Ei se nyt ainoastaan siihen "akustiseen sointiin" vaikuta.. Vaikuttaapa se myös siihen kielten värähtelyn "demppaantumiseen" jonkin verrakin. t. "peräisin brass-age aikakaudelta-kettu" Runsaasti noita erilaisia alkuperäisasennus-sustainblokkeja eri moisissa olomuodoissa aikoinaan vaihdattivat teräsblokkeihin, messinkiblokkeihin ja jotkut kovimmat sällit kellopronssi- ja laakeripronssiblokkeihin.. Samoissa kähinöissä sitte prässätystä pellistä tehdyt tallapalat vaihtui ylikokoisiin messinkitallapaloihin.. ;) Mun mielestä kitaran kielten värähtely on nimenomaan kitaran akustisen soinnin ja kielten itsensä yhteistulos ja tallalla on tähän suuri merkitys koska se johtaa osaltaan kielten värähtelyn runkoon ja rungon värähtelyn kieliin. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
PIM 30.05.2014 20:35:46 | |
---|
En tyytynyt tavanomaiseen. |
aristoteles666 31.05.2014 02:16:53 (muokattu 31.05.2014 02:17:37) | |
---|
PIM: Erikoistuotteelta on tulossa myös oma blokki floikkamiehille. https://www.youtube.com/watch?v=Pid8Q4S5ypU wau, nyt me just tiedetään miten toi erottuu verrattuna tinablokkiin, mitä järkeä tehdä esittelyvideoita jotka ei kerro yhtään mitään, kukaan ei ole kuullut tuota kitaraa sekuntiakaan aikaisemmin verrattuna tuohon. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
perttime 31.05.2014 11:35:44 | |
---|
Ei mua ainakaan ahista, jos ihminen haluaa laittaa soittokamoihinsa viritysosia. Syväsen valikoimassa ei tosin ole mitään mikä sopisi nykyiseen kalustooni. Sekään ei välttämättä ole oleellista, muuttaako erikoisosa, soundia tai soitettavuutta OIKEASTI jotenkin. Monesti soittohommat on henkimaailman hommia, kuten vaikka yleisurheilu tai jääkiekko. Jos jokin tarvike antaa soittajalle/urheilijalle hyvän mielen tai muun henkisen yliotteen, soitto/urheilu käy heti paremmin. |
Vladi 31.05.2014 11:45:30 | |
---|
aristoteles666: wau, nyt me just tiedetään miten toi erottuu verrattuna tinablokkiin, mitä järkeä tehdä esittelyvideoita jotka ei kerro yhtään mitään, kukaan ei ole kuullut tuota kitaraa sekuntiakaan aikaisemmin verrattuna tuohon. Juu ei tässä ookkaan jo kuin vuosi sitten jo kyselty before/after-tyyppistä videota. Voisi kuvitella, että jos tuote on oikeasti niin hyvä, kuin mitä mainostetaan, niin kunnollinen video voisi olla erinomainen väline lisätä myyntiä ja uskottavuutta. Tällä hetkellä ostopäätös pitäisi tehdä TVshop-tyyppisten myyntipuheiden ja epäinformatiivisten videoiden perusteella. Harashoo tovaarish! |
Jii-Gee 31.05.2014 12:13:11 | |
---|
|
Gabe 31.05.2014 12:22:07 | |
---|
Vladi: Juu ei tässä ookkaan jo kuin vuosi sitten jo kyselty before/after-tyyppistä videota. Voisi kuvitella, että jos tuote on oikeasti niin hyvä, kuin mitä mainostetaan, niin kunnollinen video voisi olla erinomainen väline lisätä myyntiä ja uskottavuutta. Tällä hetkellä ostopäätös pitäisi tehdä TVshop-tyyppisten myyntipuheiden ja epäinformatiivisten videoiden perusteella. Jep, ehdottomasti kannattaisi satsata videoihin. Nuo on kuitenkin sen hintaisia että moni ei varmasti ihan mainospuheiden perusteella pelkästään ala satsaamaan. |
komero 31.05.2014 13:26:23 | |
---|
perttime: Sekään ei välttämättä ole oleellista, muuttaako erikoisosa, soundia tai soitettavuutta OIKEASTI jotenkin. Monesti soittohommat on henkimaailman hommia, kuten vaikka yleisurheilu tai jääkiekko. Jos jokin tarvike antaa soittajalle/urheilijalle hyvän mielen tai muun henkisen yliotteen, soitto/urheilu käy heti paremmin. Olen täysin samaa mieltä. Monesti on mielestäni niinkin, että oma (laitteiden) saundi on jo tosi hyvä, mutta asenne/luulot/halut estää huomaamasta sitä. Sitten pientä tuunausta (pedaali, putket, super-slinger-yyper-moccahocca -kielet, tallan blokki tms) ja korvat aukeaa kuulemaan ja hyväksymään saundin. Kunnes taas jokin alkaa tökkiä... Laitteisto voi joutua syytettyjen penkille monesti silloinkin kun saundiin tyytymättömyyden syy ei ole minkään laitteen, mutta jos joku pieni tai isompi investointi antaa sellaisen piristysruiskeen, että oikea syykin tulee hoidettua samalla, huomaamatta, niin mikäs sen mukavampaa. |
PIM 31.05.2014 14:56:19 (muokattu 31.05.2014 14:56:32) | |
---|
A-B testin isoin ongelma on siinä, että jos sen tekee valmistaja, tai vaikka minä, niin kriitikoiden mielestä testimenetelmistä tai -asetelmasta löytyy aina jotain vikaa ja huomautettavaa eli testiä seuraavan paskamyrskyn ennustamiseen ei tarvita mitään juhaföhriä. Testin teettäminen jollain puolueettomalla taholla, kuten esim.n VTT:llä taas tulisi tolkuttoman kalliiksi ja siltikin jonkun mielestä testit olisi taas tehty päin vittua. Eli käytännöllisesti ainoaksi varteenotettavaksi vaihtoehdoksi jää, että testin suorittaa joku kriittisesti asiaan suhtautuva taho. Voin toimittaa testivälineeksi EKT Steel baron blokin ja pari settiä Optima Gold kieliä, jos jollain on sopiva strato testipenkiksi ja aitoa mielenkiintoa selvittää ero alkuperäisen ja EKT blokin välillä. Löytyykö vapaaehtoisia? En tyytynyt tavanomaiseen. |
Laulava Kylätohtori 31.05.2014 15:11:38 (muokattu 31.05.2014 15:14:17) | |
---|
PIM: A-B testin isoin ongelma on siinä, että jos sen tekee valmistaja, tai vaikka minä, niin kriitikoiden mielestä testimenetelmistä tai -asetelmasta löytyy aina jotain vikaa ja huomautettavaa eli testiä seuraavan paskamyrskyn ennustamiseen ei tarvita mitään juhaföhriä. Testin teettäminen jollain puolueettomalla taholla, kuten esim.n VTT:llä taas tulisi tolkuttoman kalliiksi ja siltikin jonkun mielestä testit olisi taas tehty päin vittua. Eli käytännöllisesti ainoaksi varteenotettavaksi vaihtoehdoksi jää, että testin suorittaa joku kriittisesti asiaan suhtautuva taho. Voin toimittaa testivälineeksi EKT Steel baron blokin ja pari settiä Optima Gold kieliä, jos jollain on sopiva strato testipenkiksi ja aitoa mielenkiintoa selvittää ero alkuperäisen ja EKT blokin välillä. Löytyykö vapaaehtoisia? Löytyykö Tokaihin sopivaa Blokkia? Tosin olishan tuossa tuo Fenkku kunnon teräsblokilla, jolloin rima olisi kunnolla ylhäällä. Itseä tuo kiinnostaisi todella paljon. Olen skeptinen, mutta optimistinen ja liikkeellä avoimin mielin. Ainoa ongelma on, että pystyisinkö tekemään riittävän hyvän nauhoituksen. Tosin voisin ehkä hoitaa äänitykset kaverin luona, jolla on homma hanskassa... Eli ei muuta kuin ota yhteyttä, jos meikäläinen kelpaa... :) All statements and arguments appearing in my writings are fictitious.
Any resemblance to truth, facts or reality is purely coincidental. |
Hynkel 31.05.2014 16:02:26 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Löytyykö Tokaihin sopivaa Blokkia? Tosin olishan tuossa tuo Fenkku kunnon teräsblokilla, jolloin rima olisi kunnolla ylhäällä. Itseä tuo kiinnostaisi todella paljon. Olen skeptinen, mutta optimistinen ja liikkeellä avoimin mielin. Ainoa ongelma on, että pystyisinkö tekemään riittävän hyvän nauhoituksen. Tosin voisin ehkä hoitaa äänitykset kaverin luona, jolla on homma hanskassa... Eli ei muuta kuin ota yhteyttä, jos meikäläinen kelpaa... :) Go go go brotha! Pidäpä ajan tasalla! Meditation is not what you think. |