Aihe: Marshall Vintage Modern keskustelua
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Tawsky
27.09.2014 10:10:14
A.O.K.: Onko muuten mikään putkimarsu hyvä peli kotioloihin? :)

Marsut ei kyllä lähes koskaan toimi kovin kaksisesti kotivolalla. Mulla on tuo AFD jossa on sisäänrakennettu keinokuorma eikä sekään mitenkään loistanut kaksion nurkassa tietenkään.
Jenkeissä kokeilin JVM:ää semmosella musaliikevolalla ja se vaikuttaisi toimivan marsuksi ihan kohtalaisesti vähän hiljaisemmallakin. Mutta kyllähän noi aikalailla vaatii sen että vähän luukuttaa.
saatanan paska ade -Traditional
RaskasMielinen
27.09.2014 13:48:00

ADEHD: Marsut ei kyllä lähes koskaan toimi kovin kaksisesti kotivolalla. Mulla on tuo AFD jossa on sisäänrakennettu keinokuorma eikä sekään mitenkään loistanut kaksion nurkassa tietenkään.
Jenkeissä kokeilin JVM:ää semmosella musaliikevolalla ja se vaikuttaisi toimivan marsuksi ihan kohtalaisesti vähän hiljaisemmallakin. Mutta kyllähän noi aikalailla vaatii sen että vähän luukuttaa.

Hommatkaa hyvät ihmiset keinokuorma, niin voi soittaa kotona millä haluaa:)
calluna
27.09.2014 15:01:51 (muokattu 27.09.2014 15:03:28)
RaskasMielinen: Hommatkaa hyvät ihmiset keinokuorma, niin voi soittaa kotona millä haluaa:)

Tai joku mallintava jos haluaa päästä halvemmalla eikä myöskään jaksa treenikseltä roudata aina sitä Marsun stackia kotiin...

Yamahan THR5:sta taas suosittelen. Ja onhan noita.
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
Tawsky
27.09.2014 15:17:28
RaskasMielinen: Hommatkaa hyvät ihmiset keinokuorma, niin voi soittaa kotona millä haluaa:)

Kuten juuri lainaamassasi viestissä sanoin, on AFD:ssä keinokuorma sisäänrakennettuna. Silti soitan kotona paljon mieluummin just THR:llä. Luulen että ne kaiuttimet tarvii kans jonkin verran sitä äänenpainetta että tuuttaavat mukavasti.
saatanan paska ade -Traditional
Metalkallo
27.09.2014 15:28:47

Mitä tarkoittaa keinokuorma? Pedaali vai jokin muu laite? En ole saanut selvää mitä tarkoittaa tämä?
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
sustain65
27.09.2014 15:33:39
Metalkallo: Mitä tarkoittaa keinokuorma? Pedaali vai jokin muu laite? En ole saanut selvää mitä tarkoittaa tämä?

Hakukoneelle sanat: keinokuorma vahvistimelle
Metalkallo
27.09.2014 16:06:43
sustain65: Hakukoneelle sanat: keinokuorma vahvistimelle

Joo, pitäis muistaa käyttää Googlea, doh me. :D Kiitos. No nyt tiedän mitä on keinokuorma, ja aika hyvä juttu se nähtävästi on.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
sustain65
27.09.2014 17:24:14
Metalkallo: Joo, pitäis muistaa käyttää Googlea, doh me. :D Kiitos. No nyt tiedän mitä on keinokuorma, ja aika hyvä juttu se nähtävästi on.

Juuh, en jaksanut alkaa kopiomaan linkkejä tuohon, kun googlella sai noilla sanoilla monta riittävän pätevää sivua esille.

Onhan se tavallaan koomista että me ostellaan satawattisia ja sitten suurella osalla niistä wateista lämmitetään soittotilaa äänenpaineen tuottamisen sijaan.
rheinone
27.09.2014 17:24:24

Mulla oli joskus Marshall PB-100. Se oli ihan paska: Alkuperäisestä saundista ei jäänyt juuri mitään mainitsemisenarvoista jäljelle. Olikohan se rikki? Onks muilla kokemusta kyseisestä rekkulasta?

Em kokemuksen jälkeen en ole kussutkaan keinokuormien suuntaan.
"You gotta brush your teeth with Rock 'n' Roll"
RaskasMielinen
27.09.2014 20:24:44

rheinone: Mulla oli joskus Marshall PB-100. Se oli ihan paska: Alkuperäisestä saundista ei jäänyt juuri mitään mainitsemisenarvoista jäljelle. Olikohan se rikki? Onks muilla kokemusta kyseisestä rekkulasta?

Em kokemuksen jälkeen en ole kussutkaan keinokuormien suuntaan.

Eiköhän haulla löydy täältä Kitarakamat-osiosta "aika" paljon mun ja muiden jorinoita sekä kokemuksia aiheesta:) Omapahan on asiani millä soittotilani lämmitän:):) Teehoärrien sun muiden vastaavien suuntaan en suostu edes pieraisemaan, kusemisesta puhumattakaan:D Over and out.
Mr. Speed
27.09.2014 21:07:03
RaskasMielinen: Eiköhän haulla löydy täältä Kitarakamat-osiosta "aika" paljon mun ja muiden jorinoita sekä kokemuksia aiheesta:) Omapahan on asiani millä soittotilani lämmitän:):) Teehoärrien sun muiden vastaavien suuntaan en suostu edes pieraisemaan, kusemisesta puhumattakaan:D Over and out.

Keinokuormia ja mallintavia on sekä hyviä ja huonoja. Ja 100W pääte kuulostaa erilaiselta kuin 50W pääte. Ero ei ole pelkästään äänenpaineissa. Niissä sitä eroa on loppupeleissä aika vähän jos puhutaan särötetystä soundista.

Vahvarin toimivuus riippuu niin monesta tekijästä, että päätetehoa ei kannata tuijotella.
http://www.sieni.us/?id=38
sustain65
27.09.2014 21:30:38
Mr. Speed: Keinokuormia ja mallintavia on sekä hyviä ja huonoja. Ja 100W pääte kuulostaa erilaiselta kuin 50W pääte. Ero ei ole pelkästään äänenpaineissa. Niissä sitä eroa on loppupeleissä aika vähän jos puhutaan särötetystä soundista.

Vahvarin toimivuus riippuu niin monesta tekijästä, että päätetehoa ei kannata tuijotella.

Juu, ei kannata tuijotella niitä päätewatteja liikaa, jos yhtään. Ainakin toistaiseksi itsestä vaikuttaa siltä, että noi pari järkälettä soi kotivolallakin niin hyvin (keinokuormalla ja ilmankin), etten ainakaan minä näe mitään ideaa pelkästään kotikäyttöön tarkoitetun pienitehoisen vahvarin ostossa. Mutta jollekulle toiselle asia voi tietty olla eri, jos soundimieltymykset ovat kovin erilaiset. Joku pikkuvahvarihan voi hyvinkin olla sellainen, että samaa soundia ei saa millään muulla.
Berserkki
13.03.2015 18:07:42
Hei.
Kertokaas mitä pedaaleja ootte käyttäneet särön boostaamiseen ja miltä ne on kuulostanut. Itselläni ollut bossin sd-1 käytössä. Ihan hyvän kasariheavy soundin sillä on saanut, mutta olis kiva testata välillä jotain muutakin.
johanssen
13.03.2015 21:39:10

sustain65: Onhan se tavallaan koomista, että me ostellaan satawattisia ja sitten suurella osalla niistä wateista lämmitetään soittotilaa äänenpaineen tuottamisen sijaan.

Sitähän se on. Ainakin meidän kämpällä kovemmilla pakkasilla, joka on vanha puuaitta, se saa suut hymyyn, kun sen jälkeen, ku ollaan pistetty rantasaunat tulille, niin 15-20 minuutin soiton jälkeen taas hiki virtaa. Eikä kyllä äänenpaineissakaan säästellä. Eikä mulla oo Marsuakaan, mutta silti se lämmittää. Kaverilla siinä vieressä tosin on, joten johtuu varmasti siitä. Tää on sitä rölötystä asian vierestä.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)