Aihe: Varoittava esimerkki - hihnalukot kunniaan
1 2 3 4 57 8 9 10 11
aristoteles666
26.05.2014 08:56:06 (muokattu 26.05.2014 08:56:29)

AngieRainbow: En tiedä, mitä jäsen mattim sekoilee, mutta ihan varmasti se nuppi ja jouset lentävät lattialle, kun se nuppi irtoaa kierteiltään. Kyllä minunkin kitarani kolahti lattialle ja mä keräilin ne hihnalukon osat talteen. Jäsen sustain65:lle kävi ihan niin kuin minullekin.

Sittemin olen aina välillä tarkistanut, että se vetonuppi on kireällä eikä mitään vastaavaa ole tapahtunut.

Lääkkeet!

minulla on yhdestä lukosta irronnut nuppi monta kertaa, mutta koska hihnat on aina kitarassa kiinni, ei ne muut osat lennä yhtään minnekään, älkää viitsikö puhua roskaa, ne irtoaa vain jos hihna on irti kitarasta, muuten ne pysyy ihan kiltisti paikoillaan niin kauan kuin hihna on kitarassa kiinni, vaikka vuosia, ja kitara ei tipu minnekään.

jos ei mene jakeluun, niin kokeile huviksesi.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
ANTIWI
26.05.2014 10:54:35 (muokattu 26.05.2014 11:01:39)
Eihän kellään ois ideoita seuraavaan ongelmaan?
Mulla on kitarassa dimarzion cliplock-setit ja haluisin vaihtaa schalleriin kun kaikissa muissakin mun kitaroissa on.
Cliplockin ruuvit on reilusti schallereita isommat joten kitarassa olevat ruuvireiät ovat myös luonnollisesti liian suuret schalleriin. Cliplockin ruuvit myös liian paksuja schallerin tapin reikään.

Onko noissa warwickin vastaavissa yhtä pienet ruuvit kun schallereissa? Kun näyttävät ulkonäöltään siltä että voisivat käydä ristiin.

Vai joudunko hiomaan sitä hihnatapin reikää isommaks, että menee dimarzion ruuvin kierreosa läpi?

Ei huvittais ainakaan heti ekaks mitään tulitikkuja silpomaan kitaran sisään, kun ei vakuuta.

Muita ideoita?
AngieRainbow
26.05.2014 11:31:42 (muokattu 26.05.2014 11:33:27)
aristoteles666: minulla on yhdestä lukosta irronnut nuppi monta kertaa, mutta koska hihnat on aina kitarassa kiinni, ei ne muut osat lennä yhtään minnekään, älkää viitsikö puhua roskaa, ne irtoaa vain jos hihna on irti kitarasta, muuten ne pysyy ihan kiltisti paikoillaan niin kauan kuin hihna on kitarassa kiinni, vaikka vuosia, ja kitara ei tipu minnekään.

jos ei mene jakeluun, niin kokeile huviksesi.

Perhana. Siellä se kitara oli lattialla samaten vetonuppi jousineen. Otin juuri oman hihnan käteen ja katselin tota lukkoa. Hmm... Oliskohan siinä sitten irronnut se kiristysmutteri samalla? No oli miten oli, mulla ja jäsen Sustain65:llä on kitara tippunut, joten kannattaa katsoa, että sekä kiristysmutteri että vetonuppi ovat kireällä.

Ymmärrän kyllä, että tämä keskustelu ei herätä luottamusta Schalleria kohtaan, mutta kun olen huolehtinut, että osat ovat kireällä tykkään kovasti.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Numb
26.05.2014 11:40:28

AngieRainbow: ...kannattaa katsoa, että sekä kiristysmutteri että vetonuppi ovat kireällä.

Ihan riippumatta siitä miten asiat muuten ovat, tämä pitää paikkansa.

Itse olen Schallereita käyttänyt... emmä edes muista miten kauan, kymmenkunta vuotta ehkä. Lukkomuttereita olen ehkä vuoden - parin välein kiristellyt, mutta mitään varsinaista ongelmaa ei ole ollut.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
zedder
26.05.2014 12:17:25
AngieRainbow: Perhana. Siellä se kitara oli lattialla samaten vetonuppi jousineen. Otin juuri oman hihnan käteen ja katselin tota lukkoa. Hmm... Oliskohan siinä sitten irronnut se kiristysmutteri samalla? No oli miten oli, mulla ja jäsen Sustain65:llä on kitara tippunut, joten kannattaa katsoa, että sekä kiristysmutteri että vetonuppi ovat kireällä.

Kai se nyt selviää ilman CSI -tiimiäkin että oliko lukon toinen osa yhä tukevasti kiinni hihnassa sen jälkeen kun kitara oli osunut maahan?
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
darrell
26.05.2014 13:00:54
AngieRainbow: Perhana. Siellä se kitara oli lattialla samaten vetonuppi jousineen. Otin juuri oman hihnan käteen ja katselin tota lukkoa. Hmm... Oliskohan siinä sitten irronnut se kiristysmutteri samalla? No oli miten oli, mulla ja jäsen Sustain65:llä on kitara tippunut, joten kannattaa katsoa, että sekä kiristysmutteri että vetonuppi ovat kireällä.

Ymmärrän kyllä, että tämä keskustelu ei herätä luottamusta Schalleria kohtaan, mutta kun olen huolehtinut, että osat ovat kireällä tykkään kovasti.

Eihän se hihnatapin kuppi voi edelleenkään irrota, vaikka vetonuppi irtoaa?
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
aristoteles666
26.05.2014 13:02:26

darrell: Eihän se hihnatapin kuppi voi edelleenkään irrota, vaikka vetonuppi irtoaa?

ei, kyllä sitä tikkua pitää vetää ensin ulospäin, oli siinä nuppia tai ei, nupin kanssa se on vain helpompaa kiskoa sitä.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
darrell
26.05.2014 13:25:59
aristoteles666: ei, kyllä sitä tikkua pitää vetää ensin ulospäin, oli siinä nuppia tai ei, nupin kanssa se on vain helpompaa kiskoa sitä.

Pointti on siis se, että vaikka vetonuppi tappeineen irtoaa, niin kitaran hihnatappi lepää edelleen siellä kupissa.

Ja ei, en ole aloittamassa keskustelua "kupin suu ylös- vai alaspäin". :-)
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
sustain65
26.05.2014 20:39:37
AngieRainbow: ...kannattaa katsoa, että sekä kiristysmutteri että vetonuppi ovat kireällä.

Juuri näin, sama täällä. Luultavasti laitan tuohon uusimpaankin kitaraani näistä vaikeuksista huolimatta Schallerin tapit. Osien kireyden tarkistus silloin tällöin, niin homma pelaa.
sustain65
26.05.2014 21:57:07
No äsken istualtaan biisiä tapaillen selvisi minulle mitä omalla kohdallani luultavasti tapahtui silloin kun kitara irtosi hihnalukosta. Paksuhko hihnan takaa vetämäni kierteinen kitarapiuha (merkkiä Bullet) lienee vetänyt hihnan mutkalle ja nurinpäin kun olin istuvassa asennossa ja hihna silloin löysällä. Ja se pyöreä vetonuppi jousineen oli sattumalta singahtanut jossakin vaiheessa lattialle, se on ainakin varma asia. Samaten se, että kitara lähti irti lukosta kun nousin seisomaan. Onneksi sain silloin kopin. Otin asiaa demonstroivan kuvan profiiliini, joskaan en lupaa säilytellä kuvaa siellä loputtomiin.

Jos soittelee (koko ajan) seisaaltaan ja huolehtii lukon osien kireydestä, niin silloin minun käsittääkseni mitään kitaran putoamisvaaraa ei Schallerien kanssa ole. En ala kuitenkaan väittämään ettei jollekulle olisi voinut käydä niinkin.
aristoteles666
26.05.2014 22:03:39

sustain65: No äsken istualtaan biisiä tapaillen selvisi minulle mitä omalla kohdallani luultavasti tapahtui silloin kun kitara irtosi hihnalukosta. Paksuhko hihnan takaa vetämäni kierteinen kitarapiuha (merkkiä Bullet) lienee vetänyt hihnan mutkalle ja nurinpäin kun olin istuvassa asennossa ja hihna silloin löysällä. Ja se pyöreä vetonuppi jousineen oli sattumalta singahtanut jossakin vaiheessa lattialle, se on ainakin varma asia. Samaten se, että kitara lähti irti lukosta kun nousin seisomaan. Onneksi sain silloin kopin. Otin asiaa demonstroivan kuvan profiiliini, joskaan en lupaa säilytellä kuvaa siellä loputtomiin.

Jos soittelee (koko ajan) seisaaltaan ja huolehtii lukon osien kireydestä, niin silloin minun käsittääkseni mitään kitaran putoamisvaaraa ei Schallerien kanssa ole. En ala kuitenkaan väittämään ettei jollekulle olisi voinut käydä niinkin.

nyt kun annat sen olla noin ja ruuvaat sen pallon irti, ne kamat pysyy edelleen paikoillaan, ja kitara ei lähde irti, usko huviksesi, tai jos et, kokeile.
sustain65
26.05.2014 22:28:11
aristoteles666: nyt kun annat sen olla noin ja ruuvaat sen pallon irti, ne kamat pysyy edelleen paikoillaan, ja kitara ei lähde irti, usko huviksesi, tai jos et, kokeile.

No sitten siinä on täytynyt olla vielä jokin muukin juttu mukana. En kyllä tiedä että mikä. Kitara, hihna, hihnalukko ja piuha olivat kuitenkin nuo. Enempää en ehdi asiaa pohtia ja vatvoa.
CountX
06.06.2014 22:30:08
Täällä kun puhuttiin suljettavan kaljapullon tiivisteestä hihnalukkona, niin haluaisin infota kaikkia muita asiasta kiinnostuneita, että älkää ostako saksalaisen Höss Brau- und Vertriebs GMBH & Co.:n pulloja. itse ostin Adler Köning olutta, jossa on kyllä suljettava korkkisysteemi, mutta tiivisteet on liimattu tanakasti korkkiin kiinni. Sakemannit sylkee muusikoiden naamalle.
Myrkky Nuoli
06.06.2014 22:36:44
CountX: Täällä kun puhuttiin suljettavan kaljapullon tiivisteestä hihnalukkona, niin haluaisin infota kaikkia muita asiasta kiinnostuneita, että älkää ostako saksalaisen Höss Brau- und Vertriebs GMBH & Co.:n pulloja. itse ostin Adler Köning olutta, jossa on kyllä suljettava korkkisysteemi, mutta tiivisteet on liimattu tanakasti korkkiin kiinni. Sakemannit sylkee muusikoiden naamalle.

Sama on tullu huomattua jossain pulloissa. Oon ite ostanut pussillisen käyttämättömiä jostain panimotukkumestasta.
CountX
06.06.2014 23:09:04 (muokattu 06.06.2014 23:11:04)
Myrkky Nuoli: Sama on tullu huomattua jossain pulloissa. Oon ite ostanut pussillisen käyttämättömiä jostain panimotukkumestasta.

Mikähän aivopieru se on ollut, kun on pitänyt liimaa käyttää? Tiiviste kuitenkin pysyy tanakasti paikallaan ilmankin.
Kaapissa on yksi tsekkiläinen Bernard -pullo josta saa tiivisteen irti, mutta vain yksi. Pitää jatkaa metsästystä.

E: Saahan niitä Fender -tekstillä esim. T-kaupasta, mutta kun ei ole juuri nyt tarvetta tilata muuta, ja 12 euroa postikuluja neljästä kumiprikasta on vähän liikaa.
Myrkky Nuoli
06.06.2014 23:34:00
CountX: Mikähän aivopieru se on ollut, kun on pitänyt liimaa käyttää? Tiiviste kuitenkin pysyy tanakasti paikallaan ilmankin.
Kaapissa on yksi tsekkiläinen Bernard -pullo josta saa tiivisteen irti, mutta vain yksi. Pitää jatkaa metsästystä.

E: Saahan niitä Fender -tekstillä esim. T-kaupasta, mutta kun ei ole juuri nyt tarvetta tilata muuta, ja 12 euroa postikuluja neljästä kumiprikasta on vähän liikaa.

Jeps. Muistaakseni maksoin ite varmaan parikolme ekee 20:n pussista. Piti vaan metsästää paikka josta niitä saa halvoilla postareilla ilman tietoista kitaristilisää.
Carvel
05.08.2014 20:53:18
BubbleBob: Grolsch - täytyy muistaa. Täähän on se toinen kevyt-vaihtoehto ja iisimpi purkaa, jos haluaa saman hihnan eri kitaraan - jeee ja maailma loistaa taas.
Gemistille Volstaggin Ragnarok-halaus: Toivon kivitiesi löytyvän !

Mitä teen? Tätä olutta ei ilmeisesti suomessa enää myydä. Yksi pari löytyy ja se pitää kitaran ruodussa/hihnassa. Katu-uskottavuushan näillä nousee sataan ja käteviäkin on kaiken lisäksi.
CountX
06.08.2014 00:46:15
Myrkky Nuoli: Jeps. Muistaakseni maksoin ite varmaan parikolme ekee 20:n pussista. Piti vaan metsästää paikka josta niitä saa halvoilla postareilla ilman tietoista kitaristilisää.

Löysin joku aika sitten Lappo.fi:stä 10kpl pussin hintaan 1,85 + 1,90postit. Tällä hetkellä näkyy 10kpl pussit olevan lopussa, mutta 100kpl pusseja saa.
Siis täältä: http://www.lappo.fi/product/633/pat … ttikorkkipullon-korkin-kumitiiviste
Että jos jotakuta kiinnostaa, niin tuolta saa.

Vähän ovat paksuhkoja. Ei tahdo mahtua kunnolla kaikkiin tappeihin, ainakaan sen kaikista paksuimman nahkahihnan kanssa. Eipä nuo tilavammat tapit onneksi kalliita ole.
Myrkky Nuoli
06.08.2014 10:09:16
CountX: Löysin joku aika sitten Lappo.fi:stä 10kpl pussin hintaan 1,85 + 1,90postit. Tällä hetkellä näkyy 10kpl pussit olevan lopussa, mutta 100kpl pusseja saa.
Siis täältä: http://www.lappo.fi/product/633/pat … ttikorkkipullon-korkin-kumitiiviste
Että jos jotakuta kiinnostaa, niin tuolta saa.

Vähän ovat paksuhkoja. Ei tahdo mahtua kunnolla kaikkiin tappeihin, ainakaan sen kaikista paksuimman nahkahihnan kanssa. Eipä nuo tilavammat tapit onneksi kalliita ole.

Kiitos vinkistä! Vois ostaa testiin. Jos ovat samanlaisia kun mitä ite käytän niin tuossapa sitä onkin loppuelämäksi.
When in doubt, lower your expectations.
CountX
06.08.2014 12:19:18
Myrkky Nuoli: Kiitos vinkistä! Vois ostaa testiin. Jos ovat samanlaisia kun mitä ite käytän niin tuossapa sitä onkin loppuelämäksi.

Eipä kestä. Ovat ainakin jäykkiä. Saa hampaat irvessä viritellä paikalleen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)