Aihe: Hughes & Kettner (yleistä keskustelua)
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14
vänkylä
25.11.2011 11:46:57
aristoteles666: isompi tulee.

Niin,koolla on väliä varsinkin jos niitä on kolme isoa ja peräkkäin..
Osteri
25.11.2011 23:10:36
Niin, laitoin osto-ilmon H&K Attaxista, se vanhempi 90-luvun trankkumalli, mutta ei ole kukaan ilmoittaunut myymään. Eikö niitä ole vai vai eikö kukaan halua myydä ? Missä mennään ?
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
WinterMad
25.11.2011 23:33:15
Ostakaapa tuo Triampini pois, niin löytyy reverbiä ja master presence ;)
-Cale
29.11.2011 13:26:48 (muokattu 29.11.2011 13:27:00)
Osteri: Niin, laitoin osto-ilmon H&K Attaxista, se vanhempi 90-luvun trankkumalli, mutta ei ole kukaan ilmoittaunut myymään. Eikö niitä ole vai vai eikö kukaan halua myydä ? Missä mennään ?

Tuosta, tosin hintaa voisi varmaan vähän korjata.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=581737
Osteri
29.11.2011 19:40:52
-Cale: Tuosta, tosin hintaa voisi varmaan vähän korjata.

Jep, oltiin yhteyksissä ja melkein ostin kun se kerran esille putkahti. Lopulta kävi itsellä hieman väärin arviointia laitteen sopivuudesta, joten tämä hyvä neuvottelu hiipui siihen ja poistinpa ilmoni. Mitä tästä opimme? Monenlaista asiaa pitää itselle selvittää ennen ostoja. Kyllä sekin olis hienoo, kun kalustoa pursuu joka nurkassa, mutta järkisyistä ehkä täytyy joskus rauhoittua.
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
iso paha susi
29.11.2011 21:50:52 (muokattu 29.11.2011 21:51:23)
Onko kokemuksia H&H:n 4x12 statesman (Celestion V30) kaapeista? Ovatko laadukkaita kaappeja?
Tympee Huttunen
29.11.2011 22:06:23
Täytyy kyllä tähän ketjuun ottaa kantaa sakemannien tyylitajuun. H&K:n vahvistimet ovat lähes poikkeuksetta (Stetesman) susirumia.

Vahvistimia usein leimaa tuo outo kylmä metallisuus, kolmiot ja toki ruma logo:
http://www.poweralley.com/Hughes%20and%20kettner/Hughes14.jpg
http://www.tonetronix.com/mm5/graph … 0000001/Hughes-Kettner-Warp-112.jpg
http://www.hughes-and-kettner.com/i … al/matrix_combo_big040917013649.jpg

Oudoksuttaa myös saksalaisten mieltymys tuohon siniseen valoon, joka koristaa Trilogyja, Triamppeja, Tubemeistereitä yms. Se on todella tökerö ja kylmä 90-luvun jäänne, enkä todellakaan näe sille mitään tarvetta. Sama vaiva on myös omistamassani Warwickissa:

http://i126.photobucket.com/albums/p115/xbass_photo/ssII/CRW_2343.jpg

Tuon Warren kruunaa vielä aivan käsittämättömän mauton Comic Sans-fontti:)
aristoteles666
29.11.2011 22:49:14

Lastinen: Täytyy kyllä tähän ketjuun ottaa kantaa sakemannien tyylitajuun. H&K:n vahvistimet ovat lähes poikkeuksetta (Stetesman) susirumia.

Vahvistimia usein leimaa tuo outo kylmä metallisuus, kolmiot ja toki ruma logo:
http://www.poweralley.com/Hughes%20and%20kettner/Hughes14.jpg
http://www.tonetronix.com/mm5/graph … 0000001/Hughes-Kettner-Warp-112.jpg
http://www.hughes-and-kettner.com/i … al/matrix_combo_big040917013649.jpg

Oudoksuttaa myös saksalaisten mieltymys tuohon siniseen valoon, joka koristaa Trilogyja, Triamppeja, Tubemeistereitä yms. Se on todella tökerö ja kylmä 90-luvun jäänne, enkä todellakaan näe sille mitään tarvetta. Sama vaiva on myös omistamassani Warwickissa:

http://i126.photobucket.com/albums/p115/xbass_photo/ssII/CRW_2343.jpg

en ollut ikinä ajatellutkaan tuota, mutta toisaalta, miksi olisinkaan, mähän seison selin niihin, ja ne kuulostaa helvetin hyvältä, niin ei mua vähempää voisi ulkonäkö kiinnostaa.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
JuSu
30.11.2011 08:18:37
Lastinen: Täytyy kyllä tähän ketjuun ottaa kantaa sakemannien tyylitajuun. H&K:n vahvistimet ovat lähes poikkeuksetta (Stetesman) susirumia.

Aika makuasia kuitenkin, eikö? Mun mielestä ne on ihan siistejä esityksiä. Ei välttämättä kauniita, mutta en mä nyt silmät kiinni joudu tuosta nappuloita vääntmään.

Oisko taas makuasia? Ainakin on yritetty jotain uutta, eikä jämähdetty niihin kuluneisiin ratkaisuihin, jotka pohjautuvat jonnekin dinosaurusten aikaiselle 60-luvulle. Noi Fenderit ja Statesmanit ja vastaavat näyttää kaikki ihan samalta.

Mä tykkään siitä sinisestä valosta.

No tästä kyllä olen tasan samaa mieltä. =)

JuSu
vänkylä
30.11.2011 11:24:58

Vahvistimia usein leimaa tuo outo kylmä metallisuus, kolmiot ja toki ruma logo

Niin,silmillähän sitä vahvistimen soundia yleensä kuunnellaan,täh.
Tympee Huttunen
30.11.2011 13:05:27
vänkylä: Niin,silmillähän sitä vahvistimen soundia yleensä kuunnellaan,täh.

Joo, eihän sillä kitaran ulkonäölläkään ole mitään väliä ja turha niitä pedaaleja on maalata.

Mielestäni Warwickilla ja Hughes & Kettnerillä (merkkejä muuten, joista molemmista pidän) on molemmissa tuollaista insinöörityön maneereja. Ominaisuudet ovat todella hyviä ja koko ajan kehitystyötä tapahtuu, mutta se design ei kulje yhtä kärjessä.

Noissa H&K:n (ja varmaan myös Warwickin) sinisen valon vahvareissa on varmaan haettu sellaista "nykyajan modernia-fiilistä". Mulle se fiilis on lähinnä tämä: http://i.istockimg.com/file_thumbvi … ue-billboard-neon-light-letters.jpg

Makuasioita tietenkin, mutta ei faktoista voi väitellä.
Poutapilvi
01.12.2011 19:01:20

Noin vuoden verran ollut tuo Hughes & Kettner Switchblade 100W käytössä ja tykkään. Sain kaivettua sieltä sellaisen särösoundin jota käytän niin studiossa kuin livenäkin. Muut kanavat ja efektit menee tavallaan hukkaan, vaan väliäkö sillä kun on yksi soundi jolla voi vetää kaiken musan mitä meidän bändin ohjelmistoon kuuluu.
aristoteles666
01.12.2011 21:16:09

Lastinen: Joo, eihän sillä kitaran ulkonäölläkään ole mitään väliä ja turha niitä pedaaleja on maalata.

Mielestäni Warwickilla ja Hughes & Kettnerillä (merkkejä muuten, joista molemmista pidän) on molemmissa tuollaista insinöörityön maneereja. Ominaisuudet ovat todella hyviä ja koko ajan kehitystyötä tapahtuu, mutta se design ei kulje yhtä kärjessä.

Noissa H&K:n (ja varmaan myös Warwickin) sinisen valon vahvareissa on varmaan haettu sellaista "nykyajan modernia-fiilistä". Mulle se fiilis on lähinnä tämä: http://i.istockimg.com/file_thumbvi … ue-billboard-neon-light-letters.jpg

Makuasioita tietenkin, mutta ei faktoista voi väitellä.

sillä designilla ei ole vitun väliä, en mä kitaraakaan osta värin perusteella , vaan miten se soi.
mun kitara millä olen soittanut n.25 vuotta kaiken suurinpiirtein, on alkujaan ollut musta, mitä olen aina inhonnut.
parikyt vuotta se on ollut hunajanvärinen(keltainen) hunajanvärinen(keltainen)---
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Tympee Huttunen
01.12.2011 21:20:07
aristoteles666: sillä designilla ei ole vitun väliä, en mä kitaraakaan osta värin perusteella , vaan miten se soi.
mun kitara millä olen soittanut n.25 vuotta kaiken suurinpiirtein, on alkujaan ollut musta, mitä olen aina inhonnut.
parikyt vuotta se on ollut hunajanvärinen(keltainen) hunajanvärinen(keltainen)---

No se on hyvä. Itse kiinnostun aina ulkonäön perusteella ja sen jälkeen tutkin specsit. Vaikka tässä on otanta nyt kaksi ihmistä, päinvastaisine mielipiteineen, niin kyllä muotoilulla todistetusti on suuri vaikutus ihmisten ostokäyttäytymiseen. Mutta siis, useiden mielestä nuo on varmasti todella hienoja!
aristoteles666
01.12.2011 21:28:00

Lastinen: No se on hyvä. Itse kiinnostun aina ulkonäön perusteella ja sen jälkeen tutkin specsit. Vaikka tässä on otanta nyt kaksi ihmistä, päinvastaisine mielipiteineen, niin kyllä muotoilulla todistetusti on suuri vaikutus ihmisten ostokäyttäytymiseen. Mutta siis, useiden mielestä nuo on varmasti todella hienoja!

mä soitän, ja kuuntelen korvilla, ja avaan sitten vasta silmäni ja katson mitä maksaa ja mikä se on.
jos se on hyvä, eli miltä kuulostaa ja tuntuu, muilla jutuilla ei ole väliä.
JoeHans
07.12.2011 19:34:44
Kävinpä eilen jammailemassa hieman reeniksellä ja samalla tuli taltioitua reenisoundeja testimielessä narulle. Intouduin tekemään pienen clipin. Nauhoitettu EBMM jp6-> Switchblade+CC412A 30 -> SM57 -> Daw

http://dl.dropbox.com/u/30781697/switchblade%20test.mp3

Master volaa n. 2/10. Pitää joku kerta napata toinen 57 kaveriksi ja aukasta mölyä vielä enemmän.
Archangels_Thunderb1rd
31.12.2011 16:51:29
morjesta

itsellä löytyy Trilogy nuppi ja kaipaisin ehkä snadisti vähemmän kireetä saundia kuin mitä 2x12 V30 ladatusta kaapista lähtee.

Elementtiehdotuksia komeroon V30 tilalle ladattavaksi? Tarkoitus olis muhkeampaan komppisaundiin livenä ja reeniksellä.

Vaiko hommatako suoraan 4x12 kaappi?

niinjuuh, ja Hywää uutta vuotta 2012 !!
FreshPots
31.12.2011 17:21:38
Archangels_Thunderb1rd: morjesta

itsellä löytyy Trilogy nuppi ja kaipaisin ehkä snadisti vähemmän kireetä saundia kuin mitä 2x12 V30 ladatusta kaapista lähtee.

Elementtiehdotuksia komeroon V30 tilalle ladattavaksi? Tarkoitus olis muhkeampaan komppisaundiin livenä ja reeniksellä.

Vaiko hommatako suoraan 4x12 kaappi?

niinjuuh, ja Hywää uutta vuotta 2012 !!

Celstion Greenbackit saattais toimia. Melko tummasaundiset ja muhkeat elementit.
Michele
01.01.2012 09:13:55
Lähes 20v harhateillä seikkalun jälkeen liityin Kettulin omistajien kerhoon, Switchblade 50W TSC Combo vei kirjaimellisesti sydämen. Kokeilin Tubemaistereita, Blackstareja sekä Orankeja. Boogieen tai Diezeliin ei ollut varaa joten en edes vaivautunut. Kokemusta aiemmin vain trankkupeleistä, metalzonesta ja mallintajista vähän liikaakin.

Tubemeisterin ekasta cleanista tiesin että tässä on sitä jotain. Säröpuoli jätti epävarmaksi kun tykkään kovasti soittaa myös ysärimetallia, hard-rockiin taipuu ihan riittävästi. Kaappina TM 112 jossa Celestionin V30. Hauska huomata miten tollanen vekotin kutsuu soittaan ihan uudenlaisia tyylejä! Sormin ku hiplaa niin sieltä todellakin tulee ihan uusia ulottuvuuksia. Soundi jota joku pappa kutsui "twangiksi" oli todellakin läsnä :) Välissä kävin koettamassa Blackstarin S1 50W nuppia ja Orangen Dual Terroria, ja tajusin mikä ero syntyy kaappia vaihtamalla. Ihan kivoja muttei sytyttänyt, varsinkaan HT-sarjan vahvarit ja kaapit. Tuntui olevan hiukan kuivahkoja, persoonattomia nuo brittiläiset.

Palasin kokeilemaan Switchbladea korkein ennakko-odotuksin koska Thomas Blugin loistodemot. Joskus kolme vuotta sitten kuuntelin Zenteraa ja HK:n sininen jäi pysyvästi mieleen.. ei tarvinnut kauaa ruuvata kun sieltä lähti juuri sellanen hitusen naukuva, dempatessa kompressoituva särö ettei paremmasta väliä. Ylä-middlet värittyy kauniisti, ja kasari-chorus-mattoilu on puhdasta rakkautta. Jotkut on haukkuneet Eminencen Rockdriverin joka tossa on, ja kieltämättä clean on ihan hitusen kliininen tai seinän takana, low-middlet ei ole ihan niin läsnä kuin V30:lla varustetulla kaapilla - second opinions? Metalli-moodilla kaahaillessa tuo ei haittaa ollenkaan, päinvastoin.

Nyt pohdituttaa, pääsiskö jollain laadukkaalla od-pedaalilla entistä lähemmäksi Boogie/Diezel tyylisiä ultradeath-osastoja? Maxonin OD9 on ollut mielessä.

Silloin kun en soita, niin pelkästään sen ajattelu hymyilyttää nykyään. Jotenki tuntuu että Kettuli sopii täydellisesti mun persoonaan, pohjimmiltaan kiltti vaikka rönsyilee moneen suuntaan.
Antti1
02.01.2012 01:04:47 (muokattu 02.01.2012 01:05:15)
Michele: Nyt pohdituttaa, pääsiskö jollain laadukkaalla od-pedaalilla entistä lähemmäksi Boogie/Diezel tyylisiä ultradeath-osastoja? Maxonin OD9 on ollut mielessä.

Varmasti voi parantaa, mutta ei kyllä saa soundaamaan eri vahvarilta. Kolme Diezeliä, yhden Mesan omistaneena ja useita muita kuulleena voin kyllä sanoa niiden soundaavan aivan totaalisen erilaiselta mihinkään kuulemaani H&K -tuotteeseen verrattuna. Näihin lukeutuu myös Switchblade.
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)