aristoteles666 22.03.2010 18:01:54 | |
---|
RawknRawl: Se ei mielestäsi auta, että sen vaikutuksen näkee yhtä aikaa? ei koska kun sirryt seuraavalle kielelle, tavallinenkin näyttää onko se pielessä ja mihin suuntaan. kun et sä voi virittää kuitenkaan kuin kieltä kerrallaan |
nannne 22.03.2010 18:13:19 | |
---|
aristoteles666: ei koska kun sirryt seuraavalle kielelle, tavallinenkin näyttää onko se pielessä ja mihin suuntaan. kun et sä voi virittää kuitenkaan kuin kieltä kerrallaan Kyllä mie ainaki kahta voin. |
aristoteles666 22.03.2010 18:14:40 | |
---|
tämä on kahden ekan sivun toistoa nyt. |
RawknRawl 22.03.2010 18:40:33 | |
---|
Imper: Mitä sää nyt et ymmärtänyt? Jos virittää yksitellen kaikki kielet vireeseen, ja sitten käyttää laitteen "juttua" eli rämpäyttää kaikkia kieliä niin se tulos ei pidä paikkaansa single string -moden kanssa. Sillon kyse on mun mielestä siitä, että laite ei toimi oikein. Tai ainakaan niinkun sen mun mielestä pitäisi toimia. Kyllä mä sen ymmärsin. Mulle toi vaan kuulostaa ihan kitaralta. Noin mun kaikki kitarat on, enemmän tai vähemmän, toimineet. Eikä tarvita viritintä se toteamiseen. On nimittäin aika perustavaa laatua oleva virhe jos laitteen vire riippuu viritysmoodista. En ole päässyt kokeilemaan laitetta, mutta mulle sen juttu, ainakin teoriassa, on just se, että pääsee virittämään kaikki kielet soiden kaikki kielet. Jolloin vireestä, joka kitaralla on kompromissi enivei, tulee oletettavasti "oikeampi" heti lähdössä ja nopeammin. Liian tuttua on se, että virität kieli kerrallaan ja otat soinnun ja toteat, että eihän tää ole sinne päinkään. Mittaroit taas ja huomaat, että no eipä ole mittarinkaan mukaan. Ja virität taas ja otat sointuja ja virität ja haet ja säädät. Jos siitä saisi kohtuullisen askeleen alusta pois, niin se on jo paljon. Toivottavasti saa. Kuka tahansa voi hypätä järveen. |
skebab 23.03.2010 08:33:54 | |
---|
Imper: Mitä sää nyt et ymmärtänyt? Jos virittää yksitellen kaikki kielet vireeseen, ja sitten käyttää laitteen "juttua" eli rämpäyttää kaikkia kieliä niin se tulos ei pidä paikkaansa single string -moden kanssa. Sillon kyse on mun mielestä siitä, että laite ei toimi oikein. Tai ainakaan niinkun sen mun mielestä pitäisi toimia. Jep - kyllä jäsen Imper on oikeassa, eli tuo "kaikki kielet yhtäaikaa" ei todellakaan pelaa - kun ensin virittää kieli kerrallaan (ja omalla korvalla toteaa, että jokainen kieli on kohillaan) niin rämpäytti miten rämpäytti ja käytti mitä mikkiä käytti, niin mittari näyttääkin epävirettä, eikä odottelu auta ;). Lisäksi ainakaan mun mittari ei pysty D-vireessä erottamaan ollenkaan ala deetä (E), eikä aata (H), kun rämpäyttää kieliä yhtä aikaa. Aw - oli miten oli, niin "perinteisellä tyylillä" mittari on erittäin tarkka, eli kyllä mä olen ihan tyytyväinen hankintaan, vaikkei rämpytysmoodi pelaakkaan... Ei muuta kun....lisää paskaa housuun ! |
Imper 23.03.2010 13:27:39 | |
---|
aristoteles666: tämä on kahden ekan sivun toistoa nyt. Täh? Eihän ekoilla sivuilla ollut vielä yhtään käyttäjäkokemusta! Olisiko tää ketju pitänyt lopettaa siihen, että kaikki totee esittelyvideon perusteella, että tää on hyvä ja toimiva juttu! Niin täällä hiton moni tuntuu vieläkin ajattelevan, vaikkei oo ees nähny laitetta :) Everyone is a per-son |
Pitkavirta 23.03.2010 13:53:47 | |
---|
Imper: Mitä sää nyt et ymmärtänyt? Jos virittää yksitellen kaikki kielet vireeseen, ja sitten käyttää laitteen "juttua" eli rämpäyttää kaikkia kieliä niin se tulos ei pidä paikkaansa single string -moden kanssa. Sillon kyse on mun mielestä siitä, että laite ei toimi oikein. Tai ainakaan niinkun sen mun mielestä pitäisi toimia. Ootko koittanu kääntää asetelmaa? Että ensin "kaikki kielet" -modessa, ja sit tarkistus "yks kerrallaan" -modessa? On kyllä harmi, jos ei homma pelaakaan. Kuulosti lähes täydelliseltä viritysmittarilta. |
Kivijalka 23.03.2010 14:00:35 | |
---|
Harmony centralissa kuulemma ihmiset ovat raportoineet pedaalin toimineen huonosti ja jälkeenpäin onkin paljastunut, ettei se ollutkaan kitaramoodissa tai ettei se ollut oikealle vireelle asetetussa moodissa. Jos tuo oma Polytune saapuu täksi viikoksi niin sittenpähän sen näkee... A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
RawknRawl 23.03.2010 15:18:09 | |
---|
Kuka tahansa voi hypätä järveen. |
Juicy 23.03.2010 16:22:46 | |
---|
RawknRawl: Jotain selitystä: http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=680560&page=7 Haha, aika hyvin. Ihte oon just istualtaan virittäessä huomannut saman, että kun pitää koko kitaraa sylissä silleen ettei koske kaulaan ollenkaan (mulla on V-mallin kitara), niin vire muuttuu jonkun 1-2 senttiä. Tämän vuoksi pidän kitaraa käsissä "oikeassa" soittoasennossaan kun viritän, vaikka juuri tuo todistaa ettei sen vireen välttämättä tarvi olla niin sentilleen kohdalla... Se vire kuitenkin huojuu kun kitaran kanssa eläytyy soittoon ja moshaa vaikka samalla. Sinänsä ymmärtää näitä soittajia jotka vaan korvakuulolta äkkiä kahtoo ettei kielten keskinäinen vire ole kovin päin prinkkalaa. =) Juicylle jallua juotetaan,
sairasauton paareilla kannetaan.
Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä,
Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä |
Numb 23.03.2010 16:31:17 | |
---|
Juicy: Sinänsä ymmärtää näitä soittajia jotka vaan korvakuulolta äkkiä kahtoo ettei kielten keskinäinen vire ole kovin päin prinkkalaa. =) Tää on mulla lähtokohta. Jos ei riivi korvaa, niin on tarpeeksi lähellä :) Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |
McNulty 23.03.2010 16:59:29 | |
---|
Kivijalka: Harmony centralissa kuulemma ihmiset ovat raportoineet pedaalin toimineen huonosti ja jälkeenpäin onkin paljastunut, ettei se ollutkaan kitaramoodissa tai ettei se ollut oikealle vireelle asetetussa moodissa. Jos tuo oma Polytune saapuu täksi viikoksi niin sittenpähän sen näkee... Mä oon tässä nyt pari viikkoa tuota ajoittain testaillut. Kyllä se on käyttäytynyt ihan siivosti... manuaalissahan lukee että parhaimman tuloksen saa kaulamikillä ja peukalolla kevyemmin rämpäyttäen. Nuista HC:n käyttäjistä kun ei koskaan tiedä, onko siellä tuupattu Livewire Metallilla ruttuista signaalia tallamikistä virittimelle vai mitähäh. Getcha Pull - 6604 |
Kivijalka 23.03.2010 17:07:25 | |
---|
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
mattim 23.03.2010 18:02:06 | |
---|
Kivijalka: Hieno homma kyllä TC:ltä että noin aktiivisesti ottivat asian hoitaakseen ja tutkivat missä vika sijaitsee. Noin sitä ollaan aktiivisia kun voidaan osoittaa, ettei vika ole meidän tuotteessa, vaan jossain muualla ;- ) Matto |
timuli79 23.03.2010 18:03:01 | |
---|
Toiset uskoo jumalaan, toiset Yngwieen... |
aristoteles666 23.03.2010 18:24:33 | |
---|
|
Kivijalka 23.03.2010 18:35:11 | |
---|
mattim: Noin sitä ollaan aktiivisia kun voidaan osoittaa, ettei vika ole meidän tuotteessa, vaan jossain muualla ;- ) Matto Tietenkin. Vaikka onkin aktiivinen niin ei kuitenkaan tyhmä tarvitse olla siinä samalla. :P A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Satu ja Tuija 23.03.2010 19:06:04 (muokattu 23.03.2010 19:07:18) | |
---|
Tähän on tultu. Virityspedaali voi olla mullistava. Jos Led Zeppelinillä ois ollu moinen, niin mitä niistä ois tullukkaan. |
J.Hollström 23.03.2010 19:09:20 | |
---|
Satu ja Tuija: Tähän on tultu. Virityspedaali voi olla mullistava. Jos Led Zeppelinillä ois ollu moinen, niin mitä niistä ois tullukkaan. No eikö muka mullistanut eilen? 'ittu, putkikonekin meni kyykyyn kun oli tommonen edessä. |
Satu ja Tuija 23.03.2010 19:13:23 | |
---|
J.Hollström: No eikö muka mullistanut eilen? 'ittu, putkikonekin meni kyykyyn kun oli tommonen edessä. Makee avatar! Ethän sä ees käyttäny sitä, kun pysy basso muutenkin. Katoin vaan että mikä se iso lokin paska oli. Siitä se muuten johtukin. Basso oli liian vireessä! |