Aihe: Fender Mexican - susia vai käyttökelpoisia vehkeitä. Kokemuksia.
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Kiinankeisari
29.09.2009 13:18:58
Karhukoira74: En tiiä onko menny ohi mulla...mutta mites noi mehikaanot nyt standard vs. 60's classic....onko laadullisesti kuinka eroa? Hintalapun mukaan nuo nyt voi sanoa painivat kuitenkin aika lailla samassa sarjassa..

classicit on mun kokemusten perusteella huomattavasti parempia (paitsi ihan laadullisesti, viimeistely jne. niin myös tatsin puolesta, mikit on alnicot eikä keraamiset jne), niissähän on tosin vintage-tyylinen kaula mutta jos se häiritsee niin nykyään on classic playerit joissa on sitten tuota hommaa kehitelty.
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
HTMono
29.09.2009 13:20:33
Kiinankeisari: classicit on mun kokemusten perusteella huomattavasti parempia (paitsi ihan laadullisesti, viimeistely jne. niin myös tatsin puolesta, mikit on alnicot eikä keraamiset jne), niissähän on tosin vintage-tyylinen kaula mutta jos se häiritsee niin nykyään on classic playerit joissa on sitten tuota hommaa kehitelty.

Ei tuo Classic Playerinkaan kaula kovin moderni ole, erittäin iso. Tosin helkkarin miellyttävä silti :)
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Volle
29.09.2009 13:35:38
heikkimononen: Ei tuo Classic Playerinkaan kaula kovin moderni ole, erittäin iso. Tosin helkkarin miellyttävä silti :)

En tiedä puhutko 50s classic playeristä, mutta ei 60s CP:kään mikään kovin ohutkaulainen ole, mutta moderniin tyyliin radius on isompi eli kaula on litteämpi, mikä oli mulla oikeastaan syy miksi tavallinen 60s classic lähti myyntiin CP:n tieltä. Tavan 60 classic oli muuten ihan mainio peli, mutta ei vaan se vintageradius tuntunut sopivan kouraan.
Kiinankeisari
29.09.2009 14:06:24
heikkimononen: Ei tuo Classic Playerinkaan kaula kovin moderni ole, erittäin iso. Tosin helkkarin miellyttävä silti :)

no modernilla tarkotin tosiaan sitä että molemmissa on litteämpi radius ja suuremmat nauhat kun tavan-classiceissa joissa siis vintage all the way...
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
Dunga
29.09.2009 14:07:52

Erittäin iso? :D

Ei mun 50s CP:ssä ainakaan mikään halko ollut, vaan suhteellisen normi paksuinen.
War... war never changes.
HTMono
29.09.2009 14:11:30
Kiinankeisari: no modernilla tarkotin tosiaan sitä että molemmissa on litteämpi radius ja suuremmat nauhat kun tavan-classiceissa joissa siis vintage all the way...

Nojjoo, en ole Classicilla itse soittanut niin en osannut alkaa siihen vertaamaan.

Void: Erittäin iso? :D

Ei mun 50s CP:ssä ainakaan mikään halko ollut, vaan suhteellisen normi paksuinen.

On tuo musta aikamoinen, verrokkina mulla on tosin vaan sitten Stankku jossa onkin ihan hemmetin ohut. Ei sillä, siis miellyttävähän CP:n kaula on, erittäin asiallinen joka suhteessa.
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Dunga
29.09.2009 14:16:03
heikkimononen: Nojjoo, On tuo musta aikamoinen, verrokkina mulla on tosin vaan sitten Stankku jossa onkin ihan hemmetin ohut. Ei sillä, siis miellyttävähän CP:n kaula on, erittäin asiallinen joka suhteessa.

Njoo ei se mikään ihan tikku oo mutta vaan toi erittäin iso särähti, kun tosta voi mennä vielä rutkasti jöötimpään suuntaan :)
War... war never changes.
StratoPablo
29.09.2009 17:51:07
Mites sitten noiden 50s ja 60s stratojen ero? Kuinka huomattavia ovat?
McNulty
29.09.2009 18:04:43
StratoPablo: Mites sitten noiden 50s ja 60s stratojen ero? Kuinka huomattavia ovat?

Ööö... aikuisten oikeasti vai?
Ensimmäiseksi otelauta, toiseksi kaulaprofiili, kolmanneksi rungon puumateriaalit, neljänneksi pleksi ja ruuvien lukumäärä... jollei nuo piisaa niin sitten kaivellaan lisää.
"Perseverance does not equal worthiness." -Greg House
StratoPablo
29.09.2009 18:07:18
bonecrusher: Ööö... aikuisten oikeasti vai?
Ensimmäiseksi otelauta, toiseksi kaulaprofiili, kolmanneksi rungon puumateriaalit, neljänneksi pleksi ja ruuvien lukumäärä... jollei nuo piisaa niin sitten kaivellaan lisää.

Tarkoitin lähinnä eroja soittaessa. En ole todellakaan kitara-asiantuntija kun olen vasta vuoden verran soitellut ja muutenkin ulkona kitaroista jos puhutaan muusta kuin soittamisesta, eli älä ihmettele kun kyselen tyhmiä :).
McNulty
29.09.2009 18:16:51
StratoPablo: Tarkoitin lähinnä eroja soittaessa. En ole todellakaan kitara-asiantuntija kun olen vasta vuoden verran soitellut ja muutenkin ulkona kitaroista jos puhutaan muusta kuin soittamisesta, eli älä ihmettele kun kyselen tyhmiä :).

En ihmettele... meinasin aluksi että tarkoitit nuita "speksilistan eroja".
Soitannollisesti suurta eroa ei ole, poislukien se kaulaprofiili joka on usein myös se tärkein ja selkein erottava tekijä. Toisille tuollainen Soft-V profiili istuu paremmin kouraan, toisille ei ollenkaan. 60s Stratossa on siis se yleisin C-shape kaulaprofiili. 50s Stratossa tuo perinteinen '50-luvun lopun Soft-V profiili. Testaamalla selviää, kumpi on sinulle se oikea.
"Perseverance does not equal worthiness." -Greg House
Karhukoira74
29.09.2009 20:02:16

Itelleni käy paremmin nuo C-johdannaiset....eli 60' Classic tod.näk. on se mitä lähetään tavoittelemaan....tai sitten tuo Skujun CV 60s, jos vain pääsee jossain hieman testaamaan. Kun se värin vielä sais molempiin CAR/RW ;) Jonka värinen telekin pitäisi saada =D
-So many assholes, so few bullets-
Icy-Sun
29.09.2009 20:25:50 (muokattu 29.09.2009 20:31:00)
Itse en ole todellakaan Fender-tietäjä ja Fender-johdannaiset kitarat ovat olleet aina listalla "pitäisi joskus ostaa LP:n lisäksi", mutta tämmöistä: Baja Telessä on ihan jumalattoman hyvän tuntoinen kaula minun tumppuihin. Miksi sitä profiilia kutsutaan? V? Muutenkin varsin loistava kitara oli tämä yksilö, jolla soitin. Meksikolainenhan sekin. Kysymys siis kuuluu, että löytyykö saman hintaluokan startoja vastaavalla kaulalla?

E: Bonecrusher tuossa jo sanoikin, että 50's stratossa soft V, mutta tämä ei vissiin ollut aivan sama profiili?
Volle
29.09.2009 20:36:16
Icy-Sun: Itse en ole todellakaan Fender-tietäjä ja Fender-johdannaiset kitarat ovat olleet aina listalla "pitäisi joskus ostaa LP:n lisäksi", mutta tämmöistä: Baja Telessä on ihan jumalattoman hyvän tuntoinen kaula minun tumppuihin. Miksi sitä profiilia kutsutaan? V? Muutenkin varsin loistava kitara oli tämä yksilö, jolla soitin. Meksikolainenhan sekin. Kysymys siis kuuluu, että löytyykö saman hintaluokan startoja vastaavalla kaulalla?

E: Bonecrusher tuossa jo sanoikin, että 50's stratossa soft V, mutta tämä ei vissiin ollut aivan sama profiili?

http://www.fender.com/products//search.php?partno=0141502389
soft v sanotaan baja-telelle tuolla, joten kai sen sitten samantyylinen pitäisi olla. Kaipa noi jossain FEnderiä myyvässä kaupassa oli vierekkäin kokeiltavina.
duc
29.09.2009 20:41:51
Volle: http://www.fender.com/products//search.php?partno=0141502389
soft v sanotaan baja-telelle tuolla, joten kai sen sitten samantyylinen pitäisi olla. Kaipa noi jossain FEnderiä myyvässä kaupassa oli vierekkäin kokeiltavina.

50s Classicissa tai Classic Playerissa voisi olla saman tyylinen:
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0141102344
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0131002340

Tosin en tiedä onko yhtä paksu. Myös Telen ja Straton kaulojen leveys taitaa olla yleensä vähän erilainen, joten kannattaa testata ensin eikä summassa alkaa ainakaan tilaamaan :)
Karhukoira74
29.09.2009 20:54:07

Itellä oli joskus Kiitotie ykkönen (HW1) strato, ja kaulaan se tökkäsi....vaikka olevinaan modern C vai mikä se oli, niin miun näppeihin tuntu leveältä ja hankalalta soittaa. Vaikka monessa moitittu peli onkin, niin ite kyllä tykkäsin ainakin kyseisen yksilön soinnista ja erityisesti mikityksestä.
-So many assholes, so few bullets-
MuzaK
29.09.2009 22:41:43
duc: 50s Classicissa tai Classic Playerissa voisi olla saman tyylinen:
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0141102344
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0131002340

Tosin en tiedä onko yhtä paksu. Myös Telen ja Straton kaulojen leveys taitaa olla yleensä vähän erilainen, joten kannattaa testata ensin eikä summassa alkaa ainakaan tilaamaan :)

Baja ja 50's Classic -kaulat ovat ihan erilaisia. Eri paksuus, eri radius, eri nauhat. Kunnon paksukaulastratoja ovat mm. Robert Cray-mallit. Ite pistin All Partsin tuuman paksuisen halon kiinin 50's Classiciin - mahti kitara!
duc
29.09.2009 22:45:05
MuzaK: Baja ja 50's Classic -kaulat ovat ihan erilaisia. Eri paksuus, eri radius, eri nauhat. Kunnon paksukaulastratoja ovat mm. Robert Cray-mallit. Ite pistin All Partsin tuuman paksuisen halon kiinin 50's Classiciin - mahti kitara!

Jees, muistelin vaan että 50-luvun kaulat olisivat vähäsen paksumpia, mutta se taisikin olla enemmän Custom Shopin malleissa, ja noissa signatureissa...
Kiinankeisari
29.09.2009 23:01:19
Baja ja 50's Classic -kaulat ovat ihan erilaisia. Eri paksuus, eri radius, eri nauhat.

juu mutta 50s classic playerissä onkin sitten jo medium jumbot nauhat ja 9,5" radius aivan kuin bajassakin, noiden paksuuksista ei sitten ihan tarkkaa muistikuvaa ole... molemmissa vissiin jonkin sortin V-profiili?
jran
30.09.2009 08:12:36
Kiinankeisari: molemmissa vissiin jonkin sortin V-profiili?

Bajassa (Tele) on valmistajan mukaan "soft -V". Hyvä se kuitenkin on.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)