![]() 16.07.2008 21:31:48 | |
---|---|
Tuollainen kommentointi on suorastaan typerää, eli idioottimaista. Ei kai se tee toisesta idioottia jos ei tykkää jonkun laitteen tuottamasta äänestä? Tai jonkun tekemästä musiikista? Se mitä itse olen POD:n uusinta lautaa kokeillut, ei todellakaan vakuuttanut. "Hienon" kuuloisia soundeja, joilla ei tee mitään, ainakaan siinä musiikkigenressä jossa itse olen tottunut operoimaan. Metallihommista en ymmärrä mitään, enkä haluakaan. Se on mulle huonoa musiikkia. | |
![]() 16.07.2008 21:35:51 | |
Ei kai se tee toisesta idioottia jos ei tykkää jonkun laitteen tuottamasta äänestä? Tai jonkun tekemästä musiikista? Ei tee, mutta moinen kommentointi tekee. Etenkin perustelemattomana se on ihan yhtä tyhjän kanssa. Se mitä itse olen POD:n uusinta lautaa kokeillut, ei todellakaan vakuuttanut. "Hienon" kuuloisia soundeja, joilla ei tee mitään, ainakaan siinä musiikkigenressä jossa itse olen tottunut operoimaan. Metallihommista en ymmärrä mitään, enkä haluakaan. Se on mulle huonoa musiikkia. Niin, käyttäjästähän se on lopulta kyse eikä kenenkään ole pakko huonoilla kamoilla vetää. Se vain että perusteettomia one-linereitä viljeltäessä tästä foorumista tulee juuri tällaisen paskalässytyksen arvoinen kehto eikä mitään enempää. Kukaan ei saa siitä mitään irti, eikä kenellekään jää hyvä maku suuhun. Laidallinen Mul Mul! http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 16.07.2008 21:36:52 | |
Pelkkää sirinä paskaa Samaa mieltä. | |
![]() 16.07.2008 22:34:02 (muokattu 16.07.2008 22:38:57) | |
Ei vaan se on osaamattomuutta, tietäen että PODxt taipuu todella moneen. http://www.youtube.com/watch?v=Cfbhac3RYhI. http://www.youtube.com/watch?v=Cfbhac3RYhI Yritetään vielä.... hmm. mistähän löytyisi asetuksia tuollaselle saundille XT:lle, vai pitääkö se metalpackki olla? (käyp slayer saunditkin) Himanauhotuksia varten tuon xt:n hommasin eikä ole viittiny mitään tehdä kun ei miellyttäviä metallikomppisaundeja ole löytynyt.... leadit ihan jees kun lyö paljon tavaraa sekaan:) Kyllä se vehkeestä pitäisi jo parin viikon sisällä saundit löytää jos on löytääkseen tai sitten on jotain pielessä. Tai sitten ei vain tykkää laitteesta tai toistepäin. Makuasioistahan tunnetusti aika typerää kinastella. nm. n.17v. putkikoneita. Tunteella päin vittua. | |
![]() 16.07.2008 22:36:32 | |
PodXT:n ostin vajaa kuukaus sitten ja reenikämpällä käytin sitä heti. Kyllähän tuo jätti vähän kylmäksi kun vertasi Engl Screamerin omiin säröihin. Hauever, näi kotisoitossa ja nauhottelussa hemmetin hyvä ja kompakti vehje ja kivaa säröä saa ulos jos pitää mielessä että tämä on vain joku digihärpätin. Mitä mulla nyt muista multihelveteistä on kokemusta niin BOSS ME-50 oli aika karu vehje ainakin säröpuolen osalta jos nyt vaan aika ei ole ruostuttanut muistoja kauheasti. Kyllähän noista Podeista saa ihan kivanliidi soundin ja puhtaita ulos mutta cruchia niistä ei oikein saa ja kunnon jyräävä särökin jää aika ohkaiseksi. Useimmiten PODin soundi on joko liian tunkkainen tai liian sirisevä useimman kokemus perustuu vain siihen että ei ole jaksanut sitä oikeasti ruuvata :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 16.07.2008 22:39:15 | |
Ei kai se tee toisesta idioottia jos ei tykkää jonkun laitteen tuottamasta äänestä? Tai jonkun tekemästä musiikista? Se mitä itse olen POD:n uusinta lautaa kokeillut, ei todellakaan vakuuttanut. "Hienon" kuuloisia soundeja, joilla ei tee mitään, ainakaan siinä musiikkigenressä jossa itse olen tottunut operoimaan. Metallihommista en ymmärrä mitään, enkä haluakaan. Se on mulle huonoa musiikkia. Juki sanoo minusta hienosti ja kuvaavasti PODin soundien määritelmän. Paljon hienon "kuuloisia" kyllä ne yksin studio monitoriesta kuulostaa hienolta mutta siihen ne jää :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 16.07.2008 22:58:35 | |
Se mitä itse olen POD:n uusinta lautaa kokeillut, ei todellakaan vakuuttanut. "Hienon" kuuloisia soundeja, joilla ei tee mitään, ainakaan siinä musiikkigenressä jossa itse olen tottunut operoimaan. Metallihommista en ymmärrä mitään, enkä haluakaan. Se on mulle huonoa musiikkia. Niinkuin mainittu, ei niillä valmis preseteillä tee mitään vaan kaikki täytyy rakentaa itse mielensä mukaisesti ja sitten alkaa toimimaan. Rakentelu vaatii vaan aikaa eikä se hetken kokeilu todista yhtään mitään. Ja lisäksi on merkitystä sillä minkä kautta Podia kuuntelee sekä se että soundit täytyy rakentaa juuri sen toistettavan laitteen perusteella. COVS jäsen nro 6 | |
![]() 16.07.2008 23:25:26 | |
Niinkuin mainittu, ei niillä valmis preseteillä tee mitään vaan kaikki täytyy rakentaa itse mielensä mukaisesti ja sitten alkaa toimimaan. Rakentelu vaatii vaan aikaa eikä se hetken kokeilu todista yhtään mitään. Ja lisäksi on merkitystä sillä minkä kautta Podia kuuntelee sekä se että soundit täytyy rakentaa juuri sen toistettavan laitteen perusteella. Ei ne perusominaisuudet jotka tökkää, dynamiikan puute, muovinen digitaalisoundi siitä mihinkään ruuvailemalla parane. Ihan kivaa näpräilyä varmaan, mutta oikeista vehkeistä saa hyvän soundin heti, ilman ruuvailuja. Miksihän ne siellä tehtaalla ei osaa laittaa niitä hyviä soundeja niihin presetteihin? | |
![]() 16.07.2008 23:30:55 (muokattu 16.07.2008 23:35:23) | |
Miksihän ne siellä tehtaalla ei osaa laittaa niitä hyviä soundeja niihin presetteihin? Ne luulee että kitaristeilla on muka korvat päässä. E: Pakko kyllä yhtyä kuoroon, että en mäkään ole saanut mitään älyttömän hyvää soundia Podista ikinä ruuvattua. Niille on paikkansa kotiäänittelyssä, kerrostaloissa ja ehkä backupina keikalla jos tarvii saada hirveän monta erilaista soundia, muttei musta oikein muualla. | |
![]() 16.07.2008 23:43:23 (muokattu 16.07.2008 23:47:33) | |
Otetaas kantaa: Omistuksessa ollut: pod 2, xt live ja nyt x3. Samaan aikaan ollut myös erinäisiä trankku (mm.marsu 8080, peavey bandit 112, microcube) ja putkivahvareita (mm.peavey 5150, marshall jcm800, vht pittbull 5012). Jokaiseen vaffariin olen podeja yrittänyt naittaa yhteen, mutta aina tulokset ovat jääneet laihanlaiseksi. Ehkä en vain osaa. Anyway, taannoin tuli hankittua heräteostoksena marsun perus trankkupääte ja kokeilin siihen podia ja homma toimi jokseenkin hyvin. Paremmin kuin koskaan aiemmin, vaikka voisi äkkiseltään kuvitella että joissain noista vahvareista olisi paremmat päättärit itsessään kuin mitä tuo trankku on. Soundien ruuvailut ovat vielä pahasti kesken, mutta melko kivat ns. mättösounditkin noista irtoaa, vaikkakin kokoonpano on vaatimaton x3 -> marsu 8008 -> marsu 1x12 eminence the wizard -elementillä. Tämä siis kotisetuppina ja omaan makuun paremmat soundit näin kerrostalovoluumeilla olen tuosta järjestelmästä saanut irti kuin mistään aiemmin omistamastani vahvistimesta. Vaikkakin vahvareiden kaverina on ollut kochin LB120:stä ja THD:n hotplatea. Treenikämppä on sitten asia erikseen. Mitä siis tällä kirjoituksella oli pointtina? Ehkä se että podi on _minun mielestä_ ja _omien kokemuksien_ perusteella vahvimmillaan (kun sen on tarkoitus toimia etuasteena), kun se on kytkettynä erilliseen päätteeseen eikä johonkin toiseen vahvistimeen. EDIT: poistettu mutuilua Don't worry, be heavy | |
![]() 17.07.2008 01:04:56 | |
Soitetaan nyt vielä Hannu Karpolle ja kerrotaan kuinka "minua on loukattu internetissä!". Ihan oikeasti... Mitähän Hannu Karpolle kuuluu kun ei ole töllössä enää näkynyt???? " I feel like shit, But at least I feel something..." -In Flames | |
![]() 17.07.2008 01:55:16 | |
Mitähän Hannu Karpolle kuuluu kun ei ole töllössä enää näkynyt???? Kai se golffaa ja kalastaa karvahattu piässä. Laidallinen Mul Mul! http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 17.07.2008 06:05:35 | |
Kyllähän noista Podeista saa ihan kivanliidi soundin ja puhtaita ulos mutta cruchia niistä ei oikein saa ja kunnon jyräävä särökin jää aika ohkaiseksi. Kyllä ite oon sen juuri oikean särösoundin sieltä löytänyt, joka toimii parhaiten juuri komppaukseen. Se on oikeastaan vähän sellainen mitä kaipaisin tulevalta vahvistimeltakin. | |
![]() 17.07.2008 08:11:30 | |
Pelkkää sirinä paskaa Heps! Onkos tämäkin pelkkää sirinä paskaa (pod xtl). Lyhyt testi , mutta anyways. http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=513778 Ylimmäinen Metal Test. | |
![]() 17.07.2008 10:42:59 | |
Ei ne perusominaisuudet jotka tökkää, dynamiikan puute, muovinen digitaalisoundi siitä mihinkään ruuvailemalla parane. Itseasiassa miulla oli rinnakkaisvertailussa PODxt ja X3. X3:n dynamiikka oli uusitun prosessorin myötä selkeästi parempi. Ei edelleenkään kuten putkivermeissä, mutta kyllä se reagoi soittajan tatsiin. Esim. JTM-45 mallinnuksella vahvistimen kevyen roson saa puhdistumaan ihan pikkausvoimalla. Samoin kitaran volumepotikkaan tuo X3 reagoi ihan asiallisesti. Ihan kivaa näpräilyä varmaan, mutta oikeista vehkeistä saa hyvän soundin heti, ilman ruuvailuja. Joopa joo. Kyllä mie olen joutunut jokaista putkivermestäkin ruuvaileen eikä kaikki "oikeatkaan vehkeet" ole kauhean hyvälle tai kaksiselle kuulostanut. Eipä se ole automaattisesti autuaaksi tekevä. Mutta näinhän tämä menee, eli toisella toimii nämä, kolmannella nuo. Miksihän ne siellä tehtaalla ei osaa laittaa niitä hyviä soundeja niihin presetteihin? Siksi, että he tuotettaan myyvänä tahona haluavat kosiskella KAIKKIA kitaristeja, ja kuten olemme tässäkin todenneet, se on mahdotonta. Jos väännetään yhteen rasiaan soundeja Jeff Beckistä Metallicaan ja Cannibal Corpsesta Pat Methenyyn, niin valitettavasti kyseiset presetit eivät voi millään miellyttää kaikkia. Siksi onkin ensiarvoisen tärkeää PODien kanssa perehtyä niiden sielunelämään ja ruuvata omat tonet. Samalla kannattaa tosiaan muistaa se, mihin POD on kytketty ja että laitteesta on valittu sopiva ulostulo. Toisille siinä on siis ihan liikaa säädettävää. Laidallinen Mul Mul! http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 17.07.2008 10:52:41 (muokattu 17.07.2008 10:52:53) | |
Joopa joo. Kyllä mie olen joutunut jokaista putkivermestäkin ruuvaileen eikä kaikki "oikeatkaan vehkeet" ole kauhean hyvälle tai kaksiselle kuulostanut. No sie ootkin kova hanu ruuvaileen. Kuulispa joskus miltä ne ruuvailut kuulostaa niin olis viisaampi. | |
![]() 17.07.2008 11:18:47 | |
No sie ootkin kova hanu ruuvaileen. Kuulispa joskus miltä ne ruuvailut kuulostaa niin olis viisaampi. Minusta hyvän putki vermeen perus lähtökohta on se ettei sitä tarvii ruuvailla. Perus soundin suoralla EQlla itäisi tuottaa jo hyvä soundi sitten mennään vaan hieno säätö osastolle EQ:n kanssa. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 17.07.2008 11:31:29 | |
No sie ootkin kova hanu ruuvaileen. Kuulispa joskus miltä ne ruuvailut kuulostaa niin olis viisaampi. Tervetuloa kuuntelemaan. Samoin hää- ja synttärikeikoille saa yrittää tulla kuokkimaan. Joskus pitäisi tuon rokkibändin kanssa ihan promon tynkääkin omista biiseistä ulostaa, varsinainen laulaja tosin puuttuu ja itse en ala rääkymään. Oliko tässä nyt joku todella syvällinen pointti? Laidallinen Mul Mul! http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 17.07.2008 13:35:02 | |
Oliko tässä nyt joku todella syvällinen pointti? Se, että Karpo on kova jätkä, koska se kesälläkin pitää karvahattua päässä? I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. | |
![]() 17.07.2008 14:41:06 | |
En halua hirveesti ottaa kantaa puolesta enkä vastaan kun keskustelussa on osittain vähän huono maku :-) Sen verran raotan omaa hommaa, että itelläni on ollut nyt helpompaa löytää soundit kunnon putkivehkeestä kuin aikaisemmista omistamistani trankku ja hybridi vehkeistä. Nyt on tuo Boss GT-8 hieman toimettomana kun äänitän erillisellä shuren SM57 CLE mikillä soitot suoraan kombon kajarin edestä. Boss GT-8 meinaan kyllä edelleenkin käyttää varmaan noiden elektroakustisten äänityksessä ja ehkä vahvarin efektipedaalina (nyt on muutama erillinen pedaali jo hankittuna ja lisää varmaan ajan saatossa noita vielä tulee lisää). Makuasioitahan nuo soundit on niin cleanin ja säröjen kun muidenkin suhteen joten miksi niistä kandee hirveesti kinastella, toki mielipiteensä voi julki tuoda ja osallistua keskusteluun mikä on ihan hyväkin juttu kuhan sen tekee asiallisesti eikä dissaa muiden mielipiteitä saati mene henkilökohtaisuuksiin ja pysyy asiassa. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)