Progorava 09.10.2008 14:41:58 | |
---|
Telen tallamikki onkin yks rajuimmista ikinä. Ei ehkä ulostuloltaan, mut eipä se just kaikkea kerrokaan. Testaamatta ei kannata mitään päätöksiä tehdä siltikään. Ja vahvistimen säädöillä voi vaikuttaa siihen tsoundiin myös vallan kovin. höh. no testataan ny sitten kun ootta noin vastahankaan. skepakko kuulemma oottelee jo upsin pisteessä, joten tällä kertaa ei töistä mennäkään suoraan kotiin.. |
Joees 09.10.2008 17:22:44 | |
---|
höh. no testataan ny sitten kun ootta noin vastahankaan. skepakko kuulemma oottelee jo upsin pisteessä, joten tällä kertaa ei töistä mennäkään suoraan kotiin.. Heh. Ei, eihän vaihtamisessa mitään. Mut mun mielestä on vähän hassua vaihtaa osia kokeilematta ensin alkuperäistä. Mut se oon vaan minä. :-) Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox |
stealingrudeboy 09.10.2008 19:11:12 | |
---|
Heitetään nyt vielä tähän väliin sen verran päivitystä omiin kokemuksiin että nyt vähän enemmän soiteltuani ei voi muuta kuin olla tyytyväinen. Laskin vähän kieliä niin soitto kulkee. Omia tarpeita myös tuo mikki palvelee ihan hyvin. Tästähän alkaa pitää enemmän koko ajan. Sen verran on pakko moittia että onhan tuo helvetin ruma. Kaikissa väreissä mitä on saatavilla. Onhan tää loppuen lopuksi muotoilultaan kuin pala puuta jossa on kaula. Tosin se mitä tässä on onkin sitten hyvää laatua. Mutta tää tulikin soittoon ja harjoitteluun, ei peilin edessä esiintymiseen. :) |
Lonesome 09.10.2008 21:56:05 | |
---|
Sen verran on pakko moittia että onhan tuo helvetin ruma. Kaikissa väreissä mitä on saatavilla. Onhan tää loppuen lopuksi muotoilultaan kuin pala puuta jossa on kaula. Tosin se mitä tässä on onkin sitten hyvää laatua. Mutta tää tulikin soittoon ja harjoitteluun, ei peilin edessä esiintymiseen. :) Äläs ny. Silmäkarkkiahan tuossa ei sinänsä oo, mutta vintage-henkisiin laitoksiin hurahtaneelle ainakin sunburst antaa myös esteettistä mielihyväilyä. Sen verran on myös pakko moittia, että pahus kun menivät lopettamaan sen kaksmikkisen tuotannon ja vasta sitten saatavuus parani. Ihmeesti tuolla yhdelläkin kelalla pärjää (ja oppii käyttämään viimein myös tone-potikkaa), vaan kaksmikkisen myös tahtoisin. Sitten ehkä ei tarvis telecasteria laisinkaan... :) "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett |
Progorava 09.10.2008 22:09:13 | |
---|
joo siis tokihan mää testaan ensin mikkiä mutta ennakkoluuloja löytyy :D tosin on ne aika hyvin jo haihtuneet... ergonomialtaan stratoon verrattuna ihan järkyttävä puupala mutta soi tosi komeesti ja helposti vaikka kaula onkin paksunpuoleinen. ehdottomasti hintansa väärti. tallasta en tykkää vaikkaa oktaavit onkin aika hyvin kohallaan. onko muuten semmosta kummajaista olemassa kuin wraparound talla kammella? en halua porailla runkoon yhtään ylimäärästä reikää mutta kampea on ikävä.. :( |
2randpo 09.10.2008 22:13:43 | |
---|
Sen verran on pakko moittia että onhan tuo helvetin ruma. Kaikissa väreissä mitä on saatavilla. Onhan tää loppuen lopuksi muotoilultaan kuin pala puuta jossa on kaula. Ruma, mutta hieno. Pitäis hommata itsellekin. MM:llähän se Paul Westerbergin veteli; ei millään FA:n signature-mallilla vaikka semmonenkin on nykyään. Ruma sekin kyllä on. "If you want to be a master some day you must fine pleasure in creating without having a precise objective, without pursuing a rational goal." |
p130 10.10.2008 09:51:09 | |
---|
tallasta en tykkää vaikkaa oktaavit onkin aika hyvin kohallaan. onko muuten semmosta kummajaista olemassa kuin wraparound talla kammella? en halua porailla runkoon yhtään ylimäärästä reikää mutta kampea on ikävä.. :( Tämä saattaisi olla sopiva: http://www.thomann.de/fi/schaller_lp_tremolo_sch.htm Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Progorava 10.10.2008 12:00:28 | |
---|
Tämä saattaisi olla sopiva: http://www.thomann.de/fi/schaller_lp_tremolo_sch.htm tässä taitaa tulla vastaan se ongelma, että wraparound ei ole suorassa vaan intonaation takia pienessä kulmassa ja tuo schalleri pitäisi varmaan asentaa suoraan kaulaan nähden -> poraushommiksi menee -> NÖY |
p130 10.10.2008 12:13:46 | |
---|
tässä taitaa tulla vastaan se ongelma, että wraparound ei ole suorassa vaan intonaation takia pienessä kulmassa ja tuo schalleri pitäisi varmaan asentaa suoraan kaulaan nähden -> poraushommiksi menee -> NÖY Juu, loppuun asti kun ajattelee niin näinhän se on... ;) Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
palomaeki 10.10.2008 12:50:47 | |
---|
tässä taitaa tulla vastaan se ongelma, että wraparound ei ole suorassa vaan intonaation takia pienessä kulmassa ja tuo schalleri pitäisi varmaan asentaa suoraan kaulaan nähden -> poraushommiksi menee -> NÖY Semmonen pieni ongelma taitaa tulla kans että tuo on TOM-levyinen tuo LPTREMOLO ja se wraparoundi on samanlevyinen kuin nuo TOM-tallojen Stopbarit on. Oisin lyönyt Bigsbyllä omaani, mutta ei ollut sopivaa tallapalaa eikä taida juuri toimata pelkästään tuo alkuperäinen wraparoundipala välikappaleena. Pitäis siis täyttää vanhat tallatappien paikat ja sitten porailla uudet vähän kapeammalle välille. ); kitara on kiva. |
Progorava 10.10.2008 22:35:15 | |
---|
Nyt kun on pari päivää kitaran kanssa takana on hyvä vetää pieni yhteenveto. Työn jälki on puiden osalta erinomainen, mutta nauhojen hionta on jäänyt kesken. Virityskoneisto ei ole sieltä parhaasta päästä, joten pelkään että vireen kanssa tulee ongelmia. Kiristin vähän kaularautaa ja nostin tallaa ohuiden kielten päästä hieman. Tuli heti omemman tuntonen. Sitten huomasin, että tallan molemmissa päissä oli ruuvit intonaation säätämiseen. Eikun viritysmittari kouraan ja menoksi. Ohuiden kielten päästä homma oli selvä, mutta paksumasta päästä paljastui huolestuttava seikka. Maahanmuuttaja Gibsonin tehtaalla on ruuvannut tallan toisesta päästä liian kauaksi kaulasta. Loppuu säätövara kesken juuri ennen kun alakielet saisi kohilleen. Meinasin jo, että ny lähtee keppi saksaan takas. Sain kuitenkin seuraavan idean: Irrotan tallan ja viilaan ongelmapään lovea syvemmäksi, jolloin tulee tarvittavat pari milliä lisää säätövaraa. En jaksaisi alkaa muuten hyvää kepakkoa vaihtamaan. Tulee pian paskempi tilalle. Mitä ootta mieltä tämmösestä stuntista? :D Itse en näe mitään syytä miksi se ei onnistuisi.. |
palomaeki 16.10.2008 19:27:29 | |
---|
Sain kuitenkin seuraavan idean... Mitä ootta mieltä tämmösestä stuntista? :D Itse en näe mitään syytä miksi se ei onnistuisi.. Vallan hyvin voisi toimia tuo! Mutta kuulkaa te Melodimaakarien ystävät ootteko huomannu tämmöstä että melko nopiaa vauhtia kuluu nämä MM reissuet käsissä? Mulla on omasta jo kannen puolelta oikean käden alta kulunut maali jo melkeinpä kokonaan puulle asti (siitä kantista siis) ja sama homma oikean jalan kohdalla takana siellä alareunassa missä se seisaaltaan tohon jalkaan vastaa tuo alakantti sekä tossa mahan kohdilla myös on maalit lähteneet aika haipakkaa. ... Eikä oo ees montaa keikkaa heitetty tuolla vielä! HUH. Ei siinä. Omasta mielestä ihan kiva piirre että "relicoituu" nopiaa kunnon käytössä. kitara on kiva. |
jra 16.10.2008 20:01:49 (muokattu 16.10.2008 20:02:12) | |
---|
Ei siinä. Omasta mielestä ihan kiva piirre että "relicoituu" nopiaa kunnon käytössä. Sitten kun on sopivasti relicoitunut, niin kirkasta nitrolakkaa muutama kerros päälle, niin ei ihan paljaaksi kulu. Oliko siinä MM:ssä nitro vaiko vain väri? Soiton jäljet on kyllä minustakin kitaraan kuuluva juttu, tympii kun yksi oma vanha polylakattu Iba on yli 20 vuoden vanhana kuin kaupan hyllyltä (no onhan tuossa tarkasti katsottuna pikku kolhuja ja naarmuja siellä täällä, mutta puolesta metristä kiiltää kuin uusi). - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
mvirta 16.10.2008 23:57:37 | |
---|
Mitä ootta mieltä tämmösestä stuntista? :D Itse en näe mitään syytä miksi se ei onnistuisi.. Anna mennä vaan, itsekin tekisin ihan saman ennemmin kuin alkaisin lähettelemään takaisinpäin. Paras hommahan tossa on että "modaus" on tallaplokin vaihdolla taas täysin nollattavissa, eli en näe tuossa kovinkaan suurta riskiä. Jos laitat ruuvipenkkiin palikan kiinni niin laita jotain lappua leukojen väliin ettei niklaukset kärsi. Muutoin varmaan helppo homma, aika pehmeetä valua toi mötikkä, näin luulen. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
Progorava 17.10.2008 01:15:50 | |
---|
Anna mennä vaan, itsekin tekisin ihan saman ennemmin kuin alkaisin lähettelemään takaisinpäin. Paras hommahan tossa on että "modaus" on tallaplokin vaihdolla taas täysin nollattavissa, eli en näe tuossa kovinkaan suurta riskiä. Jos laitat ruuvipenkkiin palikan kiinni niin laita jotain lappua leukojen väliin ettei niklaukset kärsi. Muutoin varmaan helppo homma, aika pehmeetä valua toi mötikkä, näin luulen. homma oli loppujenlopuksi helpompi kuin luulin. kunnon viila puri tallaan hyvin ja homma oli siististi tehty alta 10min. laitoin juuri tallan paikolleen ja uudet kielet. nyt intonaation sai paljon paremmin kohalleen ja kitara on jälleen astetta "laadukkaampi". varsinkin kun tuota viilausta ei taatusti huomaa ellei siitä tiedä. minä annan tuon relikoitua yhtään säälimättä. hienompia ovat kitarat joissa käytön jälki näkyy. |
Progorava 17.10.2008 01:18:38 | |
---|
piti vielä kysyä seuraavaa. olen tuota omaa yksilöäni ihmisille esitellyt, eikä kukaan ole bodystä mitään saumoja löytänyt. voisikohan olla käynyt niin hyvä mäihä, että tämä minun vs:n body olisi yhdestä palasta? pääsääntöisestihän nuo ilmeisesti on tehty jämäpaloista.. |
fox 17.10.2008 01:41:41 | |
---|
piti vielä kysyä seuraavaa. olen tuota omaa yksilöäni ihmisille esitellyt, eikä kukaan ole bodystä mitään saumoja löytänyt. voisikohan olla käynyt niin hyvä mäihä, että tämä minun vs:n body olisi yhdestä palasta? pääsääntöisestihän nuo ilmeisesti on tehty jämäpaloista.. Sanoo kuka? =) Ei mitenkään välttämättä. Totta kai voi olla joitakin, jotka olis tehty esim. kapeammista lankuista? Mutta siltikin, jos jossain säästävät, niin väittäisinpä, ettei ollenkaan välttämättä niissä puissa, onhan tuos jo esim. virittimet halvempaa kaliiberia, ja varsinkin viimeistely- eli maalipajan puolella on säästöjä tullut.. |
kumimies 17.10.2008 10:21:03 | |
---|
On siinä Gibsonin normaali kate, 300 $, niin ei ne puut ja osat voi paljoa heille maksaa. |
Progorava 17.10.2008 11:18:03 | |
---|
Sanoo kuka? =) Ei mitenkään välttämättä. Totta kai voi olla joitakin, jotka olis tehty esim. kapeammista lankuista? Mutta siltikin, jos jossain säästävät, niin väittäisinpä, ettei ollenkaan välttämättä niissä puissa, onhan tuos jo esim. virittimet halvempaa kaliiberia, ja varsinkin viimeistely- eli maalipajan puolella on säästöjä tullut.. lontoonkielisillä palstoilla tällasta väitettiin.. |
fox 17.10.2008 11:30:59 | |
---|
On siinä Gibsonin normaali kate, 300 $, niin ei ne puut ja osat voi paljoa heille maksaa. Niin no, luuleeko joku että soitinrakennus hyväntekeväisyyttä olis.. Mutta hyvä kate tuonne valmistajalle jää, jos kerran se Giballa on 300 taalaa kitaralta. Siinä ei paljoa sitte jää diileriportaaseen, tukkurille ja vallankaan jälleenmyyjille.. Surku heitä, mutta sen tuossa valossa sitte ymmärtää ettei paljon tinkivaraa jää. =) |