Snowblind 31.12.2008 18:43:17 (muokattu 31.12.2008 18:45:16) | |
---|
Pistin sitten pikkusen tilaukseen nuppina ja otin vielä tuon oranssin 1x12 kaapinkin kaveriksi. Päädyin sitten tuohon luettuani jonkun verran Laneyn luotettavuudesta ja siitä, miten TT toimii oikein mukavasti kun pesee kitaran volapotikalla soundit puhtaaksi. Jotain perinteisempää boosteria pitäisi varmaan kaveriksi jossain vaiheessa hankkia, tällä hetkellä on ainut boostiksi kelpaava vehjes tuo joskus pikkuisena ostettu metal zone ampiaispesä, joka tosin voisi jotenkin jopa toimia johonkin rankempaan menoon hiton monipuolisen EQ:nsa ansiosta. Värittää vaan soundia vähän turhan paljon tuo purkki. Nyt vaan innolla odotetaan millon saapuu ja pääsee pöristelemään. |
Ze Kink 31.12.2008 20:01:00 (muokattu 31.12.2008 20:01:54) | |
---|
Pistin sitten pikkusen tilaukseen nuppina ja otin vielä tuon oranssin 1x12 kaapinkin kaveriksi. Päädyin sitten tuohon luettuani jonkun verran Laneyn luotettavuudesta ja siitä, miten TT toimii oikein mukavasti kun pesee kitaran volapotikalla soundit puhtaaksi. Jotain perinteisempää boosteria pitäisi varmaan kaveriksi jossain vaiheessa hankkia, tällä hetkellä on ainut boostiksi kelpaava vehjes tuo joskus pikkuisena ostettu metal zone ampiaispesä, joka tosin voisi jotenkin jopa toimia johonkin rankempaan menoon hiton monipuolisen EQ:nsa ansiosta. Värittää vaan soundia vähän turhan paljon tuo purkki. Nyt vaan innolla odotetaan millon saapuu ja pääsee pöristelemään. Mulla toimi Uraltone SD-1 tuon kanssa ihan mainiosti ainakin. Ite tein kanssa niin, että volapotikka täysillä oli sellainen puolirososaundi, pienemmällä "suht puhdas", ja boostilla sitten mättöosasto. Äänitin muuten tämän demon kaikki kitarat mun Tiny Terrorilla (jonka siis olen jo myynyt) ja Framuksen 2x12" kaapilla: http://www.mikseri.net/artists/?id=67237 Kitaristilla oli käytössä Squierin JV-strato, pari fuzzia, wah ja delay, kaikki vahvarin edessä. Mikitetty Sm57:lla ja jollain AKG:n konkkamikillä joka oli vähän kauempana. Tiny Terrorista oli säädetty sellainen "melko puhdas" mutta kuitenkin hieman rutussa oleva saundi, 15w moodilla ja vola oli muistaakseni täysillä. Esim. ton Hydran alussa kuuluu hyvin, että miten puhtaaksi se menee ihan volumepotikalla. |
JHL 01.01.2009 00:55:31 | |
---|
Perinteisempään boosterinälkään yksi käsittääkseni suht edukas vaihtoehto voisi olla MXR Distortion+. Ite ostin tommosen 80-luvun alkupuolen plussan joskus mnet-torilta puolivahingossa, en heti kättelyssä kuitenkaan saanut siitä mitään "järkevää" irti, mutta joku sunnuntai tökkäsin sen TT:n eteen output kaakossa ja avot, Orange alkoi heti huutaa armoa. Vola täysille (7w ja Mesan 2x12" kaappi perässä), tone ja gain jonnekin klo 12-13 kieppeille, plussasta output täysille ja driveä fiiliksen mukaan. Tolla systeemillähän se perussoundi ei ole kovinkaan puhdas, pääteaste täysillä pikku-Tero on jo ihan muroilla, ainakin noilla kuumilla telecaster-mikeillä joilla sitä tuuppasin. Itse asiassa innostuin tosta soundista sen verran (liikaa) että kaikkien "punta on halpa, osta osta"-yllyttäjien innoittamana laitoin tilaukseen Orangen AD5:n, joka on siis 5 wattinen 1x10 kombo. Saas nähdä. Jos juutuubin kehnoista soundeista mitään voi päätellä niin naapureille koittaa tänä vasta alkavana vuonna kuumottavat ajat. Tossa aiemmin joku kehaisi Groove Tubesin etusputkilla saaneensa TT:n diskanttisirinää kuriin, mulla on ollut vähän sellainen käsitys että GT putkilot olisi vaan uudelleen pakattua bulkkikamaa, tai siis melkolailla samaa mitä vaikka JJ tai EHX myy. Lienen jälleen väärässä? |
Kivijalka 01.01.2009 01:08:49 | |
---|
Itse asiassa innostuin tosta soundista sen verran (liikaa) että kaikkien "punta on halpa, osta osta"-yllyttäjien innoittamana laitoin tilaukseen Orangen AD5:n, joka on siis 5 wattinen 1x10 kombo. Saas nähdä. Jos juutuubin kehnoista soundeista mitään voi päätellä niin naapureille koittaa tänä vasta alkavana vuonna kuumottavat ajat. Sitä sattuu, minäkin innostuin Tiny Terror-kokemuksesta sen verran että ostin toisen lisäkaapin sekä Rocker 30-nupin. ;) A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
JMP71 01.01.2009 11:30:40 | |
---|
Liityin toissapäivänä TT:n iloisten omistajien joukkoon. On se mainio vehjes, gain/volume -pelailulla saa monenlaista säröä irti. Tone klo 9-11 asentoon eikä sirise yhtään. Terve putkirutina siitä lähtee. Eikä tule liikaa alapäätä mukaan, mitä vähän pelkäsin ja varauduin henkisesti equn kytkemiseen.. mutta eipä tullut tarvetta moiselle, ainakaan vielä. Kaiuttimena marshall jtm 1x12". Aika edukkaasti sain, oliskohan noita vielä http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/491236Hanki parempaa luettavaa |
Fender Stratocaster 01.01.2009 13:33:08 (muokattu 01.01.2009 13:34:49) | |
---|
Tossa aiemmin joku kehaisi Groove Tubesin etusputkilla saaneensa TT:n diskanttisirinää kuriin, mulla on ollut vähän sellainen käsitys että GT putkilot olisi vaan uudelleen pakattua bulkkikamaa, tai siis melkolailla samaa mitä vaikka JJ tai EHX myy. Lienen jälleen väärässä? Ainakin soundi muuttui reilusti parempaan suuntaan noilla putkilla. Hieman pehmeämpi ja lämpimämpi siitä mielestäni tuli. Putkista sen verran, että ainakin musakaupassa kehuivat hyviksi putkiksi ja kun hintalapussakin luki 25,90e/kpl niin ajattelin että ei ne nyt ihan kuraakaan voi olla. Tiedän, kohta joku tulee ja sanoo että ei se hinta sitä laatua määrää. Siitä huolimatta mä ainakin odotan 25e putken olevan laadukkaampi kuin vaikkapa 10e putken, mutta jokainen tehköön valintansa ihan itse, minä olen ainakin tyytyväinen omiin putkiini. Orange amplifiers - Voice of the world |
duc 01.01.2009 13:40:50 | |
---|
Ainakin soundi muuttui reilusti parempaan suuntaan noilla putkilla. Hieman pehmeämpi ja lämpimämpi siitä mielestäni tuli. Putkista sen verran, että ainakin musakaupassa kehuivat hyviksi putkiksi ja kun hintalapussakin luki 25,90e/kpl niin ajattelin että ei ne nyt ihan kuraakaan voi olla. Tiedän, kohta joku tulee ja sanoo että ei se hinta sitä laatua määrää. Siitä huolimatta mä ainakin odotan 25e putken olevan laadukkaampi kuin vaikkapa 10e putken, mutta jokainen tehköön valintansa ihan itse, minä olen ainakin tyytyväinen omiin putkiini. Nämä Groove Tubesin Mullard-kopiot pitäisi olla hyviä: http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=136 Mutta vaikkapa jossain Fenderin vahivstimissa tulevat GT:t ovat vaan uudelleen leimattuja Sovtekkejä. Ja Sovtekithän ovat noita alle kympin putkia. |
Fender Stratocaster 01.01.2009 17:41:12 | |
---|
Orange amplifiers - Voice of the world |
duc 01.01.2009 18:08:47 | |
---|
No, laitetaanpas sitten ihan linkkiä: http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/420600 Eli tuollaiset etusputket vaihdoin, käsittääkseni ihan hyvää tavaraa? Sovtekin 9 euron putkia, R niinku Russia. Jos siinä oli vakiona niitä kiinalaisia putkia, niin voivat nuo vähän parempia olla. Vanhoissa Tiny Terroreissa taisi olla JJ:n pukia etuasteessa, ja niiden ei ainakaan pitäisi yläpään kihinää aiheuttaa. |
issue 01.01.2009 20:52:05 | |
---|
...laitoin tilaukseen Orangen AD5:n, joka on siis 5 wattinen 1x10 kombo. Tästä olis kiva kuulla jonkinlaista arviontynkää kunhan laitteen saat. Olen haeskellut pientä putkaria Epi VJ:n kaveriksi, se kun on enempi kolvailuharjoituksia varten, ja esimerkiksi Soundslivessä AD5:llä ja TT:llä ei ole hinnaneroa kuin pari kymppiä. |
Kivijalka 02.01.2009 01:06:25 (muokattu 02.01.2009 04:38:08) | |
---|
Sovtekin 9 euron putkia, R niinku Russia. Jos siinä oli vakiona niitä kiinalaisia putkia, niin voivat nuo vähän parempia olla. Vanhoissa Tiny Terroreissa taisi olla JJ:n pukia etuasteessa, ja niiden ei ainakaan pitäisi yläpään kihinää aiheuttaa. Itselläni on siellä sisällä JJ:t ja mielelläni sitä yläpäätä ottaisin vähän lisääkin. Tone täysillä tulee yleensä puuhasteltua. Edit: Minkäsmoiset etusputket tuohon kannattaisi lykätä jotta saundi olisi vieläkin Marshallimpi? Svetlanat? A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
StJerky 16.01.2009 15:37:41 | |
---|
|
HTMono 16.01.2009 15:49:19 | |
---|
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves. |
karsa 16.01.2009 15:59:05 | |
---|
Voi muuten olla myyntihitti jos vain hinnan pitävät reippaasti alle rokkarin. Sopivasti vatteja ja kivaa yksinkertasuutta. Made in China varmaankin? |
superfly 16.01.2009 16:21:00 | |
---|
Killing internet dragons is serious business! |
Antti1 16.01.2009 16:24:33 | |
---|
Mikä prkl siinä on... Aina kun laitetaan toinen kanava niin tarvii tunkea wattejakin lisää koneeseen. Vanhan tehot olis riittäneet mulle mainiosti. Ehkä kenties uudella päättärillä saa parempaa soundia? Noita vahvareja kun ei valitettavasti näytetä suunniteltavan sun tarpeiden mukaan. :) |
superfly 16.01.2009 16:25:57 | |
---|
Ehkä kenties uudella päättärillä saa parempaa soundia? Noita vahvareja kun ei valitettavasti näytetä suunniteltavan sun tarpeiden mukaan. :) On sitä hyvää saundia ennenkin pienellä wattimäärällä saatu, varsinkin jos sitä särkyä pitäis päätteestä saada. Killing internet dragons is serious business! |
Antti1 16.01.2009 16:27:07 | |
---|
On sitä hyvää saundia ennenkin pienellä wattimäärällä saatu, varsinkin jos sitä särkyä pitäis päätteestä saada. Ehkä nyt tulee vieläkin parempaa? Jos lisää kanavia ja vähempi tehoa kaipaa tinyterroriin, niin ostaa kaks ykkösmallia? |
Ze Kink 16.01.2009 16:30:30 | |
---|
Mikä prkl siinä on... Aina kun laitetaan toinen kanava niin tarvii tunkea wattejakin lisää koneeseen. Vanhan tehot olis riittäneet mulle mainiosti. Tossahan on kuulemma samat vanhat tehotkin mukana, eli siitä löytyy joku 7/15/30w switch. |
Antti1 16.01.2009 16:31:49 (muokattu 16.01.2009 16:33:14) | |
---|
Tossahan on kuulemma samat vanhat tehotkin mukana, eli siitä löytyy joku 7/15/30w switch. Full ja half näkyis kuvassa olevan. EDIT: Ja takaa löytyy kytkin, jolla saa tipautettua puolet päättäreistä pois myös. Eli oikeassa olet. |