Aihe: Muutama sana Matti Nevalaisesta
1 2 3 4 58 9 10 11 12
pekurides
10.03.2006 00:15:19

tais osua jollekkin arkaan paikkaan... aikamoisia perseennuolijoita:)
rokettirollari
10.03.2006 00:22:52 (muokattu 10.03.2006 00:23:36)
Ja miks Kim olis ilman syytä halunnu tuhota Nevalaisen liiketoimet?

Käsittääkseni kimurantilla ei ole ollut missään vaiheessa tarkoituksenakaan vesittää Nevalaisen liiketoimia. Antakaahan jo olla, kaikkien kanta kimk1:n viestiin on tullut selväksi.
benny
10.03.2006 01:37:56

Huh mitä keskustelua.

Tätä on kyllä ollut mielenkiintoista seurata.
Ensi kerralla sitten vaan suoraa Ruokankaan pajalle ;)

(ja ei, en yritä provo ;)
shitfuck inc.
Viking
10.03.2006 02:51:38
No näinhän just on. Aion muuten ostaa flaikkarin, kunhan rouva antaa luvan.

Ostin jo (ilman lupaa) :)
Sopivasti selvinpäin tai sitten ei...
burning wee
10.03.2006 10:42:27
Nevalainen rules asian toisenkin puolen kommentit kuulleena tää on täyttä p:tä tommonen tilitys!
Only GIBSON is good enough!
starsailor
10.03.2006 10:47:29 (muokattu 10.03.2006 10:50:06)
Nevalainen rules asian toisenkin puolen kommentit kuulleena tää on täyttä p:tä tommonen tilitys!

No, kerro nyt sitten kaikille mitä Nevalainen sanoi? Tänne ketjuun Nevalaista puolustaneet henkilöt tekevät kyllä jo persoonallaan enemmän haittaa kuin hyötyä hänen asialleen.
Eemil
10.03.2006 10:50:01 (muokattu 10.03.2006 10:51:34)

Aika vahva ilmaisu tuo täyttä p:tä. Olet ilmeisen varma asiasta. Mistä muuten tiedät kumpi puhuu totta? Jos kerran Nevalaisen tarina eroaa tuosta aloitusviestin tarinasta?
Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä? -Jaristoteles K100 #2
Mursuviiksi
10.03.2006 10:55:32

Mistä tästä edes tietää tietää, että kuka huijaa ketä? En minä ainakaan saa kirjoituksesta edes selvää kenen joukoissa seisotaan...?

Näinkö oli tarkoitus:

Nevalainen rules! Asian toisenkin puolen kommentit kuulleena tää on täyttä p:tä tommonen tilitys!

tai jopa:

Nevalainen rules-asian toisenkin puolen kommentit kuulleena tää on täyttä p:tä tommonen tilitys!
"I like rice. Rice is great if your hungry and want 2000 of something." - Mitch Hedberg (R.I.P.)
mab_
10.03.2006 11:06:00

Mikä ihme siinä on että nämä "vastakommenttien" heittäjät kirjoittaa vain yhden postauksen missä kehuvat Nevalaisen ja haukkuvat threadin aloittajan?

Vähän perusteluja kaivattaisiin. Jos tosiaankin tiedät asian toisenkin puolen niin valaise meitä!! Odotamme kovasti.
Juzzu
10.03.2006 11:06:58
Mikä ihme siinä on että nämä "vastakommenttien" heittäjät kirjoittaa vain yhden postauksen missä kehuvat Nevalaisen ja haukkuvat threadin aloittajan?

Ei siinä taida mitään ihmettä olla, lähinnä osaamattomuutta.
So just shut your face and take a seat Because after all, you're just talking meat...and music? Well, it's just entertainment folks.
kimurantti1
10.03.2006 11:10:46 (muokattu 10.03.2006 11:16:05)
Ja taas alkaa:) Älkäähän provosoituko kun en minäkään. Ei tuollaisiin kommentteihin tarvitse vastata mitään.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Super-Jari
10.03.2006 11:30:24
Mulla tulee ainakin aika vahvasti semmonen fiilis että Nevalainen huutelee nyt sieltä naapuripöydästä että käykää sanomassa näin-ja-näin. Nuo "puolustukset" tekee kyllä hallaa koko asialle siinä määrin että ainakin mun silmissä arvostus laskee ryminällä. Vaikka mitäpä väliä minun arvostuksillani on.
kivi
10.03.2006 11:36:45
Ja taas alkaa:) Älkäähän provosoituko kun en minäkään. Ei tuollaisiin kommentteihin tarvitse vastata mitään.

Ei todellakaan, jäitä hattuun vaan.

Nää on ihan yhtä tyhjän kanssa kuin TV-chatin viestit tyyliin: "tuunattu Opel/Ford/Audi/VW on paras" - kas kun ei se auto muutu sillä tuunauksella saksalaisesta perheautosta miksikään - tuleepahan vain sellainen tunne että leuhotetaan sellaisesta mitä pitäisi ennemmin olla korostamatta, vähän niinkuin esittelisi finnejään ja peräpukamiaan tuntemattomille.
;-)

Tuolla esimerkiksi kim1 koki olevansa valtavassa kiitollisuudenvelassa Nevalaiselle, koska tämä oli laittanut hänen Pacificaansa ja halpa-Stratoaan, ja niin varmaan onkin. Joku muu kitaranlaittaja olisi sanonut, että ritsat kannattaa käyttää itse sen laittamisen opetteluun, ja tuunataan niitä kunnon kitaroita sitten.

Mutta onhan se toisaalta ihan oikein, että on omastaan ylpeä
:-D

Mutta sitten itse asiaan, josta mun on pitänyt pidempään puhua: mitä mä olen kitaranrakentajien (joita tunnen useita) kanssa keskustellut, niin seiskat on aina ongelmatapauksia. Kitaran tavallinen mensuuri ja koko rakenne on jotenkin väärä yhtä paksumpaa lisäkieltä ajatellen, vaikka tallan saisi tarpeeksi taakse (edes kaikissa tehdastekoisissa seiskoissa ei saa) että kitaran voisi virittää.

Alunperinhän seiskakitara kaiketi oli kitara jossa oli yksi yliohut A-kieli jatkona, ja sellaiseen tavallisimpien seiskojen rakenneratkaisut sopivatkin. Tämä alarekisterissä möyriminen on kuitenkin verrattain uusi juttu ainakin tässä laajuudessa.

Ei ihme, jos hyvin rakennettu seiska on huono, jos siinä on käytetty vakiovireisten kuusikielisten rakenneratkaisuja. Ne eivät yleensä toimi, vaan mallia pitäisi hakea ennemmin baritonikitaraa soveltaen, jos mieli kitaran soida.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
J.Hollström
10.03.2006 11:45:15
Ei ihme, jos hyvin rakennettu seiska on huono, jos siinä on käytetty vakiovireisten kuusikielisten rakenneratkaisuja. Ne eivät yleensä toimi, vaan mallia pitäisi hakea ennemmin baritonikitaraa soveltaen, jos mieli kitaran soida.

Tästä yritin hieman vihjaista jo ketjun alussa, että sitä saa mitä tilaa. Jos vielä kaula on speksattu 6-kielisen paksuiseksi, niin odostusarvo kitaran onnistumiseen on olleet aika huonot. Kyllä varmaan myös speksaajalla on tässä oma vastuu, samoin kuin valmistajalla tästä tilaajaa valaista. Voihan tietenkin olla, että tämä oli ensimmäinen (ja viimeinen?) seiska minkä Matti on tehnyt.
Mighty Shade "Sinun kannattaisi ottaa yhteyttä ammattiauttajaan, tuollainen agressiivinen mölli kuin sinä ajautuu, ellei jo ole, vaikeuksiin ja pahasti." -stenel
kimurantti1
10.03.2006 11:48:18 (muokattu 10.03.2006 12:17:14)
kivi:

Tätä mäkin olen syyksi arvellut. Joku juttu jäi vain huomaamatta siirryttäessä 6-kielisestä 7-kielisen valmistukseen. Ko. 7-kielisen kaulasta sanottakoon, että ei se 6-kielisen wizardin mitoilla ole tehty, vaan massaa oli selvästi enemmän. Oliko sitten tarpeeksi, en tiedä. 25,5"-skaalalla se tosiaan tehtiin.

juki68:
Voihan tietenkin olla, että tämä oli ensimmäinen (ja viimeinen?) seiska minkä Matti on tehnyt.

Tämä yksilö oli ensimmäinen (ja mitä todennäköisimmin viimeinen) 7-kielinen jonka Matti teki. Se tosin kävi ilmi vasta kun kitaran valmistus oli pitkällä. Ei sillä, ei tullut mieleen epäillä kun hän sanoi kaiken olevan kunnossa.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Leikari
10.03.2006 11:51:26
tämä homma ei ratkea täällä eikä Nevalainen ole tilitysvelvollinen M-netin toverituomioistuimelle - toivoisi homman osapuolten ottavan askelen toistensa suuntaan ja pääsevän sopuun & sen vaiheen Kimurantin täällä ilmoittavan, että homma on selvä ja ok!

mutta: onko tampere niin pieni paikka, että sieltä ei löydy puolueettomaan suhtautumiseen kykenevää välittäjää?? - olisiko m-nettiläisistä kitara-asiantuntijoista joku molemmille osapuolille kelpaava (ja epäkiitolliseen tehtävään halukas) ??

Mikäli olisin Nevalaisen ystävän asemassa niin pyrkisin mieluimmin hakemaan ratkaisijaa tilanteeseen kuin lietsomaan mykkäkoulua ja mahdollista "minä olen oikeammassa" asennetta. Voihan olla, että kimurantti onkin manipuloiva näytelmän konna, mutta nykyasenteella Nevalaisen tukijat pikemminkin ylläpitävät Nevalaiselle negatiivista julkisuutta. Vai onko tässä nyt tämmöistä vääntöä, että kun Nevalainen ja mahdollisesti tukijansa ovat "aikamiehiä" ja Kimurantti (m-net kuvauksen kautta bändin kotisuvun kuvan perusteella) varsin nuori kaveri niin sillä auktoriteetilla ei tarvitse ryhtyä keskusteluun???

Minulla on aina ollut se periaate, että vanhemman pitäisi olla Viisaampi! Ja tarkoitan tuolla viisaudella myös filosofista asennetta.

Itse asiasta en tiedä, mutta muuten näiden tukikommenttien laadun johdosta sympatiat alkavat kallistua Kimurantin puolelle...

Nevalainen tämän palstan kirjoittelusta varmaan tietää enkä usko, että tukijat olisivat feikkaajia.
Soitetaan jamia!
kimurantti1
10.03.2006 12:01:57 (muokattu 10.03.2006 12:14:50)
toivoisi homman osapuolten ottavan askelen toistensa suuntaan ja pääsevän sopuun & sen vaiheen Kimurantin täällä ilmoittavan, että homma on selvä ja ok!

Heti kun tilanne etenee ja minulla on varmaa tietoa asiasta, niin ilmoitan täällä.

mutta: onko tampere niin pieni paikka, että sieltä ei löydy puolueettomaan suhtautumiseen kykenevää välittäjää?? - olisiko m-nettiläisistä kitara-asiantuntijoista joku molemmille osapuolille kelpaava (ja epäkiitolliseen tehtävään halukas) ??

Valitettavasti tilanne on se, että Nevalainen ei halua enää kasvokkain asiasta keskustella, ainakin näin tulkitsin hänen käyttäytymisensä ja puhelujen katkaisujen perusteella. Vaikka pystyisimmekin vielä asiasta keskustelemaan, en luota hänen lupauksiinsa ellen saa niistä kirjallista tositetta. Viime käynnillä hän ei sellaista suostunut allekirjoittamaan. Tuo ulkopuolinen välittäjä on tällä hetkellä oikeusaputoimisto, josta lähetetään Nevalaiselle virallinen maksukehoitus ja pyydetään ottamaan yhteyttä.
Kapane
10.03.2006 12:03:11

Tästä yritin hieman vihjaista jo ketjun alussa, että sitä saa mitä tilaa. Jos vielä kaula on speksattu 6-kielisen paksuiseksi, niin odostusarvo kitaran onnistumiseen on olleet aika huonot. Kyllä varmaan myös speksaajalla on tässä oma vastuu, samoin kuin valmistajalla tästä tilaajaa valaista. Voihan tietenkin olla, että tämä oli ensimmäinen (ja viimeinen?) seiska minkä Matti on tehnyt.

En kyllä usko, että omavastuu on speksaajalla eli tässä tapauksessa tilaajalla. Jos menen parturiin ja pyydän, että tekevät 4 millin siilistäni vapaudenpatsaan otsalleni, niin on parturin vastuulla sanoa, että ei tuu mitään. Mikäli kyseinen operaatio olisi kuitenkin mahdollista, mutta parturi ei ole varma omista taidoistaan on hänen syytä valaistaa minua siitä, että hän ei mahdollisesti ole kykenevä tekemään kyseistä kampausta minulle. Jos parturi yrittää, mutta epäonnistuu en ole velvollinen maksamaan ainakaan täyttä hintaa.
Skenehuora jo 4 vuotta.
Leikari
10.03.2006 12:44:39
Valitettavasti tilanne on se, että Nevalainen ei halua kasvokkain asiasta keskustella.

jos näin, niin Nevalaisen ystävillä olisi tässä vaikuttamisen paikkaa

Tuo ulkopuolinen välittäjä on tällä hetkellä oikeusaputoimisto, josta lähetetään Nevalaiselle virallinen maksukehoitus ja pyydetään ottamaan yhteyttä.

eikös tuosta voisi ottaa vähän takapakkia ja pyrkiä vielä epävirallisempaan ratkaisukanavaan so. ilmoitat Nevalaiselle, että vedät kehotuksen takaisin sillä edellytyksellä, että käytte neuvotteluun vaikka välittäjän avulla

oikeusaputoimistohan saa virallisen prosessin käyntiin ja mikäli näyttö riittää niin rahat tulevat sinulle sitten virkatietä vaikka väkisin - onko tuo toivottava keino tai sitten ainoa jäljellä oleva...??
Soitetaan jamia!
Kapane
10.03.2006 12:47:43

onko tuo toivottava keino tai sitten ainoa jäljellä oleva...??

Ottaen huomioon, että tapahtumaketjun alusta on lähes vuosi, niin minusta todellakin.
Skenehuora jo 4 vuotta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)