aristoteles666 16.09.2011 16:56:24 | |
---|
Epi: Tässä meikäläisen top-5: Ja jotain erilaista: Stevie Ray Vaughan ja Texas Flood. Stratocaster soi mestarin käsissä koko soundikirjollaan mielettömän upeasti. Paksut kielet ja ainutlaatuinen tatsi. En tiedä tuon periodin vahvistinarsenaalista, ikävä kyllä. . jackson brownen Howard Dumble Overdrive Special. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
LaMotta 16.09.2011 17:08:08 | |
---|
Täydellinen kitarasoundi (särö) koostuu sanoista TS-9 ja TS-808. "Tarvitseeko meidän todellakin sytyttää kynttilä auringon nähdäksemme?" - Werner von Braun.
"Errare humanum est." |
Funkånaut 16.09.2011 17:08:33 | |
---|
GrooverMan: Aina oon digannut Daven saundeista. Iän myötä myös soittotaitoa arvostaa enemmän ja enemmän, niin taloudellista ja niin vaikuttavaa. Loistoesimerkki äijän saundista ja tavasta soittaa on myös Echoes, erityisesti Live at Pompeii versio. Oi, toi Live at Pompeii kokonaisuudessaan. Upeat soundit! Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 9. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko |
vvaltsu 16.09.2011 17:47:01 | |
---|
Nykyisin minulla ei ole vaarallisia harrastuksia. - Tero Vaara |
Sakmongkol 16.09.2011 17:59:03 | |
---|
|
FreshPots 16.09.2011 18:39:03 | |
---|
"Lisätkää vettä keittoon, muusikot tulevat syömään!" |
Morri 16.09.2011 21:38:42 | |
---|
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
jipeeällä 16.09.2011 22:51:53 (muokattu 16.09.2011 22:55:41) | |
---|
Tämä nyt taas on tätä, mutta IMHO tässä olisin melko lähellä omaani "the" lead-saundia tällä: Soolosoinniltaan Gary Moore - tyyppinen, mutta hieman enemmän Soldano SLO:n "tilaa" sekä hengittävyyttä ja esim. H&K TriAmp "3D" vaikutelmaa. Erottelukyvyn tulisi olla Splawnin tasoa, mutta saundin tietty rapeus ja omaperäisyys Bogner Ecstacystä. EQ:n tulisi olla hieman enemmän kuopalla, jolloin alapää syvenee melko paljon. Ettei menisi liian helpoksi, niin jonkin verran Gilmourin paksua laulavuutta mukaan. Kompatessa mieleen on jäänyt Vain Bad Horsien saundi. Alapään tulisi olla vielä hieman SRV - tyyppinen siten, että alimmat nuotit tulevat ulos selvempinä ja erottelevampina. Varsinainen Gain - ulina alkaisi hieman ylempää. EDIT: Tiedän, ettei tällaisessa kombinaatiossa liene paljoakaan tiukkaa realiteettia minkään tehdasvalmisteisen vahvistimen osalta, eikä varmaan teknisestikään, mutta mitäs näistä. Käsittääkseni alkup. kysymys oli hypoteettinen? :o) |
Sakmongkol 16.09.2011 22:55:42 | |
---|
jipeeällä: hieman enemmän Soldano SLO:n "tilaa" sekä hengittävyyttä Tämä on muuten jännä kun en itse varsinaisesti tiedä yhtään Soldanolla soittavaa hyväsaundista äijää, mutta itse saan parhaat saundit POD Farmista ruuvaamalla juuri SLO-mallinnusta. En myöskään tiedä kuinka lähellä kyseinen mallinnus on lähellä aitoa, ei varmaan kovinkaan, mutta se on selkeästi vähiten huono. Kaikista marsumallinnuksista saa irti pelkkää paskaa vaikka enimmäkseen saundin puolesta arvostamani kitaristit soittavat juuri marsuilla. |
Tawsky 16.09.2011 22:57:25 | |
---|
Sakmongkol: Kaikista marsumallinnuksista saa irti pelkkää paskaa vaikka enimmäkseen saundin puolesta arvostamani kitaristit soittavat juuri marsuilla. Marsuissa on niin olellinen homma se putkien luoma soittotuntuma ja dynamiikka, että sitä ei oikein voi digitaalisesti tai transistorivehkein jäljitellä. |
Sakmongkol 16.09.2011 22:59:46 | |
---|
ADEHD: Marsuissa on niin olellinen homma se putkien luoma soittotuntuma ja dynamiikka, että sitä ei oikein voi digitaalisesti tai transistorivehkein jäljitellä. Mää luulen että se on tämä juuri. Mutta toisaalta en mielelläni ota solukämppään marsupinoa mölyämään. |
Jyrken 16.09.2011 23:10:34 | |
---|
Sakmongkol: Kaikista marsumallinnuksista saa irti pelkkää paskaa vaikka enimmäkseen saundin puolesta arvostamani kitaristit soittavat juuri marsuilla. Line Kuutosen kanssa tuntuu siltä, ettei jonkin artistin tyylistä saundia kannata välttämättä lähteä hakemaan niiden kamojen mallinnoksilla, joita artisti itse käyttää. Toinen juttu varmasti joku Axe-Fx sitten. if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal |
Antroid 16.09.2011 23:15:47 | |
---|
Mulla on. Tosin, pitää ollakin. ;) |
jpjanhun 17.09.2011 00:45:17 (muokattu 17.09.2011 00:46:23) | |
---|
Itse hurahdin kyllä ihan täysin Sayceen. Saundit on aivan mahtavat! Muutenkin tuo kitarointi kolahtaa itelle. Vähän niinku Rock-versio tommosesta SRV-soitosta. Laulutyylikin todella hyvä, sopivasti asennetta ja väriä. E: Innerevolution on kyllä älyttömän hyvä levy. Eikä ole mikään "tylsä" blueslevy vaan tuollainen pop/rock/blues -sekoitus. Koko tuon levyn äänimaailma on erittäin avara ja toimiva. -joo, nyt vähän lisää kuunnelleena täytyy todeta että mun mielestä toi häiskä todella osaa soittaa hyvin tota juttuaan! en tarkoita että välttämättä olisi mikään sessiomuusikko tms. joka paikan höylä mutta noi blues/rock - jutut lähtee kyllä välillä aika ällistyttävällä otteella. tossa soitossa on niinkun voimaa ja energiaa takana ja tosi sujuvasti silti irtoaa. en nyt oikein tiedä oonko kuullut ihan vastaavaa aiemmin. |
Epi 17.09.2011 10:49:53 | |
---|
aristoteles666: jackson brownen Howard Dumble Overdrive Special. Ai se oli Dumble; en ollut varma koska se niillä soitti. Pori Jazzissa -85 oli isot pinot Marsun JCM800 -comboja. Kun miehet rumenee niin soitto kovenee! |
aristoteles666 17.09.2011 11:08:13 | |
---|
Epi: Ai se oli Dumble; en ollut varma koska se niillä soitti. Pori Jazzissa -85 oli isot pinot Marsun JCM800 -comboja. se soitti sen levyn sillä, ja totta porissa oli jcm 800x5 comboa, ja yksi vanhempi nuppi. osti se itselleen pari dumblea ekan levyn jälkeen ja soitti niilla ja super reverbillä. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
FreshPots 17.09.2011 11:11:04 | |
---|
aristoteles666: se soitti sen levyn sillä, ja totta porissa oli jcm 800x5 comboa, ja yksi vanhempi nuppi. osti se itselleen pari dumblea ekan levyn jälkeen ja soitti niilla ja super reverbillä. Ja Vibroverbillä, Twin Reverbillä, Bassmanilla ja Marshall Majorilla! Ja fenkut kävi Cezar Diaz:n modattavana. "Lisätkää vettä keittoon, muusikot tulevat syömään!" |
jipeeällä 17.09.2011 11:15:53 (muokattu 17.09.2011 11:21:41) | |
---|
Sakmongkol: Tämä on muuten jännä kun en itse varsinaisesti tiedä yhtään Soldanolla soittavaa hyväsaundista äijää On tunnustettava, etten itsekään mitenkään nimenomaisesti fanita SLO:n saundia. Erittäin hyvä vahvistinhan se on, mutta saundi ei ole vain minun tyyppiseni. Mutta dynaaminenhan se on. |
FreshPots 17.09.2011 11:23:17 | |
---|
jipeeällä: On tunnustettava, etten itsekään mitenkään nimenomaisesti fanita SLO:n saundia. Erittäin hyvä vahvistinhan se on, mutta saundi ei ole vain minun tyyppiseni. Mutta dynaaminenhan se on. Gov't Mulen Warrenin saundeista tykkään kyllä kovasti ja eikös se soittele soldanoilla? "Lisätkää vettä keittoon, muusikot tulevat syömään!" |
Antti1 17.09.2011 11:25:46 | |
---|
Crossfire96: Gov't Mulen Warrenin saundeista tykkään kyllä kovasti ja eikös se soittele soldanoilla? Sillä on lähimenneisyydessä ollut ilmeisesti kaksi vahvaria yhtäaikaa, joista toinen on SLO100 ja toinen Ceasar Diaz CD-100 prototyyppi. Osta Rolandin sähköpannut, osta osta |