Ben_D 05.01.2006 13:22:35 | |
---|
Onneksi olkoon!! :-) Mukava juttu. Ehkä aivan liian aikaista sanoa mutta jos joskus pistät torille myyntiin niin ainakin täällä tiedetään että hyvä yksilö on valkattu. ;-) Toivottavasti ois niin hyvä ettei tarvis myydä koskaan! Toivotaan. Nyt tosiaankin näytti ko. yksilö 10 kertaa paremmalta kun aikaisemmat yhteensä. |
Jubi 05.01.2006 14:15:14 | |
---|
Mites sarjanumerot näissä kolmessa tapauksessa? Taitaa kolmas olla eri erästä ;) Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena. |
Ben_D 05.01.2006 14:20:09 (muokattu 05.01.2006 14:24:00) | |
---|
Mites sarjanumerot näissä kolmessa tapauksessa? Taitaa kolmas olla eri erästä ;) Joo pitäis tsekata..Ensimmäisen ja kolmannen sarjanumerot mulla on, mutta ei toisen. Miten sen vois sarjanumerosta tulkita, ovatko kitarat samassa erässä valmistettu? |
losli 05.01.2006 14:59:32 | |
---|
Joo pitäis tsekata..Ensimmäisen ja kolmannen sarjanumerot mulla on, mutta ei toisen. Miten sen vois sarjanumerosta tulkita, ovatko kitarat samassa erässä valmistettu? Sitten vaan tuolta Tokai registryn kautta kyselemään että ovatko myyneet jo ne paskat jollekkin onnettomalle, vai ovatko päätyneet tehtaanjohtajan takkapuiksi. :-) "Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve." |
Jubi 05.01.2006 16:10:07 | |
---|
Joo, se Tokai reg. availee noita sarjanumeroita. En itsekään tiedä sen enempää kuin, että kaks ekaa nro:a kertoo valmistusvuoden. Eli 02xxxxx, lukee omassa. Tehty siis 2002. Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena. |
Ben_D 12.01.2006 18:48:54 | |
---|
Nyt on Tokai viimesen päälle. Hain äsken satularemontista kun kitaraan vaihdettiin Earvanan satula. Komas kerta todensano tässä tapauksessa. Huojentunut olo. |
duane aslaksen 12.01.2006 20:03:49 | |
---|
Helvetin mukava kuulla että nyt on SE kitara kourassa mitä lähdit ostamaan. Jengi alkoi olemaan täällä jo aika lynkkausmielialalla tota Musamaailmaa kohtaan, hyvä kuulla että palvelu pelasi kuitenkin loppujen lopuksi. Heh, ihmiset oikein venasi että pääsisi teilaaman ko lafkaa... ei sillä ettei sieltäkin saisi välillä vitun paskaa/ylimielistä palvelua. It's my job to keep punk rock elite... |
Ben_D 12.01.2006 20:06:18 | |
---|
Helvetin mukava kuulla että nyt on SE kitara kourassa mitä lähdit ostamaan. Jengi alkoi olemaan täällä jo aika lynkkausmielialalla tota Musamaailmaa kohtaan, hyvä kuulla että palvelu pelasi kuitenkin loppujen lopuksi. Heh, ihmiset oikein venasi että pääsisi teilaaman ko lafkaa... ei sillä ettei sieltäkin saisi välillä vitun paskaa/ylimielistä palvelua. Mä en saanut missään vaiheessa ylimielistä palvelua...pitää vaan olla tiukkana näiden asioiden kanssa niin menee perille kerrasta. |
duane aslaksen 12.01.2006 20:10:05 (muokattu 12.01.2006 20:11:09) | |
---|
Mä en saanut missään vaiheessa ylimielistä palvelua...pitää vaan olla tiukkana näiden asioiden kanssa niin menee perille kerrasta. Jees, näinhän se menee. Itsekin olen ko mestaan laittanut rahaa muutaman tuhat euroa, Tokaita myöskin kantanut himaan. Onneksi sattunut ilmeisesti suht hyvää sarjaa, laadussa ei ole ollut valittamista. It's my job to keep punk rock elite... |
buju 12.01.2006 20:23:15 | |
---|
Onneksi olkoon! Viimein sait mitä halusit. Vaikka mulla ei huonoja kokemuksia musamaailmasta olekaan niin kieltämättä noi sun kokemukset pistää vähän miettimään. Kyllä ton hintanen skeba pitäs olla kunnossa jos se on liikkeen hyllyllä. Onneksi sattu nyt pelimies asiakkaaksi niin saatiin pari maanantai kappaletta pois hyllyltä(tuskin ne on pistäny niitä myyntiin). Ja vielä kerran onneks olkoon kunnon kitarasta! Nyt sitte annat kunnon kyytiä sille kun oot joutunu odottaa. Damn right, I´ve got the blues |
Ben_D 12.01.2006 20:25:59 | |
---|
Onneksi olkoon! Viimein sait mitä halusit. Vaikka mulla ei huonoja kokemuksia musamaailmasta olekaan niin kieltämättä noi sun kokemukset pistää vähän miettimään. Kyllä ton hintanen skeba pitäs olla kunnossa jos se on liikkeen hyllyllä. Onneksi sattu nyt pelimies asiakkaaksi niin saatiin pari maanantai kappaletta pois hyllyltä(tuskin ne on pistäny niitä myyntiin). Ja vielä kerran onneks olkoon kunnon kitarasta! Nyt sitte annat kunnon kyytiä sille kun oot joutunu odottaa. Joo saa Lespa kyytiä...nyt on vaan duunissa sellanen kiire, että menee tänäänkin yöhön saakka. Taisivat lähtee molemmat Tokait kohti Nipponia. |
carlos 12.01.2006 21:18:50 | |
---|
Lukaisinpas koko ketjun läpi. Erittäin paska säkä kyllä kävin sulle Ben_D! Itse ostin musamaailmasta Tokain LS-70:n reilu vuosi sitten, eikä minulla ole kyllä ollut kitarasta huonoa sanottavaa. Toisaalta, olen juuri se tyyppi, joka ei mitään pieniä virheitä huomaa syynäämälläkään :) I can't hide but I can run for miles. |
Ben_D 12.01.2006 21:20:39 | |
---|
Lukaisinpas koko ketjun läpi. Erittäin paska säkä kyllä kävin sulle Ben_D! Itse ostin musamaailmasta Tokain LS-70:n reilu vuosi sitten, eikä minulla ole kyllä ollut kitarasta huonoa sanottavaa. Toisaalta, olen juuri se tyyppi, joka ei mitään pieniä virheitä huomaa syynäämälläkään :) No oli vähän ongelmia matkassa, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. En mäkään pieniä, mutta nää virheet oli aikas isoja. |
carlos 12.01.2006 21:31:07 (muokattu 12.01.2006 21:31:51) | |
---|
No oli vähän ongelmia matkassa, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. En mäkään pieniä, mutta nää virheet oli aikas isoja. Juu niin olikin. Tuon lauseeni ei ollut tarkoituskaan viitata näihin ongelmiisi.. EDIT: olipas sekin tyhmästi sanottu. Ei tokikaan sinun ongelmiisi, vaan Tokain ongelmiin, jotka päätyivät sinun käsiisi :) I can't hide but I can run for miles. |
Eemil 30.01.2006 14:14:39 (muokattu 30.01.2006 14:14:48) | |
---|
Nostanpa tämän kun liittyy asiaan jotenkuten. Hankin tuossa joku aika takaperin Tokai LS-85Q-kitaran. Tune o matic siinä tallana ja kielten korkeudensäätö on tehtävä jakoavaimen avulla, koska talla ei suostu liikkumaan ylöspäin ja alaspäin sitä joutuu koputtelemaan jollakin. Ihmettelin aluksi asiaa jonkin aikaa ja päätin ottaa kielet irti jotta homma selviää. Siinä on moinen vika, että tallan kiinnitystapit ovat liian lähellä toisiaan. Tallanhan pitäisi pudota irti kun ilman kieliä olevan kitaran kääntää kansi alaspäin, mutta näin ei tapahdu. Kaksin käsin sen saa vetää todella kovalla voimalla irti jos haluaa. Kielten korkeuden säätäminen on siis hiukka hankalaa. Kummastuttaa se, että kitara on kuitenkin säädetty tosiaan ennenkuin se on minulle luovutettu joten tuo asia on varmasti huomattu. On se kumma että tuommoisia lasketaan silti läpi ja toivotaan että asiakas ei huomaa vikaa. Aloittelija ei varmasti olisikaan huomannut. Mä odotan n. 1000€ kitaralta virheettömyyttä. Ymmärrän että tuo ei ole musamaailman vika että kitarassa on tuommoinen vika mutta se olisi pitänyt siellä huomata sääämisen aikana ja tehdä asialle jotain. Kitara on nyt pistetty takaisin maahantuojalle, en tiedä onko vielä perillä. Odotan innolla minkälainen ratkaisu asiaan tulee. Se täytyy sanoa että muuten kitara oli oikein hyvin säädetty keskimääräistä soittajaa ajatellen, mistään muusta ei ole valittamista kuin tuosta tallasta. Työnnä kurkku mun pyllyyn, jooko? -Axeman lemmikkijänikselleen
K100 #2 |
Ze Kink 30.01.2006 14:23:14 | |
---|
Nostanpa tämän kun liittyy asiaan jotenkuten... Nyt vaikuttaa kyllä pikkuhiljaa siltä, että Musamaailmalla on jotain vähän pielessä, kun pistävät tuollaisia romuja myyntiin. Virheellisiä kitaroita tulee joka merkiltä (olen testannut montaa käsittämättömän paskaa Gibsonia, ei tosin kuulu aiheeseen), joten Tokaita ei voi oikein erityisesti syyttää. WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
Les Fender 30.01.2006 17:49:11 | |
---|
Nyt vaikuttaa kyllä pikkuhiljaa siltä, että Tokailla on jotain vähän pielessä. Ei noita vikoja voi kyllä pelkästään maahantuojan piikkiin laittaa. Vaikuttaa kyllä vahvasti siltä että tehtaalla on laaduntarkkailussa jotain vialla. Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
Swan 30.01.2006 19:54:53 | |
---|
Hyvä säkä on meikäläisellä käynyt Tokain kanssa, kun LS-70:ni toimii just eikä melkein. |
Ben_D 30.01.2006 20:18:25 | |
---|
Tokailla Ei noita vikoja voi kyllä pelkästään maahantuojan piikkiin laittaa. Vaikuttaa kyllä vahvasti siltä että tehtaalla on laaduntarkkailussa jotain vialla. Mutta sen voi laittaa maahantuojan piikkiin, että heidän kitarahuoltajansa päästää läpi sekundaa. |
Groove Man 31.01.2006 19:53:03 | |
---|
Tokailla Ei noita vikoja voi kyllä pelkästään maahantuojan piikkiin laittaa. Vaikuttaa kyllä vahvasti siltä että tehtaalla on laaduntarkkailussa jotain vialla. Joo ei pelkästään. Musta kaikkien niiden piikkiin, jotka on ketjussa ennen kuin skeba päätyy kuluttajalle. Jos homma toimisi hyvin, niin kaikissa näistä tehtäisiin oma laadunvalvontansa ja näin ostajan pitäisi jo saada HYVIN suurella todennäköisyydellä kelpo tavaraa..siis jos homma toimisi.. Oma tuorein kokemukseni laadunvalvonnan notkahduksesta koskee juuri Tokaita, kun kesällä aloin aktiivisemmin katsella uutta stratoa. Harkitsin jo tuommoisen SRV tokai straton hankkimista, jonka viimeistelyä myyjä kehui testiverrokkiin (fenkun classic sarjan strato) nähden. Aikani skittaa syynättyäni kävi ilmi, että kaulan ylärekisterissä on jotain häikkää. Noh, myyjä alkoi siinä tutkia asiaa ja seurasin mielenkiinnolla vierestä. Vähän kaikkea kokeiltiin: kaulan kiristämistä, kaulan 'pienoista' vääntelyä (jos vaikka asettuisi siitä paremmin paikoilleen), kaularaudan säätämistä, kielten korkeuden säätöä, uusia kieliä...you name it. Lopputulos oli tehtaan hieman reisille mennyt nauhatyö. Muutamat nauhat oli snadisti, mutta riittävästi, muita alempana. Kaveri meinasi hiovansa kaikki tuosta kohdasta ylemmän rekisterin nauhat sillä "kyllähän tämä kitara myyntikuntoon pitää kuitenkin saada". Toimitusta sivustaseuranneena mulla lopahti kiinnostus tuohon yksilöön ja hieman myös luotto kyseiseen liikkeeseen.. Valitsin lopulta kuitenkin J. Ruokankaan hengentuotteen ja hetkeäkään ei ole kaduttanut.. Ettei mene nyt pelkäksi Tokai merkin dissaamiseksi niin todetaan loppuun, että oli aikaisemmin toisessa liikkeessä testaamissani meksiko fendereissäkin surkeita yksilöitä, luvattoman monta.. ps. Ja siis kumpikaan näistä em. liikkeistä ei ollut musamaailma.. |