![]() 23.02.2019 06:59:38 | |
---|---|
iec: DHL:llä on soppari Postin kanssa. Täällä meillä päin ainakin Posti tuo (tai jos et ole kotona haet Postin toimipisteestä). Lähtee Saksasta DHL:llä ja vaihtuu jossain HKI/Vantaa paikkeilla postille. Seuranta on suoraan postin sivuilta Suomeen saapumisen jälkeen. Ahaa. Tuota en tiennytkään. Hyvä kun tuli puheeksi. | |
![]() 24.02.2019 06:43:51 (muokattu 24.02.2019 06:45:04) | |
Joo, se mun tilaus oli saapunut Suomeen vissiin 21.02. torstaina(kun se oli siirtynyt Postin käsiteltäväksi). Ja ne oli lähettäneet viestin silloin, mutta en siihen huomannut vastata. Niin ajattelin että se on varmaan jo tullut noudettavaksi, ja kävin eilen lähimmästä postin toimipisteestä kysymässä, mutta ei ollut saapunut. Laitoin kyllä jo tilatessani erilliseksi toimitus-osoitteeksi postin osoitteen, koska ajattelin että se on niin parempi, jos en satu olemaan himassa. No, eiköhän se sieltä vielä tule. Olisihan se ollutkin outoa jos se olisi jo tullut. Tein tilauksen maanantaina 18.02. Luulisin että se sitä voisi odotella saapuvaksi about tiistaina 25.02. En muistanut kysyä postissa, voisivatko he iloittaa mulle saapumisesta. No, ei se mitään. Voinhan käydä tuolla kyselemässä kun posti on tuossa lähellä. | |
![]() 26.02.2019 09:23:14 | |
Brownie: Joo, se mun tilaus oli saapunut Suomeen vissiin 21.02. torstaina(kun se oli siirtynyt Postin käsiteltäväksi). Ja ne oli lähettäneet viestin silloin, mutta en siihen huomannut vastata. Niin ajattelin että se on varmaan jo tullut noudettavaksi, ja kävin eilen lähimmästä postin toimipisteestä kysymässä, mutta ei ollut saapunut. Laitoin kyllä jo tilatessani erilliseksi toimitus-osoitteeksi postin osoitteen, koska ajattelin että se on niin parempi, jos en satu olemaan himassa. No, eiköhän se sieltä vielä tule. Olisihan se ollutkin outoa jos se olisi jo tullut. Tein tilauksen maanantaina 18.02. Luulisin että se sitä voisi odotella saapuvaksi about tiistaina 25.02. En muistanut kysyä postissa, voisivatko he iloittaa mulle saapumisesta. No, ei se mitään. Voinhan käydä tuolla kyselemässä kun posti on tuossa lähellä. Laitoit toimitusosoitteeksi Postin osoitteen? Ei ehkä hyvä? Tilasin viime viikon maanantaina Thomannilta ison paketin. Postilta tuli viesti, johon jätin vastaamatta. Paketti tuotiin ovelle perjantain aamuna klo.10. Jos en olisi ollut silloin kotona, olisivat he tietysti vieneet paketin lähimpään postipisteeseen. Homma toimii kuin junan vessa (silloin vanhoina hyvinä aikoina). | |
![]() 26.02.2019 11:22:51 (muokattu 26.02.2019 11:24:21) | |
discominister: Laitoit toimitusosoitteeksi Postin osoitteen? Ei ehkä hyvä? Tilasin viime viikon maanantaina Thomannilta ison paketin. Postilta tuli viesti, johon jätin vastaamatta. Paketti tuotiin ovelle perjantain aamuna klo.10. Jos en olisi ollut silloin kotona, olisivat he tietysti vieneet paketin lähimpään postipisteeseen. Homma toimii kuin junan vessa (silloin vanhoina hyvinä aikoina). Voivat ne sen siihen oven taaksekin jättää. Näin itsellä kävi taannoin. Yrittivät soittaa kerran, yritin soittaa takaisin, mutteivät vastanneet ja kun menin kotiin, niin oven takana paketti odotti iloisesti lumisateessa yksinään. :) e. ja koska riskit eivät realisoituneet, niin olin varsin tyytyväinen, että sain paketin heti itselleni. Mutta onhan tuollaisessa toiminnassa omat riskinsä kuitenkin. Ja jos oikein härski jätkä olisi, niin veisi paketin sisään ja soittaisi perään, että missä se mun paketti on, kun en ole nähnytkään... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 28.02.2019 18:25:25 | |
Tilasin Tompalta pikkurompetta. Kaikki hyvin, mutta Postilla on näköjään uusi palvelu eli sähköpostitse udellaan halutaanko paketti ovelle vai hakisiko mieluummin lähipostista. Kuulostaa muuten ihan hyvältä, paitsi että se maili tulee jo siinä vaiheessa kun paketti on vasta saapumassa maahan ja se että siihen voi vastata VAIN SAMANA PÄIVÄNÄ KLO 17 MENNESSÄ. Postilla menee kumminkin semmoiset kolmesta viiteen päivään toimittaa paketti loppuasiakkaalle. | |
![]() 01.03.2019 11:40:59 | |
Voi helvetti että UPS on pelkkää paskaa. Cash on delivery -toimitus on näköjään täysin mitään tekemätön vaihtoehto nykyään. Ennen homma oli ihan ok, kun kuski soitti toimituspäivän alkajaisiksi, että onko ketään vastaanottamassa pakettia. Tässä vaiheessa pystyi ilmoittamaan, että eijjoole vaan haen omalla ajallani UPS:n toimipisteestä ja maksan kortilla, kuskille kun ei voi maksaa kuin käteisellä ja vieläpä tasarahalla. Nyt on pari kertaa käynyt niin, että kuski ei enää soitakaan tiedustelupuhelua. Ainoastaan lähetyksen seurannasta näkee, että heh juum yritetty on, mutta ei mitään infoa mihin paketti tulee päätymään vai yrittävätkö automaattisesti seuraavana päivänä (tässä tapauksessa maanantaina) uudelleen. Ja asiakaspalvelu katkeaa 10 min jonotuksen jälkeen. Ei onnistu netissäkään paketin loppusijoituspaikan muutos, koska arvasin edellisestä kerrasta tämän saman saatanan kikkailun ja muutin aiemmin nimenomaan tähän lähetykseen mieleiseni vaihtoehdot. Että syöhän paskaa ja et saa kiinni mandariini! Jatkossa vain etukäteen maksaen t-kaupan tilaukset. no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio | |
![]() 05.04.2019 21:22:28 (muokattu 05.04.2019 21:24:13) | |
Jaa jaa, vielä toimi edellisviikolla entiseen malliin eli joku varoitus edellisenä päivänä, mut nyt tuli vaan soitto että "täällä ollaan, tuoppas käteistä". EIKÄ SIINÄ VIELÄ KAIKKI! Tällä kertaa Thomppa itse on munannut kovaa: tilasin ApI500VPR:n eli siis kolmen räkkiunitin kokoinen mööpeli johon laitetaan 500-sarjan asioita. Ja laatikossa oli ainoastaan kyseisen laitteen muuntaja! Voee vittu että tympäsee, äänitykset alakaa ja nyt oottele siten ens viikko vehettä. Varastomies Horst on kyllä vejellyt nollat taulussa. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 05.04.2019 22:07:51 | |
askomiko: Varastomies Horst on kyllä vejellyt nollat taulussa. Ne Horstit on aika vesseleitä ; ) | |
![]() 07.04.2019 10:59:04 | |
mike tapping: Tilasin Tompalta pikkurompetta. Kaikki hyvin, mutta Postilla on näköjään uusi palvelu eli sähköpostitse udellaan halutaanko paketti ovelle vai hakisiko mieluummin lähipostista. Kuulostaa muuten ihan hyvältä, paitsi että se maili tulee jo siinä vaiheessa kun paketti on vasta saapumassa maahan ja se että siihen voi vastata VAIN SAMANA PÄIVÄNÄ KLO 17 MENNESSÄ. Postilla menee kumminkin semmoiset kolmesta viiteen päivään toimittaa paketti loppuasiakkaalle. Kyllä Postin prosesseissa olisi parantamista. Tavara saapunut maahan 4.4. jolloin se on rekisteröity kaksi kertaa Postin logistiikkakeskuksessa, viimeisen kerran klo. 16:08. Sitä ennen sain tuon kyselyviestin 2.4. mihin oli tosiaan aikaa vastata se yksi työpäivä. Sen ymmärrän ettei se enää kerennyt 4.4. päivän kuljetukseen, mutta se, että toimitus makaa edelleen siellä logistiikkakeskuksessa. Asun itse Helsingissä ja Posti jakelee noita paketteja toimipisteisiin jopa lauantaisin, niin ei voi muuta kuin ihmetellä tuota palvelun hitautta ja prosessien tahmaisuutta. Maksaisin mielelläni Postin palveluista enemmän, jos olisi takeita sen toimivuudesta ja palvelun tasalaatuisuudesta. Nykyjään jos myyn tai ostan kitararoipetta, on Matkahuollon bussiennakko varsin mutkaton ja hyvä palvelu. https://www.facebook.com/SixInchBand/ | |
![]() 09.04.2019 16:25:22 | |
Mä jouduin maksumieheksi tompalla kun palautin huonon fenderin pienen testin jälkeen. Hirveät lommot kitarassa ja ei kuulemma ole tullut postissa. Olisin ottanut takas mutta kun alkujaan lähti sinne ns. viallisena tuotteena. Tuli aika kallis testi.. ennen sitä melkein 15v asiakkaana koska hinnat olleet hyvät ja palvelu pelannut. Jatkossa pitää asioida muualla ja tässä varoituksen sanana muillekin.. What's yours?! | |
![]() 09.04.2019 16:37:15 (muokattu 09.04.2019 16:40:55) | |
metlica: Mä jouduin maksumieheksi tompalla kun palautin huonon fenderin pienen testin jälkeen. Hirveät lommot kitarassa ja ei kuulemma ole tullut postissa. Olisin ottanut takas mutta kun alkujaan lähti sinne ns. viallisena tuotteena. Tuli aika kallis testi.. ennen sitä melkein 15v asiakkaana koska hinnat olleet hyvät ja palvelu pelannut. Jatkossa pitää asioida muualla ja tässä varoituksen sanana muillekin.. Otitko yhteyttä kuluttaja-asiamieheen? Ei tainnut mennä ihan lain mukaan jos tosiaan itse et lommoja tehnyt.... Oliko pakkaus myös kärsinyt matkalla? Pitäisiköhän tästä lähtien laittaa GoPro päähän tai pyytää kaveri/muija filmaamaan koko palautusprosessi pakkaamisesta postivirkailijalle luovuttamiseen asti ;-) Ei sillä, ne harvat kerrat kun itse olen Tompalle palauttanut niin kaikki on mennyt mutkattomasti.. -Absoluuttinen puukorva- | |
![]() 09.04.2019 16:41:37 (muokattu 09.04.2019 16:42:39) | |
J2280: Otitko yhteyttä kuluttaja-asiamieheen? Ei tainnut mennä ihan lain mukaan jos tosiaan itse et lommoja tehnyt.... Oliko pakkaus myös kärsinyt matkalla? Pitäisiköhän tästä lähtien laittaa GoPro päähän tai pyytää kaveri filmaamaan koko palautusprosessi pakkaamisesta postivirkailijalle luovuttamiseen asti ;-) En oo laittanu. Tosiaan kunnon lommo takapuolella enkä keksi muuta kuin että joku on viskonut seinään. Pakkaus oli kuulemma ehjä ja heidän asiantuntijoiden näkemyksen mukaan on lähtenyt viallisena takas heille. Luulisi että olisin huomannut pakatessa sen lommon. Edit: ja aiemmin toiminut palvelu täydellisesti. Asiakkaana yli 10v ja vähintään yhtä monta tonnia What's yours?! | |
![]() 09.04.2019 16:56:24 | |
metlica: En oo laittanu. Tosiaan kunnon lommo takapuolella enkä keksi muuta kuin että joku on viskonut seinään. Pakkaus oli kuulemma ehjä ja heidän asiantuntijoiden näkemyksen mukaan on lähtenyt viallisena takas heille. Luulisi että olisin huomannut pakatessa sen lommon. Edit: ja aiemmin toiminut palvelu täydellisesti. Asiakkaana yli 10v ja vähintään yhtä monta tonnia Itse en ainakaan maksaisi vaan riitauttaisin asian. Tässä on sana sanaa vastaan, ihan sama onko joku "asiantuntija" vai ei. Voihan vaikka Tompalla paketin vastaanottanut jannu pudottaa kitaran tms. Luulisi myös painavan jonkin verran tuo tilaushistoriasi... -Absoluuttinen puukorva- | |
![]() 09.04.2019 18:05:37 (muokattu 09.04.2019 18:06:37) | |
J2280: Itse en ainakaan maksaisi vaan riitauttaisin asian. Tässä on sana sanaa vastaan, ihan sama onko joku "asiantuntija" vai ei. Voihan vaikka Tompalla paketin vastaanottanut jannu pudottaa kitaran tms. Luulisi myös painavan jonkin verran tuo tilaushistoriasi... Luulen myös, että se asijan tuntia on just se sama Horst, joka krapulapäissään sekoili aikaisemmalla sivulla. Mutta samaa mieltä, kannattaa riitauttaa. Ja kannattaa, jos ei nyt GoProta, niin ottaa edes valokuvat ennen lähetystä. Toisaalta, ei nekään varmaan tarpeeksi aukottomasti todista, etteikö lommot olisi tulleet kuvauksen ja lähettämisen välillä.. E. Muutenkin vaikuttaa kyllä äärettömän typerältä peliliikkeeltä Thomannin suunnalta. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 09.04.2019 18:07:33 | |
Laulava Kylätohtori: Luulen myös, että se asijan tuntia on just se sama Horst, joka krapulapäissään sekoili aikaisemmalla sivulla. Mutta samaa mieltä, kannattaa riitauttaa. Ja kannattaa, jos ei nyt GoProta, niin ottaa edes valokuvat ennen lähetystä. Toisaalta, ei nekään varmaan tarpeeksi aukottomasti todista, etteikö lommot olisi tulleet kuvauksen ja lähettämisen välillä.. Mä otan aina kuvan tai pari kun pakkaan! Mutta lähinnä yleiskunnon kannalta, kaula ehjä jne. Oli edestä päin kaksikin kuvaa mutta ei auttanu kun lommo takana. What's yours?! | |
![]() 09.04.2019 19:38:01 | |
Helppoja keissejä aina tämmöset kuluttajan kannalta. Ei Thomannilla ole mitään todisteita että juuri sinä sen lommon aiheutit joten heillä ei ole oikeutta laittaa sinua maksamaan siitä. Joten haistata vitut ja sano että viet jatkossa rahasi muualle. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. | |
![]() 10.04.2019 00:53:39 | |
tuskiz: Helppoja keissejä aina tämmöset kuluttajan kannalta. Ei Thomannilla ole mitään todisteita että juuri sinä sen lommon aiheutit joten heillä ei ole oikeutta laittaa sinua maksamaan siitä. Joten haistata vitut ja sano että viet jatkossa rahasi muualle. Samaa mieltä, mutta Tomppaa ei varmaa paljoo kiinnosta, jos yksittäinen henkilö kiroo ne syvimpään helvettiin ja ei enää ikinä osta niiltä. Eri juttu toki jos tälläsellä asialla sais paljon näkyvyyttä ja alkais joku isompi boikotointi firmaa kohtaan. | |
![]() 10.04.2019 15:58:11 | |
abassimo: Samaa mieltä, mutta Tomppaa ei varmaa paljoo kiinnosta, jos yksittäinen henkilö kiroo ne syvimpään helvettiin ja ei enää ikinä osta niiltä. Eri juttu toki jos tälläsellä asialla sais paljon näkyvyyttä ja alkais joku isompi boikotointi firmaa kohtaan. Thomannin kannattaisi olla kiinnostunut, koska ainakin itselläni on tapana ensimmäisen kerran uudesta verkkokaupasta tilatessa tehdä varmuudeksi googlaus hakusanoilla "firman nimi + kokemuksia". Googletin mielenkiinnostä äsken Thomann + kokemuksia, niin hakutuloksissa löytyy neljänneltä paikalta linkki tähän ketjuun. Hyvinkin Tomppa menettää jäsen metlican lisäksi nyt pari potentiaalista uuttakin asiakasta, jotka pohtivat uskaltaako tilata Saksasta kitaraa. Ongelmat palautustilanteissa on varmaan pahinta mahdollista mainosta verkkokaupalle. Mulla on onnistuneet pari palautusta Thomannille, mutta pitkään kesti uuden korvaavan tuotteen lähettäminen. Se ilmoitettiin tosin jo etukäteen. Täällä eräs henkilö kirjoitti kerran tilaavansa aina Tompalta 5 samanlaista halpakitaraa ja testailun jälkeen piti niistä parhaimman. Loput hän postitti takaisin Tompan piikkiin. Tällaisissa tapauksissa ymmärrän, että firma hankkiutuu jollain verukkeella hankalasta asiakkaasta eroon. Mikäli kyseessä metlicalla kuitenkin vaan yksittäinen palautus, niin ihmettelen Thomannin toimintaa. | |
![]() 10.04.2019 16:25:03 | |
Thomanin tekninen neuvonta on kokemukseni mukaan aika pihalla asioista jotka niiden pitäisi tietää. Tiedän, tuotteita on paljon mutta se kuuluu heidän työhönsä, on itse asiassa sen työnkuvan ydin. Ostin nelisen vuotta sitten Rolandin Blues Cube Stagen ja kysyin heiltä käykö Bossin FSU-6 jalkakytkin tuolle vahvistimelle. Vastauksena oli että ei käy. Pitää ostaa 95 euroa maksava Blues Cuben oma kytkin. No, tilasin ilman sitä kytkintä ja kokeilin FSU-6:sta eikä mitään ongelmia. Myöhemmin luin jenkkien Roland -sivuilta että se todellakin on käypänen pedaali Blues Cubelle. Ja miksei olisi, se on tähän mennessä toiminut kaikkien Rolandien ja Bossien kanssa mitä olen tupaan kantanut. Pieni asia ja pieni raha heille mutta minulle iso raha. Kaiken lisäksi kun töppäävät näin yksinkertaisessa asiassa niin mitenkähän noiden softa-asioiden ja vastaavien kanssa missä oikeasti pitäisi tietää.. | |
![]() 11.04.2019 14:40:01 | |
The Jack: Thomannin kannattaisi olla kiinnostunut, koska ainakin itselläni on tapana ensimmäisen kerran uudesta verkkokaupasta tilatessa tehdä varmuudeksi googlaus hakusanoilla "firman nimi + kokemuksia". Googletin mielenkiinnostä äsken Thomann + kokemuksia, niin hakutuloksissa löytyy neljänneltä paikalta linkki tähän ketjuun. Hyvinkin Tomppa menettää jäsen metlican lisäksi nyt pari potentiaalista uuttakin asiakasta, jotka pohtivat uskaltaako tilata Saksasta kitaraa. Ongelmat palautustilanteissa on varmaan pahinta mahdollista mainosta verkkokaupalle. Mulla on onnistuneet pari palautusta Thomannille, mutta pitkään kesti uuden korvaavan tuotteen lähettäminen. Se ilmoitettiin tosin jo etukäteen. Täällä eräs henkilö kirjoitti kerran tilaavansa aina Tompalta 5 samanlaista halpakitaraa ja testailun jälkeen piti niistä parhaimman. Loput hän postitti takaisin Tompan piikkiin. Tällaisissa tapauksissa ymmärrän, että firma hankkiutuu jollain verukkeella hankalasta asiakkaasta eroon. Mikäli kyseessä metlicalla kuitenkin vaan yksittäinen palautus, niin ihmettelen Thomannin toimintaa. Juu ihan ostomielessä tilasin yhden kitaran. Onneksi on muitakin kauppoja.. digimurros auttoi tomppaa mutta ei se markkina-asema näin säily What's yours?! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)