Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 586 87 88 89 90497 498 499 500 501
Kitara-antisankari
24.01.2012 21:09:57
Kitarakuumetta (jokin PeRSE) sairastellessa bongasin torilla RGR321:n. En ole koskaan oikein tykännyt tölkinavaaja lookista, mutta Iban kuulun ohuen kaulan ja vaihdetun aktiivimikin (EMG81) takia päätin antaa Iballe mahdollisuuden lievittää kuumeilua.
Perussäädön jälkeen (puhdistus+öljyäminen+virittimien kiristys+kielet+kaularauta+tallapalat(action+intonaatio)) oli fiilikset kuin Sakulla:
http://www.youtube.com/watch?v=92c_YOjdprs&t=0m55s
Siis helvetin hyvä keppi ja kuume loppui... tai siis siirtyi, niin kuin aina.

Tietenkin soundit on EMG81:llä hieman erilaiset kuin stanu-mikillä. Mukavan "helakka" akustinen soundi. Eipä oikein toinen kitaroistani (LTD MH-250NT) enää nappaa tuon jälkeen. Muutenkin minua alkoi jo periaatteessa tympiä kitara, jossa on senttien lakkamössöt pinnassa tappamassa kaiken värinän. Sama minkalainen puukalikka sinne keskelle on upotettu...

RGR:n bindaus luo mukavan kontrastin bodin mustan värin kanssa.

Hyvin pitää vireen, kun kiristin heti alkuunsa tolpat ja itse veivin hieman kankeaksi. Kuinkahan paljon yleensä huonojen virittimien haukkuminen johtuu pelkästään niiden huonosta säädöstä eli tolppa ja nuppi on aivan löysällä.
Christeraser
25.01.2012 12:13:39

Nice. Onnitteluni. Mutta miten tolppien kiristys vaikuttaa vireen säiymiseen?
Kitara-antisankari
25.01.2012 14:52:44
Virityskoneisto on kierukkavaihde, jonka (staattinen ja dynaaminen) itsepidätteisyys määräytyy vaihteen hyötysuhteen mukaan. Kiristämällä vaihteen osia, saadaan kitkaa kasvatettua, mikä pienentää hyötysuhdetta eikä vaihde pääse luistamaan niin helpolla.
mattim
25.01.2012 16:09:04

Kitara-antisankari: Virityskoneisto on kierukkavaihde, jonka (staattinen ja dynaaminen) itsepidätteisyys määräytyy vaihteen hyötysuhteen mukaan. Kiristämällä vaihteen osia, saadaan kitkaa kasvatettua, mikä pienentää hyötysuhdetta eikä vaihde pääse luistamaan niin helpolla.

Olisi kiva nähdä sellainen virityskoneisto, joka kielen vedolla pyörisi löysemmälle,
Kitara-antisankari
25.01.2012 19:11:16
No kerro minulle mistä aiheutuu nimenomaan huonon virityskoneiston aiheuttama epävire (vireen lasku) tolpan pysyessä kiertymättömänä paikoillaan.
mattim
25.01.2012 22:35:08

Kitara-antisankari: No kerro minulle mistä aiheutuu nimenomaan huonon virityskoneiston aiheuttama epävire (vireen lasku) tolpan pysyessä kiertymättömänä paikoillaan.

Hmm, jos tolppa ei kierry, jää jäljelle kielen venyminen tai tallan ongelmat ;-)
The Metal
25.01.2012 22:57:31
pari hannabachin kielisettiä tuli markun musiikista haettua, sain nosta nurkissa pyörineestä halvasta nylonkielisestäki ihan soivan pelin.
Iiters kona iit.
Invader
25.01.2012 23:19:57
Ensikitaran ehostamista. Helmiäispleksi kuprulle menneen vanhan tilalle, samalla häiriösuojaus, kunnon potikat ja konkka, nostopotikalla kaulamikki päälle svitsin asennosta riippumatta. Niin ja Irish Tourien kaveriksi vähän erinäköinen tallamikki (GFS Dream90).

Tästä
http://dl.dropbox.com/u/11214938/pics/Reno/before.jpg

tämän kautta
http://dl.dropbox.com/u/11214938/pics/Reno/489t-2.jpg

tähän
http://dl.dropbox.com/u/11214938/pics/Reno/dream90.jpg
Tai sitten ei..
jyrkalt
25.01.2012 23:52:14
mattim: Hmm, jos tolppa ei kierry, jää jäljelle kielen venyminen tai tallan ongelmat ;-)

Tai kieli luistaa :D
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
calluna
26.01.2012 12:48:13
Delay-osastoa päivitettiin: Nova Repeater pois ja tilalle muistipaikallinen Boss DD-20. Lisäksi modulaation nälkään torilta Line 6 MM4.

Ja polkimien alle Gatorin GPT-pro, että mahtuu...

Aina tää shoppailu karkaa käsistä ;). Piti kieliä vaan ostaa.
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
jussimus
26.01.2012 12:57:36
Squierin Classic Vibe-strato rantautui kotiin.

Hoho, kuinkahan monta Classic Vibe-sarjan kepukkaa mulla on jo käynyt omistuksessa...oon jo seonnut laskuissa :)
madcow2
26.01.2012 13:51:21 (muokattu 26.01.2012 14:29:19)
Mun CV tele custom kävi huollossa ja oisin taas saanu uuden sieltä tilalle (toka kerta vuoden sisään). Tällä kertaa CV tele jäi kauppaan ja tilalle hommasin American special Telen. Vaahteraotelauta ja hyvän tuntunen kädessä. Liike hyvitti vanhasta telestä täyden hinnan, niin välirahakin jäi kohtuulliseksi. =)
jyrkalt
26.01.2012 14:03:42 (muokattu 26.01.2012 15:16:01)
Tänään strato tuli ovesta uuteen kotiin.
Tässä hätänen kuva http://muusikoiden.net/dyn/users/95733.jpg
*muoks* Hassua tossa kitarassa se että mikkikytkin on kasattu väärinpäin.
Eli kaulamikki on päällä kytkimen ala-asennossa ja tallamikki on päällä kytkimen yläasennossa.
Ei vissiin oikein kuulu `69 straton specseihin :D
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
-Cale
26.01.2012 15:52:20
jussimus: Squierin Classic Vibe-strato rantautui kotiin.

Hoho, kuinkahan monta Classic Vibe-sarjan kepukkaa mulla on jo käynyt omistuksessa...oon jo seonnut laskuissa :)

Eikös noissa CV -stratoissa ole myöskin ohut kaula? Meinaan kun tuon japsifenkun laitoit siitä syystä myyntiin.
+makke+
26.01.2012 21:27:48
TC Electronic Hall of Fame Reverb tuli napattua kaupasta mukaan. Tämä onkin minulle ensimmäinen pedaali/ efekti.

Sen verran täytyy kysyä, että syökö pedaali paljon paristoja vai oliko minut paristot "vanhoja"..? 2kpl paristoa meni noin 20-30min soittelun jälkeen.
Antti1
26.01.2012 21:30:04
+makke+: TC Electronic Hall of Fame Reverb tuli napattua kaupasta mukaan. Tämä onkin minulle ensimmäinen pedaali/ efekti.

Sen verran täytyy kysyä, että syökö pedaali paljon paristoja vai oliko minut paristot "vanhoja"..? 2kpl paristoa meni noin 20-30min soittelun jälkeen.

Lähes kaikki digihärvelit syövät urakalla paristoja, joten osta suosiolla vain muuntaja.
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Grugi
26.01.2012 21:30:27
+makke+: TC Electronic Hall of Fame Reverb tuli napattua kaupasta mukaan. Tämä onkin minulle ensimmäinen pedaali/ efekti.

Vois kuvitella että vanhat oli ja kyllä mä suosittelen hankkimaan virtalähteen kuitenkin.
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
WanhaWihtahousu
26.01.2012 21:52:38 (muokattu 26.01.2012 21:53:12)

Tollasen EHX:n Double Muffin tuosta torilta nappasin. Pöriseeköhän se?
http://www.myspace.com/metallishtan
+makke+
26.01.2012 22:13:31
Grugi: Vois kuvitella että vanhat oli ja kyllä mä suosittelen hankkimaan virtalähteen kuitenkin.

Kiitokset vastauksista. Virtalähde on kyllä tarkoitus hankkia (ja pikku hiljaa myös lisää pedaaleita). Tuli vain tämä paristojen syönti hieman yllätyksenä ;)
Christeraser
26.01.2012 23:15:50 (muokattu 26.01.2012 23:21:44)

Kitara-antisankari: Virityskoneisto on kierukkavaihde, jonka (staattinen ja dynaaminen) itsepidätteisyys määräytyy vaihteen hyötysuhteen mukaan. Kiristämällä vaihteen osia, saadaan kitkaa kasvatettua, mikä pienentää hyötysuhdetta eikä vaihde pääse luistamaan niin helpolla.

Nämä ovat yleisen ymmärryksen mukaan 'tolpat'
http://www.stewmac.com/product_imag … hings_for_Floyd_Rose_Tremolo_sm.jpg

Siksi kysymykseni. Tervetuloa muusikoiden.net näsäviisastelun vittumaiseen maailmaan!

Kitara-antisankari: No kerro minulle mistä aiheutuu nimenomaan huonon virityskoneiston aiheuttama epävire (vireen lasku) tolpan pysyessä kiertymättömänä paikoillaan.

Liian ahtaat (ylä)satulan urat tai turhan kitkainen satulan materiaali. Tai 'käyttäjävirhe' kieltenvaihdossa. Todennäköisempiä syitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)