Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 584 85 86 87 88215 216 217 218 219
Gabe
08.12.2014 20:00:26 (muokattu 08.12.2014 20:03:48)
No niin, ehdinpäs nappaamaan muutaman tunnin Dusty Roadia varten. Täytyy kyllä sanoa että on kova kone. Kiitos vain tohtorille vuosien ahkerasta lobbauksesta, olen iloinen että hankin tämän. Nyt tuntuu että ei jää vahvistimista kiinni jos haluaa jotain musiikkia soittaa vaan joka hommaan löytyy nyt sopiva kone.

Ostin Dustyn lähinnä sen särökanavan tähden ja ajattelin että tuleepa se toinen nyt siinä sivussa. Olipa positiivinen yllätys! Soundit on siinä ihan ylättömän hyvät, puhtaiden lisäksi siitä lähtee oikein mukavaa pikkuruttuakin mikä on minulle aina tarpeen. Särökanava taas ei pettänyt odotuksia, siitä lähtee juuri sellaista rutinaa kuin pitikin. Dynamiikkaa piisaa kummassakin kanavassa ihan helvetisti! Kitaran volalla ja pikkausvoimakkuutta tarkkailemalla saa aikaan ihmeitä. Dusty vaikuttaa aikamoiselta jokapaikanhöylältä. Säätövaraa riittää roimasti joka suuntaan ja aika pienillä säädöillä sen saa taipumaan vähän genreen kuin genreen. Sisuskalut tuossa on erittäin siistit ja huolellisesti tehty, käytetyt osat ovat laadukkaita sen perusteella mitä niistä osaan sanoa.

Ainoastaan VVR aiheutti alkuu harmaita hiuksia. Ensimmäinen neljännes ei vaikuta äänenlaatuun mitenkään, vasta puoltaväliä lähestyttäessä alkaa huomaamaan muutoksia ja puolenvälin jälkeen tuo ei mielestäni toimi enää ihan halutulla tavalla. Mutta sitten kun löin vielä Weberin Mini Massin tuohon väliin niin johan alkoi tapahtumaan! VVR 1/4 kierroksen pienemmälle ja loput vaimennokset Weberillä eikä tosiaan tarvitse kärsiä paskoista soundeista kerrostalokämpässä tai pelätä häätöä.

https://www.dropbox.com/s/dj3tsu91g … 80/Bluetone%20Dusty%20Road.jpg?dl=0
steelduck
08.12.2014 21:07:54

Olio tuo se Dusty, missä on "SLO100"-crunch kanava?
johanssen
08.12.2014 21:12:30

asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Gabe
08.12.2014 21:12:56 (muokattu 08.12.2014 21:14:53)
steelduck: Olio tuo se Dusty, missä on "SLO100"-crunch kanava?

Ei, kyllä tässä on "JCM800" henkinen crunch kanava. Jäsen Morrilla oli muistaakseni sellainen Dusty missä on "SLO100" crunch kanava? Taitaa nämä mallinimet olla lähinnä suuntaa antavia pienillä putiikki pajoilla kun kaikki on yleensä niin kustomoitavissa suuntaan jos toiseenkin.

johanssen: Tervetuloa pölyiseen porukkaan!

Kiitos, sulla onkin näitä jo komea kaksikko. :D
Jukka Häikiö
08.12.2014 21:26:32

Tässä muuten vanhemman DR:n Crunch-kanava:https://www.youtube.com/watch?v=-HQ2WAQepNI, vaikka visuaalinen puoli muuta antaakin ymmärtää, Telen tilalla oli Lottonen LP ja Marsun tilalla DR(noh, bassossa näkyy BT).
Tuosta vaan dynamiikasta puheenollen, tässä ei koskettu kitaran volapotikkaan ja tuossa lead-osuudessa perus 808:lla vähän boostattu. Jostain syystä? juutuupi-version soundit on kyllä kalvakoituneet jonnin verran, kun vertasin tuohon alkuperäiseen rinnakkain, mutta kyllä tuosta jotain tolokkua suapi siitä dynamiikasta.
Vaikea sanoa kumpako on omaan mieleen enemmän, se uudempi versio crunch-kanavasta, vai vanhempi, kummassakin on puolensa, joka tapauksessa kummatkin on hemmetin hyviä.
Terveisiä pizzerian nurkasta....
Gabe
09.12.2014 18:37:45
Tänään olikin sen verran rauhallinen päivä muksujen sairastellessa että ehdin perehtyä noihin Dusty Roadin putkiinkin oikein ajan kanssa. Keskityin nyt etuasteputkiin ja kokeilin tuohon kaikki kaapista löytyvät etuasteputket NOS- sekä nykytuotannon putkista ja voittajat löytyivät aika kivuttomasti.

Clean-kanavan ehdoton ykkönen oli NOS JAN GE 12AY7, tuon kanssa puhtaat todella helkkyvät. Vaikka volumen kääntää ihan pohjaan niin ääni ei paljon säröydy. Nyt tämä kanava toimii todella hyvin pedaalien kanssa.

Crunch-kanavassa NOS RFT ECC83 oli ihan selvä voittaja. Kun puhutaan säröistä niin minun makuuni ei ole näköjään tämän tuubin voittanutta. Etenkin tällaisessa Marshall henkiseen ympäristöön tämä näyttää sopivan kuin nenä päähän. Ei puutu rähinää tästä kanavasta enää.

Vaiheenkääntöputken vaihtaminen pienempigainiseen JAN GE 5751:seen oli myös todella hyvä veto näin enimmäkseen kotosalla soittavan näkövinkkelistä. Tuon kanssa äänenvoimakkuus hiljeni aavistuksen ja nyt VVR:kin hiljentää äänenvoimakkuuden ihan kerrostaloon siedettäville tasoille niin ettei soundi kärsi.

Jos heti alkuunsa oli soundit kohdillaan, niin nyt ne vasta ovatkin. Tämä testi kyllä vahvisti taas sen että putkilla on merkitystä, NOS tuubit olivat tämänkin koneen kanssa ihan selvästi parempi vaihtoehto. Heti kun saan taas muutaman setelin ylimääräistä, niin lyön tuohon vielä jotain herkkua pääteasteputkiksikin.
Kontiak
10.12.2014 20:40:33
Riffissä näytti olevan testissä Stalker ja Dusty Road.
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
steelduck
10.12.2014 22:07:28

Kontiak: Riffissä näytti olevan testissä Stalker ja Dusty Road.

http://www.riffi.fi/artikkelit/nett … isilla-bluetonen-verstaalla-tip-top
mopar
10.12.2014 23:00:24

Gabe: Tänään olikin sen verran rauhallinen päivä muksujen sairastellessa että ehdin perehtyä noihin Dusty Roadin putkiinkin oikein ajan kanssa. Keskityin nyt etuasteputkiin ja kokeilin tuohon kaikki kaapista löytyvät etuasteputket NOS- sekä nykytuotannon putkista ja voittajat löytyivät aika kivuttomasti.

Clean-kanavan ehdoton ykkönen oli NOS JAN GE 12AY7, tuon kanssa puhtaat todella helkkyvät. Vaikka volumen kääntää ihan pohjaan niin ääni ei paljon säröydy. Nyt tämä kanava toimii todella hyvin pedaalien kanssa.

Crunch-kanavassa NOS RFT ECC83 oli ihan selvä voittaja. Kun puhutaan säröistä niin minun makuuni ei ole näköjään tämän tuubin voittanutta. Etenkin tällaisessa Marshall henkiseen ympäristöön tämä näyttää sopivan kuin nenä päähän. Ei puutu rähinää tästä kanavasta enää.

Vaiheenkääntöputken vaihtaminen pienempigainiseen JAN GE 5751:seen oli myös todella hyvä veto näin enimmäkseen kotosalla soittavan näkövinkkelistä. Tuon kanssa äänenvoimakkuus hiljeni aavistuksen ja nyt VVR:kin hiljentää äänenvoimakkuuden ihan kerrostaloon siedettäville tasoille niin ettei soundi kärsi.

Jos heti alkuunsa oli soundit kohdillaan, niin nyt ne vasta ovatkin. Tämä testi kyllä vahvisti taas sen että putkilla on merkitystä, NOS tuubit olivat tämänkin koneen kanssa ihan selvästi parempi vaihtoehto. Heti kun saan taas muutaman setelin ylimääräistä, niin lyön tuohon vielä jotain herkkua pääteasteputkiksikin.

Hyvä että miellyttää, eli tuskin oli turha hankinta.

Mulla lähti tänään tilaukseen Black Face Reverb -nuppi. Ja kiitokset Harrylle kärsivällisyydestä mun kyselyiden suhteen. Hienosti toimi homma. :)
Gabe
11.12.2014 09:31:02
mopar: Hyvä että miellyttää, eli tuskin oli turha hankinta.

Mulla lähti tänään tilaukseen Black Face Reverb -nuppi. Ja kiitokset Harrylle kärsivällisyydestä mun kyselyiden suhteen. Hienosti toimi homma. :)

Ei ollut turha hankinta, istahti muuhun seuraan kyllä todella nätisti. Millaisilla herkuilla tulee?
mopar
11.12.2014 10:06:11

Gabe: Ei ollut turha hankinta, istahti muuhun seuraan kyllä todella nätisti. Millaisilla herkuilla tulee?

Kahdella kanavalla, mastervola ja efektilooppi tulee myös.
Mr. Speed
17.12.2014 09:22:19 (muokattu 17.12.2014 09:24:45)
Nyt on demo ulkons ja kitaroinnit on suoritettu täysin omalla Crossroadilla ajettuna Marshallin 1960BHW:hen.

https://soundcloud.com/mr-badger-1/sets/the-best-of-mr-badger

E: Sen verran vielä kommentoin soundia, että kevyehkö jälki-EQ on ainoa miten noita pätkiä on käsitelty.
http://www.sieni.us/?id=38
Laulava Kylätohtori
22.12.2014 11:46:16
Nyt olisi Plexi testattu sekä 6V6 että EL34 putkilla. Vähemmän yllättävästi 6V6:t olivat paremmat puhtailla ja EL34:t säröillä. Näkisin, että EL34:t ovat kuitenkin ne "oikeat" putket Plexiin.

Bassmanissa ja Plexissä on molemmissa puolensa, mutta koska Dusty Road menee kuitenkin Plexin edelle, niin luulen, että Plexillä alkaa olemaan aika etsiskellä uutta kotia. Plexi on kyllä todella maukas, varsinkin, kun sitä vähän luukuttaa, mutta itse pidän kuitenkin enemmän Dustyn aavistuksen "modernimmasta" soundista, vaikka moderniksi sitä ei voi mitenkään sanoa. Se vaan sopii paremmin siihen omaan juttuun. Kysehän on kuitenkin mielipideasioista eikä siitä, että toinen olisi varsinaisesti toista parempi.

Testasin niin, että molemmissa oli ensin 6V6:t ja sitten EL34:t. Täytyy sanoa, että kyllä EL34:setkin ovat Dustyssakin varsin loistavat säröillä, mutta puhtailla häviävät 6V6:lle. Samoin EL34:sia pitää luukuttaa enemmän, että se kunnon soundi löytyy, joten luulen, että jatkan 6V6:lla, koska ovat myös loistavia säröillä. Vähän vaan erilaiset soundiltaan (luonnollisesti)...

Ps. Dustyssa siis 4*6V6-pääte...

Kiinnostuneita Plexistä? Käsi ylös tai vaihtoehtoisesti pikaviestiä tulemaan. Tonnilla lähtee...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Jukka Häikiö
26.12.2014 22:53:40

Tänään pääsi testaamaan Dusty Roadin Crunch-kanavaa 2 X EL34 päätteellä, Marshallin BX kaapin kanssa tuli pari tuntia veettyä ja täytyy ykskantaan vaan todeta:On se kova peli, verrokkina oli Top Hat Emplexador MKII kiinni EVH 5150II kaapissa, treeniksen toisella seinällä, kyllä noissakin sellaista "sukulaissieluisuutta" löytyy, kun Topsussa oli vintage-asetus ja bright-boost kykettynä. Eipä noissa oikeastaan paremmuudesta voi kinata, kovia vehkeitä kummatkin, hyvin jalostunutta
Marshall-meininkiä. Siinä mielessä Dusty kyllä vetää pidemmän korren, kun siinä on myös se clean-kanava, tosin tämä yksilö oli testialustalla oleva pelkkä crunch-kanava. Kumpaakin peliä yhdistää yksi sangen merkittävä seikka, soivat myös inhimillisellä volalla hyvin ja kevyesti Tube screamerilla boostattuna, edelleen kuulonhuoltoliiton hyväksymällä äänenpaineella, saa aikaiseksi hyvät feedbackit, sekä ala-että yläpään sävelillä, reagoi soittotatsiin mallikkaasti ja putsaantuu volapotikalla, menemättä tumpuksi.
Terveisiä pizzerian nurkasta....
penatuna
27.12.2014 08:48:25
Nyt löytyy Dusty Road II:n video Bluetonen sivuilta:
http://www.bluetone.fi/dusty-road/
TTV
27.12.2014 09:01:20
penatuna: Nyt löytyy Dusty Road II:n video Bluetonen sivuilta:
http://www.bluetone.fi/dusty-road/

Heh, kyllä Davella on homma hallussa ja jälki jäätävän hyvää. Toivottavasti saataisiin samanlaatuiset esittelyt aikaiseksi myös rankemmista saundeista ja nupeista...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Gabe
05.01.2015 19:21:37
Nyt kun on jo useampi vuorokausi ja useita soittotunteja alla tuon Bluetone JTM45/JMP 1987 ristisiitoksen kanssa niin täytyy sanoa että löysin itseni tästä ihan ennen näkemättömällä tavalla. Mikään aiempi vahvistin ei ole ollut tällä tavalla samalla aaltopituudella minun kanssani. Tämä on minulle ihan unelmakone kaikin puolin. Tämän kanssa ei tarvitse mitään pedaaleja kun boostauskin käy koneelta itseltään, silti kaikki pedaalit kuulostavat ihan älyttömän hyvältä tämän kanssa. Etenkin fuzzeista tämä pitää kuin hullu puurosta, mikä on minulle todella tärkeää. Tykkään soitella paljon mies-kitara-vahvistin meiningillä mutta toisinaan tulee ajanjaksoja kun pedaalit ovat enemmän kuin paikallaan, eli ihan ideaalitilanne minun kannaltani. Jotain kertoo myös se että tämä 50w Plexi johdannainen kesyttyy PPIMV:n ja Weberin kuorman avulla paremmin kerrostaloasuntoon sopiville äänenvoimakkuuksille kuin viiden watin Swart combo. :)
Vladi
05.01.2015 19:32:58
Gabe: Nyt kun on jo useampi vuorokausi ja useita soittotunteja alla tuon Bluetone JTM45/JMP 1987 ristisiitoksen kanssa niin täytyy sanoa että löysin itseni tästä ihan ennen näkemättömällä tavalla. Mikään aiempi vahvistin ei ole ollut tällä tavalla samalla aaltopituudella minun kanssani. Tämä on minulle ihan unelmakone kaikin puolin. Tämän kanssa ei tarvitse mitään pedaaleja kun boostauskin käy koneelta itseltään, silti kaikki pedaalit kuulostavat ihan älyttömän hyvältä tämän kanssa. Etenkin fuzzeista tämä pitää kuin hullu puurosta, mikä on minulle todella tärkeää. Tykkään soitella paljon mies-kitara-vahvistin meiningillä mutta toisinaan tulee ajanjaksoja kun pedaalit ovat enemmän kuin paikallaan, eli ihan ideaalitilanne minun kannaltani. Jotain kertoo myös se että tämä 50w Plexi johdannainen kesyttyy PPIMV:n ja Weberin kuorman avulla paremmin kerrostaloasuntoon sopiville äänenvoimakkuuksille kuin viiden watin Swart combo. :)

Mä oon kuullu kahta Bluetonen versiota Pleximarsusta ja molemmat on kyllä olleet ihan hiton hyviä. Harmi kun moinen on konseptuaalisesti vähän vääränlainen omaan käyttöön, kun pitäis olla samaan aikaan isoa soundia ja helppoa roudattavuutta. Kyllähän moisen teoreettisesti sais comboksi ängettyä, mutta mun mielestä se täydellinen plexisoundi vaatii vähintään 2x12-kaapin, jota en jaksais roudailla minnekkään koskaan.

Ehkä sitten joskus kun on varaa ja joku fiksu tila, missä rojuja säilyttää... :)
Harashoo tovaarish!
Gabe
05.01.2015 20:23:45
Vladi: Mä oon kuullu kahta Bluetonen versiota Pleximarsusta ja molemmat on kyllä olleet ihan hiton hyviä. Harmi kun moinen on konseptuaalisesti vähän vääränlainen omaan käyttöön, kun pitäis olla samaan aikaan isoa soundia ja helppoa roudattavuutta. Kyllähän moisen teoreettisesti sais comboksi ängettyä, mutta mun mielestä se täydellinen plexisoundi vaatii vähintään 2x12-kaapin, jota en jaksais roudailla minnekkään koskaan.

Ehkä sitten joskus kun on varaa ja joku fiksu tila, missä rojuja säilyttää... :)

Treenis ja isompi kaappi on omallakin gas-listalla aika korkealla. Aikaa saisi vain olla rutkasti enemmän käytössä. Loppuviikosta olisi elementtien vaihto-rumbaa ja pääsen luukuttamaan tuota 4x12 kaapilla, sormet syyhyää jo. :)
wnbrocker
06.01.2015 19:52:43
Gabe: Treenis ja isompi kaappi on omallakin gas-listalla aika korkealla. Aikaa saisi vain olla rutkasti enemmän käytössä. Loppuviikosta olisi elementtien vaihto-rumbaa ja pääsen luukuttamaan tuota 4x12 kaapilla, sormet syyhyää jo. :)

Millä elementeillä olet sitä soitellu? Itellä oli G12H30 :set 2x12 umpikaapissa ja toimi erittäin hyvin. Haaveilin että pitäis testata G12M25 yhdistelmää, mutta en kaasupäissäni ehtiny :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)