LauriE 04.10.2012 21:16:53 | |
---|
Mulla on vanha korealainen strato-kopio, jonka mikeistä ei ole tietoa, mutta ei ne kyllä bukkereilta vaikuta... |
Andela 10.10.2012 09:08:43 | |
---|
Pitäisi lehmus-runkoiseen kitaraan keksiä jotain singlecoil-kokoista kaulamikkiä lil'59:n tilalle. Kuullostaa kovin tunkkaiselta tuossa tuo. Jotain mielellään Dimarzion mallistosta. Tallaan tulossa luultavasti Super Distorition. Ulvovaa kasarihevisaundia saisi lähteä. :P Eiköhän tuo Super Distorition olisi ihan jees tallassa tuohon tarkoitukseen? |
ibnz 10.10.2012 13:20:52 | |
---|
Pitäisi joo, mulla on Ibanezissa (RG560) SD tallassa ja aika rouheat saundit lähtee. Hyvin tasapainoinen äänipaletti - löytyy kyllä alakertaa ja mukavasti middlejä. Treble ei viillä korvaa, kuten toisen Ibanezini (570) D-Activator tekee. Suosittelen! |
jhlamm 10.10.2012 23:45:09 | |
---|
Lähdetään kepillä jäätä oikein hakkaamaan kunnolla tuolta jalkojen alta. Eli nyt itselle on saapuneet seiskakieliseen ibaneziin uudet (vanhat) mikit ja pian tipahtavat postissa potikat joissa on puolitusmahdollisuus. Tarkoitus olisikin nyt ensikertaa kokeilla vaihtaa nuo itse. Kolvi kyllä pysyy kädessä, mutta hieman arveluttaa että meneekö piuhat oikeille paikoilleen. Mistä mahtais saada jonkun kivan oppaan/ ohjeet tuohon hommaan? "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
oiva tumpeloinen 10.10.2012 23:49:42 | |
---|
jhlamm: Lähdetään kepillä jäätä oikein hakkaamaan kunnolla tuolta jalkojen alta. Eli nyt itselle on saapuneet seiskakieliseen ibaneziin uudet (vanhat) mikit ja pian tipahtavat postissa potikat joissa on puolitusmahdollisuus. Tarkoitus olisikin nyt ensikertaa kokeilla vaihtaa nuo itse. Kolvi kyllä pysyy kädessä, mutta hieman arveluttaa että meneekö piuhat oikeille paikoilleen. Mistä mahtais saada jonkun kivan oppaan/ ohjeet tuohon hommaan? Valmistajien sivuilta löytyy kytkentäohjeita ihan kuvina, samoin täältä: http://www.guitarelectronics.com/ca … g_resources_guitar_wiring_diagrams/ Noilla pitäisi onnistua vaihtaminen. |
ibnz 11.10.2012 11:37:53 | |
---|
|
jhlamm 11.10.2012 13:24:38 | |
---|
Suuri kiitos :) näillä pärjännee kun löysin vielä miten nuo caparisonin piuhat vastaavan duncaneita. Ja sitten hiffasin vasta lukiessa että tuohan on 5 keinukytkin tuossa ibassa, joka siis puolittaa myös mikkejä. Eli noi puolittavat potikat ovat täysin turhat? Kun eikös se nyt olisi hankala asentaa puolitettavaa potikkaa puolittavaan kytkimeen... :P "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
fox 11.10.2012 13:30:54 (muokattu 11.10.2012 13:31:47) | |
---|
jhlamm: Suuri kiitos :) näillä pärjännee kun löysin vielä miten nuo caparisonin piuhat vastaavan duncaneita. Oliko tuohon tapaan: Caparison _ White _Red _Green _Black Dimarzio _ Red _Black _White _Green Seymour Duncan Black _White _Red _Green meinaan jos joku muukin vaihtaa Caparisonin mikkejä.. Edith Piaf: ja eihän se taulukko pysyny taulukkona.. eijjaksa sen enempää säätää.. |
ibnz 11.10.2012 16:34:19 | |
---|
jhlamm: Suuri kiitos :) näillä pärjännee kun löysin vielä miten nuo caparisonin piuhat vastaavan duncaneita. Ja sitten hiffasin vasta lukiessa että tuohan on 5 keinukytkin tuossa ibassa, joka siis puolittaa myös mikkejä. Eli noi puolittavat potikat ovat täysin turhat? Kun eikös se nyt olisi hankala asentaa puolitettavaa potikkaa puolittavaan kytkimeen... :P Onko humppari-sinkku-humppari -konfiguraatio? Jos, niin sitten nostopotikalle voi olla käyttöä. 5-asentoisella kun ei saa ainakaan perusjohdotuksilla pelkästään yhden humpparin yhtä kelaa käyttöön. Potikalla plus kytkimellä vaihtoehtoja olisi enemmän. |
jhlamm 11.10.2012 22:28:53 | |
---|
ibnz: Onko humppari-sinkku-humppari -konfiguraatio? Jos, niin sitten nostopotikalle voi olla käyttöä. 5-asentoisella kun ei saa ainakaan perusjohdotuksilla pelkästään yhden humpparin yhtä kelaa käyttöön. Potikalla plus kytkimellä vaihtoehtoja olisi enemmän. Ihan tuplahumpalla varustettu keihäs. Tosin nyt meni jo. Ilman noita potikoita. Täytyy sanoa että perseestä on ekalla kertaa ja paskalla kolvilla (Ärräpäitä)! Tosiaan kokeilin nopeasti soittamalla toisen kitaran kieliä vasta lähellä mutta kyllä se soundi sieltä ulos hiipi :) Huomenna tai ens viikolla hakemaan uudet kielet vielä. Täytyy sanoa, että pikkuinen urakka tuokin on, kun on joku laittanut noita piuhoja vanhakseltaan ihmeellisiin paikkoihin ainakin tuon oman kaavion mukaan. Toimii kuitenkin. Ei suositella lyhytpinnaisille... "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
Tawsky 19.10.2012 13:56:02 | |
---|
Aattelin nyt täältä tulla kysymään suosituksia mikkihankintaan. Eli ajattelin stratoon hommata täysikokoisen humpparin tallaan, todennäköisesti Bare Knuckle-merkkinen, ainakin olen nuo ykskelaiset havainnut hyviksi. Onko kellään täällä kokemusta Rebel Yell ja VHII-mikeistä? Soundimieltymyksenä rankka hardrock-soundi, jotakuinkin kuten EVH, Doug Aldrich, Nuno jne. Netistä kuunneltujen pätkien perusteella molemmat kuulostaa hyvältä, mutta jos joku on kokeillut vaikka molempia niin olisi kiva kuulla vertailua. Varasijoilla on sitten vielä samanmerkkinen Holy Diver-humppari. Siitäkin saa kertoa jos sattuu omistamaan. "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
jhlamm 20.10.2012 10:29:51 | |
---|
ADEHD: Aattelin nyt täältä tulla kysymään suosituksia mikkihankintaan. Eli ajattelin stratoon hommata täysikokoisen humpparin tallaan, todennäköisesti Bare Knuckle-merkkinen, ainakin olen nuo ykskelaiset havainnut hyviksi. Onko kellään täällä kokemusta Rebel Yell ja VHII-mikeistä? Soundimieltymyksenä rankka hardrock-soundi, jotakuinkin kuten EVH, Doug Aldrich, Nuno jne. Netistä kuunneltujen pätkien perusteella molemmat kuulostaa hyvältä, mutta jos joku on kokeillut vaikka molempia niin olisi kiva kuulla vertailua. Varasijoilla on sitten vielä samanmerkkinen Holy Diver-humppari. Siitäkin saa kertoa jos sattuu omistamaan. Ainakin BKP:n sivuilla noista löyty melko suorasti statistiikkaa mitkä äänialueet korostettu jne. ja samoin sieltä löytyy klipit jonkinlaisiin soundinäytteisiin. https://bareknucklepickups.co.uk/ma … mp;sub=vintage_hot&pickup=vh_ii "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
Insane Kane 20.10.2012 11:39:37 | |
---|
ADEHD: Aattelin nyt täältä tulla kysymään suosituksia mikkihankintaan. Eli ajattelin stratoon hommata täysikokoisen humpparin tallaan, todennäköisesti Bare Knuckle-merkkinen, ainakin olen nuo ykskelaiset havainnut hyviksi. Onko kellään täällä kokemusta Rebel Yell ja VHII-mikeistä? Soundimieltymyksenä rankka hardrock-soundi, jotakuinkin kuten EVH, Doug Aldrich, Nuno jne. Netistä kuunneltujen pätkien perusteella molemmat kuulostaa hyvältä, mutta jos joku on kokeillut vaikka molempia niin olisi kiva kuulla vertailua. Varasijoilla on sitten vielä samanmerkkinen Holy Diver-humppari. Siitäkin saa kertoa jos sattuu omistamaan. Vh kakkosesta ei ole kokemuksia. Se kun näyttäs hiukan liian kirpeältä mikiltä mun makuun. Rebell yell setti mulla oli les paulissa ja mielestäni se oli tasapainoisin ja monipuolisin setti kokeilemistani bkp mikeistä. Tarpeeksi tehoa ihan mihin vaan, mutta soundiltaan varsin terve. Black dog tallamikki on myös ollu useammassa kitarassa. Se kaulamikki oli aika tumppu mutta tallamikki on ihan ässä. Sellanen on ollu lespassa ja nykyäänkin tollasessa strato-tyyppisessä kitarassa. Kavereina keskellä ja kaulassa on slow hand ykskelaset. Oikkeen kivasti balanssissa ja jälleen potkua riittää metalliinkin, mutta soundi on terve. Kivat murinat saapi tuolla. Crawler vois myös olla yks vaihtoehto? Hiukan tehokkaampi kuin black dog... Tosin jotain kummaa tossa on. En ihan vielä digistele maxitäböllä. Rebell yell/ black dog olis mun valinta. Debitille? |
Tawsky 20.10.2012 19:48:02 | |
---|
Insane Kane: Crawler vois myös olla yks vaihtoehto? Hiukan tehokkaampi kuin black dog... Tosin jotain kummaa tossa on. En ihan vielä digistele maxitäböllä. Rebell yell/ black dog olis mun valinta. Jep, kiitoksia. Luin vain jostain että tuo Rebel yell ois jotenkin "sahamainen" soundiltaan. Ei kyllä klipeissä kuulosta siltä. "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
Insane Kane 21.10.2012 01:12:06 | |
---|
ADEHD: Jep, kiitoksia. Luin vain jostain että tuo Rebel yell ois jotenkin "sahamainen" soundiltaan. Ei kyllä klipeissä kuulosta siltä. Njaa, enpä ole moista hoksannu. Ja lopun perin mikkejähän ne vaan on. Tuo viininhaistelutermistö on rantautunu mikkien soundiin turhan väkevästi. Soundiin vaikuttavat tekiät on suht kapeat. Koklaa black dog. Se on hyvä. Debitille? |
Ziggy Bubba 21.10.2012 01:27:10 | |
---|
ADEHD: Jep, kiitoksia. Luin vain jostain että tuo Rebel yell ois jotenkin "sahamainen" soundiltaan. Ei kyllä klipeissä kuulosta siltä. Siis kuulostaaako se sahaamiselta vai sahan soitolta? Jänniä termejä kyllä. |
urzaka 28.10.2012 18:28:37 | |
---|
Tämä lienee melko sopiva threadi. Mulla on pieni ongelma ton iban rg1527:n kanssa. Ostin tuossa taannoin torilta Suhr Hot-7 mikit. Noi hurisee ihan törkeesti... niin huris oikeestaan toi dimarzion D-sonic ennen noitakin ja tästä päästäänkin ihan yleisesti mikkeihin koskevaan asiaan. Miten tota pörinää pitäis lähteä kartottamaan? Kaikki kytkennät on oikein ja kaikki toimii niinkun pitää. Perus tallaan johdettava maa on ihan oikein ja hyvin kiinni. Kolvaamisen laadusta ei oo kyllä mitään takeita, mutta kylmiä juotoksia ei pitäis olla. Okei mulla on himassa paskat sähköt, mutta treeniksellä toi pöris kanssa ihan yhtälailla muista kamoista riippumatta. Eikä nyt puhuta mistään sympaattisesta pikkusurinasta vaan ihan kunnon pörinästä ja mikit puolittaessa häriöäänet on jo ihan uskomattomat. Stäkistä ja kotistuudiovermeistä on kaikki piuhat just päivitetty uusiin kunnon lakuihin, joten kitaran ulkopuoliset häiriötekijät on aikalailla minimoitu. Toinen iba ei pörise samalla tavalla. Sitten toinen kysymys koskien Hot seiskoja. Soundi kuulostaa siltä kun olis kitarasta tonet lähes nollissa. Tonen kun säätää nollille niin sitten se soundi vasta onkin maan alla ja ties missä suomudissa. Mä en ihan tosissani halua uskoa, että noi mikit oikeesti soundaa tolta. Liekö vikaa tonepotikassa? mikkien korkeudessa tai ihan noiden mikkien napojen korkeudessa? Tällä hetkellä mikit on n 4mm päässä kielistä. Ko. mikit on kytketty seymor duncanin kytkentäkaavioiden mukaan. Värien pitäis mennä noissa suhreissa samoin. Got djent? |
ShadowDude 11.11.2012 22:58:26 (muokattu 12.11.2012 11:19:52) | |
---|
Straton tallaan pitäisi vaihdella vähän ärhäkämpää mikkiä, mutta noita vaihtoehtoja tuntuu olevan jopa liiaksi. Olen kuitenkin karsinut nuo vaihtoehdot muutamaan, jos teillä olisi antaa näistä mielipiteitä. Metallia tulisi siis veivattua, mutta tarpeen tullen pitäisi taipua ainakin jotenkin bluesin ja rockin puolelle. Tällaiset "humbuckerit" ovat tulleet vastaan kerta toisensa jälkeen. -Dimarzio Super Distortion S -Seymour Duncan Hot Rail Jos päädyn jompaan kumpaan noista, niin samalla olisi tarkoitus laittaa mikkiin puolitusmahdollisuus. Mutta noiden lisäksi löysin pari kiinnostavaa single coilia. -Bare Knuckle Pickups The Sinner -Dimarzio Injector Jos osaatte ehdottaa jotain mielestänne sopivampaa, niin olen avoin ehdotuksille. Kiitos vaivannäöstänne jo etukäteen! |
Tawsky 12.11.2012 06:48:52 | |
---|
ShadowDude: Tällaiset "humbuckerit" ovat tulleet vastaan kerta toisensa jälkeen. -Dimarzio Super Distortion S -Seymour Duncan Hot Rail Super Distortion ehdottomasti. Mulla on ollut noi molemmat ja tykkäsin paljon enemmän Dimarziosta. Selkeämpi ja tiukempi soundi. -Bare Knuckle Pickups The Sinner -Dimarzio Injector
Vaihdoin toisen straton tallamikin juurikin tuosta Super Distortionista Sinneriin. Jos singlecoil-soundeista tykkää säröllä niin tuo on varmaan paras. Iso soundi, mutta löytyy se yksikelaisen klangi. Ihan loistava mikki, täytyy suositella. "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
T_V_H 12.11.2012 16:54:35 (muokattu 12.11.2012 16:54:49) | |
---|
Tyhmä kysymys, ostin torilta uudet mikit kitaraani. 3 kappaletta yksikelaisia joista kaulamikki on mallia tapped, eli siitä tulee kolme johtoa kahden sijaan. Itseäni ei mikään coil täppäys kiinnosta joten mietinkin että onko mitään haittaa jos jättää sen punaisen johdon kytkemättä mihinkään? Tietysti suojais johdon pään siististi ja kaikkee muuta kivaa. Mikithän on siis merkiltään Seymour Duncanit. Kiitos ja anteeksi. |