Aihe: Tietoa kitaramikrofoneista
1 2 3 4 582 83 84 85 86109 110 111 112 113
jj86
27.07.2012 00:54:51 (muokattu 05.09.2012 15:28:24)
EDIT: Päivitetty uuteen kysymykseen
En osaa suomea, ja olen analfabeetti.
kuunsuru
27.07.2012 02:02:14
Pitäisi tuohon ibaneziin noiden V8 & V7 mikkien tilalle hommata uudet, kun ainakin tuo tallan V8 (tai seiska, en muista, enkä jaksa katsoa) on hieman ponneton demppauksissa ja kaikissa.
Eli passiivilla jatketaan, totta kai. Mutta mistä mikistä nyt sitten löytyisi demppisoundi parempana, tiukkuutta ja mahdollisesti jopa sustainia hieman?
Toisin sanoen, mikä on tuollainen perus metallijytkemikki?

Ja mikä sille pariksi kaulaan mahdollisesti?
Kitaristista voi myös tulla korvaava palkkamurhaaja ylimääräisen kielisetin kanssa.
alsnaksna
27.07.2012 09:54:02

kuunsuru: Pitäisi tuohon ibaneziin noiden V8 & V7 mikkien tilalle hommata uudet, kun ainakin tuo tallan V8 (tai seiska, en muista, enkä jaksa katsoa) on hieman ponneton demppauksissa ja kaikissa.
Eli passiivilla jatketaan, totta kai. Mutta mistä mikistä nyt sitten löytyisi demppisoundi parempana, tiukkuutta ja mahdollisesti jopa sustainia hieman?

Siinä erinomaisia vaihtoehtoja metalliin, valitset vain mieleisen:) http://www.youtube.com/watch?v=ryzie8mham8
Mikä perkele täs on vikana!!!! Laitetaanpa vähä lisää hökää pesään nii eiköhä se siitä.
Decadetroll
27.07.2012 10:21:53
kuunsuru: Pitäisi tuohon ibaneziin noiden V8 & V7 mikkien tilalle hommata uudet, kun ainakin tuo tallan V8 (tai seiska, en muista, enkä jaksa katsoa) on hieman ponneton demppauksissa ja kaikissa.

Hei, kokeileppa joutessasi ennen uusien mikkien ostamista seuraavaa modausta: vaihdat v7 ja v8 mikkien magneetit päikseen. Parantaa molempia mikkejä muuten todella rajulla kädellä.
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
kuunsuru
27.07.2012 17:53:33
Decadetroll: Hei, kokeileppa joutessasi ennen uusien mikkien ostamista seuraavaa modausta: vaihdat v7 ja v8 mikkien magneetit päikseen. Parantaa molempia mikkejä muuten todella rajulla kädellä.

mjoo, tällä hetkellä, kun sain lopultakin tuon valmiiksi (ILMAN RÖYTÖÄ!), ääni on parempi kummassakin. Varsinkin kaulamikki kuulostaa paljon pehmeämmältä näin nyt. Täytyy kokeilla huudattaa vielä Voxilla treeniksellä, mutta kyllä tuo tuon gain-monster digitechinkin läpi ihan asialliselta kuulostaa.
Kitaristista voi myös tulla korvaava palkkamurhaaja ylimääräisen kielisetin kanssa.
Decadetroll
27.07.2012 19:40:23
Dodi. Toivottavasti se autto ees vähän uuden mikin tuskaan (tm). :)
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Blues man -99
29.07.2012 10:59:23
Mulla ois tämmöset Washburn Select-EMG humbuckerit, jotka ajattelin laittaa halpaan Explotion-puoliakkariin. Mitä mieltä olette?
Entropia666
18.08.2012 13:40:45

Blues man -99: Mulla ois tämmöset Washburn Select-EMG humbuckerit, jotka ajattelin laittaa halpaan Explotion-puoliakkariin. Mitä mieltä olette?

Testaa ja totea ite jotta onko hyvät. Ei me tiietä etukätee.
Rokkifotoja: H A J E . F I
Spike
21.08.2012 22:53:03
jj86: Tervehdys.
Olisi tuossa eräänlainen tele projekti meneillään. Uusia mikkejä pitäisi saada wilkinsonien tilalle.. saundi sinäänsä hyvä paitsi säröllä aika sotkua. Tallaan olen suunnitellut Duncanin 59:ä, kaulaan haluaisin jonkun joka toisi/säilyttäisi telen ominais "klangia". Kitarassani on 2 humbuckeria, olen miettinyt löytyisikö kaulaan jonkinlaista yksikelaistamikkiä joka menisi kaksikelaisen paikkaan. Tai sitten vain humbucker jossa olisi edes hieman tele saundia. Kaikki ehdotukset otetaan vastaan.

Dimarzion HFH ja Duncanin FS SH-10n on ollu sellasii, jotka on vähän yksikelaiseen päin, vähän sellaista ynkkäsaundia tuuppaa. Duncan on todella kuiva, dimarzio vähän kompressoituneempi. Molemmat päästää kitaran oman saundin hyvin läpi.

Mutta 59:n kaveriks pistäisin Pearly Gatesin. Räyhäkkäämpi yläkerta ku 59:ssä, ja puolitettuna erittäin maukas.
Kenties Phat Cat? Ei kyllä kokemusta...
gitarrspelade
01.09.2012 23:51:46
tarviikos EMG:t pattereineen enemmän tilaa kuin normipassiivi humpbuckerit? Jos vaikka vaihtaisi esim. Gibson SG:heen 85/81 setin, (liikkessä) vai onko se isompi duuni ?
vilpor79
03.09.2012 06:35:01
gitarrspelade: tarviikos EMG:t pattereineen enemmän tilaa kuin normipassiivi humpbuckerit? Jos vaikka vaihtaisi esim. Gibson SG:heen 85/81 setin, (liikkessä) vai onko se isompi duuni ?

Mulla on yhdessä Gibsonin SG:ssä EMG:t mikkien asennuksessa ei sinänsä ongelmaa, mutta patterin mahduttaminen "konehuoneeseen" ei sitten enää ihan helppoa ollutkaan. Mahtuu just ja just, kun on ne pienemmät potikat. ei siinä sinänsä sen kovempi duuni ole verrattuna passiiveihin. valmiissa setissähän on ne pikaliittimet joten periaatteessa pääsee jopa vähemmällä.
jj86
05.09.2012 15:23:31 (muokattu 05.09.2012 16:14:46)
Tervehdys, ja pahoittelut jo etukäteen että tulen taas kyselemään tyhmiä.

Spike:Kiitos vastauksestasi, paan ainakin tuon pearly gatesin korvantaakse. Ja ainakin tuon The Humbucker From Hellin myyntipuhe DiMarzion sivuilla oli hyvä :>

Tiedän kyllä että tämä menee hieman kategoriaan pidänkö ananaksesta pitsassa, mutta tulenpa huutelemaan silti. yritin tuossa haulla etsiä tietoa Seymour Duncanin 59:stä, mutta 59 on liian lyhyt hakusana :D .

Eli mulla alkaisi palacaster olemaan siinä pisteessä että puu- ja metalliosat on kiinni, säädetty, ja soi.
Tällähetkellä kiinni 2xWilkinsonin humbuckeria kiinni, joka soi itseasiassa yllättävän hyvin, ja ovat aikalailla sitä sävyä jota kaipaankin siinä kitarassa(Pop,Rock,Blues,Rautalanka/Agents).

Ongelmana on hieman kovemmalla säröllä melko raju puuroutuminen. Yritän kitarasta saada sellaista suht ok, all-around kitaraa. Aavistuksen rajumpaankin pitäisi välillä taipua, ei mihinkään alivire meininkeihin, mutta vanhaa metallicaa, ja megadethiä olisi tarkoitus välillä tuutata myöskin.

Juuri tässä tarkoituksessa nykyisillä mikeillä tulee aika karua puuroa. Kaulamikki vähän vähemmän, mutta sekin menee aika mössöksi kun lyön vielä halvan behringerin delay pedaalini päälle. Tiedän että parempaakin on olemassa, koska mulla on hevikitarassani kiinni Duncanin Custom Trembucker ja Jazz Humbucker, näillä ei tälläisiä ongelmia kyseisillä efekteillä tule.

Eli kysymys olisikin vähän teille kenellä on kokemusta Duncanin 59sista kiinni, että meneekö kuinka puuroksi ääni kun säröllä soitetaan? Ja sitten toinen kysymys, onko yhtään sellainen saundi, että voisi sillointällöin soittaa rautalankaa, ja agentsia?

Ja varmaan vika kysymys mitä itse ehdottaisit "All-Around" kitaran mikeiksi?

EDIT: Kyselen koska olisin suht edullisesti saamassa 59 setin
En osaa suomea, ja olen analfabeetti.
vilpor79
05.09.2012 17:27:35
jj86: Tervehdys, ja pahoittelut jo etukäteen että tulen taas kyselemään tyhmiä.

Kiitos vastauksestasi, paan ainakin tuon pearly gatesin korvantaakse. Ja ainakin tuon The Humbucker From Hellin myyntipuhe DiMarzion sivuilla oli hyvä :>

Tiedän kyllä että tämä menee hieman kategoriaan pidänkö ananaksesta pitsassa, mutta tulenpa huutelemaan silti. yritin tuossa haulla etsiä tietoa Seymour Duncanin 59:stä, mutta 59 on liian lyhyt hakusana :D .

Eli mulla alkaisi palacaster olemaan siinä pisteessä että puu- ja metalliosat on kiinni, säädetty, ja soi.
Tällähetkellä kiinni 2xWilkinsonin humbuckeria kiinni, joka soi itseasiassa yllättävän hyvin, ja ovat aikalailla sitä sävyä jota kaipaankin siinä kitarassa(Pop,Rock,Blues,Rautalanka/Agents).

Ongelmana on hieman kovemmalla säröllä melko raju puuroutuminen. Yritän kitarasta saada sellaista suht ok, all-around kitaraa. Aavistuksen rajumpaankin pitäisi välillä taipua, ei mihinkään alivire meininkeihin, mutta vanhaa metallicaa, ja megadethiä olisi tarkoitus välillä tuutata myöskin.

Juuri tässä tarkoituksessa nykyisillä mikeillä tulee aika karua puuroa. Kaulamikki vähän vähemmän, mutta sekin menee aika mössöksi kun lyön vielä halvan behringerin delay pedaalini päälle. Tiedän että parempaakin on olemassa, koska mulla on hevikitarassani kiinni Duncanin Custom Trembucker ja Jazz Humbucker, näillä ei tälläisiä ongelmia kyseisillä efekteillä tule.

Eli kysymys olisikin vähän teille kenellä on kokemusta Duncanin 59sista kiinni, että meneekö kuinka puuroksi ääni kun säröllä soitetaan? Ja sitten toinen kysymys, onko yhtään sellainen saundi, että voisi sillointällöin soittaa rautalankaa, ja agentsia?

Ja varmaan vika kysymys mitä itse ehdottaisit "All-Around" kitaran mikeiksi?

EDIT: Kyselen koska olisin suht edullisesti saamassa 59 setin

Mulla oli yhdessä Tokain paulissa 59 setti. Ei ehkä ihan paras mahdollinen setti tohon Metallica/Megadeth osastoon. Ennemminkin lähtee sellasta vintage soundia. En nyt muista ulkoa saako tota 59settiä neljällä piuhalla, meinaan jos saa, niin puolituksilla saattaisi toimia tohon rautalanka juttuunkin, mitään kokemusta ei tosin siitä ole. Mun makuun paras All-around mikki duncanilta ainakin tallaan on toi sun mainitsemasi custom tai pearly gates. ehkä aavistuksen kuuma toi custom kyllä tohon rautalanka juttuun, mut mulla on se yhdessä telessä puolituksella varustettuna. Seth lover setti vois olla kanssa ihan jees. Ja tota Agentsia lukuunottamaata all around settinä menee kyllä ihan JB/Jazz settikin. aika vähän on tullut kyllä humppareilla agentsia soiteltua joten mikään asiantuntija en kyllä ole...
Durty
05.09.2012 20:58:25
Itselläni on LP:ssä takana SH-14 eli Custom 5 puolituksella. Se on kuin vähän ärjympi '59. Aivan loistava mikki.
wekkuli69
13.09.2012 15:24:02
Moi,aiheesta varmaan löytyy tietoa täältä jo muualta,mutta en ehdi etsimään..Mitkä vaihtoehdot sopisi tallamikki SD distortionin kaveriksi kaulalle?Jazz ainakin,mutta onko muita hyviä vaihtoehtoja?Kitara Epiphone Les Paul STD.
Ziggy Bubba
13.09.2012 16:44:05

wekkuli69: Moi,aiheesta varmaan löytyy tietoa täältä jo muualta,mutta en ehdi etsimään..Mitkä vaihtoehdot sopisi tallamikki SD distortionin kaveriksi kaulalle?Jazz ainakin,mutta onko muita hyviä vaihtoehtoja?Kitara Epiphone Les Paul STD.

Jazz toimii ainakin tosi hyvin jos haluaa kirkasta kaulamikkiä joka ei jää tehokkaan tallamikin jalkoihin. Minkälaista olet hakemassa?
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
ibnz
13.09.2012 17:15:21
On Distortion neck -mallikin, eli entinen Seymourizer II. 12.5kOhm ja samanlainen tuplakokoinen keraaminen magneetti, mikä Distortionissakin. Aika räyhäkkä peli! Otin omasta sen keraamisen pois ja laitoin JB:stä A5:n tilalle -> ehkä paras high-gain kaulamikki, mitä olen kokeillut. Se perus-SH-6n voi olla hitu tummasaundinen, jos on 22-nauhainen kitara.
wekkuli69
14.09.2012 08:13:21
Ziggy Bubba: Jazz toimii ainakin tosi hyvin jos haluaa kirkasta kaulamikkiä joka ei jää tehokkaan tallamikin jalkoihin. Minkälaista olet hakemassa?

Lähinnä sellasta,millä taipuu rock ja hard rock.Distortion hoitelee suurimmaksi osaksi sen homman,joten kaulamikillä ei suurta osuutta ole,ainakaan toistaseks,mites sit 59?Sitä näyttävät jotku suosittelevan kaulaan.
LauriE
04.10.2012 20:50:32
Availin tuossa juuri ostamaani Stratocasteria ja huomasin, että mikkieni mustat kuoret eivät lähde millään irti. Vaihtaisin ne mielelläni valkoisiin. Onko vaihtaminen ylipäänsä mahdollista, siis edes ammattilaisen toimesta? Melko tiukassa tuntuivat olevan. Eikös niiden kuorien pitäisi kuitenkin lähteä irti, kun kerran vaihtokuoriakin myydään?
oiva tumpeloinen
04.10.2012 20:54:11
LauriE: Availin tuossa juuri ostamaani Stratocasteria ja huomasin, että mikkieni mustat kuoret eivät lähde millään irti. Vaihtaisin ne mielelläni valkoisiin. Onko vaihtaminen ylipäänsä mahdollista, siis edes ammattilaisen toimesta? Melko tiukassa tuntuivat olevan. Eikös niiden kuorien pitäisi kuitenkin lähteä irti, kun kerran vaihtokuoriakin myydään?

Mitkäs mikit sulla mahtaa olla? Perus sinkkumikeistä pitäisi irrota kuori ihan vetämällä, mutta jos sulla on sinkkukokoinen bukkeri, niin kovin usein niissä on kiinteä kuori.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)