akuankkakomppi 18.09.2008 12:02:25 | |
---|
Just tuossa kirjaston Guitar Playeristä lueskelin Danny Gatton -juttua ja herran lickkejä, kovasti syyhyttää päästä räpeltämään. Eipä hukkaan mennyt aika, ei! Danny Gatton OLI kova äijä kepittämään, niiden parin levyn perusteella mitkä hyllystä löytyvät. Kuulemani mukaan Mr. Gattonin opetusvideotkin (mm. STRICTLY RHYTHM GUITAR) ovat hemmetin hyviä. Omia kokemuksia ei tosin ole. Call me a relic, call me what you will. Say I'm oldfashioned say I'm over the hill. Today's music ain't got the same soul, I like that old time rock'n'roll" -Bob Seger |
Karhukoira74 18.09.2008 13:26:10 | |
---|
Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |
jussimus 18.09.2008 14:34:18 | |
---|
|
Dunga 18.09.2008 14:42:39 | |
---|
Interstellar overdrive. |
jussimus 18.09.2008 14:47:36 | |
---|
Ei juma, kiitos GASista! Törkeän upealta näyttää, myös strato! Tarkotatko tele-GASia? Älä hyvä mies turhaan kaasuttele siellä vaan pistä tilaus vetämään ku olis jo! On suoranainen rikos olla ostamatta tota Classic Vibe teleä sellasella apinahinnalla... |
Dunga 18.09.2008 14:51:30 | |
---|
Tarkotatko tele-GASia? Älä hyvä mies turhaan kaasuttele siellä vaan pistä tilaus vetämään ku olis jo! On suoranainen rikos olla ostamatta tota Classic Vibe teleä sellasella apinahinnalla... Just hassasin rahat speduihin, ei kehtaa ihan vielä ostaa. Katotaan jos joululahjaksi hommaisi :) Interstellar overdrive. |
Aki 18.09.2008 15:04:27 | |
---|
Uutta perhepotrettia, mukana myös Classic Vibe Tele: http://muusikoiden.net/dyn/users/47267.jpg Näin kuvista katottuna ton Straton lisäkytkimen sijoitus näyttää kyllä hassulta. Istuuko käteen kuinka? Sä et tosin taida muutenkaan sitä tonea paljon ruuvailla... :oP "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
jussimus 18.09.2008 15:32:39 (muokattu 18.09.2008 15:33:22) | |
---|
Näin kuvista katottuna ton Straton lisäkytkimen sijoitus näyttää kyllä hassulta. Istuuko käteen kuinka? Sä et tosin taida muutenkaan sitä tonea paljon ruuvailla... :oP Jaa näyttää hassulta? Ei siinä mun mielestä mitään outoa tai hassua ole että vipu on keskellä...se on hyvä just siinä. Juu en oo eläissäni tone-potikoihin koskenut, ainakaan tarkoituksella :) |
Karhukoira74 18.09.2008 16:54:09 | |
---|
Widdu. Kyllä tuota Skujua on niin paljon hehkutettu, että ei oma kuume laskenu....pakko oli painaa DV247-sivuilla ooooordöööör..... =P Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |
jra 18.09.2008 20:05:43 | |
---|
Widdu. Kyllä tuota Skujua on niin paljon hehkutettu, että ei oma kuume laskenu....pakko oli painaa DV247-sivuilla ooooordöööör..... =P Hyvä meininki! Täällä toimii UPS:n käyttämä paikallinen lähettifirma (yksityinen) hyvin. Tänään olivat käyneet ovella, mutta en ollut paikalla. Soittivat ja puhelimessa sovittiin, että huomenna tulevat tuomaan ja tiedän olla vastaanottamassa Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä:p Saattaa olla että viikonlopun menot pitää perua ja keskittyä uuteen perheenjäseneen. |
Karhukoira74 18.09.2008 20:24:27 | |
---|
Widdu. Kyllä tuota Skujua on niin paljon hehkutettu, että ei oma kuume laskenu....pakko oli painaa DV247-sivuilla ooooordöööör..... =P Sen verran muuttu että piti heittää Thomannille.....tuleepahan muuta rojua samalla...ja ei jostain syystä hyväksyny netin kautta mun tilausta sitte millään DV. Noh, elämä on. Odotellaan... =D Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |
jussimus 18.09.2008 21:10:07 | |
---|
Saattaa olla että viikonlopun menot pitää perua ja keskittyä uuteen perheenjäseneen. Ite oon kans perehtyny uuteen tulokkaaseen ahkerasti...tänäänkin oli tuskaa jumittaa töissä kun teki kovasti mieli lähteä himaan pieksemään teleä :) Äsken vedin just pitkät sessiot telen kanssa, ja fiilis on toDElla hjuva. Mun kaaliin ei vaan millään meinaa mahtua tää juttu, että miten helvetissä näin täydellisen laatusoittimen voi saada sellaseen polkuhintaan...tää on ylivoimaisesti mun kaikkien aikojen paras kitaradiili. |
Freewheeler 18.09.2008 21:39:27 | |
---|
Ite oon kans perehtyny uuteen tulokkaaseen ahkerasti...tänäänkin oli tuskaa jumittaa töissä kun teki kovasti mieli lähteä himaan pieksemään teleä :) Äsken vedin just pitkät sessiot telen kanssa, ja fiilis on toDElla hjuva. Mun kaaliin ei vaan millään meinaa mahtua tää juttu, että miten helvetissä näin täydellisen laatusoittimen voi saada sellaseen polkuhintaan...tää on ylivoimaisesti mun kaikkien aikojen paras kitaradiili. Heehee, mähän sanoin :-) Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
jussimus 18.09.2008 22:18:04 | |
---|
Heehee, mähän sanoin :-) Suuri kiitos sulle kun esimerkilläsi johdatit mut oikealle polulle. Olen onnellinen mies. :) |
jra 19.09.2008 14:39:09 (muokattu 19.09.2008 14:39:33) | |
---|
No, nih. Siinä se sitten nojailee Classic Vibe:D Ensi tuntuma on aika mairea, kielet menee tietysti vaihtoon ja samoin tallapalat. Niiden osalta voisi kokeilla sellaista mixiä (kun ei koko settiä varastossa ole) että e ja b pysyy nykyinen, g ja d tulee massiivisiempi messinkinen ja a ja E teräksinen, voisi toimia ihan ok. Samalla kun vaihdan kielet .11-settiin, niin pitää hieman väljentää satulaa, korkeus on oikea, mutta ainakin e1-kinnaan pikkuisen. Virityskoneisto tuntuu kyllä pätevältä. Kaula on just. Aika samanlainen, väriä myöten, kuin omassa vanhassa Iban RS135:ssä, mutta juuri sopivasti paksumpi, ei kuitenkaan halko mallia oma 355-kopsu. Nauhat ovat siistit ja kiillotetut, lakkaus ensiluokkainen. Runko on kevyt, grain näkyy läpi, mutta ohuempikin käsittely olisi kelvannut. Potikat tuntuvat toimivat hyvin, tosin aika jäykästi. Harmi että ei ole kunnon vahvistinta kotona käytössä (Da5 on kyllä hyvä siihen mihin on tarkoitettu), mutta hyvä on ensivaikutelma. Viimeistely CV:ssä on parempaa kuin 700e Gibsonissa, mutta tuossa Gibassa pieni ulkoinen karheus olikin tiedossa, mutta nauhat olisi siinä voineet olla viimeistelty samaan malliin kuin tässä 400e halvemmassa vehkeessä. Vahvarista johtuen mikkien soundista ei vielä oikein voi sanoa mitään, mutta pääasia, eli soittotuntuma tuntuu olevan mitä mainioin - vielä kun kielisatsi ja tallapalat vaihtuu niin eikun paranee. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
jussimus 19.09.2008 14:48:25 | |
---|
No, nih. Siinä se sitten nojailee Classic Vibe:D Tervetuloa Classic Vibe telen onnellisten omistajien joukkoon! |
Jucciz 19.09.2008 14:55:52 | |
---|
|
jran 19.09.2008 15:00:17 | |
---|
|
jra 19.09.2008 15:05:21 | |
---|
Tervetuloa Classic Vibe telen onnellisten omistajien joukkoon! Kiitos, kiitos ja samoin myös! Kaula on kyllä profiililtaan parempi kuin osasin odottaa. Valmistauduin että on enemmän esim. slim taperin -mallinen keskeltä littana, mutta tämähän on ihan reilu C, vaikka ei mikään mötkylä. Kaula mikkiä pitää hieman laskea, kun vaihdan kielet, tööttää nyt omaan makuun aika kovaa. Harvinaista herkkua että satula on sopivan korkuinen suoraan paketista. Treble bleedin olen yleensä juottanut heti pailalleen, mutta nyt annan olla vähän aikaa alkuperäisessä kuosissa, niin saa tuntuman että millainen soundi lähtee ennen mitään modauksia. Ainoa miinus upotetusta jackista johon ei L-mallinen plugi sovi, onneksi on myös suoralla plugilla varustettuja piuhoja, L-mallinen on vain näppärä vetää hihnan yli pois roikkumasta. Muutenhan tuo upotus on siisti, kuten myös kielten vastakappaleiden upotukset, joita ei taida olla aina Fenkuissakaan (vai onko reissue-juttu niiden koholleen jättäminen?) - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Kunnallisjäte 19.09.2008 15:28:44 | |
---|
Meikällä ei enää Telecasteria oo, mut Nocaster löytyy. Kai tääkin voidaan hätätilanteessa tosin Teleksi laskea? Ehkä turha sanoakaan, mutta tollasta nocasteria oon kuolannut, ovat vaan turhan tyyriitä meikäläiselle. Mutta miten toi nyt käytännössä eroaa telestä, muutakun että lavassa ei lue telecaster ja tone siis puuttuu/on erilainen? Eikös kielet oo läpi rungon ja talla palat samat. Akustisesti lienee identtinen telen kanssa? Minkälainen kaulaprofiili tossa on? Upea kitara joka tapauksessa, itsellä oli baja, joka lienee kopio Telen 1950-luvun mallista sillä spesiaali kytkennällä. |