![]() 08.09.2008 21:57:05 | |
---|---|
Ja onhan se kusetusta väittää että runko on kahdesta tai kolmesta palasta jos se on lastulevyä. Toisaalta, jos runko on laminoitu kahdesta tai kolmesta päällekkäisestä mdf-palasta, se on teknisesti ottaen tehty kahdesta tai kolmesta palasta... :) In the Year of the Plague | |
![]() 09.09.2008 09:19:22 | |
Noh tais olla pelkkä inhimmillinen erehdys, tai tietämättömyyttä, ei niissä kitaroissa paljon muuta eroa ole kuin plektralevy. On niissä sen verran eroa, että RR3:ssa on se "plektralevy" (mikä ei minusta sovi kyllä oikein mihinkään RR-kitaraan..), jakin paikka ylemmässä sarvessa (huomattava mukavuus/käytännöllisyystekijä) ja tietysti potikoiden määräkin on aivan eri (RR3:ssa kolme, RX10D:ssä yksi). Uudistetuissa versioissa eroa löytyy vielä mikeistä (Duncan Designed vs aidot SD:t) ja tallasta. Jos kyse on ollut vanhasta RX10D:stä niin sitten ehkä menee erehdyksen piikkiin, mutta jos puhutaan uudemmista malleista niin hieman ihmetyttää jos myyjä ei tiedä mitä liikkeessä on kaupan. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen | |
![]() 09.09.2008 12:25:26 (muokattu 09.09.2008 12:26:10) | |
Tapahtuipa paikallisessa musiikkiliikkeessä 70-luvulla( myyjä jo manan majoilla eikä liikettäkään enää ole): Olin ostamassa akustista kitaraa, ja löysin mallin, josta kiinnostuin.Aikana tutkittuani huomasin, että pohjassa oli halkeama, tästä kun huomautin myyjäsedälle, hän loihe lausumaan:" Halkeama kuuluu mallin ominaisuuksiin, on osa saundia!" Jostain syystä jäi kitara ostamatta...... Minäkö tyhmä,anteeksi,nyt en ymmärrä... | |
![]() 10.09.2008 18:42:13 | |
Itse en ole moisen käytöksen kohteeksi. Johtuu kai siitä, että olen asionut pääasiassa Porin Sound Cityssä,jossa olen eräänlainen "kanta-asiakas",kun käyn siellä kitaratunneilla. Ruotsalainen voittaa aina... | |
![]() 11.09.2008 12:00:15 | |
olen siirtynyt käyttämään liikkeitä joissa ei spedeillä (eli kitarapaja ja dlx) Mites speden spelien vertailussa pärjää Custom Shop.. ? | |
![]() 16.09.2008 23:15:58 | |
Eikö nylonkielet ole aina samaa kokoa? Jos on niin siinä tapauksessa sain tyhmimmän kommentin joltain musaliikkeen myyjältä, oli varmaan tetissä tai jotain :P Minä: Hei, saisko noita nylonkieliä akustiseen? Myyjä: Minkä kokoisia? Minä: Öö.. Kokeneempi myyjä: Ne on kaikki samankokoisia.. | |
![]() 16.09.2008 23:18:01 | |
Kyllä niissäkin löytyy eri kokoja. Eli tässä tapauksessa tyhmä olet JUURI SINÄ...ja se kokeneempi myyjä. | |
![]() 16.09.2008 23:50:25 | |
Kyllä niissäkin löytyy eri kokoja. Eli tässä tapauksessa tyhmä olet JUURI SINÄ...ja se kokeneempi myyjä. Voisin lyödä vetoa, että kokoneemman myyjän kommentissa oli pilkettä silmäkulmassa. | |
![]() 17.09.2008 00:11:18 | |
aijaa.. no sitten varmaan kyseisessä liikkeessä ei ollut kuin yhtä kokoa, ei ole kauhean iso paikka :p kai mää sitten olen tyhmä kun en moista tiennyt :( | |
![]() 17.09.2008 00:13:32 | |
kai mää sitten olen tyhmä kun en moista tiennyt :( Kai sä sitten olet. Mut ei se mitään, cheer up. Kyllä sä ehdit ittes munaamaan vielä monta kertaa ennen kuoppaan heittämistä! ;) Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 | |
![]() 17.09.2008 00:14:42 | |
Tapahtuipa paikallisessa musiikkiliikkeessä 70-luvulla( myyjä jo manan majoilla eikä liikettäkään enää ole): Olin ostamassa akustista kitaraa, ja löysin mallin, josta kiinnostuin.Aikana tutkittuani huomasin, että pohjassa oli halkeama, tästä kun huomautin myyjäsedälle, hän loihe lausumaan:" Halkeama kuuluu mallin ominaisuuksiin, on osa saundia!" Jostain syystä jäi kitara ostamatta...... Mulle kävi noin Nurmon Top Soundissa ihan pari kolme vuotta sitten. Kysyin halkeamasta akustisen pohjasta niin myyjä ei edes kääntynyt katsomaan siitä kahvikupin äärestä vaan mutisi vain jotain tyyliin "Ei se siihen saundiin vaikuta". No ei varmaan joo mutta entäpä jos se halkio lähtee siitä leviämää? "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards | |
![]() 17.09.2008 00:40:26 | |
Kauppakoulussa opittuja sääntöjä: 26/27 eli kaksikymmentäkuusi asiakasta kahdestakymmenestäseitsemästä äänestää mielummin jaloillaan kuin valittaa saamastaan huonosta palvelusta. 3/11 Hyvää palvelua saanut ihminen kertoo asiasta keskimäärin kolmelle ystävälleen. Huonoa palvelua saanut ihminen kertoo n. 11 ystävälleen saamastaan palvelusta. Mitä käsittämätöntä tässä on? Tulipas tuosta jälkimmäisestä kauppiksen säännöstä mieleen, että on lienee säädetty ennen internetin yleistymistä. Toivottavasti myös myyjät ovat tajunneet että nykyään suhdeluku on ehkä keskimäärin 1 huono asiakaskokemus -> tieto siitä noin 100-1000 potentiaaliselle asiakkaalle. Toivottavasti myös hyvistä kokemuksista kerrottaisiin, jolloin sekin osaltaan auttaisi kauppiaita tajuamaan että sana kiirii aivan eri malliin kuin ennen. Onko kenelläkään tuntumaa että onko T-kauppa & Co aiheuttanut Suomessa viimeisen viiden vuoden aikana musakauppojen konkurssiaaltoa, vai onko alalla nipistetty maahantuoja- ja jälleenmyyjäpuolellla katteista ja panostettu palveluun, jolloin on saatu riittävä määrä asiakkaita ostamaan myös kotimaasta? | |
![]() 17.09.2008 00:51:13 | |
Onko kenelläkään tuntumaa että onko T-kauppa & Co aiheuttanut Suomessa viimeisen viiden vuoden aikana musakauppojen konkurssiaaltoa, Mitään aaltoa ei kyllä ole tapahtunut. Muutamia "yhden henkilön yrityksiä" ja marginaalituotteiden firmoja on haettu selvitystilaan, mutta ei kyllä mitään merkittävää. vai onko alalla nipistetty maahantuoja- ja jälleenmyyjäpuolellla katteista ja panostettu palveluun, jolloin on saatu riittävä määrä asiakkaita ostamaan myös kotimaasta? Ei välttämättä ole nipistetty katteista, vaikka toki sitäkin on tapahtunut. Hyvä maahantuoja neuvottelee edustamansa tuotteet valmistajalta samaan hintaan kuin "Keski-Eurooppakin". Toki hyvä palvelu ja meininki kuuluu aina kivijalkayrityksen toimenkuvaan, jos kauppias on yhtään halukas olemaan pelissä mukana. Itse olen tosiaan töissä kotimaisessa musakaupassa ja lähes jokaisen tuotteen saa kotimaasta T-kaupan hintaan tai jopa halvemmalla. Poikkeuksia toki on eikä aivan kaikissa pääse yhtä halpoihin hintoihin (esim. saksalainen myy saksalaista kamaa edullisemmin saksalaiselle, pätee esim. tapaus-Schalleriin), mutta sitten on taas tuotteita jossa kotimaa päksii Saksan kevyesti (vaikkapa Ibanez). Valitettavasti vain kaikki "yhteispohjoismaiset" maahantuojat eivät ole tajunneet aloittaa hintakilpailua Keski-Euroopan kanssa, vaan koittavat uppiniskaisesti ajaa läpi omaa "politiikkaansa". Ehkäpä heitä ei vain kiinnosta edustaa kaikkia siipiensä suojaan haalimia merkkejä täysin 101%. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. | |
![]() 17.09.2008 11:01:14 (muokattu 17.09.2008 11:07:19) | |
off-topic ON --- Tällä hetkellä Thomann yms. muutamat suuret kaupat ovat tilanteessa, että heidän ei juurikaan tarvitse kilpailla hinnalla, kunhan ovat samalla tasolla muiden kanssa. Kauppaa käydään on Euroopan tasolla, sisäänostomäärät ovat suuria, varasto kiertää, ja katetta jää. Näkisin niin, että paikallisten kauppiaiden täytyy seurailla "thomannien" hintoja, ei päinvastoin. Thomannin, MusicStoren jne. hinnat _olivat_ merkittävästi kotimaan hintoja halvempia muutama vuosi sitten, ja joissakin tapauksissa ovat edelleen. Sain reilu vuosi sitten oman Fender Tele Bajan 200e halvemmalla MusicStoresta, kuin oli tuolloin kotimaan hinta (*). (*) "Kyllähän sitä saa kun tinkaa". => Minun mielestä tingattuja hintoja ei voi pitää referenssihintoina, koska tingattu hinta on vain päivän hinta ja vaihtele asiakaskohtaisesti. Ei voi olettaa, että kaikki asiakkaat ovat tinkaajia. Paremminkin, että myyjä laittaa tavaroille liiketoiminnalleen sopivaksi katsomansa hinnan ja asiakas maksan tahi ei. Tämä riippuu hintapyynnön järkevyydestä. --- off-topic OFF _ Tämän kirjoituksen tyhmä kommentti liittyy tuon Bajan tilaukseen. Kun tiedustelin syytä mielestäni kalliiseen hintaan, niin myyjä totesi, että kulut on suuremmat kun kitara tulee Suomeen. Muuten hinta oli kuulemma sama. Itsekseni siinä ihmettelin, että mulle kuriiri toimittaa 20e:llä kitaran Saksasta kotiovelle, niin mitähän palvelua ko. liike käyttää, kun heillä sama palvelu maksaa 200e... Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. | |
![]() 20.09.2008 22:52:07 (muokattu 20.09.2008 22:52:36) | |
Mä oon huomannut että muualta saa halvemmalta kuin thomannilta, mut silti just tilattiin yli tonnilla bändille kamaa sieltä paristakin syystä: A. Valikoima on mieletön, suurinpiirtein kaikkea löytyy varastosta suoraan, näin ei ole tietenkään näissä paikallisissa musakaupoissa. Haluaa sitten juuri tietyn mallisia liittimiä, telineitä, mikkejä, piuhoja tai muuta vastaavaa sälää, niin aina löytyy. Paikallisessa joudut tyytymään siihen mitä sattuu löytymään tai venailemaan että tilataan. B. Ei jaksa lähteä ostamaan sitä sieltä ja toista tuolta vain säästääkseen sen muutaman kympin, t-kaupan hinnat kuitenkin on suht halpoja. Paikallisesta haen tarpeen tullen kaiken mikä pitää saada heti kouraan, ei tuolta t-marketistakaan ihan jatkuvasti jaksa tilailla, eikä pieniä määriä kannatakaan. "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 22.09.2008 18:22:21 | |
Mä oon huomannut että muualta saa halvemmalta kuin thomannilta Minusta tämä on vähän suhteellista. Suosin siis itse yleensä kotimaisia liikkeitä, mutta esimerkiksi tarvikkeita ja pedaaleita myyvät harvoin samaan hintaan. Tiestysti tässä nyt on se postimaksukysymys, mutta itse tilaan alle 200e jutut aina kimpassa bändin jäsenten kanssa, niin ei tule postimaksukorkoja paljoa. Lisäksi mikki- ja nuottitelineet ym. ovat naurettavan halpoja. Tällaisia http://www.thomann.de/fi/millenium_ms2005_mic_stand.htm naapuribändi omistaa ja alkoi hieman nyppiä kun olin ostanut kaupasta parilla kympillä teliin, joka hädin tuskin pysyy pystyssä. Thomannin ständit hoitavat asiansa kyllä loistavasti tuohon kymmeneen euroon. Näiden kanssa sama homma http://www.thomann.de/fi/thomann_orchesterpult.htm. There ain´t noway out tonight | |
![]() 02.10.2008 10:18:18 | |
Musamaailmassa koettua. Asiakas: "Päivää ostaisin kaksi km seinätelinettä, yhden setin schallerin hihnalukkoja ja onko teillä oikeasta nahasta tehtyjä kitarahihnoja ?" Käydään normi keskustelua tavaroiden yksityiskohdista. Myyjän mukaan:"Kitarahihnat ovat oikeaa nahkaa, tehty lapissa" ; - ) Jappasua kesti siinä hetken kunnes asiakas:"Laitathan tähän settiin normaalin käteisalennusprosentin ?" Myyjä:"Ei voi antaa alennusta koska pitää olla samat hinnat kuin nettikaupassa." Asiakas: "Huonoin selitys mitä koskaan olen kuullut, suomessa on laillista alentaa hintaa milloin tahansa" Myyjä:"Pyydätkö alennusta maitokaupassakin ?" Asiakas:"Pyydän ja monesti myös saankin, turha asiasta väitellä", asiakas maksaa ostoksensa pankkikortilla, eikä ole kovinkaan iloisen näköinen. Matti | |
![]() 02.10.2008 10:36:18 | |
Päivää ostaisin kaksi km seinätelinettä Luulisi kahdesta kilometristä seinätelinettä saavan jo jonkinlaista alennusta ;) Interstellar overdrive. | |
![]() 02.10.2008 10:49:50 | |
Asiakas:"Pyydän ja monesti myös saankin, turha asiasta väitellä", asiakas maksaa ostoksensa pankkikortilla, eikä ole kovinkaan iloisen näköinen. Pankkikortilla maksaminen on muuten kaupoille edullisin vaihtoehto. Jos jostain syystä haluaa viedä loputkin kauppiaan katteista niin maksaa luotolla. | |
![]() 02.10.2008 10:51:45 | |
Musamaailmassa koettua. Asiakas: "Päivää ostaisin kaksi km seinätelinettä, yhden setin schallerin hihnalukkoja ja onko teillä oikeasta nahasta tehtyjä kitarahihnoja ?" Käydään normi keskustelua tavaroiden yksityiskohdista. Myyjän mukaan:"Kitarahihnat ovat oikeaa nahkaa, tehty lapissa" ; - ) Jappasua kesti siinä hetken kunnes asiakas:"Laitathan tähän settiin normaalin käteisalennusprosentin ?" Myyjä:"Ei voi antaa alennusta koska pitää olla samat hinnat kuin nettikaupassa." Asiakas: "Huonoin selitys mitä koskaan olen kuullut, suomessa on laillista alentaa hintaa milloin tahansa" Myyjä:"Pyydätkö alennusta maitokaupassakin ?" Asiakas:"Pyydän ja monesti myös saankin, turha asiasta väitellä", asiakas maksaa ostoksensa pankkikortilla, eikä ole kovinkaan iloisen näköinen. Matti Toisaalta ja toisaalta. Oikeastaan hienoa ja rohkeaa myymäläpolitiikkaa, että myydään Matille samaan hintaan tavaraa kuin Lappeenrannan Keijolle nettipuodissa. Kukaan ei siis ole sen enempää kuningas tai alamainen kassajonossa. Haluaisin myös nähdä kun sinä tinkaat Citymarketin kassalla maitolitrasta. Täytyy muistaa että liikkeellä on ihan yhtä hyvä syy olla antamatta kuin myöntää käteisalennuksia. Oli laillista alentaa tai korottaa hintaa milloin tahansa. Toinen mikä pitää myös muistaa, niin monelle puodille juuri tuollainen pikkukama on sitä, millä myymälän katetta korjaillaan plussalle, vaikkakin pienissä paloissa. 10e tuotteesta kun antaa 2e alennusta, niin se onkin jo 20% rabattia. Ymmärtäisin reilummat käteisalet, jos olet ostamassa 1000e kitaraa kera 1000e vahvistimen. Tuossa vaiheessa ne kaipaamasi satasen alet ovat paikallaan. Sen sijaan 8e hihnalukkoja ja 5e seinäkoukkuja ei voi kaupata pelastusarmeija-meiningillä. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)