Vetehinen 20.04.2013 00:19:44 | |
---|
Krice: Nimenomaan osuisi ja se alkaisi ärsyttää. Olen jopa haaveillut kitarasta, jossa ei olisi yhtään mitään. Yksi tallahumppari ja se olisi siinä. Jos potikoita ei tarvitse, ne voi piilottaa poteroon. Perusjippo Jackson-piireissä. Tekisit Krice tuota sohimista havainnollistavan videonäytteen? Huvittais nähdä kun potikat on tiellä. :) Vaikea uskoa todeksi muuten. "When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red |
MarkoA 20.04.2013 00:55:51 | |
---|
sustain65: Mitä se nyt siis oikein tuossa kohdassa ollen enää haittaa? Ei kai tuonne käsi enää osu?! Tietty ymmärrän jos näet että olisi kätevämmin saatavilla sarvessa. Mulla on näköjään samanlaista ongelmaa Kricen kanssa. Samaisesta syystä en käytä stratoa koskaan bändin kanssa soittaessa kun joudun varomaan mikkikytkintä. Huidon innostuessani plekukädellä ja rämppään niitä kieliä lujaa. Straton mikkikytkin heiluu minne sattuu. Nuppikin lensi pois joskus aikaa sitten ja siihen kohta sormen revin kun hankasin paljasta kytkintä. Ei ole mulle. Namiskojen pitää olla riittävän kaukana. Telessä on sama ongelma, siinä vain se valitsin ei liiku. Sormet vaan saa siipeensä kun napsahtelee kytkimeen. Melody Makerissa kytkin on sarvessa ja siitä vaihtuilee mikki itsekseen kun sarvi on niin lyhyt. Tästä "ongelmasta" johtuen tykkäänkin soitella bandin kanssa enimmäkseen tuolla gibsonin nighthawkilla kun siinä on potikat edessä ja mikinvalitsin takimmaisena. Ei osu kädet kuin korkeintaan volumepotikkaan, eikä se siitä mihinkään liiku. Ja siitä kitarasta näkeekin että sitä tulee soitettua bändin kanssa. Plekun jättämät rannut kulkee yläreunasta alareunaan saakka kun silä voi rämpätä ihan tosissaan! Well, I stand up next to a mountain,
Chop it down with the edge of my hand |
JaaGeRMaisTeR 20.04.2013 01:50:25 | |
---|
Jeah onneks kela maksaa ei tarvi haaveillakkaan tuosta iki gasista.. Charvel ja oliko se nyt 750xl.. Ja valkonen desert crackle... Siinäpä olis olisi se viimeinen kitara (pois lukien lelut) :P V |
sustain65 20.04.2013 09:08:05 | |
---|
Krice: Nimenomaan osuisi ja se alkaisi ärsyttää. No todella läheltä tallaa sun kätes sitten täytyy mennä, kun tuossa kytkin on ihan tallan alla. Juu, ymmärrän, kaareva iso liike ja silleen, mutta silti. Ei kuitenkaan juututa tähän. Ibanez Fireman FRM 100 on kyllä kiinnostava tapaus. Pitäisi vaan päästä kokeilemaan että millaiset soundit lähtee. Jotta saako siitä perinteisempiä yksikelaisen kirkkaita soundeja pihalle. Vai olisiko sellaisia(kin) soundeja tarvitessaan parempi hankkia jokin Fenderin tai Tokain tele tai vaikka G&L:n ASAT. Ibanezin esittelyvideossa Gilbert soittaa sellaisella säröllä jolla melkein kaikki lankkukitarat kuullostaa melkein samalta. Tosin yksikelaisen kaasuttelu saattoi vähän mennä ohi kun tällä viikolla löysin omasta GS 2.0:sta mikkien puolituskytkimet potikoista. Eihän minulla ole tuo GS ollutkaan kuin vasta kuin noin vuoden päivät. :D |
Laulava Kylätohtori 20.04.2013 13:18:08 | |
---|
Krice: Nimenomaan osuisi ja se alkaisi ärsyttää. Olen jopa haaveillut kitarasta, jossa ei olisi yhtään mitään. Yksi tallahumppari ja se olisi siinä. Olet siinä mielessä onnellisessa asemassa, että tuohan on periaatteessa vielä erittäin helppo toteuttaa. Poistat kitarasta kaiken elektroniikan paitsi tallahumpparin ja teetät uuden pleksin ilman reikiä. Sitten hommaat vaikka Neutrikin silent-plugin, jolla saat "volumet nollaan" tarvittaessa, nyppäämällä johdon irti. Ja voithan pistää vaikka on/off-kytkimen johonkin, missä se ei ole tiellä... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
antnis 20.04.2013 14:13:59 | |
---|
|
ReBeat 20.04.2013 14:26:54 | |
---|
|
Morri 20.04.2013 17:18:38 | |
---|
Mä en keksi nyt yhtä ainoaa GASin kohdetta..mikä ihme minua vaivaa... ? ;) Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
hallu 20.04.2013 17:48:42 | |
---|
Morri: Mä en keksi nyt yhtä ainoaa GASin kohdetta..mikä ihme minua vaivaa... ? ;) Joo sama täällä. Mulla asiaan saattaa liittyä sekin, että olen ostellut parilla tonnilla kaikennäköistä tässä kevään mittaan sen jälkeen kun julistin gassini lopullisesti voitetuksi:-D vittu, pitäs varmaan ampua itteni:-). No olen minä vähänsoitellutkin kamoillani, mutta jotenkin olo on kuin jollakin nistillä. Ei tuosta saa enee edes iloa, se on vaan joku ihme refleksi ostella kaikennäköistä isommin ajattelematta. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Morri 20.04.2013 18:12:07 | |
---|
hallu: Joo sama täällä. Mulla asiaan saattaa liittyä sekin, että olen ostellut parilla tonnilla kaikennäköistä tässä kevään mittaan sen jälkeen kun julistin gassini lopullisesti voitetuksi:-D vittu, pitäs varmaan ampua itteni:-). No olen minä vähänsoitellutkin kamoillani, mutta jotenkin olo on kuin jollakin nistillä. Ei tuosta saa enee edes iloa, se on vaan joku ihme refleksi ostella kaikennäköistä isommin ajattelematta. Tämä kuulostaa niin tutulta kuin vaan voi... ;) Kyllä tässä soittimet on taas kevään aikana itsellänikin vaihtuneet ihan kiitettävästi (tällä hetkellä pakko sanoa, että omissa kuvissa näkyviin keihäisiin olen helvetin tyytyväinen) ja "Graalin maljaa" eli omaa Ruokangasta tässä odottelen valmistuvaksi, mutta silti sen verran itseni jo tunnen, että en uskalla julistaa ikuista GASiani päättyneeksi ;) Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
Gabe 20.04.2013 19:58:16 (muokattu 20.04.2013 19:59:08) | |
---|
hallu: olen ostellut parilla tonnilla kaikennäköistä tässä kevään mittaan sen jälkeen kun julistin gassini lopullisesti voitetuksi:-D Kuulostaa jotenkin tutulta. Sen jälkeen kun itse julistin samaa olen laittanut joku reilu kolme tonnia palamaan ja kamat on vaihtuneet melkein kokonaan. Vielä näyttää ostoslistalla olevan tavaraa parin tuhannen edestä. Ajattelin vain luovuttaa tuon gasin kukistamisen suhteen.. addiktionsa kullakin, eikä minulla oikeastaan muuhun enää rahaa mene. |
Vetehinen 20.04.2013 20:50:31 | |
---|
GAS on varsin taloudellinen addiktio loppuviimeksi. Ensin elät makaronilla ja ruispaloilla pari kuukautta että rahat riittää uuteen hankintaan. Eikä ole varaa käydä kaljoilla kun uusi verme killuu silmämunalla, fix on pakko saada asap. Sitten kun hankinnat toteuttaa järkevästi, heikomman tilanteen koittaessa kaasutellun arsenaalin voi likvidoida kokematta merkittäviä valuuttatappioita. "When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red |
hallu 20.04.2013 21:05:50 | |
---|
beliel: GAS on varsin taloudellinen addiktio loppuviimeksi. Ensin elät makaronilla ja ruispaloilla pari kuukautta että rahat riittää uuteen hankintaan. Eikä ole varaa käydä kaljoilla kun uusi verme killuu silmämunalla, fix on pakko saada asap. Sitten kun hankinnat toteuttaa järkevästi, heikomman tilanteen koittaessa kaasutellun arsenaalin voi likvidoida kokematta merkittäviä valuuttatappioita. Mutta kun ei niitä voi myydä ei mitään eikä yhtäkään:-( . Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Vetehinen 20.04.2013 21:57:20 | |
---|
hallu: Mutta kun ei niitä voi myydä ei mitään eikä yhtäkään:-( . Ei helpolla, mutta jos vaihtoehdot ovat luokkaa pikavippi tai vahvarin myynti niin valinta on helppo. "When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red |
Vilpur1 20.04.2013 22:30:05 | |
---|
beliel: GAS on varsin taloudellinen addiktio loppuviimeksi. Ensin elät makaronilla ja ruispaloilla pari kuukautta että rahat riittää uuteen hankintaan. Eikä ole varaa käydä kaljoilla kun uusi verme killuu silmämunalla, fix on pakko saada asap. Sitten kun hankinnat toteuttaa järkevästi, heikomman tilanteen koittaessa kaasutellun arsenaalin voi likvidoida kokematta merkittäviä valuuttatappioita. Helpottaa kun tietää ettei ole ainoa kroonisesta Gasista kärsivä harrastaja. Onneksi nämä "fixit" on kuitenkin aika harmittomia, pääsääntöisesti. Pitäisikö perustaa jonkin sortin vertaistukiryhmä :)? I got myself a Cadillac
But I can't afford the gasoline |
Gabe 21.04.2013 00:26:39 | |
---|
Vilpur1: Helpottaa kun tietää ettei ole ainoa kroonisesta Gasista kärsivä harrastaja. Onneksi nämä "fixit" on kuitenkin aika harmittomia, pääsääntöisesti. Pitäisikö perustaa jonkin sortin vertaistukiryhmä :)? Eikös tämä mnet ole juuri sitä? :) |
Vilpur1 21.04.2013 07:53:23 | |
---|
Gabe: Eikös tämä mnet ole juuri sitä? :) Itseasissa mnetin piirteet täyttävät vertaistuen määritelmän aika lailla täydellisesti, ainoastaan positiivinen henki ja kannustava ilmapiiri saattavat osalta välillä unohtua :) I got myself a Cadillac
Vilpur1 21.04.2013 07:58:33 | |
---|
Ai ai, jälleen löydän itseni tilanteesta jossa mieleni tekisi myydä kaksi hyvää kitaraa pois jotta saisin ostettua yhden uuden tilalle. Onko järkeä vai ei...? I got myself a Cadillac
delarco 21.04.2013 13:14:45 | |
---|
Pakko avautua Kricen mensuuripotikanpaikkakytkimenpaikka "ongelmista" sen verran (kun tätä samaa itkua on nyt tullut iänajan seurattua), niin miksi sitä ei voi teettää tarvitsemansalaista customia, tai tarkastella, onko soitinvalinta osunut ensinkään kohdilleen? Ei se oikeasti voi olla noin vaikeeta? Jos on, niin kannattaisi kenties käyttää aikansa opetteluun, erilaisilla kitaroilla soittamiseen, valittamisen sijaan? Ei millään pahalla, mutta jos vastaava asia häiritsisi itseäni noin paljon, niin olisin jo tehnyt yo. toimenpiteet kauan sitten. |
Krice 21.04.2013 13:54:11 (muokattu 21.04.2013 13:54:57) | |
---|
delarco: niin miksi sitä ei voi teettää tarvitsemansalaista customia Hintakysymys ja myös asennekysymys. tai tarkastella, onko soitinvalinta osunut ensinkään kohdilleen? En ole rajoittunut kitaraan, vaan olen mm. säveltäjä ja multi-instrumentalisti. Jos on, niin kannattaisi kenties käyttää aikansa opetteluun, erilaisilla kitaroilla soittamiseen, valittamisen sijaan? Tuleehan tuota soitettuakin kaiken valittamisen välissä. |