![]() 21.04.2017 18:13:41 | |
---|---|
Tuolta kuulostaa G12-65 Marshall JMP50 ja LP, noi on tosin orkkis kuusvitoset, mut eipä ne eroa sisäänsoitetuista Heritageista mun mielestä millään tavalla. Ei noi mun mielestä kovin modernit ole. https://www.youtube.com/watch?v=9oR2iyuvBFw Metalkallo: Onko kellään ollut G12-65 Heritagea ja Greenback kajaria samaan aikaan, et osaako kukaan sanoa paljon niissä on eroa? Se mitä lukenut tuosta G12-65 Heritagesta niin sitä sanotaan todella samanlaiseksi kuin Greenback, mutta ehkä hiukan tiukemmaksi ja modernimmaksi. Mulla on itselläni molemmat Creambackit eli G12M-65 ja 75. Mietin vain, että kuinkahan paljon eroa myös tuon 65 Creambackin ja G12-65:n välillä on, kun niissä näyttäisi olevan suht samankaltaiset speksit? Pelimanni pizzerian nurkasta päivää... | |
![]() 21.04.2017 18:18:24 (muokattu 21.04.2017 18:31:12) | |
Jukka Häikiö: Tuolta kuulostaa G12-65 Marshall JMP50 ja LP, noi on tosin orkkis kuusvitoset, mut eipä ne eroa sisäänsoitetuista Heritageista mun mielestä millään tavalla. Ei noi mun mielestä kovin modernit ole. https://www.youtube.com/watch?v=9oR2iyuvBFw Kiitoksia paljon Jukka. Enpä löytänyt tuota videota itse kun noita klippejä selailin tubessa tuosta G12-65:sta, mutta ei ihme kun teksteissä ei mainita kajareita millään tavalla. Hyvältä kuulostaa nuo, mutta siitä nyt ei tietenkään ollut epäilystä. Sulla on varmaan kokemusta molemmista greenback että tuo G12-65, et miten nuo eroaa toisistaan muulla kuin teholla? Olen kyllä molempia kuunnellut, mutta ajattelin kysyä jos sulla on kokemusta? Mulla on vain noista Greenback:stä näin livenä silloin kun vielä omistin kaapin. Vähemmän on nykyään enemmän | |
![]() 21.04.2017 18:27:10 | |
Mummiälest G12-65 on kyl aika erin kuuloinen kuin Greenback. G12-65 on muuten ihan hyvä, mutta siinä on jotenkin ärsyttävä yläpää... More is less. | |
![]() 21.04.2017 18:55:25 (muokattu 21.04.2017 18:57:35) | |
Tossa kuusvitosessa on tiukempi alapää, pysyy paremmin läjässä, ei ala lepattamaan samalla lailla kuin Greenback, sen lisäksi yläpää on tummempi ja pelittää tuollaisessa Marshall JCM/JMP-maailmassa hyvin ja tasoittaa joskus sitä vähän riipivää yläpäätä. Tollaisena All-Round elementtinä omaan makuun paras. Ei ehkä kovin tummasoundisen vaffarin kanssa paras vaihtis. Greenback on silleen woody, eli kartion pahvin rapinaa kuuluu selkeästi enemmän. Voisko sanoa kuitenkin, että G12-65 on kuitenkin ihan eri elementti, kuin vain parannettu painos G12M tötteröstä, onhan ne ihan eri materiaaleistakin, käsittääkseni. Toi yleispätevä nimitys Greenback on kuitenkin aika harhaanjohtava, kun se 20w G12M soundaa aika erilaiselta kuin 25w ja ja G12H(30w Heritage siis) on oma juttunsa. Yhtä kaikki, hyviä tötteröitä jokainen, myös kiinanversiot(myydessähän engelsmanni on aina parempi, hehheh). Metalkallo: Kiitoksia paljon Jukka. Enpä löytänyt tuota videota itse kun noita klippejä selailin tubessa tuosta G12-65:sta, mutta ei ihme kun teksteissä ei mainita kajareita millään tavalla. Hyvältä kuulostaa nuo, mutta siitä nyt ei tietenkään ollut epäilystä. Sulla on varmaan kokemusta molemmista greenback että tuo G12-65, et miten nuo eroaa toisistaan muulla kuin teholla? Olen kyllä molempia kuunnellut, mutta ajattelin kysyä jos sulla on kokemusta? Mulla on vain noista Greenback:stä näin livenä silloin kun vielä omistin kaapin. Pelimanni pizzerian nurkasta päivää... | |
![]() 21.04.2017 19:51:33 | |
Jukka Häikiö: Tossa kuusvitosessa on tiukempi alapää, pysyy paremmin läjässä, ei ala lepattamaan samalla lailla kuin Greenback, sen lisäksi yläpää on tummempi ja pelittää tuollaisessa Marshall JCM/JMP-maailmassa hyvin ja tasoittaa joskus sitä vähän riipivää yläpäätä. Tollaisena All-Round elementtinä omaan makuun paras. Ei ehkä kovin tummasoundisen vaffarin kanssa paras vaihtis. Greenback on silleen woody, eli kartion pahvin rapinaa kuuluu selkeästi enemmän. Voisko sanoa kuitenkin, että G12-65 on kuitenkin ihan eri elementti, kuin vain parannettu painos G12M tötteröstä, onhan ne ihan eri materiaaleistakin, käsittääkseni. Toi yleispätevä nimitys Greenback on kuitenkin aika harhaanjohtava, kun se 20w G12M soundaa aika erilaiselta kuin 25w ja ja G12H(30w Heritage siis) on oma juttunsa. Yhtä kaikki, hyviä tötteröitä jokainen, myös kiinanversiot(myydessähän engelsmanni on aina parempi, hehheh). Kiitos kuvauksesta, tätä juuri halusinkin. Ja ihan UK/Englanti tötteröstä puhuinkin. :) Tuli mieleen, että onkohan G12-65 Heritage sitten kenties V30 edeltäjä, kun vähän samankaltaiselta kuulostaa kuvaus? Vähemmän on nykyään enemmän | |
![]() 21.04.2017 21:03:36 | |
Kyllä V30 on kait ihan oma luomuksensa, G12-65 oli tuotannossa 70/80-luvun taitteessa ja sitä seurasi sitten G12-75T, joista ne varhaiset oli hyväsoundisia, jotenkin erilaisia kuin myöhemmät, jotka mun mielestä on jotenkin karheita/piikikkäitä. Kaikilla noilla kait on tää sama hassu ilmaus:Greenback with steroids, no pääseehän sillä helpolla selittämisellä. Metalkallo: Kiitos kuvauksesta, tätä juuri halusinkin. Ja ihan UK/Englanti tötteröstä puhuinkin. :) Tuli mieleen, että onkohan G12-65 Heritage sitten kenties V30 edeltäjä, kun vähän samankaltaiselta kuulostaa kuvaus? Pelimanni pizzerian nurkasta päivää... | |
![]() 22.04.2017 14:16:34 (muokattu 22.04.2017 14:17:09) | |
Jukka Häikiö: Kyllä V30 on kait ihan oma luomuksensa, G12-65 oli tuotannossa 70/80-luvun taitteessa ja sitä seurasi sitten G12-75T, joista ne varhaiset oli hyväsoundisia, jotenkin erilaisia kuin myöhemmät, jotka mun mielestä on jotenkin karheita/piikikkäitä. Kaikilla noilla kait on tää sama hassu ilmaus:Greenback with steroids, no pääseehän sillä helpolla selittämisellä. Ei se ehkä aivan tuulesta temmattu ollut tuo mun V30 vertaus, kun tässä sanotaan... (take a v30, reduce the sizzly high-end, reduce the overall volume, and you have the 65.) Eli kun ottaa kirkkautta pois hiukan ja volaa, niin saataisiin 65:n. Sitten toinen sanoo verraten Greenbackiin... (The G12-65 has the Greenback midrange, but with a more firm low end and less "sizzle" on top.) Eli G12-65 omaisi Greenbackin keskialueen, mutta tiukemman alapään ja hieman vähemmän tirisevää/kihisevää yläpäätä tai jotain. https://www.thegearpage.net/board/i … at-does-the-tone-compare-to.860159/ Vähemmän on nykyään enemmän | |
![]() 23.04.2017 09:59:24 | |
Oikeastaan ton huomaa selkeimmin ihan a/b-vertailussa ton eron, V30:n ja G12-65:n herkkyydet on jo aika eri luokkaa V30 100db, G12-65 97db. Mulla oli joskus 2 samanlaista 1936 kaappia, joissa oli hyvä testailla noita, kyllä se ero samoilla asetuksilla oli aika reilu, eikä kyse ole vain äänenpaineesta. Metalkallo: Ei se ehkä aivan tuulesta temmattu ollut tuo mun V30 vertaus, kun tässä sanotaan... (take a v30, reduce the sizzly high-end, reduce the overall volume, and you have the 65.) Eli kun ottaa kirkkautta pois hiukan ja volaa, niin saataisiin 65:n. Sitten toinen sanoo verraten Greenbackiin... (The G12-65 has the Greenback midrange, but with a more firm low end and less "sizzle" on top.) Eli G12-65 omaisi Greenbackin keskialueen, mutta tiukemman alapään ja hieman vähemmän tirisevää/kihisevää yläpäätä tai jotain. https://www.thegearpage.net/board/i … at-does-the-tone-compare-to.860159/ Pelimanni pizzerian nurkasta päivää... | |
![]() 23.04.2017 17:01:26 | |
Jukka Häikiö: Oikeastaan ton huomaa selkeimmin ihan a/b-vertailussa ton eron, V30:n ja G12-65:n herkkyydet on jo aika eri luokkaa V30 100db, G12-65 97db. Mulla oli joskus 2 samanlaista 1936 kaappia, joissa oli hyvä testailla noita, kyllä se ero samoilla asetuksilla oli aika reilu, eikä kyse ole vain äänenpaineesta. Faktaa, pakko uskoa. Kiitos. :) Tuli tuossa taas muistettua nuo Scumback kajarit myös joista ainakin M75 pitäisi olla vanhan Rola Greenbackin jäljitelmä, ja aika siltä kuulostaakin. Täytyy kattoo jos jopa semmoiseen panostaisi, kun semmoiseen saa valita itse tehonkeston 25-100w väliltä. Onkos kellään Scumbackeistä kokemusta, varsinkin M75? Vähemmän on nykyään enemmän | |
![]() 24.04.2017 16:32:13 | |
Scummeista ei kokemusta mutta greeback uusi vs. vanha asetelmasta sain vähän kokemusta. Treeniksellä on 4x12 kaappi G12M 25W 75Hz Pre rolat ja sen läpi kitarasaundi on juuri yleisesti kuvatun lailla bassoilta kompressoiva ja ylärekisteristä hillitty. Pääsiäisenä soitin samalla nupilla pari keikkaa Palmerin 212 nyky greenbäckkien läpi ja yläkerta oli mielestäni piikikkäämpää kuin mitä vanhoissa kartioissa. Pudotin nupista vähän trebleä ja lopputuloksena saundi oli suht. miellyttävä. Tapanani on nostaa kaappi korkealle ja osoittaa kartiot päätä kohti jotta saan saman saundin kuin minkä äänimies mikittää. | |
![]() 24.04.2017 17:40:11 (muokattu 24.04.2017 17:41:10) | |
Puuhis1: Pääsiäisenä soitin samalla nupilla pari keikkaa Palmerin 212 nyky greenbäckkien läpi ja yläkerta oli mielestäni piikikkäämpää kuin mitä vanhoissa kartioissa. Pudotin nupista vähän trebleä ja lopputuloksena saundi oli suht. miellyttävä. Tapanani on nostaa kaappi korkealle ja osoittaa kartiot päätä kohti jotta saan saman saundin kuin minkä äänimies mikittää. Juu, nuo uudet taitaa tosiaan olla vähän piikikkäämpiä kuin vanhat, vähän sama tuntuu olevan monessa Celestionin uusintajulkaisu kajarissa. Itse tykkäsin pitää trebleä 4 paikkeilla Greenien kanssa silloin kun oli vielä kaappi ja marsu. Itse päätin, että kokeilen tuota G12-65 Heritagea combossani kun se näyttäisi tiukentavn sointia enemmän kuin tuo mun 65 Creamback ja tuovan sitä samankaltaista keskialuetta kuin Greenbackissä. Vähemmän on nykyään enemmän | |
![]() 10.05.2017 09:34:33 | |
Kertokaahan nyt viisammat, että miten nuo elementit nyt oikein eroaa toisistaan. Itsellä marsun fullstacki missä alakaappina 1960 vintage missä greenbackit ja yläkaappina samainen 1960 vintage, mutta siellä G12:t jotka kaiketi vastaavat V30:sia. Kovasti noit G12:sia kehutaan ja ihan hyvältä se yläkaappikin kuulostaa, mutta greenbackit vaan ovat aikalailla tiukemman kuuloiset ainakin omaan korvaan. Tämä vähän hämmetänyt sillä itse ainakin elänyt siinä uskossa, että tuo V30 olisi juuri metalliin se paras elementti? Get the best and fuck the rest. | |
![]() 10.05.2017 17:45:37 | |
Mie en oo saanu itselleni toimivia tuloksia Marsu 1960 ja V30-yhdistelmällä, jotenkin ne istuu paremmin järeämpiin komootteihin, Mesa/Bogner/Engl tms. Pikkusen vaikuttaa myös alakaappi, se soi vähän tanakammin kuin taivutettu yläkaappi. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 10.05.2017 20:25:15 | |
Lisäksi ainakin nettidemojen perusteella se Marshallin G12 Vintage on aika reilusti kirkkaampi mitä Celestionin oma Vintage 30. Vielä tummempia on sitten ne Mesan kaappeihin tehtaalla asennetut V30:t. | |
![]() 11.05.2017 09:00:36 | |
Tarkennuksena vielä asiaan, että ihan kyllä tykkään noista G12:n soundeiesta. Elementit ja kaappi kyllä soi rikkaasti, hyvin ja kyllä sielläkin sitä botnea on. Eniten vain jäin tosiaan ihmettelemään sitä kuinka tiukasti nuo greenbackit soivat. Olin pitänyt elementtäjä ehkä enemmänkin perinteisemmän rockin/bluesissa parhaiten soiviksi, mutta ne tuntuvat toistavan tiukatkin demppikompit hämmästyttävän terävästi ja tanakasti. Näitä lisää. Get the best and fuck the rest. | |
![]() 11.05.2017 17:09:02 | |
BulletFace: Tarkennuksena vielä asiaan, että ihan kyllä tykkään noista G12:n soundeiesta. Elementit ja kaappi kyllä soi rikkaasti, hyvin ja kyllä sielläkin sitä botnea on. Eniten vain jäin tosiaan ihmettelemään sitä kuinka tiukasti nuo greenbackit soivat. Olin pitänyt elementtäjä ehkä enemmänkin perinteisemmän rockin/bluesissa parhaiten soiviksi, mutta ne tuntuvat toistavan tiukatkin demppikompit hämmästyttävän terävästi ja tanakasti. Näitä lisää. Kyllä Greenback:llä hevitki lähtee. Periaatteessa kaikki lähtee, enemmän on kiinni vahvistimesta minkälainen on ja mitä lähtee. Vähemmän on nykyään enemmän | |
![]() 11.05.2017 17:09:02 (muokattu 11.05.2017 17:09:36) | |
Tuli kaksoset, sori. Vähemmän on nykyään enemmän | |
![]() 13.09.2017 14:22:17 | |
Missä hinnoissa tällainen vuoden -74 nelikko mahtaa olla? https://muusikoiden.net/dyn/users/154197.jpg More is less. | |
![]() 13.09.2017 15:11:40 (muokattu 13.09.2017 15:12:03) | |
Laulava Kylätohtori: Missä hinnoissa tällainen vuoden -74 nelikko mahtaa olla? https://muusikoiden.net/dyn/users/154197.jpg Riippuu, paljonko myyjä tahtoo Iommi-lisää. Malli on siis T1976. "This is a G12H model often found in old Laney supergroup, Laney klipp, and Dan Armstrong cabinets. It has a 75Hz cone but has a silver dust cap and a four ridge spider support. The four ridge spider is made from a softer material than the 6 ridge spider found on most other guitar speakers. It allows for more cone movement and this results in a louder speaker. Compared with the 6 ridge spider the tone sounds less compressed, with a looser feel. This speaker has been associated with Tony Iommi of Black Sabbath. On some old footage you can see the silver caps showing through the grill of his Laney cabs." -- http://www.bygonetones.com/celestion-speaker-models.html#T1976 Yleisesti ottaen hopeanvärisellä pölykupilla varustetut Celestionit eivät ole ihan niin haluttuja kuin "tavalliset", mutta en sinänsä näe ongelmaa, että niissä jotain erityistä vikaa olisi, jos soundi miellyttää. Hinta voinee asettua mihin tahansa 400 ja 1000 euron välille, riippuu varmaan neuvottelutaidoistakin. Noissa on jo RIC-kartiot, jotka eivät ole keränneet niin paljon "legendaarisuuslisää" kuin Pulsonicit, joita näki vielä vuotta aikaisemmin tehdyissä Celestioneissa. | |
![]() 13.09.2017 17:20:32 (muokattu 13.09.2017 17:20:54) | |
RIC-kartioinen T1217 on oikeinkin kivan kuuloinen elementti, noita T1976 sen sijaan en oo testannut. Torillahan on pitkään roikkunut Dan Armstrong-keko Pulsonic-kartioisilla T1976:lla, mutta mitä noista kyselin Brian Hardingilta joka pitää tuota Bygonetonesia, niin hän ei pitänyt noita kovinkaan kummoisina. Mainitsi semmoisen ominaisuuden tuolle elementille, että kovemmilla äänenvoimakkuuksilla alkaisi herkästi rapisemaan, johtuen tuosta erilaisesta kartion kiinnityksestä. Että sikäli tuohon hinta-arvioon liittyen, jos nyt tuo Armstrong-kasa on ollut halvimmillaan 750e nuppi ja kaappi Pulsoniceilla, niin en mä kauhean korkeita kehtais odottaa pelkistä RIC-elementeistä. Tulin, näin, paskoin housuun. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)