Aihe: PARAS HEVIKEPPI IKINÄ??HINTAAN: 600-1000e
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
JohnnyLee
11.01.2009 03:17:38

Ja loppuun kysymys, mikä tekee kitarastasi erikoisen jos kuka tahansa laihoteini voi hakea vastaavan kaupasta iskän rahoilla? Mieti tuota, tarkkaan.

Miksi sen pitäisi olla erikoinen?
Jos sellaisella tykkää soittaa, niin aivan sama sille kuinka monelta samanlainen löytyy.
Onhan noita Stratoja ja Les Paulejakin aika monilla.
Ja jos välttämättä pitäis harvinainen RR24 olla, niin metsästää limited editionin.

Ja sekin vielä, että jollekin "laihoteinille" saattaa olla epämiellyttävä ylläri se lähes 20 vuotta vanha Pro-Jaska, kun matkahuollosta hakee...
Melodista kitara-heviä: www.mikseri.net/johnnymichael
metallicapuppets
11.01.2009 09:30:03
Jos sellaisella tykkää soittaa, niin aivan sama sille kuinka monelta samanlainen löytyy.
Onhan noita Stratoja ja Les Paulejakin aika monilla.
Ja jos välttämättä pitäis harvinainen RR24 olla, niin metsästää limited editionin.

Ja sekin vielä, että jollekin "laihoteinille" saattaa olla epämiellyttävä ylläri se lähes 20 vuotta vanha Pro-Jaska, kun matkahuollosta hakee...

Siis minä en tykkää mistää children of bodomista, minun mielestä se on surkea.
Kuuntelen pääosin Metallicaa, Panteraa, Slayerii, Megadethii ja tollasta.
Että en mitään tappoheviä.
munkero
11.01.2009 11:04:54 (muokattu 11.01.2009 11:05:54)

No eihän sen PIDÄ olla erikoinen, mutta en koe että uusissa kitaroissa olisi mitään jännää. Vanhoissa ja käytetyissä on sitä jotain... Eikä harmita se ensimmäinen kolhu. Uutta kitaraa en tule ostamaan, ellei se sitten ole oma custom.

Selitätkö tätä hieman?
Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista...
falconi
11.01.2009 11:13:49 (muokattu 11.01.2009 11:14:27)
Nyt kun itsekkin olen ostamassa kitaraa, niin uudessa olisi aina takuu jäljellä, toisaalta sitten käytetyssä säästäisi selvää rahaa. Ja jos saman rahan laittaisi käytettyyn niin saisi ehkä paremman kitaran.

Mutta pointtini olikin vain siinä että uudessa on turvana se takuu.
Jormaz
11.01.2009 11:18:56
Eihän käytetyssä tartte olla takuuta, se on jo osoittanut pysyvänsä kasassa.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
JohnnyLee
11.01.2009 12:24:15

No eihän sen PIDÄ olla erikoinen, mutta en koe että uusissa kitaroissa olisi mitään jännää. Vanhoissa ja käytetyissä on sitä jotain... Eikä harmita se ensimmäinen kolhu. Uutta kitaraa en tule ostamaan, ellei se sitten ole oma custom.

Selitätkö tätä hieman?

Kaikki hieman iäkkäämmät kitarat ei välttämättä aina ole myyjän lupaamassa kunnossa.
Eri asia tietty, jos pääsee testaamaan, mut harvemmin näin, jos esim. täältä torin kautta hankkii.
Melodista kitara-heviä: www.mikseri.net/johnnymichael
taskumatti
11.01.2009 16:01:09
Siis minä en tykkää mistää children of bodomista, minun mielestä se on surkea.
Kuuntelen pääosin Metallicaa, Panteraa, Slayerii, Megadethii ja tollasta.

Hohoo :D:D Nyt kyl repes.. Mutjoo.. ei se mitää.. iha hieno toi sun suunnittelema kitara on!
Hello musician. I want to play a game.
Logittaja
16.01.2009 19:14:56

http://www.thomann.de/fi/bc_rich_nj_jrv_deluxe.htm

Oman tilasin viime elokuussa ja näpeissä pitäisi olla kuukauden päästä helmikuussa. Eli BC Richillä tosin hieman vaikeuksia toimittaa näitä keppejä maahantuojille.

Jep täällä tuli kanssa elokuussa tilattua tuo Deluxe NJ Warlock, innokas odottelu alkanu vähän laskemaan kun arvioitu saapumisaika siirtynyt kuukauden välein... nyt onneksi näyttää Thomannilla "Saatavilla yleensä noin viikossa".
Spike
16.01.2009 21:39:17
En. Asun turussa, joten olisiko siellä jotain tuollaista paikkaa jossa voisi noita kokeilla?

F-musasta saattaa löytyä tai soitinlaine. Kaverin EMG-ladatulla RR3:lla on tullut soiteltua ja se on ainakin hemmetin hyvä soinniltaan ja soitettavuudeltaan.
Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart!
Mr. Speed
16.01.2009 23:47:59
Nyt kun itsekkin olen ostamassa kitaraa, niin uudessa olisi aina takuu jäljellä, toisaalta sitten käytetyssä säästäisi selvää rahaa. Ja jos saman rahan laittaisi käytettyyn niin saisi ehkä paremman kitaran.

Mutta pointtini olikin vain siinä että uudessa on turvana se takuu.

Niin no.. Jos käyt itse toteamassa, että kitara toimii, niin luulisi se sen takuuajan, vuoden, tai tompalta 3 vuotta kasassa pysyvän. Jos tonnin laittaa kitaraan, niin sillähän saa jo vaikka mitä herkkua torilta, uskokaa pois! Ei kitara kuitenkaan ole mikään auto tms. josta voi kone laueta. En oikein keksi mitä kitaralle voisi käydä niin, että se hajoaisi käyttökelvottomaksi takuun puitteissa. Tietysti kitara kuluu, mutta se ei taida ollakaan takuun piirissä? Omaa näkemystä tukee se, että kaikki omat kitarat on käytettynä hankittu.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
metallicapuppets
18.01.2009 19:08:04
Uusi Esp KH-Ouija on tullut. Hitto ku o hieno kitara. :)
http://www.espguitars.com/guitars_kirk.html
stumpe
18.01.2009 22:12:09
Itse suosittelisin Schecter Hellraiseria. Lihava ST-body lihavalla soundilla. Ja hintakin 700€ huittehilla. Ja kyllähän nykyään noita sektereitä alkaa löytymään ihan mukavasti musaliikkeistäkin. Ei ennen ihan niin tunnettu merkki, mutta nykyään suosio kasvamassa. Kun mulle lyötiin Schecter käteen niin kyllä se oli pakko ostaa.
Mr. Speed
19.01.2009 00:05:36
Itse suosittelisin Schecter Hellraiseria. Lihava ST-body lihavalla soundilla. Ja hintakin 700€ huittehilla. Ja kyllähän nykyään noita sektereitä alkaa löytymään ihan mukavasti musaliikkeistäkin. Ei ennen ihan niin tunnettu merkki, mutta nykyään suosio kasvamassa. Kun mulle lyötiin Schecter käteen niin kyllä se oli pakko ostaa.

Ennen kaikkea käytettynä alkaa hinta/laatu - suhde olee kohdillaan :)
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Fintrollx
19.01.2009 09:37:00

Uusi Esp KH-Ouija on tullut. Hitto ku o hieno kitara. :)
http://www.espguitars.com/guitars_kirk.html

mm. en tosin ymmärrä miks nois paris mallis on aakkoset? xD
Juzpe
19.01.2009 09:38:26 (muokattu 19.01.2009 09:43:25)

Saanko kysyä, että jos Slayer, Burton-Metallica ja Megadeth eivät ole "tappoheviä" Mikäs sitä tappoheviä sitten on? Löysältä paskalta tämä mukaraskas alaviretilulilu "hevi" minusta kuulostaa näihin edellämainittuihin verrattuna...

Itse topikista sen verran, että tän "Paras hevikeppi hintaan X" vois laitta ehkä pysyväks niin saatas tää vähintään joka kolmas päivä tuleva aihe tohon heti keulille niin ei tarvis aukoo uusia topikkeja sen takia niin pirusti.

Varsinaiseen asiaan... Perushevikeppinä tohon hintaan kattelisin Tokain parempaa LP:tä, Fenderin tai Tokain Stratocasteria tallahumpparilla tai käytettyä Gibson FV:tä, Exploreria, SG:tä tai LP studiota/classiccia. Pari sataa kun laittaa lisää likoon niin saattaapi löytyä ihan kelpo LP standard. Muita vaihtoehtoja on sitten ainakin Charvelin M6, vahnat jaappanintuotannon Jaskanpojat ja rahapulassa olevien ihmisten Jenkkijaskanpojat.

E:
Ei kai siinä hevinsoitossakaan loppupeleissä sillä kitaralla niin oo väliä... Soittaja sitä soittaa. Ei mulla ainakaan ole kitarasta kiinni (kunhan on suht laatupeli), että lähteekö hevirokki soimaan vai eikö lähe. Myöskin sillä miten osaa kamojaan (kitaraa ja erityisesti vaffistinta) käyttää on aika suuri merkitys ja vaikutus tohon soundiin...
Kitaristi = Suuhun asetettava krusifiksi
Spike
19.01.2009 17:42:44
Ei kai siinä hevinsoitossakaan loppupeleissä sillä kitaralla niin oo väliä... Soittaja sitä soittaa.

Ei sen enempää ku muussakaan musiikissa.

Stratot jättäisin pois heti, miks ostaa strato ku voi ostaa superstraton? Noi les paulit ja flying V:tki on vähän siinä rajalla, ne on enemmän omiaan rokkimeininkeihin ilman mikkien vaihtoa ja kaulat on vähän paksumpia, mikä voi olla epätoivottavaa jos soolot kiinnostaa, itse ainaki diggaan ohuista kauloista enemmän yleensä.

LTD:n Hanneman signature pitäis mennä tohon budjettiin, mukava keppi hyvällä raudalla.
Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart!
metallicapuppets
19.01.2009 18:02:30

Mitäs tuo Schechter Hellraiser V-1 FR? Kokemuksia? Hinta?
metallicapuppets
19.01.2009 18:05:32 (muokattu 19.01.2009 18:07:42)
Saanko kysyä, että jos Slayer, Burton-Metallica ja Megadeth eivät ole "tappoheviä" Mikäs sitä tappoheviä sitten on? Löysältä paskalta tämä mukaraskas alaviretilulilu "hevi" minusta kuulostaa näihin edellämainittuihin verrattuna...

Mun mielestä tappoheviksi luokitellaa jottai karjumist/örinää tms.
Metallica on kyllä varmaan paras bändi, minun mielestäni.
HeavyMachinery
19.01.2009 18:26:55

Nöin M4ss3:a lainaten:
Esp on paras merkki, koska kitarat on parhaiten järjestelty eri luokkiin 50, 100 jne.
Ltd ja Esp sama asia, valmistustapa vain eri.

Muistakaa nyt tuo kun trheadin nimikin on PARAS HEVIKEPPI IKINÄ.

Masse tietää mistä puhuu...
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
stumpe
19.01.2009 22:15:39
Mitäs tuo Schechter Hellraiser V-1 FR? Kokemuksia? Hinta?

Hyvä peli varmasti, ei mikään teräväsakaramalli, vaan myötäilee kipsonin Flying-V:eetä. orikinaalifloikka kestää vaikka myrskyn ja aktiivimikit, namnam. en ole testannut mutta kaula vissiin aikalailla samaa luokkaa kuin mun helraiserissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)