Fortune 25.03.2004 17:15:53 | |
---|
Toi on hieno, parhaita mitä täällä on nähty. Eli toi on siis sellainen Tarjoustalon laukku eikös? Paljon maksaa ne? 45 euroa. On siellä sellainen kiväärin pituinenkin, se oli kalliimpi. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
goose 25.03.2004 18:04:51 (muokattu 25.03.2004 18:06:09) | |
---|
45 euroa. On siellä sellainen kiväärin pituinenkin, se oli kalliimpi. Joo se 150 senttinen on suhteessa halvempi, mutta aika epäkäytännöllinen. Hankala roudata ja tanssiaskeleita saa ottaa keikalla kun pedaalit on turhan pitkässä rivissä. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
goose 25.03.2004 18:07:34 | |
---|
Toi on hieno, parhaita mitä täällä on nähty. Eli toi on siis sellainen Tarjoustalon laukku eikös? Paljon maksaa ne? Joo tarjoustalolankkuhan se. Loistava kyllä tähän tarkotukseen. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
Fortune 25.03.2004 18:28:46 | |
---|
Joo se 150 senttinen on suhteessa halvempi, mutta aika epäkäytännöllinen. Hankala roudata ja tanssiaskeleita saa ottaa keikalla kun pedaalit on turhan pitkässä rivissä. Kyllä minä ottaisin sellaisen, mutta ei ole tarpeeksi polkimia :) Saisi tuo pienempi keissi olla sentin pidempi (siis lyhempi sivu), jotta Drivemaster sopisi kyytiin. Taidan sijoittaa sen räkkiin ja pistää sen releohjaukseen. Tai sitten pitää vaihtaa pienempään midipedaaliin. Vaikeaa. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
barnabas 25.03.2004 22:11:47 | |
---|
Siinä teille upouusi lauta. http://system7.tky.hut.fi/~kokkola/pedalboard/ Jos jotakuta kiinnostaa jotkut yksityiskohdat niin kuvia voin laittaa lisää. Onko nuo ohuet (ja ilmeisesti hyvin taipuisat) kaapelit poljinten välillä ite tehtyjä vai jostain ostettuja. Onko ne hyviäkin, ettei mitään hirveitä häiriöitä aiheuta? Hyvin menee. |
goose 25.03.2004 22:47:56 (muokattu 25.03.2004 22:48:24) | |
---|
Onko nuo ohuet (ja ilmeisesti hyvin taipuisat) kaapelit poljinten välillä ite tehtyjä vai jostain ostettuja. Onko ne hyviäkin, ettei mitään hirveitä häiriöitä aiheuta? George L:n piuhaa ja kulmaplugeja. Mun mielestä paras tapa piuhottaa lauta. Ostin muutaman metrin piuhaa ja kasan plugeja ja sitten vaan pätkin sitä piuhaa juuri sopivan mittaisiksi pätkiksi ja ruuvasin plugit päihin. Eikä muuten ketju hurise pätkääkään ja häviö on korvien mukaan täys nolla. Ensin piuha suoraan kaappiin ja sitten puhtaana lootien läpi. Ei mitään eroa. Yläpääkin säilyy. Eikä noi hajoa ikinä. Tarkkakorvaisena tunnettu Eric Johnsonkin käyttää george L:n piuhoja. Sen mielestä siinä punaisessa piuhassa on vielä parempi soundi vaikka mustalla ja punaisella johdolla ei pitäis olla muuta eroa kuin väri. Että semmosta. Vähän samaa kategoriaa on että Ericin mukaan englantilaisella sähköllä ryyditetty vahvistin kuullostaa parhaalta =) ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
Fortune 26.03.2004 16:55:43 | |
---|
Georgen plugeissa ei ole mitään muuta vikaa kuin järjetön hinta, 6-7 euroa kipale. Kyllä minä vielä tuolla rahalla ostan mieluummin kaksi Neutrikia ja kolvaan ne :) "Look behind you, a three-necked guitar!" |
goose 26.03.2004 18:42:39 | |
---|
Georgen plugeissa ei ole mitään muuta vikaa kuin järjetön hinta, 6-7 euroa kipale. Kyllä minä vielä tuolla rahalla ostan mieluummin kaksi Neutrikia ja kolvaan ne :) Siksipä kannattaa ostaa iso könttä. Kitarapaja antaa hyvät tarjoukset. Ja noi on kuitenkin niin yksinkertasia vaihtaa käden käänteessä vaikka keikalla. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
Captain Farrell 26.03.2004 18:57:19 | |
---|
Mun lauta on tällä hetkellä tämän näköinen: http://koti.mbnet.fi/aaltsa/pedalboard_1.jpg Ja jos jotakuta kiinnostaa, niin tässä vähän havainnollisempi kuva signaalin kulkureitistä. Signaali tulee sisään punaisesta looppiboxista, kulkee alarivin pedaalien läpi (punainen piuha) ja lähtee ulos sinisestä looppiboxista. Vihreällä piuhalla kytketyt pedaalit ovat siis true bypass -boxien takana. http://koti.mbnet.fi/aaltsa/pedalboard_2.jpg Virranjakelun olen toteuttanut Pedalpower 2:lla ja kaikki plugit ja piuhat ovat George L:ää. |
goose 26.03.2004 19:05:00 (muokattu 26.03.2004 19:05:50) | |
---|
Mun lauta on tällä hetkellä tämän näköinen: http://koti.mbnet.fi/aaltsa/pedalboard_1.jpg Ja jos jotakuta kiinnostaa, niin tässä vähän havainnollisempi kuva signaalin kulkureitistä. Signaali tulee sisään punaisesta looppiboxista, kulkee alarivin pedaalien läpi (punainen piuha) ja lähtee ulos sinisestä looppiboxista. Vihreällä piuhalla kytketyt pedaalit ovat siis true bypass -boxien takana. http://koti.mbnet.fi/aaltsa/pedalboard_2.jpg Virranjakelun olen toteuttanut Pedalpower 2:lla ja kaikki plugit ja piuhat ovat George L:ää. Siisti pläjäys. Hyvä idea luupittaa crybaby pois syömästä soundia. Itse meinasin tehdä saman jutun, mutta tein yksinkertaisemman ratkaisun ja hommasin uuden wahin. Onks sulla wahvarikellarin pedalpoweri piuhoja? Mukavan väljät tilat eli monta tyhjää paikkaa uusille paavoille ;) EDIT: ja tarrallako sulla noi on kiinni? ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
Captain Farrell 26.03.2004 23:28:13 | |
---|
Siisti pläjäys. Hyvä idea luupittaa crybaby pois syömästä soundia. Juu, Crybabya on hyvä pitää irti signaalitiestä. Ja toinen yhtä tärkee juttu mulle on se, että ei tarvii käyttää wahin omaa (mun mielestä surkeaa) kytkintä, vaan wahin saa päälle ja pois looppiboxia polkasemalla. Onks sulla wahvarikellarin pedalpoweri piuhoja? Itse olen rakentanut kaikki piuhat. Mukavan väljät tilat eli monta tyhjää paikkaa uusille paavoille ;) No sanopa muuta! Ei tarvii muuta kuin vähän tiivistää, niin johan löytyy tilaa uusille purkeille. :-) EDIT: ja tarrallako sulla noi on kiinni? Jep, tarralla. Ihan hyvin pysyy wahikin paikallaan. Poistin ensin wahin pohjasta ne tassut ja vuorasin sitten koko pohjan tarranauhalla. Ja sama juttu ton Pedalpowerin kanssa. |
J-PPP 27.03.2004 14:48:24 | |
---|
Joo tarjoustalolankkuhan se. Loistava kyllä tähän tarkotukseen. Ääh, kävin Tarjoustaloissa Malmilla ja Tikkurilassa, ei kuulunut valikoimiin. FOR SALE/TRADE: HAMER USA SUNBURST, ks. tori! WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! |
Fortune 27.03.2004 14:55:52 | |
---|
Ääh, kävin Tarjoustaloissa Malmilla ja Tikkurilassa, ei kuulunut valikoimiin. Eikun Suomenojalle retkelle, näet samalla luonnonkauniin Espoon, loskaa ja insinöörejä. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
J-PPP 27.03.2004 14:59:23 (muokattu 27.03.2004 18:22:01) | |
---|
Jee, Tammistosta löytyy. Jää Espoo tänään valloittamatta. EDIT: Nyt on. Aluksi ajattelin selvitä saranoiden tapin irroittamisella, mutta ei se kyllä pidemmän päälle toimi. Siis maanantaina hankkimaan välipohjavanerin lisäksi lukot (x3) saranoiden tilalle. Sähköt olisi tarkoitus vetää kuten aiemmassakin, välipohjan alle sokeripalaliuska ja sieltä sopivissa kohdin olevien reikien kautta pedaaleille. Ja laukun kylkeen ulkopuolelle naarasjakki. FOR SALE/TRADE: HAMER USA SUNBURST, ks. tori! WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! |
goose 27.03.2004 19:36:17 | |
---|
Jee, Tammistosta löytyy. Jää Espoo tänään valloittamatta. EDIT: Nyt on. Aluksi ajattelin selvitä saranoiden tapin irroittamisella, mutta ei se kyllä pidemmän päälle toimi. Siis maanantaina hankkimaan välipohjavanerin lisäksi lukot (x3) saranoiden tilalle. Sähköt olisi tarkoitus vetää kuten aiemmassakin, välipohjan alle sokeripalaliuska ja sieltä sopivissa kohdin olevien reikien kautta pedaaleille. Ja laukun kylkeen ulkopuolelle naarasjakki. Älä nyt kuule. Noi saranat on rock. Toimii pirun hyvin. Oon tehny pienen 90 kulman taitoksen päähän, joten ulosvetäminen on helppoa. EIkä mulle ois edes mahtunu uusien saranoiden tahi lukkojen ruuvien vastakappaleitakaan sisälle. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
J-PPP 27.03.2004 21:52:02 | |
---|
...joten ulosvetäminen on helppoa. EIkä mulle ois edes mahtunu uusien saranoiden tahi lukkojen ruuvien vastakappaleitakaan sisälle. Ulosvetäminen toimii kyllä, takaisinlaitto on vaikeempaa. Toisinsanoen, jos joutuu kerrankin lavalla laittamaan laukkua kiinni 12 sekuntia pidempään, se on liian vaikeeta. Taittelin kuitenkin hieman suorempaan noita saranoita, nyt liukuu nätimmin sisään, saa nähdä miten toimii käytännössä. Eli kokeilen nyt sittenkin aluksi tappisysteemillä. FOR SALE/TRADE: HAMER USA SUNBURST, ks. tori! WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! |
goose 27.03.2004 22:34:40 | |
---|
Ulosvetäminen toimii kyllä, takaisinlaitto on vaikeempaa. Toisinsanoen, jos joutuu kerrankin lavalla laittamaan laukkua kiinni 12 sekuntia pidempään, se on liian vaikeeta. Taittelin kuitenkin hieman suorempaan noita saranoita, nyt liukuu nätimmin sisään, saa nähdä miten toimii käytännössä. Eli kokeilen nyt sittenkin aluksi tappisysteemillä. Kyl mulla on toiminut hyvin käytännössä ja takaisin laitto on mielestäni aivan yhtä helppoa kuin irroittaminenkin. Kato vähän reenaat ranneliikettä niin kyllä se siitä. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
Fortune 28.03.2004 11:02:14 | |
---|
Kyl mulla on toiminut hyvin käytännössä ja takaisin laitto on mielestäni aivan yhtä helppoa kuin irroittaminenkin. Kato vähän reenaat ranneliikettä niin kyllä se siitä. Toimii hienosti, kun laittaa ne lukot kiinni ensin ja sitten rymäyttää polvilleen siihen laukun päälle. Hyvin liukuvat sisään. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
goose 28.03.2004 12:02:53 (muokattu 28.03.2004 12:03:20) | |
---|
Toimii hienosti, kun laittaa ne lukot kiinni ensin ja sitten rymäyttää polvilleen siihen laukun päälle. Hyvin liukuvat sisään. Heh. Nimenomaan. Sähän oot jo ku vanha tekijä. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
BenGlenton 28.03.2004 14:02:10 | |
---|
Toimii hienosti, kun laittaa ne lukot kiinni ensin ja sitten rymäyttää polvilleen siihen laukun päälle. Hyvin liukuvat sisään. Juuri tähän tyyliin :) Itse laitoin vielä CRC:tä saranoihin ja tappeihin niin johan luistaa! http://www.supremecourtband.fi |