Aihe: Mistä kannattaa ostaa kitara (Hki) ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Chips
27.10.2006 13:21:09 (muokattu 27.10.2006 13:21:34)
Mitäs kauppoja Lahdesta löytyy? Aattelin jos tänään lähtis kiertään sen kylän soitinkaupat. En vaan oikein tunne kaupunkia, joten voisiko joku auttaa?
Freewheeler
07.11.2006 17:29:17
Itäkeskuksen uusi F-Musa vaikuttaa ihan kelpo puljulta! Eikä enää tarvitse Itä-Helsingistä lähteä keskustaan asti kieliä ostamaan :-) Seinät täynnä Gibsonia, Epiphonea, Fenderiä, ESP:tä jne...
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
cruel_destiny
07.11.2006 20:17:08
Itäkeskuksen uusi F-Musa vaikuttaa ihan kelpo puljulta! Eikä enää tarvitse Itä-Helsingistä lähteä keskustaan asti kieliä ostamaan :-) Seinät täynnä Gibsonia, Epiphonea, Fenderiä, ESP:tä jne...

mitä vahvareita näky? tarkka sijainti?
I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands!
Freewheeler
07.11.2006 22:21:22
Fenkkua, Line6:sta, ihan asiameininkiä.

Maamerkin vieressä entisen Merocomp-tietokonekaupan tilalla.
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
OzoMan
13.11.2006 09:57:21

Kävin viikonloppuna tuolla DLX Musicissa tarkoituksenani kokeilla RR3:sta ja ENGL Powerballia. Kesällä kun olisi tarkoitus ostaa ainakin uusi vahvistin ja ehkä uusi kitara niin noita piti päästä tyyppaamaan.

No, harmikseni tuota RR3 ei hyllystä löytynyt, joten se kaatui siihen mutta Powerballi kuitenkin oli testattavana joten piti joku skeba kuitenkin valkata. Samalla sitten kun myyjä meni laittamaan avuliaasti Powerballia testauskuntoon silmiini osui Jacksonin USA joku Soloist malli. Kysyin siinä sitten vähän epäröiden, että onkohan tuo liian kallis jos testaisin tuolla, niin myyjähän hymyssäsuin suostui! Soittelin siellä kopissa sitten ihan muissa maailmoissa sellaiset 45 minuuttia. Paras keppi mitä olen ikinä kokeillut ja vahvistinkin on varmaan se valinta sitten kesällä.

Lopuksi myyjät vielä vastailivat kysymyksiini ja olivat muutenkin mukavia elikkä osaltani tuo DLX music on kyllä paras musiikkiliike missä on tullut käytyä.
marco_albertz
16.11.2006 00:21:52
Soundata muuttaa juuri Arabiasta keskustaan. Niillä oli törkeen hyvät alet ja kuten joku sanoi saksalaista Schecteriä lähinnä. Olen jutellut myyjien kanssa useaan otteeseen. Niillä on asialliset tyypit ja näyttävät ihan omasta innostuksestakin härpeleitä. Vaihtoi jopa kielet 10-52 pyynnöstä, kun halusin kokeilla erästä mallia noilla kielillä. Behringerin tuotteita heillä on myös kohtuuhinnoissa eli ei välttämättä tartte Thomannilta tilailla varsinkin jos haluaa ostaa vain yhden purkin.

Muissakin liikkeissä yleensä aina hyvää palvelua. Asiantuntemus ehkä joissain piuhoissa tai muissa nippeleissä ei ole aina ihan niin mainiota, mutta yritystä löytyy. Itselläni on aina myös asenne kohdallaan. Varmasti riippuu palvelu paljon siitä miten itse käyttäytyy ja vaikuttaako potentiaaliselta ostajalta. Sille ei voi mitään. Samahan on esim. autokaupassa. Jos joku nuori jannu menee ostamaan autoa, niin varmasti kokemuksesta vähätellään asiakasta.

Ehkä kannattaisi ensin kertoa ylipäänsä oma tilanne. Mitä on hakemassa, millä tasolla on ja mikä on budjetti. Jos ei ole juuri ostamassa niin kertoo senkin, että on kiinnostunut tietynlaisesta kitarasta ja tiettyyn soittoon.

Itse olen ostanut ulkomailta eri paikoista kitaroita ja efektejä kokeilumielessä, koska Suomesta kaikkia ei edes löydy. Asiaan auttaa hyvä englannin ja saksan kielen taito sekä luottokortti ja kansainvälisen pankkisiirron osaaminen.

www.guitar24.de on myös ihan ok paikka, sillä siellä ei ole esim. 20€ minimi lähetyskulut, mutta palvelu ei ole kaikkein ripeintä ja parasta varsinkaan jollei saksa luonnistu, mutta sivut saa myös käännettyä englanniksi! Ja hinnat on tietyissä tuotteissa kohdallaan. Aina on jotain tarjouksia.

Jenkeistä olen ostanut kieliä, hihnoja, mikkejä ja kaikkea kevyttä varaosaa, mitkä voi laittaa ns. maxikirjeeseen. Siihen kannustaa myös euron ja dollarin kurssi, joka on siis meille edullinen, koska 1€USD = 0,8€. Mutta usein käyn myös musamaailmassa tai, koska ei ole pointtia tilata jotain pientä osaa ties mistä.

Kitaroissa jenkeistä tulee tietysti tullit, olikohan hintaraja ylipäänsä joku 60USD, kun tulli raapaisee jonkun 3-4 prosenttia. Joku varmasti muistaa paremmin. Mutta nämä vaihtoehdot ovat siis myös Helsingistä mahdollisia kuten muualtakin Suomesta:) En erityisesti kannusta tilailemaan ulkomailta takuiden vuoksi jos se on tärkeä asia. Itse räplään kitarat omiin vireisiin jne. joten minulle se ei ole ollut yleensä ongelma (1 huono kokemus).

Sitten vielä tuo beatman (jota mainostetaan näilläkin sivuilla) vaikuttaa hyvältä paikalta. Sain seuraavana päivänä potikan, vaikken ehtinyt maksaa kuin vasta tilauksen lähdettyä seuraavana päivänä!
Aamuhaamu
16.11.2006 15:47:16
Kertokaas, mistä suomesta kannattaa tilailla, kun tarttis kaikenmoista kitarasälää; ruuveja, mikinkuoria, switchejä, pleksejä yms? Ainakin noitten kauppojen nettisivuilta löytyy aika nihkeästi moisia.
Mikämikä-maa, mikämikä-valuutta
Wahi
18.11.2006 12:28:29
^^Et sitten viittinyt kertoa että mihin päin keskustaa tarkalleen se on muuttanut?
marco_albertz
21.11.2006 15:20:25
^^Et sitten viittinyt kertoa että mihin päin keskustaa tarkalleen se on muuttanut?

Myymälä näyttäis olevan osoitteessa: Albertinkatu 48. Täytyypä käydä itsekin katsomassa avajaistarjouksia!
Wahi
27.11.2006 11:46:47
Myymälä näyttäis olevan osoitteessa: Albertinkatu 48. Täytyypä käydä itsekin katsomassa avajaistarjouksia!

Joo, huomasin lukiessani tuota musakauppa -ketjua. Musakauppa.fi (entinen Helsingin Musiikki) tilalla tuo on nyt.
cruel_destiny
28.11.2006 13:53:30
havaintoa Voxin AC30CC2:sesta pääkaupunkiseudun alueella?
Aksu89
06.12.2006 21:02:16
Noniin, mitä musakauppoja nyt on tuossa Helsingin keskustassa kävelymatkan etäisyydellä?

Musamaailma
F-Music
Levytukku

Mitäs muita, kun pitäis ottaa listaa ylös vkloppua varten?
cruel_destiny
06.12.2006 21:30:46
Noniin, mitä musakauppoja nyt on tuossa Helsingin keskustassa kävelymatkan etäisyydellä?

Musamaailma
F-Music
Levytukku

Mitäs muita, kun pitäis ottaa listaa ylös vkloppua varten?

Soitin-Huttunen
Kitarapaja (ite olen ainakin ite kävellyt aina)
custom-sound
Makkari
30.12.2006 23:26:36
Hellas-piano (Senaatintori)
Palvelulla ilmeisesti taipumusta keskittyä tiettyyn asiakaskuntaan.

Minä ainakin olen saanut kyseisessä liikkeessä oikein hyvää palvelua. Enkä ole edes kanta-asiakas.

Äffässä palvelu tahtoo usein olla kovin innotonta, joskus on ollut oikein hyvääkin. Mutta mulla siis myönteisiä kokemuksia Hellaksesta, viihtyisä pikku lafka sitäpaitsi. ;)
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)