mize7 11.08.2021 12:47:19 | |
---|
Antti1: Laitoinpa tällaisen heräteostoksena tilaukseen. Jos kaikki menee kuten aiottu, kestää koko hommassa jonotuksineen noin kuukauden verran. Puolijohteiden saatavuusongelmien vuoksi hinta nousi juuri. Mä tosin ehdin saamaan ilmeisesti yhden viimeisistä ennen hinnan korotusta. Fractalin laitteisiin ensikosketus. Vähän tuntuu tarpeettoman sekavalta toi kanavat, presetit, scenet jne. Selvinnee kuitenkin, jahka saan laitteen käsiini. Pari jalkanamikkaa olisi saanut olla enemmänkin, viiden ollessa mun käyttööni juurikin passeli määrä, mutta ilmeisesti noihin kytkimiin on monta eri käyttötapaa. Täytynee suorittaa rtfm, mutta mistä kuumimmat ohjelmointitipsit käytettävyyteen sitä odotellessa? Periaatteen tasolla mulle riittää puhdas, mieto särö ja isompi särö sekä jokaisesta jonkinlainen leadivariantti kaiulla ja boostilla. Erikoissoundeja voi sitten kelailla valikoista. Mikä on helpoin tapa toteuttaa tuo? Wahi mulla on erikseen ja ekspressio toisena kiikkuna. Tämä youtube kanava on yksi parhaista: https://youtube.com/c/LeonTodd https://soundcloud.com/mediumplayer |
Antti1 11.08.2021 12:56:25 | |
---|
|
milgromsegal 11.08.2021 15:18:14 | |
---|
Antti1: Fractalin laitteisiin ensikosketus. Vähän tuntuu tarpeettoman sekavalta toi kanavat, presetit, scenet jne. Selvinnee kuitenkin, jahka saan laitteen käsiini. FM3 ei ole mutta Axe III kylläkin, ja ennen laitteen saapumista oli myös meikällä samankaltaista epäilyksen tynkää, että osaankohan sitten kumminkaan. Nyt kohta puolen vuoden käyttökokemuksen jälkeen on kyllä nuo auennut omaan tahtiinsa ja vaikka opittavaa käytöstä riittää edelleenkin, niin varsin nopeasti opin kyllä räätälöimään presetin, käyttämään eri scenejä ja muuta vastaavaa. Ensikosketus mulla tämän uuden sukupolven mallintajiin, joten jos tämmöiseltä tumpeloltakin onnistuu homma hitaasti niin paremmilta ja osaavammilta soittajilta sitten eksponentiaalisesti nopeammin! mize7: Tämä youtube kanava on yksi parhaista: https://youtube.com/c/LeonTodd Minulta myös Leon Toddin kanavalle vankka suositus. Mieheltä löytyy erinomaiset opetusvideot sille, miten monet perussoundin luomiseen tarkoitetut toiminnot futaavat. "... joku vahvistin ja särö, mut kyl nyt akkarillakin voi vetää." |
LaXu 11.08.2021 15:27:44 | |
---|
Antti1: Fractalin laitteisiin ensikosketus. Vähän tuntuu tarpeettoman sekavalta toi kanavat, presetit, scenet jne. Selvinnee kuitenkin, jahka saan laitteen käsiini. Pari jalkanamikkaa olisi saanut olla enemmänkin, viiden ollessa mun käyttööni juurikin passeli määrä, mutta ilmeisesti noihin kytkimiin on monta eri käyttötapaa. Täytynee suorittaa rtfm, mutta mistä kuumimmat ohjelmointitipsit käytettävyyteen sitä odotellessa? Periaatteen tasolla mulle riittää puhdas, mieto särö ja isompi särö sekä jokaisesta jonkinlainen leadivariantti kaiulla ja boostilla. Erikoissoundeja voi sitten kelailla valikoista. Mikä on helpoin tapa toteuttaa tuo? Wahi mulla on erikseen ja ekspressio toisena kiikkuna. Tuon saa rakennettua vaikka yhteen presettiin kanavien ja skenejen avulla. Esimerkkinä voisi olla vaikkapa näin: Blokit: IN1 -> DRIVE -> AMP -> CAB -> DELAY -> REVERB -> OUT1 Skenejen päällä olevat blokit ja niistä muodostuva signaaliketju: Scene 1 (puhdas): IN1 -> AMP ch A -> CAB ch A -> REV ch A -> OUT1 Scene 2 (mieto särö): IN1 -> AMP ch B -> CAB ch B -> REV ch A -> OUT1 Scene 3 (iso särö): IN1 -> AMP ch C -> CAB ch C -> OUT1 Scene 4 (lead): IN1 -> DRIVE ch A -> AMP ch B -> CAB ch B -> DELAY ch A -> OUT 1 Yksinkertaisuudessaan siis skeneillä vaihdetaan mitkä blokit ovat päällä ja mitkä kanavat kussakin blokissa käytössä. Näin saadaan esim. neljä eri vahvistin- ja kaappimallia käyttöön. Suosittelen katsomaan Leon Toddin videoita laitteesta. Hän on tehnyt vinon pinon niitä ja käyttö selkiytyy huomattavasti käytännön esimerkkien kautta. FM3-Editia kannattaa käyttää niin paljon kuin mahdollista kunnes laitteen käyttö tulee tutummaksi ja alkaa ymmärtää miten se välittyy kankeampaan rautakäyttikseen. |
VadeLong 15.08.2021 14:44:06 | |
---|
Keikkuukos teidän muitten Fm3:set? Minulla on vähän tämmöinen keinuva yksilö. Irrotin noi kumit ja testasin että keinuuko ja kyllähän se keinu. Näyttäs olevan tämä metalli runko vähän vino. Gear Acquisition Syndrome |
TTV 15.08.2021 15:16:06 | |
---|
VadeLong: Keikkuukos teidän muitten Fm3:set? Minulla on vähän tämmöinen keinuva yksilö. Irrotin noi kumit ja testasin että keinuuko ja kyllähän se keinu. Näyttäs olevan tämä metalli runko vähän vino. Mulla ei keinu, tassut on tasapainossa. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Baraka 15.08.2021 16:13:52 | |
---|
VadeLong: Keikkuukos teidän muitten Fm3:set? Minulla on vähän tämmöinen keinuva yksilö. Irrotin noi kumit ja testasin että keinuuko ja kyllähän se keinu. Näyttäs olevan tämä metalli runko vähän vino. Eipä kyllä keiku, enkä ole tuollaisesta aiemmin lukenutkaan |
LaXu 15.08.2021 20:32:08 | |
---|
VadeLong: Keikkuukos teidän muitten Fm3:set? Minulla on vähän tämmöinen keinuva yksilö. Irrotin noi kumit ja testasin että keinuuko ja kyllähän se keinu. Näyttäs olevan tämä metalli runko vähän vino. Omani on pysynyt paikallaan pinnalla kuin pinnalla. |
Antti1 15.08.2021 21:18:10 | |
---|
Jos häiritsee, niin kokeile kolmea kumijalkaa. Kaksi eteen ja yksi taakse, niin pitäisi keikkumisen loppua. |
VadeLong 18.08.2021 14:29:53 | |
---|
Nopeaa toimintaa G66 Sussilta. Laittelin sinne videota keikkumisesta ja nopeasti tuli vastaus että lähettävät uuden! Pitäs tulla tiistaina. Oli selkeästi toi metallirunko vino. Switchejä painellessa kiikku koko laite. Mutta muuten on aivan mahtava vehje tämä Fm3! Vähän väärin ymmärretty on toi 3 switchin systeemi, minusta todella toimiva ja hyvin suunniteltu, ja pystyy tekee melkein mitä vain. En oo kaivannut lisää switchejä tai Fctä viereen, mitä nyt on kerennyt toi keikkuva Fm3 olemaan :D Gear Acquisition Syndrome |
askomiko 19.08.2021 00:53:48 | |
---|
Joo on se huimaa kun tuommosen pikkuläkkärän kytkee suoraan stadionin PA:han ja eikun menoksi. Mahtuu kitarakassiin. Nykyaika on hienoo tältä osin. |
Antti1 25.08.2021 19:01:20 | |
---|
Muutama päivä on tullut vehjettä renkutettua. Galaksit eivät ole vielä räjähtäneet, mutta toisaalta kuulostaa siltä miltä pitääkin ja hyvään soundiin pääsee ilman 16 efekti- ja eq-palikkaa. Käyttöliittymässä olisi paljon parannettavaa ja muuten varsin avoimessa systeemissä on muutamia tyhmiä rajoituksia esim. auto engagen kolmen nopeuden kanssa. |
Baraka 27.08.2021 21:20:48 (muokattu 27.08.2021 21:21:00) | |
---|
Näemmä sieltä tuli nyt sitten FM9, jossa on enemmän tehoa ja 9 kytkintä. Hintaa näytti olevan 1599$. Jos niitä Euroopassakin rupeaa saamaan tuohon hintaan, niin saattaapa ola FM3 vaihtua tuohon. |
Räbbänä 27.08.2021 21:54:06 | |
---|
Baraka: Näemmä sieltä tuli nyt sitten FM9, jossa on enemmän tehoa ja 9 kytkintä. Hintaa näytti olevan 1599$. Jos niitä Euroopassakin rupeaa saamaan tuohon hintaan, niin saattaapa ola FM3 vaihtua tuohon. https://www.fractalaudio.com/fm9/ Ja sieltä tarkemmat infot. Tuskin ihan suoraan valuuttaa muuntamalla G66 alkaa myymään. Mahtanee asettua 1849-1899€ välille, eli likimain Neuralin QC:n hintaluokkaan. "50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin." |
Baraka 27.08.2021 21:57:26 | |
---|
Räbbänä: https://www.fractalaudio.com/fm9/ Ja sieltä tarkemmat infot. Tuskin ihan suoraan valuuttaa muuntamalla G66 alkaa myymään. Mahtanee asettua 1849-1899€ välille, eli likimain Neuralin QC:n hintaluokkaan. Milloinkahan tuota alkaa edes Euroopassa saamaan? Pohjois-Amerikassa lähettävät noita jo kuitenkin. |
LaXu 27.08.2021 22:27:01 | |
---|
Baraka: Milloinkahan tuota alkaa edes Euroopassa saamaan? Pohjois-Amerikassa lähettävät noita jo kuitenkin. Veikkaan että vuoden lopussa, Fractalilla on aina kestänyt kauan saada mitään eurooppaan. Arvioisin hinnaksi myös lähemmäs pari tonnia. |
Baraka 28.08.2021 08:01:29 | |
---|
LaXu: Veikkaan että vuoden lopussa, Fractalilla on aina kestänyt kauan saada mitään eurooppaan. Arvioisin hinnaksi myös lähemmäs pari tonnia. Eipä vuoden loppuun montaa kuukautta onneksi ole. Tämä kyllä houkuttelee selvästi enemmän kuin quad cortex. |
Räbbänä 28.08.2021 13:06:49 | |
---|
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin." |
Baraka 28.08.2021 13:46:29 | |
---|
|
VadeLong 31.08.2021 23:45:39 (muokattu 31.08.2021 23:46:15) | |
---|
Entäs mites teidän muiden Fm3 näytöt? Paistaako lcd:n taustavalo reunoilta ja kulmista silleen että musta tausta näytössä ei ole musta? Gear Acquisition Syndrome |